شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

توقف پخش شبکه «العرب»به امر آل‌خلیفه

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 405247
پخش شبکه تازه تأسیس «العرب» عربستان ساعتی بعد از مصاحبه با یکی از رهبران جمعیت الوفاق بحرین، متوقف شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، شبکه تلویزیونی «العرب» وابسته به مجموعه رسانه‌ای شاهزاده «ولید بن طلال» عربستان سعودی که روز گذشته از منامه پخش خود را آغاز کرده بود، تنها یک روز پس از آغاز به کار و چند ساعت بعد از مصاحبه با «خلیل المرزوق» یکی از رهبران برجسته جمعیت اسلامگرای «الوفاق» بحرین به دستور مقامات رژیم «آل خلیفه» متوقف شد.

بر اساس این گزارش، شبکه العرب یک روز بعد از افتتاح رسمی،‌ امروز عبارتی تحت عنوان «پخش شبکه العرب به علت مشکل فنی و اداری متوقف شد؛ بزودی بر می‌گردیم» در نوار کرول اخبار خود درج کرد. ناظران سیاسی معتقدند که این توقف به علت میزبانی این شبکه از یکی از مخالفان نظام منامه و مصاحبه با وی صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است که المرزوق در مصاحبه با این شبکه سعودی از اقدام نظام منامه در لغو تابعیت ۷۲ شهروند بحرینی انتقاد کرده بود. بحرینی‌ها و برخی دیگر از شهروندان سعودی در شبکه‌های اجتماعی به دو دسته موافق و مخالف حضور شخصیت‌های مخالف نظام‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در این شبکه تبدیل شدند.

شبکه خبری «العرب» ساعت ۱۷ روز گذشته (یکشنبه) از منامه پخش خود را آغاز کرد. «جمال قاشقچی» مدیر سعودی این شبکه تلویزیونی با تاکید بر بی طرفی شبکه العرب اعلام کرده بود که این شبکه به یک چشم به همگان خواهد نگریست.

روزنامه «اخبار الخلیج» از روزنامه‌های وابسته به نظام حاکم در بحرین در خبری تاکید کرد که توقف شبکه العرب به علت عدم پایبندی مدیران این شبکه به عرف جاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وزیر کشور بحرین اخیرا در حکمی تابعیت ۷۲ شهروند کشورش را لغو شده اعلام کرد. معارضان بحرینی تاکید کردند که تابعیت ۵۰ تن از این آمار به علت دیدگاه‌های سیاسی آنها لغو شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *