سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

قفس شیشه ای السیسی برای مرسی

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب: 403836
همزمان با سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه مصر، یک شبکه معارض مصری با انتشار یک فیلم ویدیوئی فاش کرد که قرار دادن «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده مصر در قفس شیشه ای به دستور السیسی صورت گرفت.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر گفت؛ کانال «مکملین» مصر که متعلق به معارضین این کشور است، یک فیلم ویدیوئی از مکالمه السیسی با «عباس کامل» رئیس دفتر وی در خصوص قرار دادن محمد مرسی در قفس شیشه ای در جریان برگزاری جلسات محاکمه وی و جدا کردن مرسی از بقیه بازداشت شدگان منتشر کرد.

در این فیلم مکالمه السیسی و مدیر دفتر وی را نشان می دهد که طی آن السیسی درخواست می کند تا مرسی را در یک قفس شیشه ای قرار دهند زیرا مرسی احتمال دارد مطالبی را به بقیه بازداشت شدگان عنوان کرده و به آنها تعلیم دهد.

پس از آن عباس کامل با هشام برکات دادستان کل مصر تماس تلفنی برقرار کرده و دستورات السیسی را به وی ابلاغ می نماید و دادستان نیز سریعا دستور می دهد یک قفس شیشه ای برای مرسی تدارک ببینند.

بر اساس این گزارش قضیه قرار دادن مرسی در قفس شیشه ای جنجال بزرگی به راه انداخت و هیئت دفاع از مرسی در اعتراض به این قفس جلسه را ترک کرد.

بر پایه این گزارش، قاضی دادگاه در حین برگزاری جلسات با کنترل از راه دور بلندگوی قفس شیشه ای را جهت شنیدن اظهارات مرسی روشن و پس از اتمام اظهارات مرسی آن را خاموش می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *