شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۱

عارف: جمعی تصمیم میگیریم نه فردی/خودخواهی ممنوع

يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 407448
عارف در گرگان گفت: در نگاه اصلاح‌طلبی به جای اینکه پیروزی اصلاح طلبان را هدف‌گذاری کنیم باید پیروزی تفکر اصلاحات را هدف‌گذاری کنیم.
عارف: جمعی تصمیم میگیریم نه فردی/خودخواهی ممنوع
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا عارف شامگاه شنبه در دیدار با جوانان اصلاح‌طلب استان گلستان اظهار داشت: رسالت ما قائل بودن به تقوا و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب و قانون اساسی است.

وی افزود: شاید جزء تنها انقلاب‌هایی باشیم که در یک زمان چند ماهه دارای قانون شد و تنها انقلابی بود که با نظر مردم بلافاصله قانون دار و قانون اساسی نوشته شد و حالا می‌فهمیم که این کار چه ارزشی داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این کار این نظام است که رهبری آن یک رهبری الهی و یک مرجع تقلید است که نه تنها مسلمانان بلکه هر کس دغدغه ملی داشت پشت امام خمینی(ره) بود و تفکر اصلاحات نیز تفکری انقلابی است و این را باید قدر بدانیم.

وی گفت: نگاه ما اخلاقی است و ما به دنبال سیاست مبتنی بر اخلاق هستیم که به سیاست فرهنگی برگردیم و به سیاست پیامبر اسلام و امام علی(ع) و نگاه آنان به اخلاق برگردیم و اگر این نگاه را دنبال کردیم پیروزیم و دیگر شکست معنا ندارد.

عارف افزود: ما به دنبال حاکمیت اخلاقی هستیم و آنچه برای ما حیاتی است ارزیابی عملکرد خود ما است و ما صادقانه عملکرد خود را نقد نکرده‌ایم که بدانیم چه کردیم که رقیب ما را به بی‌دینی متهم می‌کند و ما هم می‌توانیم رقیب را به بداخلاقی و ویژگی‌های دیگر متهم کنیم، اما باید ببینیم آیا توانسته‌ایم در یک فضای صمیمی صادقانه نقد کنیم؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: روندی که متاسفانه داشت جلو می‌رفت حذف کامل تفکر اصلاحات بود، در شرایطی که تعداد محدودی از جوان‌ها به میدان آمدند و از سال ۹۰ مبنا این بود و به دنبال اقدامی که جوانان انجام دادند تشکل بنیاد امید ایرانیان با مبنای گفتمان اخلاق، خردورزی و عقلانیت به وجود آمد.

به گفته عارف، بنیاد امید ایرانیان افق ۱۴۲۰ را در نظر داشت و در این نظام پیروزی و شکست برای ما یکی است و مسئولیت انسان را سنگین می‌کند و نخستین خروجی که این نگاه داشت این بود که در نگاه ما شکست معنا نداشت این نگاه در جنبش امام خمینی(ره) نیز نمود داشت.

وی تصریح کرد: جنبش امام خمینی(ره) یک رویکرد دقیق، عمیق، و درازمدت را می‌بینیم که شکست در آن معنا نداشت، و آنچه اتفاق بیفتد نتیجه کار ما است و بر این باوریم که این تفکر اصلاحات است و امام راحل نیز به هیچ وجه با حرکت خودسرانه موافق نبودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ورود امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ به بهشت زهرا گفت: امام خمینی(ره) در اوج قدرت خود را خدمتگزار مردم می‌داند و در این روز امام بالاترین مقام را در دنیا داشت و یک قدرت معنوی با ویژگی‌های خاص خود در بهشت زهرا، خود را نماینده مردم می‌داند.

وی تصریح کرد: به راحتی می‌توانیم نقد کنیم نگاه ما اصلاح تدریجی و مستمر است و برای بی‌تدبیری و بی‌اخلاقی در سال‌های پس از انقلاب هزینه‌های بسیاری داده‌ایم و گفتمان ما گفتمان اخلاق، خرد جمعی و عقلانیت است و اگر جمعی تصمیمی گرفته شود باید تمکین کنیم و خودخواهی و منیت در اصلاحات هیچ جایگاهی ندارد.

عارف گفت: سعه صدر یکی از راه‌ها است و در نگاه اصلاح‌طلبی به جای اینکه پیروزی اصلاح طلب را هدف‌گذاری کنیم باید پیروزی تفکر اصلاحات را هدف‌گذاری کنیم و ما اعتقاد به اصلاحات مستمر و گام به گام داریم و حرکت جهشی هیچ ارتباطی با ذات اصلاحات ندارد.

وی با بیان اینکه با همین رویکرد انتخابات ۹۲ را دنبال کردیم، افزود: سهم جوانان سهم بالایی بود، جوانانی که دغدغه ارزش‌ها را داشتند و همه هنجارها را نیز قبول داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به کنار کشیدن خود از انتخابات اشاره کرد و گفت: با کنار کشیدن من از انتخابات هیچ اتفاقی نیفتاد و همه آن تصمیم جمعی را پذیرفتند و می خواهیم این الگو را در انتخابات سال آینده نیز دنبال کنیم که اگر این الگو دنبال شود پیروز هستیم.

وی افزود: باید در میدان حضور پیدا کنیم و شرایط را بپذیریم و از تجربیات سال‌های ۷۶ تا خرداد ۹۲ استفاده کنیم تا این اتفاقات دیگر نیفتد و انتخابات سال بعد حماسی‌تر برگزار شود و مردم حرف خود را بزنند.

عارف اظهار داشت: انتخابات سال بعد فرصتی است تا به احزاب و تشکل‌ها میدان بدهیم و سهم و نقش سمن‌ها در انتخابات آینده از نقش مردم بیشتر است و نگاه ما در دولت اصلاحات نگاه کمی به سمن‌ها بود و به فکر ماندگاری و تثبیت آنها نبودیم و دولت باید حامی سمن‌ها باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
الحق و الانصاف این یک جمله را درست گفته اگر در انتخابات 92 هم اصولگرایان اینطور عمل کرده بودند الان شاهد خط ونشان کشیدن و شاخ شدن این کدخدای بی دهکده نبودیم و هر چه بگویند نه نگوییم...
توفیقی از قزوین
اصول تفکر اصلاح طلبی کدام است ؟ جایگاه ولایت فقیه مندرج در قانون اساسی در اصلاح طلبی کجاست ؟ جایگاه هنجارشکنان و معاندان نظام در تفکر اصلاح طلبی کجاست ؟ رابطه اصلاح طلبی و آرمانهای دینی و انقلابی چگونه است ؟ باید قبول داشت تفکر اصلاح طلبی وجود خارجی ندارد وگرنه اتفاقات سال 88 نه قانونی بود ونه آرمانی و نه براساس اعتقاد به ولایت
تفکر سیستمی که درآن از گوگوش تا سروش جایگاه ویژه دارند براساس کدام اصول اخلاقی و اعتقادی استوار است ؟ انچه تا کنون بوده نه اصلاح طلبی که سنگ اندازی و تکمیل پازل دشمنان بوده و امیدواریم اصلاح طلبی اصلاح شده و خود بر انچه گذشته اصلاح طلبی است نقد و منطبق بر خیر صلاح دین و انقلاب و منافع ملی بازیابی شود

......................................................................
با سلام و احترام خدمت شما
جناب آقای توفیقی لطفا شماره تماس خود را در همین بخش نظرات برای جهان نیوز ارسال کنید.
باتشکر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقات 88 دقیقا نه قانونی بود و نه آرمانی ...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا فقط یک قسمت کوچک و گزینشی از مطلب مرا انتشار دادی. منظور من این نبود یک تکه گزینشی گذاشتی مطلب مقدمه و موخره و نتیجه داشت!
باقر
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای عارف این دفعه مواظب باشید،باز شما را وادار به کناره گیری نکنند
هدف گذاری کن تا صبح دولتت بدمد.همین که 1 از آلمان اومد جلوی روی شما تو مسائل داخلی کشور دخالت کرد و شما فقط سر تکون دادی کافیه.دیگه مترجمه میخاست برگرده به اون خانم تو دهنی بزنه.شما که ته باغیرتا هستین.
احسنت
بصیر
Romania
عارف همان دسته گل که آب دادی هنوز بین راه تو سنگلاخ ها گیر کرده وبلد نیست چطوری خودش را نجات بدهد ....
مصطفی
آقای عارف اصلاح طلب واقعی رهبر انقلاب اسلامی میباشد به عبارت معروف آب در کوزه ما تشنه لبان گرد جهان می گیردیم ، امام حسین علیه السلام خود یک اصلاح طلب بود که خون شریفشان را در راه دین خدا داد یک اصلاح طلب انقلابی فکر می کند و از آرمان های اسلام تا آخرین قطره خونش دفاع کرده مانند حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری انقلابی بودند و زیر سلطه ای استکبار جهانی نرفتند ، قانون اساسی ما بر اساس آرمان های اسلامی و انقلابی نوشته شده است نه احساسات جمعی و فردی .
حمید
خیلی دوست دارم بدونم منظور از "مردم" در زبان اصلاح طلب ها چیه و یا چه کسانی دقیقا مردم هستند؟
با تشکر از جهان.
نظام به اصلاح طلبان اجازه بازگشت نخواهد داد
++