سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۴
مادر شهید عماد مغنیه:

روایت روزهای آخر قبل از شهادت عماد مغنیه

يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 405089
مادر شهید عماد مغنیه ضمن تشریح روزهای آخر قبل از شهادت حاج رضوان به تاثیر وی در ترسیم خط مقاومت و قوی تر شدن آن پرداخت.
روایت روزهای آخر قبل از شهادت عماد مغنیه
به گزارش جهان به نقل از مهر، آمنه سلامه مادر شهید عماد مغنیه در گفتگو با خبرگزاری مهر درباره محیطی که شهیدان جهاد، عماد و فؤاد در آن پرورش یافته اند و تاثیرات دین اسلام از زمان کودکی سخن گفت و افزود: اساس تربیت در خانواده اسلام است و اسلام انگیزه اساسی در موفقیت فرد در زندگی است.

وی درباره چگونگی دریافت خبر شهادت حاج رضوان بیان کرد: موضوع شهادت حتمی و قابل انتظار بود زیرا حاج عماد مورد هدف بود و این وضعیت در شرایطی مشابه وضعیت فرزند من موضوع دور از انتظاری نبود. شهید عماد مبارزی با تاکتیک عالی بود و دشمن را با تفکرات نظامی و طرح های امنیتی اش به ستوه درآورده بود و همانند این انسان مقاوم هر لحظه در انتظار شهید شدن است. شهادت حاج عماد برای من دشوار بود و تاثیر زیادی در روحیه من داشت. دوری وی کار آسانی نبود اما من تصمیم گرفتم که با موضوع کنار بیایم و قوی باشم و از حضرت زینب کبری(س) الهام گرفته و اراده ام را قوی کردم.

ماد شهید عماد معنیه در پرسش به این سئوال که اگر حاج عماد دوباره به عرصه بازگردد راضی خواهید شد که وی دوباره خط مشی جهادی را برگزیند و شهید شود تاکید کرد: در روز شهادت فرزندم من در برابر عزاداران خطاب به سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفتم: امروز متاسفم که همه فرزندانم را از دست داده ام و برایم احدی باقی نمانده است تا آن را در این تقدیم کنم و اگر فرزندان بیشتری داشتم لحظه ای درنگ نمی کردم که ادامه دهنده این خط مشی باشند و در عداد شهیدان قرار گیرند. حاج عماد پایگاهی است که گریزی از آن نیست اگر حاج عماد مجددا برگردد به مقاومت، در برابر اسرائیل و به زانو درآوردن آن و تروریسم آن روی خواهد آورد اما امروز حاج عماد در کنار پروردگارش است و انشاء الله از سربازان امام زمان (عج) است.

مادر شهید مغنیه درباره چگونگی وداع حاج عماد با ایشان افزود: حاج عماد معمولا عادت به خداحافظی نداشت و هر بار وداعی عادی و معمولی داشت و وداع آخر وی نیز معمولی بود اما ما در دیدار آخر، شب زنده داری کردیم و این دو روز قبل از شهادت وی در روز یکشنبه بود و حاج عماد در روز سه شنبه شهید شد. آن شب عادی نبود. طبیعتا هر مادری دوست دارد که فرزندانش در کنارش باشند.



وی درباره آینده مقاومت گفت: نیاز مقاومت به حاج رضوان قابل انکار نیست اما مقاومت امروز قوی تر از قبل شده است و باقی و مستمر است. همانطور که سید حسن نصرالله گفته است حاج عماد طراح آینده دور است. مبارزان امروز مطابق برنامه حاج عماد حرکت می کنند و حاج عماد برای آنان تفکر نظامی و ایمانی برجای گذاشته است تا مقاومت باقی بماند. مقاومت باقی و مستمر در مسیر حاج رضوان و شهید سید عباس موسوی و شهید شیخ راغب حرب است و همه شهیدانی که فدای کشور عزیزمان شدند. اگر آن شهیدان نبودند ما کرامت نداشتیم. مقاومت با خون شهیدان قوی شده است. به نظر من مسیر و راه در پیش همواره نیازمند جانفشانی است. ما پیرو مکتب امام حسین(ع) هستیم که با خون خود پرچم حق را برافراشت. امام حسین(ع) اعتقاد و عقیده جهادی را در میان ما ایجاد کرد و مسیر ما بخشی از مسیری است که سرور آزادگان پیمود و این بزرگوار الگو و سرمشق ما در این مسیر است.

مادر شهید مغنیه خاطرنشان کرد: حاج عماد این حق را بر گردن امت دارد که وی را فراموش نکنند زیرا وی انسانی بی نظیر در کارش بود و ۲۵سال در سایه بود و هر آنچه می توانست اعطا کرد. خط و راهی که وی برای آن شهید شد، باید ادامه پیدا کند.

وی در پایان خطاب به فرزندان شهیدش گفت: به حاج عماد می گویم که مطمئن باش ما امانت تو را حفظ می کنیم و مقاومت همانطور که برایش ترسیم و برنامه ریزی شده بود قوی و استوار حرکت می کند و ما این مسیر را ادامه می دهیم و ما خط و مسیر جهاد را ادامه می دهیم همانطور که شهید رضوان وصیت کرده است. به شهید فواد می گویم که خدا را شکر که شهادت تو شهادت عزت و کرامت بود و ای فرزندم به تو اطمینان می دهم که فرزندانت همانگونه که تو بودی خواهند بود و بر عهد و خط مشی مقاومت باقی می مانند. شهید جهاد فرزندم انشاء الله دربهشت برین در کنار شهدا باشی. و به شهید جهاد نوه ام می گویم: گوارا باد بر تو، امروز در کنار شهیدان مطهر هستی به آغوش پدر شهیدت حاج عماد بازگشتی و تو مبارز در مسیر خدا هستی همانطور که پدر شهیدت خواست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر این شیر زن... که از هر چی مرد، مردتره...
vm88088
شادی روح شهدا علی الخصوص شهید عماد مغنیه و شهید جهاد مغنیه صلوات
Iran, Islamic Republic of
با سلام ، همچنين براي سلامتي وعاقبت به خيري همه ي پدران ومادران و همسر و فرزندان شهدا صلوات .
درود بر شرافتتان و مقاومت کنید