سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

واکنش‌حماس به سلطنت شاه‌جدیدعربستان

يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 403741
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد این جنبش دنبال روابط دائمی و ثابت با تمامی دولت‌های عربی و در رأس آن، عربستان سعودی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «اسماعیل هنیه» معاون ریاست دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد این جنبش به دنبال روابط دائمی و ثابت با عربستان سعودی است.

هنیه در ادامه اظهارات خود که پایگاه «البیان» نزدیک به حماس آن را منتشر کرد، افزود حماس درگذشت «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان را در چهارچوب آنچه روابط طبیعی و وظیفه انسانی و اسلامی خواند، تسلیت گفت. وی ادامه داد: به دنبال روابط دائمی و ثابت با تمامی دولت‌های عربی و در رأس آنها عربستان هستیم.

معاون ریاست دفتر سیاسی تصریح کرد: روابط میان ملت فلسطین و حماس از یک جهت و عربستان سعودی از جهت دیگر عمیق و طولانی مدت است.

روابط میان حماس و سعودی کمی قبل از انقلاب‌های عربی به سردی گرایید زیرا حماس به سمت «محور بازدارنده» متشکل از ایران، سوریه و حزب‌الله لبنان رفت و در مقابل از آنچه «محور اعتدال» خوانده شد، یعنی متشکل از عربستان، امارات، اردن و مصر (در دوره «حسنی مبارک» دیکتاتور سابق که در سال ۲۰۱۱ خلع شد) بود، دور شد. علاوه بر این، عربستان سعودی به حماس به عنوان امتداد جماعت «اخوان المسلمین» می‌نگریست.

«عبدالله بن عبدالعزیز» شاه سابق عربستان، روز جمعه ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) در سن ۹۱ سالگی به دلیل کهولت سن و بیماری تنفسی، پس از سه هفته بستری شدن در بیمارستان، در ریاض درگذشت.

طبق گزارش دیوان سلطنتی این کشور، وی بامداد جمعه درگذشت و ولی‌عهد او «سلمان بن عبدالعزیز» شاه شد و «مقرن بن عبدالعزیز» به ولی‌عهدی رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *