جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

رئیس‌دولت‎سایه‌در‌عربستان گریخت+تصاویر

سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 404098
رئیس دولت سایه در عربستان در بیشتر تصمیم گیری های پادشاه سابق نقش داشت و تصمیم می گرفت چه کسی با پادشاه عربستان دیدار کند و کدامیک از وزرا یا امرای مناطق مختلف تغییر کنند.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، خالد التویجری رئیس دولت سایه در عربستان سعودی پس از تغییر پادشاه این کشور، ناپدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری «الاتجاه»، صدور فوری حکم برکناری خالد التویجری به دستور سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه جدید عربستان تصادفی نبود.

خالد عبدالعزیز التویجری، رئیس اداره دربار و منشی شخصی عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان بود که حتی پیش از دفن جسد عبدالله از همه ۶ سمتش برکنار شد.

التویجری، رئیس دولت سایه در عربستان است و در بیشتر تصمیم گیری های پادشاه سابق نقش داشت.

او تصمیم می گرفت چه کسی با پادشاه عربستان دیدار کند و کدام یک از وزرا یا امرای مناطق مختلف تغییر کنند.

التویجری که دارای مدرک کارشناس ارشد علوم سیاسی از دانشگاه کالیفرنیا بود از اعمال کامل پادشاه سابق عربستان برخوردار بود.

عبدالله بن عبدالعزیز چند دهه با پدر التویجری دوست نزدیک بود.


هیچکسی از سرنوشت التویجری اطلاع ندارد.

پادشاه جدید عربستان و فرزند او محمد سی و چهار ساله که جانشین التویجری شد از تسلط التویجری بر سیاست های پادشاه قبلی به شدت ناراضی بودند.

التویجری همکاری و هماهنگی نزدیک با متعب بن عبدالله فرزند پادشاه قبلی عربستان داشت.


گزارش های تائید نشده حاکی از خروج التویجری از عربستان یک روز پیش از اعلام رسمی مرگ عبدالله و سفر او به یک کشور اروپایی است.

هیچ فردی خارج از خاندان آل سعود به اندازه التویجری در عربستان قدرت نداشت. بسیاری از شاهزادگان سعودی به او حسودی می کردند. سازمان های دینی و محافظه کار در عربستان هم او را به لیبرال بودن و تلاش برای غربی کردن عربستان متهم می کردند و او را مسئول تصمیم پادشاه برای ورود زنان به مجلس مشورتی و تشکیل دادگاه علوم و فناوری ملک عبدالله می دانند.

التویجری ترجیح می داد از نگاه ها دور باشد و در برابر دوربین ها ظاهر نشود. او از هر نوع فعالیت در پایگاه های اجتماعی هم خودداری می کرد.

خالد التویجری شاعر بود و در تخلص او در قصیده هایش «ساری» بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *