جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تشدیدشکاف میان آمریکا واسرائیل درباره‌ایران

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 409626
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به موضع گیری مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که این موضع‌گیری نشان دهنده رشد شکاف‌ میان واشنگتن و تل‌آویو درباره ایران است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی با اشاره به موضع گیری سوزان رایس مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا درباره سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره بدون هماهنگی با کاخ سفید تاکید کرد که این موضع‌گیری نشان دهنده رشد شکاف‌ میان واشنگتن و تل‌آویو درباره ایران است.

خانم رایس روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی سخنرانی نتانیاهو در کنگره درباره برنامه هسته‌ای ایران را برای رابطه آمریکا و اسرائیل مضر دانست.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی نتانیاهو در کنگره باعث تزریق منافع حزبی به رابطه‌ای میان دو طرف می‌شود، گفت: این سخنرانی برای ماهیت رابطه ما مخرب است. این رابطه همیشه فراحزبی بوده است. باید آن را همین‌طور نگاه داریم.

تنش‌های ادعای بین واشنگتن و تل‌آویو از زمانی بالا گرفته که نتانیاهو دعوت رهبران جمهوری‌خواه برای سخنرانی در کنگره را قبول کرد. این دعوت بدون هماهنگی با کاخ سفید صورت گرفته بود و به همین دلیل دولت آمریکا آن را نقض موازین دیپلماتیک توصیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پيروز
ببينيد چقدر توافق به نفع آمريكاست كه آمريكا هم نميخواد اين موقعيت رو از دست بده