شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

معافیت کمیته امداد از پرداخت هزینه دادرسی

شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 407367
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) از معافیت این نهاد از پرداخت هزینه دادرسی خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره) خبرداد، منصور قمشه با اعلام این خبر افزود: یکی از مشکلات معاونت حقوقی کمیته امداد امام(ره) در سال جاری، عدم پذیرش معافیت پرداخت هزینه دادرسی از سوی قضات محاکم بوده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های متعدد اداره کل امور حقوقی و حمایت مقام سرپرستی کمیته امداد امام خمینی(ره) منجر به اعلام نظریه مشورتی کمیسیون آیین مدنی قوه قضاییه شده است، افزود: در متن این نظریه آمده است که برابر ماده واحده قانون استفاده بعضی از دستگاه‌ها از نماینده حقوقی در مراجع قضایی و معافیت کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت هزینه دادرسی مصوب ۱۳۷۴، این نهاد از پرداخت هزینه دادرسی معاف است.

قمشه ادامه داد: از این پس روسای حقوقی استان‌ها موظفند با مستند قرار دادن نظریه مذکور از ظرفیت ایجاد شده استفاده بهینه کنند و در صورت بروز مشکلات در این زمینه و عدم پذیرش معافیت این نهاد توسط قضات،گزارشی برای پیگیری از طریق قوه قضاییه ارسال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *