پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

تحلیل نامه رهبری از زبان نظریه‌پرداز آمریکایی

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب: 404380
«استفان لندمن» نظریه پرداز آمریکایی خواندن پیام رهبر انقلاب اسلامی برای درک صحیح از اسلام و آشنایی با حقایق را برای همه توصیه کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا درخصوص لزوم شناخت اسلام واقعی از سوی آنها انعکاس وسیعی در سطح جهانی داشت. از اینرو گفتگویی با «استفان لندمن» نظریه پرداز آمریکایی و منتقد جدی سیاست های غرب به ویژه آمریکا در این خصوص صورت گرفته است.

لندمن در خصوص اهمیت پیام رهبر انقلاب اسلامی به جوانان غربی گفت: همه باید اظهارات (آیت الله) سید علی خامنه ای در ۲۱ ژانویه را بخوانند و آن را بفهمند که اسلام را توصیف می کند و باورهای غلط را رد می کند. به نظر من فهم و دانش با یادگیری حقایق سخت آغاز می شود.

وی همچنین در خصوص علت تلاش کانون های قدرت جهانی برای به حاشیه راندن اسلام و اهداف آنها از ایجاد اسلام هراسی گفت: من چندین مقاله درباره شارلی ابدو و کشتار فروشگاه کوشر نوشته ام و در نوشته هایم این حوادث را «آدرس غلط» غرب معرفی کرده ام. غربی ها از ماجرای برادران کواچی و کولیبالی به عنوان یک ابزار استفاده می کنند مانند استفاده ای که از ماجرای برادران تاساموف در جریان مسابقه دو ماراتن در بوستون کردند که بعدا هم معلوم شد برادران تاساموف هیچ نقشی در حوادث بوستون نداشته اند.

وی ادامه داد: گزارش ها نشان می دهد برادران کواچی در سوریه در کنار گروه های تروریستی که توسط خود آمریکا در ترکیه ، اردن و گرجستان آموزش دیده اند، می جنگیده اند. از دیگر شرکای آمریکا در آموزش این افراد و تروریست ها اسرائیل و ناتو هستند.

لندمن هدف غربی ها از دامن زدن به اسلام هراسی با توسل به این حوادث تروریستی را ایجاد رعب و وحشت خوانده و گفت در چنین شرایطی بهانه ای برای تشدید جنگ و قوانین سرکوبگر پلیسی به وجود می آید.

وی با مقایسه شرایط کنونی با رخدادهای بعد از حملات ۱۱ سپتامبر گفت: بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر مسلمانان هدف دولت های غربی شدند. در آمریکا مسلمانان شکار شدند،بازداشت شدند منزوی شدند و حقوق آنها محدود شد و اتهامات زیادی به آنها زده شد، احکام طولانی برای آنها صادر شد و شمار زندانیان سیاسی مسلمان افزایش یافت. بعدا هم معلوم شد تمام اینها یک دروغ بزرگ بوده است که بسیاری بی گناه در داخل و خارج آمریکا قربانی شدند.

این نظریه پرداز آمریکایی هدف اوباما و آمریکا از دامن زدن به داعش و بزرگنمایی تهدیدات این گروه تروریستی که ساخته و پرداخته خود آنها است را اینگونه توضیح داد: اوباما فکر ویرانگری ها و جنگ های بیشتری را در سر دارد و از کنگره می خواهد تا اختیارات بیشتری برای ایجاد جنگ به او بدهد. مبارزه با داعش ظاهر و پوششی برای ادامه جنگ اوباما علیه بشریت است.در حال حاضر سوریه ، عراق و اوکراین در کانون این جنگ ها قرار دارند و ایران هم در راه است. همچنین اوباما در تلاش است دولت های روسیه و چین را هم برکنار کند.

وی افزود: آمریکا به تمامی کشورهای مستقل حمله می کند و خواهان این است که در این کشورها مترسک های طرفدار غرب روی کار بیایند تا از این طریق بر منابع آنها کنترل داشته باشد. آمریکا در طول تاریخ خطرناک ترین و ظالم ترین کشور بوده است. دموکراسی در این کشور فقط یک نام است و اتحاد آمریکا و ناتو و اسرائیل بقای بشریت را تهدید می کند.

لندمن با انتقاد از عملکرد غربی ها و آمریکا در تخریب کشورهای مسلمان، علت برخی از خشونت ها را واکنش مسلمانان به جنایات آمریکا دانست و گفت: هر قدر که آمریکا و شرکایش به نابودی کشورهای مسلمان مبادرت کنند به همان میزان باید انتظار واکنش های مخرب را داشته باشند و این ربطی به اسلام هم ندارد. این یک مسئله انسانی است. مثلا در آمریکا هر چه پلیس بیشتر سیاه پوست ها را می کشد، واکنش دوستان سیاه پوست آنها شدیدتر می شود.

وی هدف آمریکا و شرکایش از دشمن تراشی را پیشبرد اهداف امپریالیستی دانسته و تصریح کرد: قدرت های امپریالیستی مثل آمریکا برای توجیه اقداماتشان نیاز به دشمن دارند و امروز مسلمانان به عنوان دشمن آمریکا معرفی می شوند.

لندمن در خصوص ارتباط اعمال گروه هایی افراطی که به نام اسلام دست به کشتار می زنند گفت: اینها هیچ ربطی به اسلام واقعی و آموزه های آن ندارند. امروز با این بهانه ها در آمریکا، اروپا، فرانسه ، انگلستان ، آلمان و دیگر مناطق جهان اسلام هراسی راه انداخته شده است.

وی افزود: جوانان و بزرگسالان همگی لازم است که بدانند اسلام، مسیحیت و یهودیت همگی ریشه مشترکی دارند و اکثریت پیروان این ادیان انسان هایی قانون مدار هستند. اگر در مدارس غربی ها این چیزها تدریس می شود امروز ما در جهان شاهد عشق ورزی و محبت بیشتر بودیم و نه تنفر.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *