جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۵۲
عليرضا زاكانی تاکید کرد:

اميدواریم قوه‌قضائيه در پرونده مهدی هاشمی هم رأی قاطعی صادر کند

اصولگرايان در پرونده رحیمی روسفید شدند
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 403743
پیشینه رحیمی در اردوگاه هاشمی تعریف می شود و با محکومیت پرونده وی، جریان اصولگرا روسفید شد...
اميدواریم قوه‌قضائيه در پرونده مهدی هاشمی هم رأی قاطعی صادر کند
به گزارش جهان، علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اصل محکومیت آقای رحیمی نشان داد قوه قضائیه اهتمام ویژه ای در برخورد با فساد مسئولان دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرچه این جنس فساد به صورت نادر اتفاق می‌افتد اما مثل لکه سیاهی است که بر پیکر و جامعه سفید نظام اسلامی خود را نشان می‌دهد. باید برای صدور این حکم از قوه قضائیه تشکر کنیم.

رحیمی در اردوگاه هاشمی تعریف می شود

زاکانی با بیان اینکه این محکومیت باعث شد جریان اصلاحات از آن به عنوان حربه سیاسی استفاده کند، اظهار داشت: پیشینه رحیمی در اردوگاه هاشمی تعریف می شود و اساسا حضور او در اردوگاه اصولگرایان همیشه با ابهام و سئوال روبرو بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان گفت: ما همیشه با شیوه‌ها و مواردی که به صورت خلاف آقای رحیمی دنبال می کرد، مخالف بودیم و از همین منظر ایشان شکایت های متعددی را از نیروهای اصولگرا کرد.

زاکانی، محکومیت ۵ ساله رحیمی را ناشی از شکایت اصولگرایان از وی خواند و گفت: اصولگرایان از رحیمی به دستگاه قضایی شکایت کرده و خواستار بررسی پرونده بیمه ایران شدند که این امر منجر به صدور رای محکومیت شد.

اصولگرايان در پرونده رحیمی روسفید شدند

وی اظهار داشت: منشاء فعالیت ها، جایگاه و مختصات فضای سیاسی که آقای رحیمی در گذشته به خود اختصاص داده بود، اصولگرایی نبود و همچنین در برخورد با تخلفات ایشان، قاطبه جریان اصولگرایی روسفید هستند.

زاکانی تاکید کرد: اقدام اصولگرایان در شکایت از رحیمی حکایت از تقوای جمعی می کند که اگر بخشی از اصولگرایان تخلفی کردند سایر اصولگرایان نسبت به آن تخلف سکوت نخواهند کرد.

وی ادامه داد: نه مثل جریان فتنه که بخشی از اصلاح طلبان نظام را به دروغ متهم به جنایت و تقلب کردند اما سایر اصلاح طلبان علی رغم اینکه می دانستند ادعاهای هم حزبی هایشان نادرست است هیچ وقت حاضر نشدند این ادعای نادرست هم جناحی های خود را مورد نقد قرار دهند.

اصلاحطلبان به دنبال مسدود كردن روند برخورد با مفاسد اقتصادی هستند


عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: معتقدم در این فضا مواجهه سیاسی با مفاسد اقتصادی، کمک کردن به مفسدان اقتصادی است. اصلاح طلبان نیز به دنبال این هستند با التهاب آلود کردن فضا، مسیر مواجهه با پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی را مسدود کنند.

زاکانی تصریح کرد: در بحث مهدی هاشمی که پرونده قطور و سنگین تری دارد و در مفاسد نفتی دوران اصلاحات نقش ممتاز و ویژه ای را با دو نفر دیگر ایفا کرده اند، امیدواریم قوه قضائیه تحت تاثیر فشارها قرار نگرفته و رای قاطعی صادر کند.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


درود بر مردانی كه فارغ از جناحی بودن،‌ مبارزه با فساد را پيگيری كردند.
حرف ما مبارزه با فساد نیست ولی باید تقوا داشت اتهامی که مربوط دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات که زیر مجموعه مجلس شورای اسلامیه چه ربطی به دولت نهم و دهم داره جهان بی تقوای در شما موج میزنه
اگر مردم باور و احساس كنند كه در مبارزه با فساد جدی هستيد، قطعا در برابر وضعيت بد اقتصادی هم مقاومت خواهد كرد...
منتظر جونيور و مرتضوي هستيم
France
کی بود کی بود من نبودم!!
يعني چی؟!
همانطور که در تلویزیون میزان حبس و جرایم رحیمی را از تلویزیون اعلام علنی شد ملت منتظر است که در مورد این آقازاده معروف هم در بیست و سی بطور علنی میزان محکومیت البته به حق به چیزی که ملت منتظر است اعلام کند اگر غیر از این باشد و بخاطر آقازاده و یا چیزهای دیگر ملت متوجه می شود که تلویزیون بیطرف نیست بلکه به یک گروه خاص وابسته است که نباید باشد، خلاصه جرایم این آقازاده فراری سنگین تر از رحیمی است حالا ملت منتظر است که آیا واقعا بدور از آقازادگی محکوم می کنند یا اینکه بخاطر حفظ آبروی باباجانش سبک تر از رحیمی برایش محکومیت می برند و آیا از خبرها مانند جرایم رحیمی علنی بیان می کنند و یا مهر سکوت می زنند. بهرصورت ملت منتظر حکم این آقازاده که فتنه گر می باشد آنوقت ماهیت تلویزیون آنموقع برای ملت روشن می شود.
شهروند
ماهيت نظام و انقلاب در گرو حكم اين آقا زاده است ؟
آری شهروند عزیز، جرایم این آقازاده خیلی خیلی سنگین تر از رحیمی است ....
شهروند ملت منتظر عدالتی که قوه قضائیه و خبر بیست و سی بیان می کند می باشند. آنموقع به عمل عدالت در کشور مشخص می شود.
Iran, Islamic Republic of
قوه قضائیه از بعد امام بطور کامل در اختیار شما بوده است ولی نتوانسته اید به جز موارد سیاسی و با بهانه های واهی آنها را محاکمه کنید. اگر جرمی مرتکب نشده اند چرا فرافکنی می کنید؟ اگر تحت فشارید چرا ادعا دارید؟ مشکل از خود قوه قضائیه است.
مشکل اين که کسانی دزدی می کنند قوه قضائيه است؟ یعنی آن آقايان يقه سفيد دزد را قوه قضائيه برای اختلاس اموال مردم اجير کرده است؟! اين آقايان مگر مديران دستگاه اجرايی نبوده اند و مگر از طرف مسئولان اجرایی تشويقی و پاداش و ... دريافت نمی کرده اند؟! مگر دستگاه اجرايی نمی تواند با تشکيلات عريض و طويلی که به اسم نظارت و بازرسی دارد مراقب افرادی که دستشان کج است باشد که اينطور گند نزنند؟!
البته اگر دستگاه قضايی هم قاطع و بی ملاحظه برخورد کننده بازدارنده تر خواهد بود ولی دولت هم بايد به خودش برسد که دزد پروری نکند.
قوه قضائيه برو جلو ... كه ما مردم پشتيبان تو برای ريشه كن كردن فساد هستيم
عليزاده طباطبا
فرق اصولگراها و اصلاحطلبا در مبارزه با فساد اينكه تو دولت اصولگرا، خود اصولگراها به مفسدها گير دادند و. آن را رسوا كردند .... اما اصلاحطلبا همه رو لاپوشاني كردند!
فرقشون تو ادعاشونه. سال88 شما ادعای دزدگیر بودن داشتین ولی خودتون دزد شدین.
هر کسی به نظام و انقلاب و مردم خیانت کند باید مجازات بشود بدون هیچ اغماض و بخششی حال هر که میخواهد باشد
خیلی پرو هستید.این یارو خط قرمز کدوم دولت بودش؟؟!!دست پیش گرفتی پس نیافتی!!راستی چرا قوه قضاییه برای بعضی دزدی ها کوچیک حکم اعدام یا قطع عضو میده/برای این دزدی های گنده...جهان جون جرات داری منتشر کن.
خط قرمز همان دولتی که بسياری از سوگلی های اصلاح طلبان را حلوا حلوا می کرد! همان دولتی که هيچ تناسبی با اصولگرايی نداشت و به اصولگرايان نارو زد.
Iran, Islamic Republic of
محمدرضا رحيمی
مهدی هاشمی رفسنجانی
بابك زنجانی
اميرمنصور آريا
شهرام جزايری
سعيد مرتضوی
علی‌كردان
...
به راستی با اعتماد مردم چه می كنيم؟!
ف ل یادت رفت!
كرباسچي و ...
پوریا
اگر هاشمی از رحیمی شکایت میکرد جای تعجب داشت....ببینیم قوه قضائیه در پرونده قطور مهدی هاشمی چه رایی صادر خواهد کرد....
مطمئن باش عفو یا محکومیت بسیار و بسیار سبک همانند آبجی...
روي كار آمدن امثال رحيمي بواسطه شماها بود حمايت بي حد از احمدي ن‍ژاد
جهان هيچگاه حمايت بی حد از احمدی نژاد نکرد.
آيا اگز زمان حكومت حضرت علي(ع) هم بود با اين افراد اينگونه رفتار مي كردند . چطور يك دزد خرد را مي گيرند با دستبند و پا بند نشان مي دهند . ان وقت اين آقا ول مي گرده تازه افرادي مثل او كه اختلاس ميكنند هم تمام امكانات دراختيارشان است.
Russian Federation
تا جايي كه مي دانم اين پرونده مربوط به زماني است كه آقاي رحيمي رئيس ديوان محاسبات مجلس هشتم بوده است. و نه زماني كه در دولت مسؤوليت گرفته بود.
نکته سنج.
عزیز14:01 اگر ایشان انموقع دزدی کرده چرا دولت اصولگرا ایشان را در بالا ترین رده اجرایی قرارداد.انهم درکشوری که برای مستخدم یک مدرسه سه بار درباره شخص تحقیق میشه واگه یک بار در کوچه استینش بالا زده باشه رد میشه.اخه چقدر فرافکنی وملاحظات جناحی.یک بار هم همه چی کنار بذارید وبرای رضای خدا حرف بزنید.
Russian Federation
و چرا در حساس ترين پست مجلس يعني ديوان محاسبات. به محض اين كه تغيير خط داد و به سمت دولت احمدي نژاد رفت پرونده اش باز شد.
Iran, Islamic Republic of
کاش همه مفسدان از اطرافیان احمدی نژاد بودند تا به حسابشون سریعا رسیدگی میشد.
Iran, Islamic Republic of
آیا تمام فساد کشور مربوط به این دو نفر است؟
خدایی راه را دارید کج میرید.
تقریبا تمام پلیسها رشوه بگیرند.
در ثبت اسناد رشوه غوغا میکنه
داخل شهرداری بدون رشوه نباید رفت
در قراردادهای نفتی حرف اول رشوه است
نمایندگان مجلس برای تبلیغات رشوه میدهند و
هزاران از این دست.
متاسفانه فساد در ایران نهادینه شده و شما همچنان مانند آن خواجه بدبخت فکر تنبانید.
Moldova, Republic of
روسفید زمانی می شدتد که در زمان معاونت ایشان را میکشیدتد و محکوم می کردند اکنون اما نشان دهنده این است که اصولگرایان با خلاف کاران کاری ندارند تا زمانی که طرف بیافتد بعد و تا ان جا هم که بتوانند جرمش را ندیده میگیرند و حکم را از حالت عادی خارج می کنند و ده سال تخفیف میدهند و بقیه هم راحت زندگی می کنند ..
سید
Romania
آقای زاکانی با توجیه مشکل حل نمی شود ایشان مرتکب خلاف در دولت پاک وانقلابی اصول گرا انجام داده با وصل به آیت الله هاشمی فقط خود را از ناراحتی نجات دادن است وچیزی حل نمی شود.
سرور
آن وقت شما چطور توجیه می کنید که امثال وی دوست دارند به آیت ا..... شما وصل شوند.حتما جاذبه ای دوجانبه یا یکطرفه وجود دارد!
البته اگر مشکل فقط آقای رحیمی بود شاید می شد حرف شمارا باور کرد و گفت که این آفت از مختصات دولت احمدی نژاد بود ولی از باب نمونه وقتی افرادی امثال کرباسچی در زمان آقای رفسنجانی اموال شهرداری را در حلقوم کارگزاران ریخت و نه تنها از طرف مسؤلین وقت اقدامی جهت جلوگیری از خلاف او نشد و تحت تعقیب قرار نگرفت بلکه تعدادی از ارکان دولت فخیمه به عنوان حامیان متهم و دلگرمی به او در دادگاه حاضر می شدند و او این حمایت را به عنوان درست بودن کار خلاف خود به رخ دادگاه می کشید با این حال باید دید که آیا نطفه این فسادها از سالیان قبل منعقد نشده است با توجه با پرونده های متعددی که در این زمینه مطرح است و به سرانجام رسیده یا نرسیده فکر نمی کنم که یافتن پاسخ این سؤال مشکل باشد.
Iran, Islamic Republic of
خداوکیل خیلی جکین :)))
رها
ما هم امیدواریم قوه قضائیه در برخورد با دانه درشتها قاطعانه برخورد کند
امان از طاغوت
نفر بعدی ان شا الله مرتضوی.
مچکریم
United States
لان اگر از حامیان دولت بهار بپرسیم رحیمی کی بود می گویند: آقای رحیمی نماینده سابق مجلس و استاندار پیشین کردستان بود هرچند ما ایشان را نمی شناسیم. بعد اگر بپرسیم احیانا ایشون معاون اول دولت احمدی نژاد نبود؟ می گویند: این معاون اولی به آقای احمدی نژاد تحمیل شده بود. بعد اگر باز هم بپرسیم این چه تحمیلی بود که آقای احمدی نژاد ایشان و نزدیکانش را خط قرمز می دانست و می گفت اگر به اعضای کابینه من دست بزنید من هم به اعضای شما دست می زنم، می گویند: حمایت از ایشان (رحیمی) به اوشان (احمدی نژاد) تحمیل شده بود. بعد لبخند می زنند و می گویند: البته اینها را باید از آقای هاشمی بپرسید که در زمان ایشان، اوشان (رحیمی) استاندار بود و سمت و مقام داشت، در زمان احمدی نژاد که معاون اول رئیس جمهوری بیش نبود!
زیاد خودتان را به در و دیوار نزنید علاوه بر مردم ایران مرغان هوا و ماهیان دریا هم میدانند که آقای رحیمی از سردمداران جناح راست و از اصولگرایان افراطی بود و هیچ ربطی هم به آقای هاشمی رفسنجانی نداشت چون اگر کوچکترین ارتباطی با آقای هاشمی داشت در دولت احمدی نژاد خود را وارد نمی کرد و آنها هم اورا قبول نمیکردند بنابر این بهتر است به اشتباه خودتان اعتراف کنید امثال رحیمی ها و خاوری ها و مه آفریدها همه از دامان جناح راست به آغوش انقلاب پریده اند و ملت را چپاول کرده اند البته حساب این مفسدان اقتصادی از افرادی مثل آقای زاکانی و کوثری جداست که صادقانه با مفاسد اقتصادی مبارزه می کنند/.
ظاهرا خلاف اين اقا در زمان معاون اول بودن است نه اينكه گنه كرد در بلخ اهنگري زدنند در شوشتر گردن مسگري زاكاني متوجه باش
معاون اول دولت اصولگرا اختلاس کرده بعد میگن اصولگرا روسفید شد، اره اگه خودتون بگید
احمدی نژاد خیلی دوستت دارم تو برای این مردم خیلی زحمت کشیدی
Iran, Islamic Republic of
امثال رحیمی، ازدوستان اصولگرایان تندروهستند و هیچ ربطی به دیگران ندارند .
عرفان
Germany
آیا زاکانی مهره هاشمی است؟
فعالیت در جمعیت موتلفه که زمانی حامی و سینه چاک هاشمی بود و همچنین حزب الله قلابی که عضو شورای مرکزی آن شریک نفتی فرزند هاشمی بود و مهار و مخالفت با جریان های نسبتا مستقل تر حزب اللهی از جمله جریان دهنمکی و الله کرم تنها یکی از مواردی است که از در این چهره مرموز و ظاهرا مخالف هاشمی میتوان دید.
در ماجرای تخریب آیت الله شاهرودی در دوران ریاستش بر قوه قضاییه زاکانی یکی از موثرترین بود.
از سال 84پیگیری پروژه بنی صدر نمایی احمدی‌نژاد یکی از اصلی ترین راهبردهای علنی زاکانی بود.
در ماجرای کردان که بسیاری از اهل فن مستدل و مستند آنرا پروژه ای انگلیسی میدانند زاکانی نقش موثری داشت.
در ماجرای اختلافات وزرای احمدی‌نژاد یکی از اصلی ترین تحریک کنندگان وزرا این فرد مرموز بود.
در ماجرای معاون اولی، مصلحی و سایر جنجال ها همواره رد پای او در میان بود.
در ماجرای جعل واژه جریان انحرافی که رهبری به صراحت آنرا رد کردند زاکانی بیشترین نقش را بازی کرد واژه ای که اول بار هاشمی آنرا بیان کرد و بعد هم به طراحی آن افتخار کرد.
زمانی که اصولگرایان نگران فعالیت خبرگانی هاشمی بودند زاکانی خبری دروغ مبنی بر تلاش احمدی‌نژاد برای تغییر در خبرگان را مطرح کرد و هاشمی را نجات داد.
دروغ پوتین مدودف که موجب نگرانی اصولگرایان گردید را او به احمدی‌نژاد نسبت داد که نتیجه آن حذف تفکر احمدی‌نژاد و روی کار آمدن روحانی شد.
از این دست مسایل فراوان است اما جدیدترین آن دروغ دیگری است مبنی بر درخواست های احمدی‌نژاد از حسن خمینی!! احمدی‌نژاد با تکیه بر تفکر توحیدی خود تلاش دارد خود را محدود به اصولگرایی نکرده و بنا بر توصیه مکرر رهبر انقلاب همه تفکرات سیاسی کشور را مورد توجه قرار دهد و همین مساله باعث شد اصولگرایان انحصار طلب در دولت دهم اعتراض نمایند و خواستار منحصر شدن رییس جمهور سابق در جریان آنها شود اما با توجه به زیان های وارد شده به کشور در یک سال گذشته و تضعیف جبهه مقاومت در منطقه و جهان که با جایگزینی چند کشور زورگو به جای مستضعفین و جبهه مقاومت همراه بوده تلاش بیش از پیش احمدی‌نژاد که یک شخصیت بین المللی و اصلی ترین چهره مقاومت در دنیاست را ضروری می نماید.
احمدی‌نژاد ثابت کرد مثل برخی کاندیداها!! گماشته اصولگرایان نیست بلکه او همه ملت ایران و همه تفکرات را در بر خواهد گرفت. مردی در مقیاس جهانی طبعا نه تنها محدود به جریانات و احزاب سیاسی نمی شود بلکه محدود به جغرافیا و حتی زمان نیز نمی‌شود.
احمدی‌نژاد همه را خوهد دید و همه را در بر خواهد گرفت.
محمود احمدی‌نژاد (آبان ۹۰):
«اگر ثابت شود که رحیمی حتی یک ریال هم اختلاس کرده من به تلویزیون آمده و ضمن عذرخواهی اعلام می‌کنم که شایستگی این سمت را ندارم.»
هنوز فرق اختلاس و ارتشا را نمیدونی ادعا هم داری؟
تازه محمود متضمن دولت خودش بوده نه رویدادی ها دیوان محاسبات
هادی
شما آقای زاکانی هیچ نقشی در پرونده رحیمی نداشتید ؟ شما هیچ پولی نگرفتید ؟
آیا شما قصد دارید از فضای مه آلود استفاده کنید و خود را از پروند تبرئه کنید
موسی
خدا وکیلی یارو مملکت رو آتیش زد رسانه ها نوشتن م.ه
یارو جوونای مردم رو به کشتن داد رسانه ها نوشتن ف.ه
یارو خوردو برد نوشتن ب.ز
الانم همشون دارن راست راست راه میرن
اقتدار قوه قضاییه فقط اینجا کاربرد داره!!!!!!!!!!!!
مرد باشید چاپ کنید
mohmad
Iran, Islamic Republic of
ای کسی که میر زادهخیلی خوب توصیف کردی قدری به دانشگاه آزاد شیراز بیا تا ببینی یک فرد نالیق و فاسد به عنوان معاون هماهنگی نماینده تام الاختیار را به پشیزی نمی گیره و هرکار دلش بخواهد می کند ای دوست عزیز کجای کاری رئیس واحد شیراز یک آدم دم دمی مزاج که با هر نسیمی همرات می شودو چه بسیار ناگفته های دیگر....
بعد از "م ه" نوبت "ف ل" است؟
موسی و کروبی کی محاکمه میشن؟
ما همه ملت هم منتظریم