دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱
حجت الاسلام و المسلمین میر باقری:

حقیقت ولایت امام در حجاب قرار گرفته

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 406524
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به اینکه اگر انسان دردنیا به امام خودنرسد تاریکی ها تا قیامت برای او ادامه خواهد داشت، گفت:انسان چون غرق نعمت های بی منتهای الهی است از رحمتش غافل می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد مهدی میر باقری که شامگاه پنج شنبه در تکیه بزرگ یزدی های مقیم شاهرود به ایراد سخنرانی پرداخت با بیان این مطلب که انسان غرق نعمت، از رحمت خدا غافل است افزود: فجر صبحی است که حجاب از حضور امام کنار رفته و حقیقت دین و ایمان به شکل واقعی خود روشن شود.

وی با یادآوری اینکه برای امام زمان(عج) سه غیبت وجود دارد، خاطر نشان کرد: یکی از این غیبت ها این است که جسم امام بین ما پنهان است ولی در عین حال بین ما زندگی می کنند و این نوع از غیبت اختصاص به امام ندارد.

حقیقت ولایت امام در حجاب قرار گرفته

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم جمله «وجود امام در غیبت است» را با توجه به روایت ذیل چند آیه اینگونه معنا کرد: زمان ظهور امام زمان است که واقعیت امیرالمومنین که در حجاب است نمایان می شود و ضحی ها معنای خاصی دارد و به معنای زمانی است که خورشید بالا می آید و این یعنی ظهور و دوره آشکار شدن ولایت امام.

میرباقری ضمن تاکید بر اینکه حقیقت ولایت امام در حجاب قرار گرفته تصریح کرد: اکنون زمانی است که دریای عمیق مواج و آسمانی ورای آن انسان را در تاریکی مطلق قرار گرفته و در روایت آمده که وقایعی که بعد از پیامبر (ص) اتفاق آفتاده آنقدر تاریک است که مومن از سرمایه های وجودی و مقامات خودش هم غافل می شود.

وی تنها راه هدایت را قرار دادن نور توسط خداوند برای انسان دانست و عنوان کرد: این نور همان امام زمان(عج) و ائمه معصوم(ع) منصوب به حضرت زهرا(س) است و اگر در دنیا به این انوار دست پیدا نکنیم تاریکی الی الابد با انسان همراه خواهد بود.

با ظهور امام انسان ها طعم واقعی دین و بندگی را می چشند


این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به این که وقتی امام ظهور یابد انسان ها طعم واقعی دین و بندگی را می چشند، اذعان داشت: وقتی عدل امام در جهان جاری شود دنیا زنده خواهد شد و حجاب ها کنار خواهد رفت.

میرباقری با بیان این مطلب که امام آیه غیبی است که خدا به پیامبر اعطا کرده و وقتی ظهور می کند سحر تمام ساحران باطل می شود، ابراز داشت: انسان باید مستشهد باشد یعنی طالب و راغب شهادت باشد مثل یاران سید الشهدا که اگر انسان اینگونه باشد ماندن و رفتنش ثواب است.

وی در خاتمه، انجام واجبات، ترک محرمات، کنترل قلب و ... را برای رسیدن به مقام مستشهد بودن ضروری خواند و اظهار داشت: برای اینکه در دوران ظهور آماده بوده و جز یاران امام باشیم باید حقی بر گردن انسان نباشد، زمان ظهور دیگر فرصت مناسبی برای آماده سازی نیست و باید قبل از ظهور آماده شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *