جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سناتور آمریکا سخنرانی نتانیاهو را بایکوت کرد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 406809
باسابقه‌ترین سناتور آمریکا اعلام کرد در سخنرانی ماه آینده نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از دویچه وله خبر داد، شماری دیگر از نمایندگان دموکرات نیز پیش از این اعلام کرده بودند سخنرانی بنیامین نتانیاهو را بایکوت خواهند کرد.

سناتور پاتریک لیهی٬ باسابقه‌ترین سناتور آمریکا دعوت از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره‌ی آمریکا را «نمایشی متکبرانه و جلف» خواند. این دعوت از سوی جمهوری‌خواهان و بدون مشورت با دموکرات‌ها و کاخ سفید انجام شده است.

سناتور لیهی اعلام کرد در سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل که قرار است یک ماه دیگر در کنگره آمریکا انجام شود شرکت نخواهد کرد.

سناتور لیهی که از ۴۰ سال پیش عضو سنای آمریکا بوده است با این خبر به آن دسته از سناتورهای دموکرات پیوست که پیش از این اعلام کرده بودند سخنرانی نتانیاهو در کنگره را بایکوت خواهند کرد. سخنرانی نتانیاهو در حالی قرار است انجام شود که آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان در گروه ۱+۵ پیگیر مذاکرات با ایران در رابطه با پرونده هسته‌ای تهران هستند.

جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور نیز اعلام کرده است در سخنرانی نتانیاهو شرکت نخواهد کرد. او گفته است در آن زمان در سفر به سر می‌برد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در سخنرانی خود در کنگره مذاکرات قدرت‌‌های غربی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور را مورد انتقاد قرار دهد و بر تشدید تحریم‌ها علیه تهران تأکید کند.

نتانیاهو که به دعوت جان بوئنر، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به گنگره می‌رود قرار است روز ۳ مارس (۱۲ اسفند) در جلسه مشترک مجلس سنا و مجلس نمایندگان سخنرانی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *