پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۳
۶۵
رویترز مدعی شد؛

هشدار ظریف به کری؛ شکست مذاکرات دولت روحانی را به خطر می‌اندازد/ واکنش ظریف

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 406021
خبرگزاری رویترز به نقل از ۳ مقام ایرانی گزارش داد وزیر امور خارجه کشورمان به همتای آمریکایی خود هشدار داده که شکست مذاکرات هسته ای دولت عملگرای حسن روحانی را به خطر می اندازد.
هشدار ظریف به کری؛ شکست مذاکرات دولت روحانی را به خطر می‌اندازد/ واکنش ظریف
به گزارش جهان، خبرگزاری رویترز به نقل از ۳ مقام ایرانی نوشت:

وزیر امور خارجه کشورمان به همتای آمریکایی خود هشدار داده که شکست مذاکرات هسته ای دولت عملگرای حسن روحانی را به خطر می‌اندازد.

۳ مقام رسمی ایرانی گفته اند که محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در چندین نشستی که طی هفته های اخیر با جان کری وزیر خارجه آمریکا داشته، نگرانی های خود را نسبت به افول سیاسی دولت روحانی اعلام کرده است. ایران همچنین نگرانی خود در خصوص این مساله را با سایر قدرت های غربی در میان گذاشته است.

مقام‌های غربی بر این باورند که این اقدام می تواند تنها یک تاکتیک مذاکراتی از سوی ایران باشد تا به آنها در مذاکرات امکان عمل بیشتری را بدهد ولی مقام های غربی اعلام کرده اند که آنها هم با این نظر موافق هستند که قدرت سیاسی روحانی با شکست مذاکرات هسته ای، به شدت آسیب خواهد دید.

این هشدار که شکست مذاکرات هسته‌ای می تواند موجب افزایش قدرت محافظه کاران تندرو در ایران شود، در شرایطی است که ضرب الاجل مارس برای دستیابی به یک توافق سیاسی مطرح شده و دو طرف باید تا پایان ژوئن به توافق نهایی دست یابند.

این توافقنامه این هدف را دنبال می‌کند که تحریم ها را در ازای محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، لغو کند. ولی هنوز از بین بردن اختلاف موجود، کار سختی است، به خصوص در زمینه زمان بندی کاهش تحریم های اقتصادی و دوره اجرای توافق.

هم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و هم روحانی رئیس جمهور ایران، با مخالفت شدید داخلی در زمینه دستیابی به توافق، روبرو هستند که این مساله چشم انداز دستیابی به مصالحه را کاهش می دهد.

یک مقام ارشد آمریکایی، دریافت این چنین هشدارها از سوی ایرانی ها را رد کرده است. این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، به رویترز گفت: ما ارزیابی سیاست ایران را به ایرانی ها واگذار می کنیم ولی این شایعه نادرست است.

ولی مقام های ایرانی تاکید می کنند که ظریف در دیدار با جان کری، این نگرانی را مطرح کرده است. دو طرف طی هفته های اخیر بارها با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند تا بن بست موجود را از بین ببرند. تازه ترین دیدار دو طرف روز گذشته بود، زمانی که وزرای خارجه آمریکا و ایران بیش از یک ساعت در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفتگو کردند.‎

یکی از مقامها که از مذاکرات ظریف و کری، به صورت مستقیم آگاهی دارد، در این باره گفت: روحانی به خاطر آنکه در خط مقدم قرار دارد، طبیعتا بیشتر آسیب خواهد دید.‎

سایر مقام های غربی تاکید کردند که هیات ایرانی نگرانی های مشابهی را در گفتگوهای اخیر، مطرح کرده است. مقام های ایرانی و تحلیلگران غربی اعلام کردند که اگر مذاکرات با شکست روبرو شود، روحانی احتمالا به حاشیه کشیده خواهد شد و نفوذ وی به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت ، و این مساله به رقبای وی در ایران دست بالاتر را خواهد داد.‎

دستیابی به یک توافق جامع هسته ای، یک مساله لازم و ضروری برای کاهش خطر وقوع یک جنگ گسترده تر در خاورمیانه است، آن هم در زمانی که ایران در سوریه و عراق، درگیر شده است. پس از حدود یک سال گفتگو، مذاکره کنندگان برای دومین بار در نوامبر نتوانستند در ضرب الاجل تعیین شده به توافق نهایی دست یابند.‎

ایران اتهامات مطرح شده در خصوص اینکه به دنبال دستیابی به توانایی تولید سلاح های هسته ای است را بارها رد کرده است. ایران با درخواست متوقف کردن غنی سازی اورانیوم و سایر فعالیت های حساس هسته‌ای مخالفت کرده و این مساله منجر به تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل علیه اقتصاد ایران شده است.‎

مقام های ایرانی و غربی تاکید کردند که نکته کلیدی در مذاکرات در شرایط کنونی، درخواست ایران از قدرت های غربی برای لغو سریع تحریم های نفتی و بانکی است.

یکی از مقام های ایرانی که به مذاکرات دسترسی مستقیم دارد، گفت: آمریکایی ها از لغو تحریم ها طی سال های آینده صحبت کرده اند، در حالی که ایران می خواهد تحریم های نفتی و بانکی، طی ۶ ماه لغو شود.‎

روحانی در سال ۲۰۱۳ میلادی با قولهایی مبنی بر پایان دادن به تحریم ها، ارتقای اوضاع اقتصادی و کاهش انزوای سیاسی، انتخاب شد.‎ روحانی هشدار داده است که ایران به پایان انزوای سیاسی نیاز دارد تا به اقتصاد خود کمک کند. اقتصادی که با کاهش شدید قیمت نفت، ضربه خورده است.

هم اسرائیل و هم عربستان سعودی نسبت به تصمیم آمریکا برای تعامل با ایران بر سر مساله هسته ای، شک و تردید دارند. اسرائیل مدعی شده اگر دیپلماسی برای جلوگیری از تهدیدی که از سوی ایران احساس می‌کند، با شکست روبرو شود، به تاسیسات اتمی ایران حمله خواهد کرد.

مقام های نزدیک به مذاکرات اعلام کرده اند که آمریکا پیش از این با این مساله که ایران از چه تعداد سانتریفیوژ می تواند استفاده کند، به توافق رسیده اند. اوباما می تواند به صورت موقت بسیاری از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را لغو کند ولی لغو دائمی آنها نیاز به تصویب کنگره دارد که تحت تسلط جمهوریخواهان است.‎

سنا در حال نهایی کردن طرحی برای تشدید تحریم ها علیه ایران است اگر هیچ توافق هسته ای تا پایان ژوئن، حاصل نشود. اوباما تاکید کرده است که هر گونه طرح مربوط به تحریم های جدید ایران را رد خواهد کرد.

یک مقام دیگر غربی نیز گفت: روحانی تصور می کرد که با صحبت کردن ملایم تر و عدم درخواست برای نابودی اسرائیل، قدرت های غربی برای امضای یک قرارداد، هر قراردادی، با ایران، عجله خواهند کرد. وی در محاسباتش دچار اشتباه شده است. قدرت های غربی شاید به دنبال دستیابی به یک توافقنامه باشند ولی آنها نیز از سوی کنگره، اسرائیل و عربستان سعودی در محدودیت قرار گرفته اند.

ظریف تکذیب و از رسانه ها انتقاد کرد

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای امروز رویترز، بار دیگر این ادعاها را تکذیب کرد و گفت: انتشار اخبار غیرواقعی و دروغ با اغراض خاص از سوی رسانه های بیگانه و بنگاه های خبرپراکنی آن هم در این مقطع تعجب برانگیز نیست.

آقای ظریف افزود: بلکه تعجب اصلی از برخی دوستان و رسانه های داخلی ا ست که برغم تکذیبیه رسمی مقامات وزارت خارجه و علم به ماهیت دروغ چنین ادعاهایی باز هم به بازنشر آن می‌پردازند.

این توضیحات وزیر امور خارجه کشورمان توسط خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شد.

یک مقام ارشد آمریکایی، دریافت این چنین هشدارها از سوی ایرانی ها را رد کرده است. این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده، به رویترز گفت: ما ارزیابی سیاست ایران را به ایرانی‌ها واگذار می‌کنیم ولی این شایعه نادرست است.

آقای ظریف در واکنش به این خبر گفت: در هیچ یک از ملاقاتهای انجام شده به هیچ وجه مباحث داخلی مطرح نشده و مطلب منتشر شده در این زمینه کذب محض است.
منبع:‌تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اسپان
Iran, Islamic Republic of
حسابش الان دستم نيست كه اين چندمين گلايه و درد دل باندي و جناحي ظريف به طرف غربي است ميشه راهنمايي كنين
ماهان
Germany
راهنمایی: قرار است ایران در ظاهر چند هزار سانتریفیوژ داشته باشد که توان تنها چند صد سانتریفیوژ فعلی است. تحقیق و تولید ساتریفیوژ های جدید هم ممنوع است. غنی سازی هم به اسم و در ظاهر مشترک با روسیه می شود اما تمام آن در اختیار روسیه است. در ظاهر در ایران انجام می شود ولی تمام مراحل اصلی آن در روسیه میباشد.
دولت راستگویان بالاخره توانست ابرقدرت ها را با مذاکره به زانو درآورده و با قرارداد مجبور کند جلوی ملت ایران زانو بزنند و طلب عفو بخشش کنند. آفرین!
ایرانی
آقای روحانی ما گفتگو ،صلح ،رفع تحریم ،مراوده و.....را میخواهیم،اما نه به قیمت از دست دادن استقلال ،عزت ،شرف و آبروی ملت . آقای ظریف ما راضی نیستیم شما بخاطر به نتیجه رسیدن مذاکرات به اندازه نوک سوزن پیش دشمن از خود ضعف نشان دهید.
Iran, Islamic Republic of
میشه اسامی این مقامات ایرانی رو هم فاش کنید؟ لطفااااا
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
خاک بر سر این کدخدا که رعیت هایی مثل عربستان و رژیم صهیونیستی براش تعیین تکلیف میکنن!!!! ....
ح ف
ظریف خطاب به کری ....
United States
واقعا متاسفم براتون شما ها همیشه کاسه داغ تر از اش بودید....
Iran, Islamic Republic of
قبلاً همین حرفها رو به البرادعی زده بود- فیلمش هم هست
رحمان
گویا در قدرت ماندن دولت روحانی مهم تر از استقلال هسته ای و رفع تحریم هاست
100درصد ولی با دعای خیر امام زمان و نظارت دقیق رهبری انشاءالله منافع ملی بر منافع حزبی و جناحی پیروز خواهد شد. پس همه باهم سر دهیم اللهم عجل لولیک الفرج آن نابود کننده ی سیاست بازان حزبگرایان رانتخوران انحصار طلبان تشنگان قدرت و ثروت و مرفهان بی درد اشرافگران مفصدان بزرگ آقا زاده و وابستگان به غرب و شرق
تاببینیم جانی به ظریف چه هشداری داده؟
مهدكودك
آقاي ظريف با تكذيب خود، به دهان آمريكایی ها مشت محكم بزند
Iran, Islamic Republic of
الکی میگه!
راحله
ملت ایران میدانید عملکرد طابق النعل به النعل با دشمنان یعنی چه
روژین اسدی
این ظریف چرا اینقدر به دشمنان قسم خورده نظام گرا میدهد مگرایشان ایرانی نیستند که دغدغه منافع امریکا را دارند
واقعا جای تاسف داره فقط به موندن خودشون در قدرت فکر میکنن نه منافع ملی و مردم دولت تدبیر و بر چسب دیگه چه برچسبی آماده کرده خدا میدونه
سپیده دانافر
آقای ظریف تا به حال این واژه رو شنیدی این اولتیماتوم علی بن ابی طالب که فرمود آخرالدواء الکی
لعنت بر کسانی که با ندونم کاریهاشون نظام اسلامی رو تضعیف و تخریب میکنن
سرور
تفاوت این است که اینها می دانند چه کار می کنند.فکر می کنید چرا حسن روحانی از قدم زدن ظریف با جان کری اینقدر دفاع کرد و به دیگران تاخت؟چون دوتایی راحت تر می تواند درد دل کند.اینها به جای منافع مملکت دنبال منافع حزبی هستند اما تاریخ ثابت خواهد کرد این دولت اولین دولت تک دوره ای در جمهوری اسلامی خواهد بود.کسانی که به جای خدا دل درگرو کدخدا دارند اینگونه بوده اند.
هزاران لعنت
نیمآ
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی خواهشا به جای اینکه از رهگذر مذاکرات به فکر کسب محبوبیت برای خودتان در دوره بعدی باشید کمی هم به فکر عزت و غرور ملی و خون شهدای هسته ای باشید.
کلّکم راع و کلّکم مسؤول عن رعیته...
در کدام کشور دنیا یک همچو فردی که اینچنین ابراز نظر می کند در راس دستگاه دیپلماتیک قرار می گیرد. ایشان سریعا و بدون هیچ واهمه ای باید استیضاح شود. بعید می دانم رویکرد ضد آمریکایی آقای روحانی در اصفهان هم از روی صداقت باشد. به نظر این رویکردی [...] بود. الله اعلم
خوراک خبری کیهان و رجا و جهان جور شد
Iran, Islamic Republic of
کجایی؟
Iran, Islamic Republic of
کری: نگران نباش دارمت، یه هویج برات گذاشتم کنار.
Iran, Islamic Republic of
شب بخیر!!!
سلام
خیلی زشته که آدم برای در قدرت ماندن دست به دامان شیطان بشه
واقعاً فاجعه است...
وحشتناکه...
از شیخ فضل الله نوری بیاموزیم که برای نجات جانش حاضر نشد از سفارت دشمن کمک بگیرد (تازه اونا در ظاهر خودشون برای حمایت از این عالم اعلام آمادگی کرده بودن نه مث این شیاطین که هدف اول و آخرشون نابودی ما است و از گفتنش هیچ ابایی ندارند)
از کي شماسخنگوي آمريکا شده ايد.چرا تربيون دولت امريکاشده ا يد.چراداريد براي عليه تيم مذاکره کننده هسته اي تخريب مي کنيد. چرامنافع ملي را بر منافع جناحي ترجيح مي دهيد. چرا شکست در انتخابات گذشته شما را انچنان افسرده کرده که به براحتي حاضر شده ايدحرف هاي آمريکائي بزنيد. هدف وسيله را توجيه مي کند. !!!! پيوندتان مبارک . آيا خبر داريدکه در کشور خودگردان فلسطين نشريه اي کاريکاتور پيامبر را کشيده است.چرا موضع گيري نمي کنيد. خوشا به محمود عباس رئيس دولت خودگردان که جلوي اين نشريه ايستاد.
دردو دل اقایان با دشمن مسبوق به سابقه است.اون از اشک ریختن با البرادعی واونم از اه کشیده برای کرسیهای مجلس اینده برای هاله اسفندیاری و....
آسمان
مثل اینکه این دوستان اصلاً نگران عزت و آبروی ایرانی نیستند و تنها بر سر کار ماندن طیفی خاص را آرزومندند.
اما بدانند که خداوند هر چه بخواهد همان خواهد شد و این سنت الهی است که اگر بر سر دوراهی دین و دنیا، دین را فدای دنیا کردی نه به دنیا خواهی رسید و نه آخرت و عاقبت به خیر خواهی شد. دکتر ظریف کمی ظریف بیاندیش.
آمریکا حواسش به دوست خود،[...] ،هست لازم نبود وزیر امورخارجه متذکر شوند
در هر صورت توافق نکردن بهتر از توافق بد کردن است و اگر دولت زیربار یک توافق بد برود آراء روحانی در سال 96 ریزش خواهد داشت .
Iran, Islamic Republic of
ظریف گزارش منتشر شده درباره محتوای مذاکراتش با کری را تکذیب کرد
حمید
دو بار دیگر نیز التماس کرده اند فیلم هاش هست اونها رو هم تکذیب کردند؟
مطلبم ربطی به خبر شما نداره ولی میخواستم بگم تا خفه نشم .چطوره که آقای روحانی در مناظرات انتخاباتی گفته بودن که رابطه با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین برای ما هیچ سودی نداره و ما باید با کشورهای بزرگ و مطرح دنیا مراوده داشته باشیم ولی بعد دو سال و نیم یکهو ورق برگشت و یکهو ظریف جان سر از تور آفریقایی در آورد؟!
مگه کشورهای بزرگ برامون فرش قرمز پهن نکردند؟ مگه وزیر خارجه کدخدا دوش به دوش ظریف جان قدم زنی نکرد؟ مگه مشکلات حل نشده که دست به دامن کشورهای گدا گشنه آفریقایی و آمریکای لاتین شدید؟
...

همین غربیها با اینکه با کشورهای هم رده خودش رابطه دارن ولی حاضر نیستند به هیچ قیمتی منافع خودشون در آفریقا و آمریکای لاتین رو از دست بدن. حتی به قیمت شروع جنگ و کودتا.
جهان پیاممو بزار تا بگم خیلی درکت بالاست.
هموطن
United States
آقای ظریف از زحمات و تلاش های جنابعالی و تیم مذاکره کننده کمال تشکر رادداریم((البته اگر برای اعتلای ایران اسلامی است))
به عرض برسانم که شکست و یا عدم شکست در مذاکرات باعث به خطر افتادن دولت عملگرا!!!!!!!!!(که ما عمل خاصی ندیده ایم) نمی شود.... این بی تدبیری و هم کاسه شدن با دشمنان قسم خورده اسلام باعث به خطر افتادن دولت می شود چون دشمنان خارجی هیچ غلطی نمی توانند بکنند و این را در طول 36 سال دیده ایم ولی اگر مردم در صورت عدم اعتماد مسئولین و دولتی ها به پا خیزند دولت را سرجایش خواهند نشاند. پس دنبال همراه کردن غرب و استکبار نباشید که همراه نمی شوند.... دنبال ایجاد اعتماد و خدمت صادقانه به مردم باشید... مردم محرمند نه خارجی هاپس امیدتان به خداوند و مردم خودتان باشد... حق یارتان....
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
از ماست که برماست .
داور
نیاز نیست ظریف جان برای حفظ دولت روحانی دست به دامن کری شوید ....
56
بالاخره دم منافع ملی آقایون زد بیرون! اصل منافع جناحی است
لیاقت شماها همون جلیلی است
ر
من هم یه پیام به رژیم غاصب اسراییل بدم که تو دولت ترسو و رو به اضمحلال غلط می کنی که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات ماراتهدید به حمله نظامی بکنی مثل این که غلط کردن های بعد از حمله موشکی حزب الله یادت رفته ما این مذاکرات را به فرمود ه رهبر تا آن جا که مغایر با عزت وشرف میهن اسلامی نباشد ادامه می دهیم واگر غیر از این باشد با تمام دین وایمانمان مقابل تمام دنیای پست شما خواهیم ایستاد ودر این راه از مرگ وشهادت هیچ هراسی به دل راه نمی دهیم والبته ان حزب لله هم الغالبون
اهل وطن
آقای ظریف اگر قول هم بده امیدی به این شیطان نیست
Iran, Islamic Republic of
توافق هسته ای به نفع ملت و کشوراست و شکست این مذاکرات، فقط به نفع کاسبان و دلواپسان تحریمهااست .
موسوی
حالا داره به کری التماس می کنه
از کی رویترز شده سند ..!!!!! ...
خدایا آخر چی می شه خودت می دونی
ظریف دلش با حزب الله اس. اینجوری میخواد ازشون امتیاز بگیره
Iran, Islamic Republic of
این نظر درسته ولی اینکه فکر کنیم طرف مقابل این قدر ساده اندیش باشه که این رو باور کنه و سیاستهای صهیونیستی کشورش رو به خاطر همچنین مساله بی خیال بشه ساده اندیشیست
سیستانی
مگرمذاکرات برای ماندن یانماندن افرادبرسرقدرت دنبال میشود؟استراتژی نظام درباره هسته ای کجای این گپ وگفتهاقراردارد؟دوستان دنبال نرم کردن دل کدخدا نباشندکه برای انهاهیچ فرقی نمیکندکه کدام جناح درایران برسرقدرت باقی بماند!مگربین دموکرات وجمهوری خواه فرقی وجوددارد؟مگردربین دوجناح موجوددرکشورخدای نکرده عده ای قراراست راهی خلاف مصلحت نظام برگزینندکه کدخدارااینده واینکه چه کسانی برقدرت بیایند،می ترسانند؟
Iran, Islamic Republic of
بله دوست عزیز... عده‌ای در مجلس ششم و در فتنه 88 و در بسیاری مواقع دیگر ثابت کردند که راهی خلاف مصلحت و به دنبال منافع حزبی خود و آمریکا بوده اند
کاظم
يعنى از. امريکا راى مخواد بگيره!!
مجیداعتمادی
سیاست بازی برای فریب دشمن خوب است ولی نباید به ذلت تبدیل شود آنهم موردی که به دست اجنبی نیست بلکه باید به ملت ایران التماس کرد
آقای ظریف تکذیب کردند این حرف رویترو
جهان آزادگی در خبررسانی میگه که تکذیب ظریف رو هم بیاری
رضا
Romania
من منتظر لغو تمامی تحریم ها هستم.
Iran, Islamic Republic of
ببخشید دم خروس رو باور کنیم.. یا قسم حضرت عباس رو؟!!!

شما کدوم حرکت و حرف و رفتارتون مطابق با عزت بوده که الان باور کنیم جناب ظریف این پیام رو از روحانی به کری نرسونده؟!
علیرضا
United States
سلام بر دوستان جهان من طلبه ای حزب اللهی هستم اما تذکری به شما عزیزان میدهم . قران کریم به به همه ما می فرماید : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ
فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
در روایات اسلامی آمده : اگر همه گفتند فلانی چنین سخنی گفته اما برادر دینی شما آن را انکار کرد انکار او را بپذیرید . یادمان باشد که هدف وسیله را توجیه نمیکند . موفق و پیروز باشید
برادر کوچک شما علیرضا نظری خرم شهر مقدس قم
عین سین
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیزم بنظرم جنابعالی از اون طرف افتادی!! من هم مثل شما طلبه هستم وفوق لیسانس دارم وتدریس هم می نمایم -اینها را گفتم که عنایت داشته باشید- حمل به صحت در مورد عمل برادر مومن وبحث خبر واحد و......همانطوری که آیه اشاره دارد هم شامل خبر دهنده است و هم سابقه فردی که می خواهی عمل او را بررسی نمائی و....معنای آیه اینست "در مقام قضاوت ساده لوحی ممنوع"
Iran, Islamic Republic of
سایتتون اصلا خوب نیست تمام کامنتها جانبدارانه نوشته شده می ری تو سایت های دیگه نظر مخالف و موافق هست اما شما فقط یکسویه نوشتید معلومه دیگه ساختگیه
حجت اله
با خون "باکری" پیمان بستیم که با "کری" همراه نشویم.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
ترجمه آیه:شما به دنبال این نباشید که دشمنانتان را راضی کنید خداو رسول او به رضایت داشتن محق ترند اگر مومن هستید
یک ایرانی
سانسور چی ها چرا مطالب را درج نمی کنید شما هم نان به نرخ روز خور شده اید
Iran, Islamic Republic of
چقدر هم برای کری مهمه که دولت تدبیرو امید به خطر بیفته!!!!
Iran, Islamic Republic of
شکست مذاکرات قطعابه ضررهمه ملت ایران است و باعث گسترده شدن فقروگرانی و بیکاری بیشترخواهد شد ....
ناشناس
شکست دولت روحانی که بهترشکست استقلال کشوره
مواظب نفوذی ها باشید.