سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۲

جزئیات پیشنهاد ساماندهی تعطیلات کشور

پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 405764
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: ایران از جمله کشورهایی است که تعطیلات رسمی کمتری دارد، اما به دلیل تعطیلی های نیمه پنهان، تعداد تعطیلات رسمی در آن زیاد به نظر می رسد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، حسن استوار‌آذر در جلسه کار گروه تخصصی امور فرهنگی و اجتماعی استان، افزود: تعداد تعطیلی‌های رسمی ایران ۷۵ روز است که این رقم در مقایسه با برخی کشورها، کمتر از نصف است.

وی گفت: دولت ساماندهی تعطیلات رسمی را در دستور کار قرار داده و در این خصوص پیشنهادهای مختلفی نیز ارایه شده که با نهایی شدن این پیشنهادات، در لایحه‌ای تقدیم مجلس می‌شود.

استوار‌آذر اعلام کرد: در پیشنهادی که در این خصوص ارایه شده ادارات با رعایت ۴۴ ساعت کاری در هفته، پنج شنبه‌های آخر هفته در نیمه اول سال در تمام کشور و پنج شنبه‌های تمام سال در کلانشهرها تعطیل می‌شود.

وی گفت: در این پیشنهاد ۱۵ روز به عنوان تعطیلات مذهبی، چهار روز به عنوان تعطیلات ملی، پنج روز تعطیلات نوروزی، سه روز تعطیلات تابستانی، چهار روز تعطیلات زمستانی، ۵۴ روز تعطیلات جمعه و ۲۷ روز تعطیلات پنج‌شنبه و در مجموع ۱۱۲ روز تعطیل رسمی ارایه شده است.

استوارآذر افزود: برای بهبود وضعیت آموزشی، دانشگاه در نیمه اول از هفته سوم و مدارس از هفته چهارم شهریورماه بازگشایی می‌شوند و در نیمه دوم هر دو از هفته سوم دی ماه برنامه آموزشی را آغاز می کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی همچنین به ساماندهی صندوق‌های صدقات در سطح تبریز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل نبود نظارت، تعداد این صندوق ها در برهه ای از زمان به بیش از ۴۰ هزار رسید که با مدیریت شهرداری و برخی نهادها این رقم به پنج هزار صندوق کاهش یافت اما بازهم نظارت ها کم شده و تعداد این صندوق ها به هشت هزار فقره رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بالاخره تعطیلی خوبه یا بد؟ ما که تا حالا تعطیلاتمون زیاد بود حالا چی شد؟ میگم اصلا کلا تعطیل کنید مملکت رو بره پی کارش بهتر نیست؟ ؟؟
United States
چون برخی تعطیلات رسمی مل و یا مذهبی در پنجشنبه و جمعه می افتند، مجومع تعطیلات 5 یا 6 روز از 112 کمتر می شود.