شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱۴

کلاهبرداری هواپیمایی آسمان از مسافران

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 409486
برخی شرکت هایی هواپیمایی که به ویژه در ایام تعطیلات درصد سرکیسه کردن مسافران و خالی کردن جیب آنها هستند، اخیرا و با گسترش دسترسی به اینترنت، یک کلاه جدید بر سر مردم می گذارند.
به گزارش جهان، یکی از کاربران جهان نيوز با ارسال مطلبی نوشته است: اواسط بهمن ماه امسال برای یک سفر پزشکی به استان کرمانشاه مسافرت کردم. برای برگشت، تصمیم گرفتم که بلیط پرواز خود را به صورت اینترنتی تهیه کنم تا هم هزینه و وقت کمتری مصرف کنم و در دودکردن بنزین و افزایش آلودگی هوای غبارگرفته کرمانشاه سهیم نباشم.

به همین دلیل عصر روز ۲۲ بهمن با مراجعه به سایت هواپیمایی آسمان – که همواره مدعی ارائه خدمات کم نظیر به مسافران بوده است- دو بلیط برای خودم و دخترم رزور کردم. در خرید اولیه پول بلیط ها از حسابم کم شد اما برایم بلیطی صادر نشد. به همین دلیل مجبور شدم برای بار دوم خرید کنم.

تاکنون تجربه کسر پول از سوی هواپیمایی آسمان را نداشتم اما هرگز فکر نمی کردم که مشتری مداری این هواپیمایی مدعی، آنقدر پایین باشد که اضافه برداشت حساب من را روزها در حسابش نگه دارد و سودش را بگیرد و در عین حال بارها به من دروغ بگوید.

از فردای آن روز که با هواپیمایی آسمان تماس گرفتم، به من گفته شد ظرف امروز و فردا پول شما برگشت خواهد خورد. عوامل آسمان عین همین وعده را در چندین تماس بعدی هم به من دادند. چندین بار از من شماره تماس و حساب و شماره شبا گرفتند اما تا امروز ششم اسفندماه(۱۵ روز پس از کسر پول) هنوز همان وعده اولیه داده می شود و خبری از برگشت پول نشده است.

آنچنان که مسئول پاسخگویی آسمان به من توضیح داد - که مکالمات صوتی آن موجود است - این مشکل برای مسافران زیادی پیش آمده و همگی در صف بازپس گیری پول خود هستند. هنوز روشن نیست که وعده های دروغ هواپیمایی آسمان کی به پایان می رسد و این هواپیمایی چه زمانی دل از سود پول مردم خواهد کَند.

امیدوارم روزی برسد که شاهد تاخیرهای مکرر پروازها و توجیهات دروغ مسئولان هواپیمایی، بی توجهی به شان مسافران و دروغگویی به آنان نباشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
واقعا جای تاسف است.
این مشکل برای منم پیش‌ آمد اما متاسفانه با وجود تاخیر فراوان در بازگشت پولم، آن پیگیری نکردم. اما اکنون پشیمانم چون اگر امثال من قبلا این مشکل را پیگیری می کرد شاید این دوست محترم این چنین اسیر آسمان نمی شد.
خوب بالاخره آسمان هم خرج داره دیگه!
تاخیرهای پی در پی پروازها حال ما رو گرفته بود؛ حالا اینو کجای دلمون بذاریم.
... که شاخ و دم نداره.. همینه دیگه
علی رازینی
واقعا یکی بررسی کنه ببینه علت این همه بی توجهی به حقوق مسافر و مشتری چیه؟
سود بیشتر؛ والسلام
در همه جا مشتری مداری بیداد میکنه!
نه فقط در اینجا بلکه در اکثر اوقات حقوق مشتریان ضایع میشه. هیچ مقام و نهادی هم مسئول پاسخ گویی نیست.
درکل بازرسی و نظارت هم بی معنیه.
رانت و رابطه جایگزین ضوابط شدن
کاربر
این مشکل چند سال پیش هم برای من پیش آمد که حدود یک ماه طول کشید تا پولم را پس دادند.
حتی یک بار هم بلیط گرفتم ولی رفتم پای پرواز بلیطم رو باجه اسمان در فرودگاه تایید نمی کرد جالب بود از 4 بلیط 3 تا تایید شده بود سریال یکی نیومده بود شانسم گرفت که یه اشنا پیدا کردم وگرنه معلوم نبود باید چکار می کردم خانوادم می رفتن و من می موندم از اون به بعد دیگه از اسمان بلیط نگرفتم
امروز چهارشنبه: مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی CHN با اشاره به بدهکاری‌های برخی شرکت‌های هواپیمایی به دولت گفت: «شرکت‌های هواپیمایی بدهی‌هایی به دولت دارند که این بدهی‌ها بیشتر بابت سوخت هواپیماهاست. در مقابل دولت نیز به شرکت های هواپیمایی بدهکار است و البته دولت این موضوع را قبول دارد.»

با اینو اوصاف باید یه جوری جبران کنن دیگه تا هواپیمایی ضرر نکنه.
مریدی
این خبر هم جالبه:

اخراج ١٨٠ نفر از كاركنان هواپيمايي آسمان

به گزارش سایت مرجع هوانوردی و هوافضای پارسی، آسمان بدهی بالایی هم به شرکت پخش دارد، اقدام به تعدیل حدود ۱۸۰ نفر از نیروهای خود در قالب گروههای ۳۵ نفره کرده بهطوریکه گروه اول از امروز باید برای تسویه حساب خود اقدام کنند.
گفته میشود حدود ۱۸۰ نفر از کارکنان با سابقه این شرکت هواپیمایی در قالب گروههای ۳۵ نفره تا پایان سال تعدیل میشوند و این رویه در سال ۹۴ نیز ادامه خواهد داشت. این شرکت هواپیمایی بیش از ۴۵۰۰ نفر نیروی کار دارد که بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان حقوق ماهانه این کارکنان است.
ناشناس
جهت اطلاع هفت هشتا پيرمرد اومدن تو شركت دارن جوونها رو بيكار ميكنن چون نميتونن هواپيما بخرن اون موقع كه شعار ميدادن بر عليه عابدزاده حالا بفهمن بابايي دوستت داريم حال بگن علايي دوستت داريم
علی
Iran, Islamic Republic of
درست است که سوء استفاده به هر مبلغ بد است ولی مبلغ این در مقابل راههای دیگری که بانکها و ارگانها پول مردم را به ناحق نگه می دارند چیزی نیست.

بنده سال 85 سهام بانک سرمایه را خریدم. از آن سال تا کنون بارها این بانک سر واریز سود سهام و مسائل دیگر بازی درآورده. مثلا سال 90 سود پرداخت نکرد و قرار شد سرمایه به شکل سهام افزایش یابد که مبلغ فروش حق تقدم بنده 750 هراز تومان بود. همچنین سود سال 91 و 92 را هم به مبلغ یک ملیون و 400 هزار تومان تا همین 20 روز پیش نپرداخت. یعنی مبلغ دو ملیون و صد هراز تومان را به طور متوسط بیش از یک سال و نیم (بیش از پانصد روز) دیر پرداخت کرد. اما خود این بانکها برای یک قسط یک ملیون تومانی برای هر روز حدود هزار و 200 تومان جریمه می گیرند.
سعید
Iran, Islamic Republic of
جواب به جهان نیوز

البته اگه جهان نیوز مردونگی بکنه و مطالب ما رو بدون کم و کاست منعکس بکنه ....!!




شاید تا به حال برای همه پیش اومده باشه که پول آدم ها در زمان کشیدن کارت از دستگاه کارت زنی یک سوپر مواد غذایی ، برای مدتی ،حتی بعضی موقع ها 72 ساعت ، گم و گور میشه

این مشکل هیچ ربطی به اون سوپری بیچاره نداره

سیستم بانکی ، دارای یک سری فراز و فرود هایی است که ، جور اون رو سوپر محل نخواهد کشید

و از همه افرادی که قبل از اندکی تأمل ، اقدام به نوشتن مطالب میکنند ، درخواست عاجزانه دارم ، موارد را با دقت نگاه کنند

امروزه اکثر بدبختی مملکت ما همین هوچی گری برخی رسانه های بی تجربه است.


.
سعید
Iran, Islamic Republic of
ادامه پاسخ به جهان نیوز
لطفا این رو هم درج کنید


ضمنا یاد آور میشوم که در طول مدت زمان یک (تراکنش ناموفق)
کلیه پول مشتری
نه به حساب بانک عامل ( پارسیان)
و نه به حساب فروشنده(هواپیمای آسمان)
واریز میگردد

بلکه طبق قوانین بانک مرکزی ، تماما به صورت امانت در حساب ( شاپرک) بانک مرکزی بوده و
پس از رفع نقیصه ، به صاحب حساب مسترد میگردد




یاعلی