کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توافق بر روی کلیات مفهومی ندارد

30 بهمن 1393 ساعت 18:24

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه توافق روی کلیات مفهومی ندارد، گفت: آنچه مهم است، توافق روی جزئیات است.


به گزارش جهان به نقل از فارس، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان عصر امروز (پنجشنبه) در حاشیه مراسم ختم والده محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، در مسجد جامع نارمک با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها طرح توافق دو مرحله‌ای را دنبال می‌کردند، به این معنی که در مرحله اول بر روی کلیات و در مرحله دوم توافق بر روی جزئیات صورت بگیرد، اما این در حقیقت همان کلاه گشادی بود که در توافق ژنو سر ما گذاشتند.

وی افزود: چالش ۱۱ ساله ما در مورد جزئیات است نه کلیات و این کلیات نیز شامل غنی‌سازی و... در معاهده ان‌پی‌تی آمده و بحث بر سر این نیست، بلکه اگر قرار باشد بر روی کلیات توافق کنیم انگار اصلاً توافق نکردیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه توافق روی کلیات مفهومی ندارد، گفت: آنچه که مهم است، توافق بر روی جزئیات است و اشکال دیگر توافق کلی این است که در حقیقت بستر و چارچوبی تعیین می‌شود که مذاکرات در جزئیات باید در آن وحدت صورت گیرد، یعنی همان کاری که در توافق ژنو صورت گرفت و امتیازات نقد را از ما گرفتند و نسیه ندادند.

شریعتمداری در مورد فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان شرقی نیز تصریح کرد: در حقیقت بیانات اخیر مقام معظم رهبری شلیک به پاشنه آشیل حریف است.


کد مطلب: 408347

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/408347/توافق-روی-کلیات-مفهومی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com