شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۸
۷۸
صفار هرندی:

دولت با اجنبی لطیف است اما ناسزا نثار خودی می‌کند/ آقایان می‌گفتند 'ما بلدیم' پس چه‌شد؟

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 405331
وزیر ارشاد دولت نهم گفت: دولت با اجنبی‌ها با لطافت سخن می‌گوید؛ اما به خودی‌ها که می‌رسند فحش و ناسزا نثار می‌کند، این جای تاسف است که آِیه ی «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» را زیر و رو می‌کنند.
دولت با اجنبی لطیف است اما ناسزا نثار خودی می‌کند/ آقایان می‌گفتند
به گزارش جهان، محمد حسین صفار هرندی، مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، بیان داشت: گفتگو و مذاکره با کشورهای مختلف دنیا امری اختیاری است، برخی از کشورها برای ما خط قرمز هستند و موجودیتشان را به رسمیت نمی‌شناسیم مانند رژیم نامشروع اسرائیل و رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی. هیچ قدرتی چه در گذشته و چه حال، نمی‌تواند ایران را وادار به گفتگو و تعامل کند ما حتی با آمریکا و رژیم بعث عراق درحالی که مشغول به جنگ با ایران بود گفتگو می‌کردیم و سفارتخانه‌های دو کشور حداقل ارتباطات را حفظ کرده بودند.

دولت به گونه‌ای رفتار می‌کند که انگار سخن گفتن با غرب برای ما غنیمت است


وی به سوء نیت و بی‌اعتمادی مردم ایران به سیاست‌های آمریکا اشاره کرد و گفت: این احساس به یکباره و بدون هیچ دلیلی بر مردم کشورمان چیره نشده است بلکه در ارزیابی واکنش‌ها و عملکرد ایالات متحده در قبال ایران این شک به یقین تبدیل شده؛ زیرا این کشور ثابت کرده است که درپی رابطه عادلانه و منطقی نیست اما با این وجود، مذاکره را برای خود غیرممکن نمی‌دانیم، مذاکرات مذکور در دولت پیشین آغاز شد ولی در این برهه زمانی در سطح بالاتری از تعامل‌ها قرار گرفت.

وزیر اشاد دولت نهم مقبولیت شعارهای تعامل گرایانه‌ی روحانی توسط مردم و انتخاب ایشان به عنوان ریاست جمهور را علت سوق یافتن فضای فکری دولت به گفتگو با غرب عنوان کرد و افزود: رهبری نیز در حمایت از این دولت موافقت فرمودند که خط تعامل و مذاکره با کشورهای جهان تعقیب شود، تعبیر حضرت آقا از این تعامل، نرمش قهرمانانه بود یعنی ما متفاوت از گذشته منتهی نه از موضع ذلت بلکه از موضع عزت و بدون کوتاه آمدن از ارزش‌های اصولی و خطوط قرمزمان این نرمش را به خرج می‌دهیم، تا این نقطه از روند مذکور ایرادی وارد نیست زیرا هم دولت قبلی و هم دولت جدید مجاز هستند که مذاکره کنند.

صفار هرندی تصریح کرد: در تعاملات بین المللی در قبال چیزهایی که داده می‌شود امتیازاتی نیز باید ستانده شود اینگونه نیست که ما یکسره فقط طالب دریافت باشیم، کسی برنده‌ی این صحنه است که وقتی دستاوردها و از دست داده‌هایش را بررسی می‌کند احساس نکند کلاه بر سرش رفته و آنچه که داشته را به باد داده است، براساس شواهد، اشتهای دولت برای رسیدن به توافق آنقدر زیاد است که گاهی یادش می‌رود چرتکه بیندازد و ببیند که کدام کفه‌ی ترازو بر دیگری غلبه دارد، به گونه‌ای رفتار می‌شود که انگار به هر قیمتی سخن گفتن با آن‌ها برای ما غنیمت است.

وی با بیان اینکه هدف ما این بود که درب‌های بسته را با کلید باز کنیم بیش از یک سال است که کلید انداخته‌ایم اما در باز نمی‌شود، ادامه داد: این که با در بسته مواجه شده‌ایم باید تردید کنیم و ببینیم که آیا نوع گویش، ادبیات و سرمایه گذاری ما غلط نبوده است؟ آقایان می‌گفتند که قبلی‌ها بلد نبودند با غرب سخن بگویند اما ما بلدیم، اگر چنین بود پس چرا بعد از چند دور مذاکره، حرف‌هایی می‌شنوید که شما را عصبانی می‌کند، آقای ظریف در یکی از جلسات با عصبانیت به کری موقعیت ایران را متذکر می‌شود به گونه‌ای که صدای فریادهایش از پشت درب اتاق مذاکرات نیز شنیده می‌شد.

منشا قدرت ایران، لبخندهای فریبنده‌ غرب نیست


وزیر اشاد دولت نهم تاکید کرد: براساس معاهده NPT ایران می‌تواند اورانیوم غنی کند و هیچ کشور یا قدرتی نمی‌توانند جمهوری اسلامی را از این حق محروم کنند اما ما برای اینکه به جهان ثابت کنیم که فعالیت‌هایمان صلح آمیز است به صورت اختیاری و داوطلبانه ظرفیت تولید اورانیوم و دستگاه‌هایمان را محدود کردیم، ما باید با دست پر و قدرتمندانه با غرب گفتگو کنیم، مستندات تیم مذاکره کننده این باشد که ایران ۱۹۵۰۰ سانتریفیوژ و اورانیوم با غنای بالای ۲۰ درصد دارد اما براساس اختیار، میزان آن را کاهش داده است، حالا شما چه امتیازی قائل می‌شوید؟

صفار هرندی با انتقاد به سخنان روحانی مبنی بر اینکه خزانه‌ها خالی است و دولت با کمبود بودجه روبروست، گفت: این چه کاری بود که آقای روحانی در جمع عمومی فریاد برآورند که وضع اقتصاد ما مختل شده است و هیچ پولی در خزانه نداریم این سخنان دشمن شاد کن باعث شد تحمیل کنندگان تحریم و فشار از موفقیت طرحشان خوشحال شوند و بر بار تحریم‌ها اضافه کنند، منشا قدرت ایران، لبخندهای فریبنده‌ غرب نیست؛ بلکه زور بازو جوانان، اندیشه‌ نخبگان، دانش رو به گسترش ما است، منشا قدرت خودمان را اشتباه تشخیص داده ایم.

اینکه مردم را بی‌عقل یا بی‌سواد بخوانند چه تناسبی با شعارهای انتخاباتی دارد؟


وی با اشاره به اینکه تا در مجلس شورای اسلامی یک نفر از روند مذاکرات انتقاد می‌کند بر سرش می‌کوبند و وی را تحقیر می‌کنند، تصریح کرد: قرار بود این دولت، دولت اخلاق مداری باشد نه اینکه مردم را بی عقل یا بی‌سواد بخوانند، این اخلاق چه تناسبی با شعارهای انتخاباتی دارد؟ دولت با اجنبی‌ها با لطافت سخن می‌گوید اما به خودی‌ها که می‌رسد فحش و ناسزا نثار می‌کند، این جای تاسف دارد که مصداق آِیه ی «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» در حال ملایمت به سوی دشمن و غلظت با دوستان شده است، کلام خدا را زیر و رو می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این مطلب که عده‌ای به غلط می‌گویند دولت، عمدا زمان مذاکرات را کش می‌دهد، ادامه داد: آنچه که برای دولت مطلوبیت دارد این است که هرچه زودتر به توافق دست یابد؛ اما آنچه که براساس منافع غربی است کش و قوس دادن به جریان مذاکرات تا زمانی که جابجایی قدرت در ایران آن‌ها را به آرزویشان برساند، نائب رئیس مجلس آلمان بعد از دیدار با عارف در یک مصاحبه مطبوعاتی که در خاک آلمان تهیه شد به صراحت گفت: ما باید هوای دوستان اصلاح طلبمان را در ایران داشته باشیم و هر کمکی که می‌کنیم در راستای تقویت این حزب باشد.

عارف این شائبه را ایجاد می‌کند که اصلاح طلبان مایلند غربی‌ها عصا زیر بغلشان بگذارند


وی با انتقاد از ملاقات عارف با کلاویا رویت، مسئول آلمانی گفت: آقای عارف انسان متعهد و اخلاقمداری هستند من تعجب می‌کنم که ایشان که هم طراز و از نظر سیاسی هم رده با نائب رئیس آلمان نیست چگونه با ایشان ملاقات می‌کند! عمل زشت آقای عارف این شائبه را در اذهان مردم و سیاسیون داخلی و خارجی ایجاد می‌کند که اصلاح طلبان مایلند که غربی‌ها عصا زیر بغلشان بگذارند.

انتظار ملت ایران از دولتمردان در قبال شارلی ابدو فراتر از موضع گیری خانم افخم بود


وزیر ارشاد دولت نهم، کاریکاتور شارلی ابدو را بی‌توجهی به آزادی و مخدوش کردن عواطف بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان اعلام کرد و اذعان داشت: امام خمینی ( قدس ره) در طول مدتی که در فرانسه زندگی می‌کردند هرچند وقت یکبار درب منزل همسایه‌هایشان را می‌نواختند و با اهدای کادو به آن‌ها، می‌گفتند: از اینکه با حضور ما در این منطقه، ترددها بیش از گذشته شده است و مخل آرامش شما شده‌ایم پوزش می‌طلبیم.

صفار هرندی با تاکید بر این مطلب که انتظار ملت ایران به عنوان مردمی که پرچم اسلامیت در دوره‌ی معاصر را به اهتزاز در آورده‌اند از دولتمردان در قبال محکومیت شارلی ابدو فراتر از موضع گیری خانم افخم بود، افزود: درست در همان روزها، آقای ظریف به فرانسه سفر کردند و مجری این اشتباه بزرگ شدند، باید تاسف خورد از اینکه گردش امور ما باید به این گونه باشد که با دل بستن به جریان جهانی، علائق و اعتقادتمان را لگد کوب می‌کنیم.

عده‌ای بیخ گوش رئیس جمهور می‌گویند باید کوتاه بیایم


وی بیان داشت: عده‌ای هستند که بیخ گوش رئیس جمهور و مقامات بلند مرتبه می‌گویند: از تک پریدن نفعی عاید شما نمی‌شود باید به آیین جهانی بپیوندید، ما به عنوان یک مهره از این جهان باید تقاضاهای خودمان را با مقدورات عالم تنظیم کنیم زیرا چاره‌ای نداریم و باید تحمل کنیم، ایستادن روی اصول اعتقادی برای ما نفعی ندارد بنابراین باید کوتاه بیایم. قاطعانه می‌گویم که این یعنی مرخص کردن نظام اسلام و عقب گرد از همان مسیری که بیش از ۳۵ سال طی کرده‌ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با خطاب قرار دادن افرادی که به فکر فشردن دست غرب هستند، گفت: فکر نکنید که اگر به این آرزویتان رسیدید از زمین و زمان بر شما برکات نازل می‌شود، کوچک‌ترین عقب نشینی از جانب من و شما باعث می‌شود آن‌ها فکر کنند ملت ایران ضعیف و بدبخت شده است؛ بنابراین آنقدر بر سرمان می‌کوبند تا از پا درآییم. فرزندان این ملت ممکن است اشتباه کنند؛ بنابراین باید اشتباهاتشان را به ایشان یادآوری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رامین اردبیلی
Iran, Islamic Republic of
اینا برعکس آیه 29 سوره مبارکه فتح که فرموده:"أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ" دارند حرکت میکنند.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
الف)قبل از انتخابات: انتقاد فرصت بود و تهدید نبود.صدای مخالف را باید شنید
بعد از انتخابات: منتقدان بی سواد و بی شناسنامه و از جای خاصی تغذیه شونده وترسو و لرزان و به جهنم حواله شده و این آخری هم که بی عقل و...
ب) قبل از انتخابات: کلید حل مشکل دست آقایان بود
بعد از انتخابات: مشکلات ایجادشده بر عهده دولت قبلی است و خزانه خالی
ج) قبل از انتخابات: با حفظ عرت و غرور ملی، مشکل هسته ای قابل حل است
بعد از انتخابات: سانتریفیوژها تعطیل، میله های سوخت اکسید شده و هسته ای هم پر
د) قبل از انتخابات: خط فقر را جیب مردم تعیین می کند نه آمار وارقام
بعد از انتخابات: آمار بانک مرکزی و سازمان آمار نشان از عبور ما از رکورد اقتصادی و داشتن رشد مثبت اقتصادی است
ه) قبل از انتخابات: بر نامه های 100 روزه، 6 ماهه و 9 ماهه ویکساله ما گره از مشکلات باز خواهد کرد
بعداز انتخابات: ما باید شیب بسیار ملایم 90 درجه ای دمار طور که مردم متوجه نشوند قیمتها را...
و) قبل از انتخابات: پاسپورت ایرانی بی ارزش
شدهاست وما آمده ایم عزت را به گذرنامه ایرانی برگردانیم
بعد از انتخابات: اخراج دانشجویان از دانشگاههای اروپایی و انفعال دستگاه دیپلماسی، عدم پذیرش نمناینده ایران در سازمان ملل و به جای آن عکس العمل ما؛ هواخوری و پیاده روی و بگو بخند در هوای ابری اروپا
و...
Iran, Islamic Republic of
البته از حق نگذریم خدمات شایانی در عرصه فرهنگی به وقوع پیوسته که جای بسی تقدیر و تشکر! دارد: نمایش فیلمها و به روی سن بردن تئاترهای مساله دار، اعطای مجوز کتاب به نویسندگانی مثل هراتی، اسماعیل خویی و ... حرکات موزون زنان در برخی سالنهای نمایش ، تکخوانی زنان، مسئولیت پذیری دستگاه فرهنگی در تشییع جنازه خوانندگان غیرمجاز زیرزمینی،
حمایت شخص وزیر از ساخت فیلمهای ضد دینی و ضد انقلابی و...
راستگو
سلام
اينكه با خودي ها غير محترمانه صحبت كنيم و براي غير خودي ها لطفت روحيه نشان دهيم نشانه اي از خودباختگي و عرضه جنس تقلبي خواهد بود. كسي كه اعتماد به نفس داره نسبت به خودي ها رئوف ونسبت به غير خودي ها مودب خواهد بود. يقينا از ظاهر افراد نميشه قضاوت كرد. اما كسي كه قاعده بازي رو زير پا ميذاره قطعا بازنده خواهد بود. هرچند زياد عرق بريزه و بيشتر هياهو كنه
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها چه رویی دارند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شما که این اواخر برای مذاکره تقریبا به التماس کردن افتاده بودی یادت رفته سخنرانی 22 بهمنتون رو؟
م ص
چهره بعضيها وقتي در مجلس قرار ميگيرد رو ببينيد....
ایا دولت خودسرانه با امریکا مذاکره می کند/...
بیسوادی که برای دشمن کف نمی زند
بنظر من یکی از دلایل نوع برخورد دولت با منتقدان، میتواند زمینه سازی دولت برای مقصر جلوه دادن دیگران در شکست احتمالی مذاکرات و ناکامی ها در وعده های انتخاباتی باشد.
Iran, Islamic Republic of
آقای صفار این ها را داشته باشید وباحرف هائی که درگذشته بابت دولت قبل داشته اید کنار هم بگذارید شاید یک چیز هائی دستگیرتان شود
شهدا شرمنده ایم
بعضی ها برای رسیدن به قدرت ،حاضر هستند عزت وغرور ملت و خود را در مقابل بیگانگان به حراج بگذارند.
گوش به فرمان رهبری
مردم در تمامی مسائل کلان کشور آگاه و هوشیار هستندو به درایت مقام معظم رهبری اعتماد کامل دارند.
این جمله رو دقت کنید : " برخی از کشورها برای ما خط قرمز هستند و موجودیتشان را به رسمیت نمی‌شناسیم مانند رژیم نامشروع اسرائیل و " . مگه اسرائیل کشور هست که این آقا از آن به " کشور " نام می برد
آدم حسابي اين بنده خدا خودش گفته اين كشور رو به رسميت نمي شناسيم! يعني اگه همه دنيا بگن كشور ما ميگيم رژيم اشغالگر! يعني تركونديا!
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم. ولی کو گوش شنوا. اونی که باید بشنود و عمل کند خودش را به نشنیدن زده. و کسی که خودش را به بخواب بزند هیچ وقت نمی توان از خواب بیدار کرد.
شریف
از عجایب روزگار اینست این ناهنجاریهای رفتاری و دینی در دوره ای اتفاق می افتد که رئیس قوه مجریه خودش لباس روحانیت به تن دارد و این هشداری است برای شورای نگهبان که هیچ روحانی که در کشورهای اروپایی مدتی بوده است برای کاندیداتوری تایید نشود دو نمونه کافیست
ماهان
United States
ای کاش فقط بگن کوتاه بیاییم والا این رفتارهایی که اینها دارند انگار دارن چیزهای دیگه هم میگن ذلالت تحقیر شدن و...
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا خبر پدر شهید احمدی روشن را در مورد عدم اجازه ورود دولتی ها به مراسم ختم فرزندش پوشش نمی دهی
کو گوش شنوا اینها نمی خواهند که بیدار شوند وحرف حق را بشنوند
محمد
بین کسی که خوابیده و کسی که خود را به خواب زده فرق وجود دارد اونی که خوابیده بایک تکان دادن کوچیک از خواب بیدار می شه اما اونی که خودش را به خواب زده هر چی تکانش بدی بیدار نمی شه دولتی خودشون می دونند دارند چه کار می کنند خودشون به خواب زدند
Iran, Islamic Republic of
آقایان بلدم بلدم بلدم چه شد از نردبان نیفتید
هموطن
United States
بنظر شما اگر از موثرترین و رسمی ترین تریبون یک کشور مرگ مقام ارشد یک کشور دیگر تبریک گفته شود روابط بسوی بهتر شدن میرود!هر چند که خطاکار و گناهکار باشد
محمد
این چه ربطی داشت
چه ربطی داره!!!!
Iran, Islamic Republic of
با تدبير و اميد كلا و اساسا عقب نشيني مي فرمايند روحاني متشكريم
Iran, Islamic Republic of
سفر ظریف به پاریس در شرایطی که به پیامبر رحمت و مهربانی محمد (ص) بی حرمتی شده بود اشتباه بزرگی بود و قابل توجیه نیست !
اشتباه ما اینه که افسارمون را دادیم دست اینا....
Iran, Islamic Republic of
از هرچه لبخند دیپلماتیکه حالم به هم می خوره
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آقای روحانی در برخی اظهار نظرها دقت نمی کند و برای دولت خود حاشیه های بی مورد درست می کند
سرور
نکته اینجاست دقت می کند و حاشیه درست می کند.
Iran, Islamic Republic of
سال 83 را بیاد بیاوریم ....
Iran, Islamic Republic of
روحانی و تیمش عوض کار کردن و از آینده گفتن مرتب میگن دولت قبل کار نکرده . پس دیگه این قدر کلید کلید نکنند
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف نظرشون اینه که ما باید دم کدخدا را ببینیم کدخدا هم که دوست نداره رعیت پیشرفت کنه
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی
آقای ظریف
ای حقوق دان ها
پس چی شد این ترک خوردن دیوار تحریم ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فعلا که مردم مستضعف دارن ترک میخورن
Iran, Islamic Republic of
یاد محور شرارت افتادم. اون سال ها خود روحانی مذاکره کننده بود
Iran, Islamic Republic of
هیس انتقاد ممنوع حاج حسن ناراحت میشه بعدش هم یه چهار تا "بیسواد" و "برید جهنم" و ... بارتون می کنه جزغاله شین. نگین نگفتم
Iran, Islamic Republic of
عجب افتخاری!!!!!!!!!!
عزت به پاسپورت بازگشت این هم نشانه اش!!
Iran, Islamic Republic of
اعتبار پاسپورت ایرانی داره میترکونه
همانگونه كه تحريمها صد روزه تِـــرِك برداشت.
Iran, Islamic Republic of
آیا واقعا اگر کاریکاتور شخص رییس جمهور را کشیده بودند باز هم آقای ظریف اجازه داشت که به پاریس سفر کند؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا رئیس جمهور دائم به منتقدینش حمله میکند .چه کسی به کت کج و راه رفتن وزیر ایرادگرفته ...این چه ادبیاتیست که ایشون دارند...دیپلماسی که غش و ضعف رفتن در برابر کشورهای پر مدعا نیست...از چه چیزی دفاع میکند روحانی...
Iran, Islamic Republic of
پس چی شد این وعده: "سانتریفوژها باید بچرخد چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد"
Iran, Islamic Republic of
دلم می سوزد وقتی تصویر شهدای مظلوم هسته ای را می بینم و آقای روحانی می گوید آرمان ما به سانتریفوژ وصل نیست
Iran, Islamic Republic of
کلیدش فقط قفل انتخابات رو اون هم به نفع خودش باز کرد این کلید به هیچ دردی نخورد
Iran, Islamic Republic of
کلید کجا بود بنده خدا این حرف ها مصرف انتخاباتی داشت که آقای روحانی استفاده اش رو برد
Iran, Islamic Republic of
مدعیان سواد دیپلماسی گویا هنوز الفبای دیپلماسی را نمی دانند که با این حرفها میخواهند اشتباه و ناشیگری خود را توجیه کنند.
بله خوب بلدن جلوی 5+1 کوتاه بیان و سازش کنن . فقط همین یه کار و بلدن
زنده باد آقای صفار . قربون دهنت
زنده باد مردم...........
جانا سخن از زبان ما می گویی
این ملت زیر بار زور نمیره. کاش جناب روحانی به جای شلوغ بازی توضیح میداد وعده های انتخاباتیش به کجا رسیدند؟
Iran, Islamic Republic of
منظورشون از ما بلدیم.. این بوده که ما بلدیم چطور عزت و شرف این ملت رو به حراج بگذاریم
نه تندروی احمدی نژاد
نه وادادگی فعلی....

ظاهرا قرار نیست تعادل داشته باشیم م م م م م
اقا شما چقدر حقوق می گیرید
دستاورد اين بلد بودن را مي بينيد ولي بصيرت ديدن نداريد . آقاي صفار ديشب در مسجد ابوذر تهران در بين خيل عظيم مردم که حدود 20نفري بودند سخنراني کرد.
بشری
ببخشید اول خوتون رو معرفی کنید ...سخنگوی بی بی سی یا صدای امریکا هستید...میشه شما که میبینید بفرمائید این دستاورد اندازه اش چقدره ....
علی
United States
خواهشا اسن متن را بخوانید
اکنون می توانید تا سالها زندگی کنید بدون توجه به دین و خدا و پیغمبر و میتوان مرگ را از یاد برد و
می توان در زندگی مانند شاهان زندگی کرد و خود را به بیخیال بودن زد ولی لحظه ای وجود دارد که انسان از خود می پرسد حال چه می شود کجا می روم سرانجام من چه است و آن لحظه مرگ است.بترسید از آن لحظه . دروغ بستن به خدا و پیغمبر بدترین گناهان است.کتاب مقدس قرآن است آنرا درست بخوانیم . قرآن کتابی رمزگونه نیست و به صراحط از هر مطلبی که خواسته سخن گفته . برای مثال از قیامت بارها در آیات مختلف به طور صریح یاد کرده از نبوت هم مینطور
از توحید هم همین طور .
ا خودتان در دولت قبل چه گلی بر سر مردم زده اید که حال منتقد شده اید جناب صفار هرندی
اگر گلی به سر مردم نزدند بی غیرتی هم نکردند
ظاهرا قرار بود دولت تدبیر! و امید!!! گل بسر مردم بزند! که فعلا بسر خوزستانی ها گل(خاک)ش را زده!خب صبر کنید نوبت شماها هم میرسه!
کسانی که از خدا بی خبر ندباری به هر جهت هستند

به دشمن متکی هستند تا به اهدافشان برسند

خداوند آنها را اهل صلاح کند
ابگوشت بزباش
Iran, Islamic Republic of
این دولت با اظهارات نامناسب یکروزمنتقدان را به جهنم حواله میدهد یکروز همت وجزم ایرانی را پای دیگ قورمه سبزی وابگوشت بز باش قربانی میکند یکروز جناب ظریف الممالک ایران را با یک موشک امریکا نابود میکند یکروز اشنا یکروز نا اشنا بمردم توهین می کنند .اصلا معلومه اینها منافع ومصالح ملی را در چه چیزی یافته اند.بنظرم ایجاد یاس وناامیدی در مردم شده خط ومشی اینها که در هیچ دولتی سابقه ندارد.
Iran, Islamic Republic of
شماتندروهااگرخودی بودید و بامردم ایران همدرد بودید هرگزبا توافق هسته ای و دولت منختب ملت دشمنی نمی کردید . شماازدشمنان خارجی بدترهستید .
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم . تندروهاازاجنبی ها، بدتروبی انصافترهستند .
فقط سرت را زیر برف کن و چشمتو ببند و بگو روحانی متشکریم! اصلا هم برو خودت نیار چی داره بسر مملکت میاد!
همینکه شماها یکسره تهمت و افترا و تخریب می گنید معلومه که بلدند و اقداماتشان شما را نگران کرده است
Iran, Islamic Republic of
نفس امثال صفارازجای بسیارگرم بلند میشود و ازوضعیت معیشت و زندگی مردم تحریم زده ایران خبری ندارند و یاخود رابه خواب زده اند و الا اینگونه حرف نمی زدند .
ناشناس
دولت تدبیر امید دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارکنان جهادکشاورزی لرستان
دورودبرصفارهرندی
صفارجان اصلاح طلبان بنام اعتدال ادارات لرستان راشخم زدند
آن کاغذ پاره ها کار دست مملکت داده است! یک دیوانه سنگی به چاه می اندازد ،صد تا عاقل هم ممکن است نتوانند سنگ را بیرون بیاورند.آن زمان چرا خاموش بودید وحتی تایید می کردید!؟
خب این نتیجه گوش دادن به فرمایش شاعراصلاح طلب اس که در اول شروع دوره ریاست دولت جدید نصیحت کردکه : بپا دلارو نشکنی خیلی خطرناکه حسن !!!!
نیست ؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای هررندی بزرگوار دوره شما را هم دیدیم چنگی به دل نمی‌زد.
شکرستانی
Romania
قرارداد ژنو مرا یاد خاطرات قرارداد گلستان، ترکمانچای ، پاریس، 1919، رفراندوم جدایی بحرین، اعتماد به روسیه ، ایالت شدن کشور برای چین ، تجارت با ترکیه و هندو... می اندازد.
دستورات دین اسلام ما را به بررسی احوال گذشتگان و درس عبرت فرا می خواند و من نیاز مسولین را برای گذراندن چند واحد تاریخ باستان ، اسلام و معاصر ایران از آب خوردن برایشان واجبتر می بینم.
Iran, Islamic Republic of
برو بابا
حالت خوشه
مگر مي خواهي كه تو را هم به جهنم حواله كنند تا بسوزي !!!

هههههههههههههههه
جعفرلو
ملت ایران بعنوان "امت واحده اسلام"همصدا میگویند:
این عزّت را به "جان " خریده اند و به " نان" نمی فروشند
از طرف خودت حرف بزن مگه تو وکیل مردمی؟ مردم اصلا" آقا بالا سر نمی خوان........
اره ! امثال شماکدخدا دارن ،دیگه اقابالا سر نمیخوان
مصطفی
یک بار دیگر باید پاسخ جک استرا وبه روحانی را دید تا بفهمیم که نامبرده ازهمان اول راه خوشنودی کدخدا را مد نظر داشته و دارد