سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - 18 Jun 2024
 
۱
۳

بزرگراه های تهران پولی می شوند؟!

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 405530
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:در طرحی که شهرداری تهران به کمیسیون عمران داده است،مبلغ ۳۰۰ تومان برای هر وسیله نقلیه برای تردد در پل صدر و تونل ها در نظر گرفته شده است.
به گزارش جهان، احمد دنیامالی در گفت وگو با تهران پرس، در خصوص لایحه اخذ عوارضی در ابتدای اتوبان و پل و تونل های شهر تهران و پیامدهایی که در جامعه خواهد داشت اظهار داشت:موضوع اخذ عوارضی از وسائل نقلیه تنها یک لایحه ای است که توسط شهرداری به کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی ارائه شده است.

وی در ادامه افزود: هیچ گونه چیپست برای دریافت عوارض از وسائل نقلیه در نظر نگرفته است.در صورت تصویب این طرح،صاحبان خودروها می بایست با دریافت برچسب های الکترونیکی و بدون ایجاد هرگونه ترافیکی از اتوبان ها و پل ها و تونل های کلانشهر تهران تردد کنند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی با بیان این که تا به الان میزان درآمدی که برای دریافت عوارض از خودروها برای شهرداری تهران مشخص نشده است خاطرنشان کرد:در طرحی که شهرداری تهران به کمیسیون عمران داده است،مبلغ ۳۰۰ تومان برای هر وسیله نقلیه برای تردد در پل صدر و تونل ها در نظر گرفته شده است.

دنیامالی در ادامه تصریح داشت:در همه جای دنیا این طرح اجرایی شده است و جزء درآمدهای پایدار شهرداری تهران است.در حال حاضر از هر ۳ نفر میانگین ۱ نفر دارای خودرو است که لازم است برای این افراد عوارض درنظر گرفته شود.

وی گفت:این که چرا بعضی از افرادی که صاحب خودرو نیستند،برای ساخت پل و تونل از جیب آن ها خرج شود کاری نادرست است.البته وزارت راه وشهرسازی نیز از سال ها گذشته اقدام به دریافت عوارض از وسائل نقلیه نموده است.پس چرا این موضوع در کلاشهر تهران اجرایی نشود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی در پاسخ به این سوال که آیا بستر اجرای دریافت عوارض از خودروها در تهران مهیا شده است و یا خیر اظهار داشت:همکارانمان درشهرداری تهران اعلام کردند که بستر اجرای آن بزودی با استفاده از دوربین های ثبت تخلف مهیا می شود.

دنیامالی در ادامه با اشاره به اینکه در احکام برنامه پنج ساله توسعه شهر تهران موارد زیادی مطرح شده، گفت: اجرای این موارد پیش بینی شده منوط به تایید و تصویب شورای اسلامی شهر تهران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نفس کشیدن هم باید پولی باشد.
مردم ما باید تحت فشار باشند وگر نه....... بهتر است همیشه در تنگنا باشند تا بهتر زندگی کنند
در هیچ کجای دنیا حقوقشان مثل ما نیست . شما هم فشار بیاورید مثل دولت به این مردم چه با شیب ملایم چه تند خیالتان راحت باشد آخ هم نمی گوییم.
نصیر
ببخشید اونوقت شما عوارض و مالیات شهری رو برای چی از مردم دریافت می کنید؟این مقدار که از مردم میگیرید کمتونه که میخواید از اتوبان ها هم عوارض دریافت کنید؟اسمش تبعیض نیست: پولدار از جای خلوت بره، مستضعف بمونه توی ترافیک! اصلا عوارض برای جاده های خارج شهر هستش اسم این جهالت رو هم میشه گذاشت قانون!؟