دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۰

تغییر یک ثانیه ای زمان و ایست بسیاری از سایت های اینترنتی در تیرماه

دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 405115
بسیاری از سایت های اینترنتی در اواخر ماه ژوئن امسال به دلیل جلو کشیدن ساعت کره زمین به اندازه یک ثانیه از کار خواهند افتاد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از صدای روسیه نوشت، سرویس بین المللی دوران زمین و سیستم های مختصات مرجع 'IERS ' تصمیم گرفته است تا در روز ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۵ میلادی (نهم تیر ۱۳۹۴) ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه و ۵۹ ثانیه، یک ثانیه به ساعت کره زمین بیفزاید.

این تغییر در زمان می تواند منجر به از کار افتادن بسیاری از سایت های اینترنتی، اپلیکیشن ها و سیستم عامل رایانه ها شود.

آخرین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی بود که یک ثانیه به ساعت زمین افزوده شد.

در اثر این تغییر، بسیاری از سایت های پرکاربر همچون 'Reddit ' و 'LinkedIn ' از دسترس خارج شدند.

همچنین بسیاری از تابلوهای اعلان پرواز در فرودگاه ها و پایانه های مسافربری ریلی، سرویس های فروش بلیط و دیگر سرویس های مربوط به خطوط هوایی و زمینی به همین دلیل متوقف شدند.

این بار نیز ممکن است موارد مشابهی تکرار شود و احتمال دارد بسیاری از شبکه های اجتماعی، سرویس های رزرو بلیت از کار بیفتند.

به عقیده برخی کارشناسان، سرویس ها و سیستم عامل هایی نظیر 'MySQL '، 'Java ' و 'Linux ' نیز به دلیل هماهنگ نشدن با تغییر زمان، از کار خواهند افتاد.

این ثانیه اضافه که به 'ثانیه کبیسه' معروف است، یک ثانیه است که به زمان ساعت هماهنگ جهان اضافه می شود تا تاریخ روز آن با ساعت خورشیدی 'UT۱ ' هماهنگ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *