دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - 10 Jun 2024
 
۵
۱۸
جلیلی در همایش جامعه اسلامی دانشجویان:

متحجرین از امام کینه دارند چون امام آبروی شان را برد

با وجود هشدار امام درباره تحجر ما به این مسئله نپرداخته‌ایم
سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 407951
معاون فرهنگی شهردار مشهد با بیان اینکه متحجرین نسبت به امام کینه دارند، گفت: برخی معنویت و دین را بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌های اجتماعی می‌کنند و باید کاری کنیم که عدالت، معنویت و مسئولیت اجتماعی دوش به دوش هم حرکت کنند.
متحجرین از امام کینه دارند چون امام آبروی شان را برد
به گزارش جهان به نقل از فارس، وحید جلیلی معاون فرهنگی شهردار مشهد در همایش سراسری اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: امام (ره) در آخر عمر شریف‌شان حتی یک کلمه هم سخنرانی نکردند، یعنی بعد از قطعنامه تا رحلت، هیچ سخنرانی‌ای از ایشان نداریم، البته غیر از پیام‌های نوروزی که طبق سنت انجام می‌شد و در این سال‌ها امام (ره) مشغول نوشتن بودند.

وی افزود: اگر کسی بخواهد به طور فشرده عصاره‌ای از تفکر امام را به دست آورد، می‌تواند با مطالعه جلد ۲۱ صحیفه امام (ره) که در یک سال آخر آن را نوشتند، به آن دست یابد.

معاون فرهنگی شهردار مشهد تصریح کرد: متأسفانه نسل‌های جدید انقلاب کمترین آشنایی به تفکر امام (ره) را دارند و کمترین وقت را برای مطالعه در رابطه با تفکرات امام می‌گذراند، امام خمینی (ره) به عنوان یک متفکر و نظر‌یه‌پرداز در مجامع ما غایب است و گزاره‌های رسمی ایشان چندان شناخته شده نیست.

جلیلی در ادامه با اشاره به نگرانی‌های امام در رابطه با انتقال نادرست انقلاب به نسل‌های آینده گفت: امام (ره) می‌فرمودند که نگذارید که روایت انقلاب روایت نخبگان شود و برای انتقال انقلاب به سراغ توده‌ها و پابرهنه‌ها بروید، اگر این توصیه امام (ره) عملی نشود با مشکل روبه‌رو خواهیم شد.

جلیلی ادامه داد: امام (ره) اعتقاد داشتند که مردم به خاطر ظلم و تحجر قیام کردند و می‌فرمایند باید نشان دهید که مردم به دنبال جایگزینی اسلام ناب محمدی با اسلام سلطنتی و آمریکایی بودند.

وی بیان داشت: جامعه اسلامی دانشجویان وقتی که چنین نامی را انتخاب کرده ابتدا باید مشخص کند که جامعه کدام اسلام است، اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی باید شناخته شود و تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در راستای شناساندن اسلام ناب کمک کنند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد تصریح کرد: یکی از ارکان اصلی جمهوری اسلامی مبارزه با تحجر است، اما واقعا چه قدر در این رابطه به دانشجویان توضیح داده شده است، آیا یک صدم بحث‌های مختلفی که داشته‌ایم درباره تحجر صحبت شده است؟ متأسفانه با وجود تأکید و هشداری که امام در رابطه با مسئله تحجر داشته‌اند، ما به این مسئله نپرداخته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: متحجرین نسبت به امام کینه دارند و این مسئله به خاطر این است که امام آبروی آنها را برد، امام (ره) متحجرین را در کارهایی که انجام نمی‌دهند می‌بینند نه در کارهایی که انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: امام پیرو واقعی اهل‌ بیت (ع) بودند و با ظهور امام جامعه یک بار دین خودش را بازخوانی کرد و باعث شد غفلت ما برطرف شود.

جلیلی تأکید کرد: ما برخی مواقع معنویت و دین را بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌های اجتماعی می‌کنیم، ولی امیرالمومنین (ع) مخالف این مسئله بودند ما نیز باید کاری کنیم که عدالت، معنویت و مسئولیت اجتماعی دوش به دوش هم حرکت کنند.

معاون فرهنگی شهردار مشهد در پایان گفت: انقلاب اسلامی باعث شد که ما از سمت شیفتگی به سمت شیعگی حرکت کنیم، ما باید امروز پرچم اسلام ناب محمدی را بلند کنیم، اسلام ناب محمدی را باید شناخت و جلوی مخلوط شدن آن با اسلام‌های قلابی را بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسلامی
با سلام.
خوشحالم که گویا جناب جلیلی هم بالاخره متوجه شدند که حضرت امام متحجرین را خوب شناخته بودند و آنان چون در زمان ایشان به بازی گرفته نمی شدند ، و امام آبرویشان را برده بود ، بعد از رحلت ایشان برای انتقام گیری از ایشان و افکارشان هر آنچه در توان دارند انجام می دهند تا یاران واقعی ایشان را خانه نشین کنند و خود را با شعارهای فریبنده بعنوان سخنگوی آرمانهای امام و انقلابی جا بزنند .
ای کاش حالا که بالاخره متوجه شده اند ، برای آگاهی نسل جوان حزب الهی مصادیق این متحجران را هم نام میبردند (اگر صادق هستند)
United States
بالاخره؟
اخوی برو یادداشتهای وحید جلیلی توی نیستان سال 76 و سرمقاله هاش توی ابرار سال 79 و سوره و راه رو بخون بعد بگو بالاخره!
حران
Iran, Islamic Republic of
میرحسین موسوی
کروبی
گنجی
نوری زاد
مخملباف
هادی غفاری
صانعی
ا.ه.ر.ب
و...
شما هم اگر صادق هستید شفاف صحبت کنید مخاطب شما کسانی هستند که مطلب را می خوانند در لفافه نظر ندهید.
دکتر اسلامی
بنام خدای مستضعفان و بقول حضرت امام پا برهنه گان
اینکه معلوم است چه کسانی خط مردمی انقلابی اسلامی ضد سلطه پذیری حضرت امام را با خط لائیسم اشرافیگری و مصرف زدگی و تسلیم به غرب جایگزین کرده و با داستان سازی و خاطره گوئیهای دروغین سعی در دور کردن مردم از خط امام و اندیشه های تابناک ان عزیز و ترویج اباحه گری و الیناسیون و بیهویت و پوک کردن ذهن جامعه اسلامی ایران داشته و حتی زمانیکه با مقاومت جمعی مردم مواجه میشود سعی در کودتای رنگی مزدوران اصلاحطلب و سپس کودتای نرم اعتدالیون نموده فرمان و رمز حمله بریزند به خیابان را صادر میکنند
Iran, Islamic Republic of
برای امثال آقای وحید جلیلی متاسفم که هم مورد حمله متحجرین، هم التقاطیون و هم دشمنان انقلاب هستند! البته حرکت در مسیر شاخص های انقلابی هزینه داره و دردناک اینجاست که برخی التقاطیون به اسم اسلامی به دنبال حذف نگاه های انقلابی و مومن چون معاون فرهنگی شهرداری مشهد هستند. البته جای تعجب بسیار است که تو این وانفسای حذف جناح مومن و انقلابی، چطور از دستشان در رفته و آقای وحید جلیلی فعال فرهنگی و انقلابی شده معاون آن جا!
سرور
متحجرین کسانی بودند و هستند که با درس فلسفه امام خمینی(ره) مخالف بودند حالا هم هستند چشمان خود را باز کنید می بینید.ادعای میراث ایشان را هم دارند خود را هم پیرو خط ایشان می دانند.
علی
این صحبتها را جناب جلیلی چندین سال قبل هم میزدند
گویا به گوش شما که دنبال مصادیقش هستی دیر رسیده است!
Latvia
امام!
الان فکر کنم دارید به خودتون و دوستانتان در جبهه پایداری و علی الخصوص پدر معنویتان جناب مصباح توهین میکنید!! ولی باز خدا رو شکر دارید عاقل میشید
گوینده اثبات کند که خودش متحجر نیست بعدش ...
مجیداعتمادی
تئوری پردازان بزرگ قرن را قرن امام خمینی رضوان الله تعالی وعلیه گفته اند
Romania
ایشان برادر سعید جلیلی هستند .گفتم در جریان باشید
نمونه شماهاید کاسه داغتر از آش شده اید .
... خیلی تیز شدی
آقای جلیلی می شود بفرمایید در مدتی که سمت معاونت فرهنگی شهرداری مشهد را برعهده داشتید چه اقداماتی انجام دادید؟چند دیدار با مردم و مسوولان داشته اید؟ غیر از حبس کردن خود در اتاق مدیریتی تان و فاصله گرفتن و جدا کردن خودتان از جامعه چه کاری انجام داده اید؟
Iran, Islamic Republic of
نمی دانم آقای جلیلی نمی توانست از ادبیات فاخرتری استفاده کند؟
واقعا امام آبرو می برد یا قصد اصلاح دارد؟
این چه تصویری است که از امام ترسیم می کنید
انتقام گیری از امام خمینی (ره) بس است!
Iran, Islamic Republic of
انگار در این کشور قحط الرجال است که هر کی از را میرسه حرفهای بزرگ میخواهد بزند. ادب حکم میکند تا بزرگ ترها هستند کوچکترها عرض اندام نکنند. چنان از امام راحل حرف میزنند که انگار از نزدیکاه آن بزرگوار بوده اند