جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
۱۵
نماینده تهران در مجلس:

حتی یک ریال از بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی محیط زیست محقق و هزینه مشکلات مردم نشد

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 408165
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه «ابتکار» اگر معاون سیاسی رئیس‌جمهور می‌شد، اثرگذاری بیشتری داشت، گفت: رئیس سازمان محیط زیست به جای ایفای وظایف ذاتی‌اش، بنزین وارداتی را سیاسی می‌کند.
حتی یک ریال از بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی محیط زیست محقق و هزینه مشکلات مردم نشد
به گزارش جهان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۴ طی سخنانی به عنوان مخالف پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در بند (ل) تبصره ۹ ماده واحده بودجه سال آینده، اظهار داشت: از آنجایی که بازگشت به لایحه دولت مغایر قانون برنامه پنجم است لذا برای تصویب به دو سوم آرای نمایندگان نیاز دارد چرا که محل درآمد را نسبت به آنچه که در قانون برنامه آمده، تغییر داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات تابش به عنوان پیشنهاد‌دهنده بازگشت به لایحه دولت در این بند، تصریح کرد: آقای تابش در صحبت‌های خود گفت که مجلس نباید طوری عمل کند که مردم تصور کنند مجلس در مورد ریزگرد‌ها سیاسی برخورد کرد، در سال ۹۳ استان‌های غربی و جنوبی کشور بر اثر بی‌مبالاتی مسئولان زیست‌محیطی و نیز مسئولان اجرایی کشور، دچار عوارض ریزگردها شدند و سپس خانم ابتکار می‌گوید وقتی بودجه محیط زیست را در سال ۹۳ حذف می‌کنند، نتیجه‌اش همین می‌شود!

نادران بر همین اساس ادامه داد: ما نفهمیدیم نتیجه حذف یک درخواست دولت در بودجه ۹۴ چه اثری در سال ۹۳ روی ریزگردهای مناطق جنوبی و غربی کشور داشته است؟! معلوم نیست خانم ابتکار چرا اینگونه سیاسی با موضوع برخورد می‌کند؟! آن وقت به ما مجلسی‌ها می‌گوید شما سیاسی برخورد نکنید، باید بگویم ما هم به منطق مسئله نگاه می‌کنیم و هم به فلسفه مسئله توجه داریم.

نادران خاطرنشان کرد: اصل موضوع این است که سازمان‌های مردم‌نهاد در محیط زیست بنا بود با توجه به پیشنهاد دولت در لایحه بودجه ۹۴ در بند مذکور، ۶۰ میلیارد تومان کسب درآمد کنند، خانم ابتکار به جای مبارزه و ایفای وظایف ذاتی خودش در محیط زیست و رسیدگی به مشکلات جدی مردم و مسائل زیست‌محیطی در غرب و شرق و شمال کشور، یا بنزین وارداتی را سیاسی می‌کند یا دنبال کارهای سازمان‌های مردم‌نهاد می‌رود تا آنها را تهییج کند یا دنبال کارهای سیاسی خودش است.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس تأکید کرد: خانم ابتکار اگر معاون سیاسی رئیس‌جمهور می‌شد، اثر‌گذاری‌اش بیشتر بود، محیط زیست را هم به یک مسئول واقعی اجرایی واگذار می‌کرد تا بتواند مشکلات مردم را در شهرهای آلوده حل کند.

وی ادامه داد: تقاضای من این است که همکاران توجه داشته باشند که آنچه با تصویب پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در بند مذکور اتفاق می‌افتد این است که موارد هزینه‌ای به نقاطی مانند سازمان‌های مردم‌نهاد بازمی‌گردد که محل تردید است.

نادران در پایان خاطرنشان کرد: مجلس در سال ۹۳ بودجه‌ای بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان برای سازمان محیط زیست در نظر گرفت که هیچ نگاه سیاسی‌ هم نداشت، اما حتی یک ریال آن هم محقق نشد و حتی یک ریال از این بودجه توسط دولت هزینه نشد و مردم تبعات این امر را در نقاط مختلف کشور شاهد بودند.

به گزارش فارس، محمد‌رضا تابش در نشست امروز خانه ملت پیشنهاد بازگشت به لایحه دولت در بند (ل) تبصره ۹ ماده واحده بودجه ۹۴ را مطرح کرد که با ۳۳ رأی موافق، ۱۳۴ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع از ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه، با این پیشنهاد مخالفت کردند.

در بند مذکور در لایحه دولت آمده بود: سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است مبلغ ۶۰ میلیارد تومان از درآمد‌های وصولی ناشی از عوارض آلایندگی موضوع تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید که معادل مبلغ یاد شده به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص می‌یابد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، بابت اجرای عملیات کنترل آلودگی محیط زیست، آموزش و توانمند‌سازی جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای مشارکت در اجرای حفظ محیط زیست، احیای تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور و تقویت امر نظارت و پایش محیط زیست هزینه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خانم ابتكار مورد نظر در دسترس نيست!
#اهواز ماندگار است
ابتكاری كنيد آقای‌نادران؛ آقای زاكانی؛ آقای توكلی، آقای بذرپاش و ....
Iran, Islamic Republic of
بازي سياسي مسئولين محيط زيست، برايشان مهم تر از خدمت رساني به مردم است
آشنا
روی کار آمدنشان در این سازمان سیاسی بود حالا شما میگویید کار سیا سی نکنید به مشکلات مردم رسیدگی کنید کجای کارید!!!!!! 8 سال سکان این سازمان در دستشان بود چه کار مثبتی کردند که نتیجه داده باشد و حالا بخواهند مانوری بدهند دائما با مهارت تمام با کلمات بازی کرده و.... امثال این افراد اگر به خاطر مردم وبه صلاح کشور کارمیکردند که این حال و روز مردم نبود!!!!!!!
خانم ابتکار نماد تمام یک فعال سیاسی است قائل به این موضوع است که هدف وسیله را توجیه می کند
بقیه نمایندگان کجا هستند...
مجتبی
واقعا" چه قدر تدبیر و چه امیدی به آینده این دولت است؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناآشنا
ذره ای تدبیر دراین دولت وهمینطور اندکی امید به آینده این دولت نیست !!!!! خدا آخرو عاقبت این ملت را ختم بخیر کند !!!
خانم ابتکار یه خواهشی داشتم ازتون
می تونم ازتون خواهش کنم که استعفا دهید
مجیداعتمادی
Iran, Islamic Republic of
رویه این دولت همین است تمام مشکلات رابه دیگران نسبت میدهد وکاری هم به زمان گذشته و حال و آینده نداردومصداق قصاص قبل از جنایت فرضی هم راانجام میدهند
سلطان
بنزین وارداتی برای محیط زیست مهم است ما نباید بنزین تولید کنیم مسئله ریزگردها را باران حل میکند فقط سازمان محیط زیست باید باران را هم وارد کند
United States
بعضی مسولان سیاست زده نیستند....ق سیاسی اند!
اين اتفاق در دولت قبل افتاد
نبی زاده
این خانم ابتکار در کارهای سیاسی هنرمند است نه در کارهای اداری آقای روحانی هم که وامدار اصلاطلبان بود مجبور است که این پست ها را به اینگونه افراد بدهد من فکر میکنم در دو مقطع که خانم ابتکار مسئولیت این سازمان گرفته اند کم کارترین مسئول از اول انقلاب تا کنون بوده اند چونکه نگاه کاری اش نگاه سیاسی و خطی است آقای روحانی در تاریخ خودت را انگشت نما نکن بیا ایشان را بفرس برود برایتان حزب تشکیل دهد همانطوریکه آقای نوبخت در وقت اداری با امکانات دولت در همایش حزبش شرکت میکند!!!!
مبتكر الدوله !!؟؟
ببينم ! يعنى منو همسرم ، با اين همه اُلوپو تولوپ از اينهمه
پول سهم نداريم ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!