کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در مکه افتتاح شد ؛

کنفرانس‌اسلام و مبارزه با تروریسم!+عکس

با حضور حامیان تکفیر و سخنان صریح شیخ الازهر

4 اسفند 1393 ساعت 9:23

سخنرانان شرکت کننده در "کنفرانس اسلام و مبارزه با تروریسم، لااقل در ظاهر نشان دادند که خطر تروریسم را بخوبی درک کرده و به دنبال راه های ریشه کن نمودن آن هستند.


به گزارش جهان به نقل از ابنا، در حالی که جهان در آتش تکفیر برخاسته از تفکرات وهابی صادره از عربستان سعودی می سوزد، این کشور میزبان "کنفرانس اسلام و مبارزه با تروریسم" شد!

این کنفرانس سه روزه (با عنوان عربی: مؤتمر الإسلام ومحاربة الإرهاب) امروز یکشنبه دوم اسفند ۱۳۹۳ در مكه مكرمه افتتاح شد و چهره هایی همچون «دکتر احمد الطیب» شیخ الازهر، «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم عربستان، تعدادی از شاهزادگان سعودی، اندیشمندانی از نقاط مختلف جهان و نیز هیأتی رسمی از جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاحیه آن شرکت کردند.

نکته جالب این کنفرانس این بود که سخنرانان لااقل در ظاهر نشان دادند که خطر تروریسم را بخوبی درک کرده و به دنبال راه های ریشه کن نمودن آن هستند.


نکته جالب دیگر حضور شیخ الازهر در این همایش است. وی که به بهانه های مختلف از حضور در جلسات مشابه در ایران سر باز می زند، اکنون دعوت کسانی را قبول کرده است که خود تغذیه کننده فکری و تجهیز کننده مالی تروریست ها هستند. اما گذشته از این نقطه تاریک، سخنان صریح وی که با نقد روایات جعلی و خرافی سلفی ها همراه شد بسیار جالب توجه بود.


پادشاه سعودی: عربستان از هیچ تلاشی در مبارزه با تروریسم كوتاهی نخواهد كرد!

«شاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» در پیامی که به این کنفرانس فرستاد ادعا کرد که عربستان سعودی از هیچ تلاشی در مبارزه با تروریسم كوتاهی نخواهد كرد!

پیام وی را «امیر خالد الفیصل بن عبدالعزیز» امیر منطقه که و مشاور پادشاه قرائت کرد و پس از تشکر از شرکت کنندگان در کنفرانس و نیز شاه سلمان ــ که به زعم او "با درایت نسبت به اوضاع منطقه و پیشرفت تروریسم"، مبادرت به برگزاری این کنفرانس نموده است ــ از قول او گفت: امروز تروریستها با به آتش کشیدن منازل مسلمانان، به اسارت بردن زنان و کودکان و به قتل رساندن آنان به صورتهای فجیع مانند سوزاندن و سر بریدن، تصویری غلطی از اسلام را در ذهن غیر مسلمانان ایجاد کرده اند.


پادشاه جدید آل سعود ادامه داد: تروریسم آفتی است که به جان ملتهای عربی فقیر افتاده است تا از پیشرفت اهداف این ملت ها جلوگیری کند. امروز باید همه افراد و سازمانها، تلاش های خود را برای مبارزه با تروریسم و به دام انداختن تروریست ها را ادامه دهند و دوچندان سازند.

وی سپس از مفتی کشورش ــ که در واقع تئوریسین تکفیر و تروریسم است ــ تشکر کرد(!) و تصریح نمود: من از اتحادیه جهان اسلام (رابطة العالم الاسلامی) به ریاست حضرت شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ و هیئت مدیره و دبیرکل آن شیخ دکتر عبدالله بن عبدالمحسن الترکی به خاطر تلاششان در رسیدگی به مسائل و مشکلات کشورهای اسلامی که در راس ان مبارزه با تروریسم قرار دارد قدردانی می کنم.

سلمان بن عبدالعزیز پیام خود را با این آرزو پایان داد که: امیدوارم بتوانیم به دنیا ثابت کنیم که دین ما دین صلح، امنیت و برادری است.


شیخ الازهر: تروریست های داعش، جانیان فراری هستند

شیخ الازهر اولین سخنران مراسم افتتاحیه این اجلاس بود که با تمجید از برگزاری آن گفت: این کنفرانس در وقت بسیار دقیق و مکان بسیار مناسبی برگزار شد تا از همین جا به تمام کشورهای جهان بفهمانیم که اسلام دین رحمت، صلح و برادری است، نه دین آنچه که گروه های تروریستی به نام اسلام به جهانیان نشان می دهند.


دکتر احمد الطیب با حمله شدید به گروههای تروریستی تصریح کرد: این گروه ها به حکم قرآن و دستورات پیامبر(ص) پشت کرده و دست به جنایاتی زده اند که در تاریخ اسلام اتفاق نیافتاده بود. بنا به فرمایش قرآن، مسلمانان برترین امتی هستند که بر روی زمین خارج شدند و اسلام حقیقی، هیچگاه این جنایتها را تایید نمی کند و هرگز آنها را نمی بخشد.

وی با انتقاد ضمنی از مفتیان و مراکز علمی وهابیت، برداشت های غلط از آیات قرآن و سنت نبوی و اقوال ائمه مذاهب را ریشه تروریسم تکفیری خواند و گفت: این تأویلات باعث شده است که در مدارس و دانشگاههای ما با کوچکترین مناسبتی، حكم به كفر و فسق مسلمين داده شود؛ لذا تا زمانی که بر روشهای غلط تعليمی و تربیتی در مدارس و دانشگاه هایمان فائق نیاییم امیدی به قدرت، وحدت و اخوت فرزندان این امت نیست.


وی افزود: این گروه های تروریستی و بی رحم که با استناد به احادیث خرافی دست به ذبح افراد یا سوزاندن اسیران می زنند اصلاً دین اسلام را نمی شناسند. اسلام دین رحمت، گذشت و برادری است و همواره خواهان صلح و امنیت بوده است. پیامبر(ص) کشتن اسیران سپاه دشمن را نیز نهی فرمود؛ چه رسد به کشتن کارگران مسلمان در سرزمین اسلامی.

شیخ الازهر ادامه داد: جنایاتی که امروز داعش به نام اسلام انجام می دهد نتیجه فقر و بیچارگی اعضای این گروه است که در گذشته داشتند. برخی از این جنایتکاران در کشورهای خود دست به جنایاتی زدند و بعد از اینکه حکم دستگیری آنها صادر شد از کشور خود فرار کردند و به این گروه ها پناه آوردند.


آل الشیخ: تروریسم شر است و باید آن را خشکاند

سخنران بعدی مراسم افتتاحیه، مفتی اعظم عربستان و رییس شورای عالی اتحادیه جهان اسلام بود که پس از تشکر از اعضای این اتحادیه برای انتخاب موضوع مبارزه با تروریسم، گفت: امت اسلامی هم اکنون بیشترین نیاز را به تعاليم اسلام و اخلاق فاضله اسلامی دارد.

عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ ادامه داد: تروریسم، معضلی جدی است که تنها منحصر به یک جامعه نیست بلکه اینک دولتهای اسلامی و غیر اسلامی زیادی را شامل شده است. بنابراین باید آن را ریشه کن نمود و منابعش را خشکاند؛ زیرا شر و بلیه است.


وی نیز مانند دو سخنران پیش از خود بر اوصاف رحمانی اسلام تأکید کرد و گفت: اسلام دين فطرت، رحمت، رأفت، محبت و صلح است و خداوند خونریزی و ارعاب مردم را حرام اعلام کرده است. مبارزه اسلام با تروریسم، مبارزه ای ریشه ای و اصولی است.

مفتی عام عربستان درباره تروریست های انتحاری هم گفت: دين اسلام خودکشی را نیز بر انسان مسلمان حرام کرده و قتل نفس را از بزرگترین گناهان برشمرده است. همانطور که پیامبر(ص) عاقبت و آثار سوء خودکشی را بیان فرمود.

عبدالعزیز آل الشیخ مبارزه با تروریسم را وظیفه همه دانست و تأکید کرد: لازم است که از دروغها و نیرنگهای تروریست ها پرده برداشته شود زیرا بسیاری از مردم تحت تأثیر روشها و سخنان حیله گرانه آنان قرار گرفته اند. مردم فریب خورده تصور می کنند که آنها مسلمان اند و حرف اسلام را بیان می کنند اما واقعیت آن است که آنان از اسلام بری هستند و اسلام نیز از آنان بیزار است.

رییس شورای عالی اتحادیه جهان اسلام جنگ با تروریسم و تنگ کردن عرصه بر تروریست ها را از دو جهت فکری و امنیتی امری مطلوب دانست و در پایان تأکید کرد: عربستان سعودی به دلیل اینکه تعاليمش ناشی از اسلام و حکومتش بر پایه شريعت است، نسبت به دولتهای دیگر أولی به مبارزه با تروریسم و برائت جستن از آن است.

همچنین در این مراسم، «دكتر عبدالله بن عبدالمحسن التركی» دبیرکل اتحادیه جهان اسلام برای قدردانی از امیر مکه، یادبودی را به وی اهداء کرد.

از نقاط منفی این کنفرانس این بود که برخی سخنرانان، آن را به محفل مدح پادشاه سعودی تبدیل کردند؛ تا جایی که حتی قصیده ای نیز در مدح خاندان آل سعود و نیز مفتی عربستان قرائت شد.

شایان ذکر است رابطة العالم الاسلامی (با ترجمه فارسی: اتحادیه جهان اسلام) که این کنفرانس را برگزار می کند از بزرگ­ترین مراکز تبلیغات اسلامی در جهان به شمار می رود. این مرکز با بیش از ۵۰ سال فعالیت، نقش اساسی را در ترویج اندیشه های سلفی گری در جهان ایفاء کرده است و اکنون نیز وهابیت بر این سازمان ـ که دفتر مرکزی آن در مکه مکرمه مستقر است ـ سیطره دارد. ریاست شورای عالی این مرکز بر عهدۀ مفتی اعظم عربستان سعودی است که معمولا از خاندان آل شیخ و فرزندان «محمد بن عبدالوهاب» هستند.


کد مطلب: 409002

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/409002/کنفرانس-اسلام-مبارزه-تروریسم-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com