دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

قتل‌یک‌معترض‌بحرینی‌به‌دلیل‌عجیب+تصاویر

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 403523
این جوان پس از اصابت گلوله فورا به زمین افتاد اما تا آخرین لحظه جان دادن هیچ‌گاه عکس دبیرکل مبارز جمعیت الوفاق را‌‌ رها نکرد.
به جهان به نقل از ابنا، موج سرکوبگری و ارعاب رژیم آل خلیفه در بحرین به جایی رسیده است که حتی برای در دست داشتن تصویر «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمیعت الوفاق اسلامی بحرین در این کشور مجازات مرگ در نظر گرفته است.

روزنامه مرآة البحرین، امروز با انتشار تصاویری از شهادت یک جوان بحرینی که عکس شیخ علی سلمان را در دست داشت نوشت: این جوان اعتراض خود را به مسالمت آمیز اعلام کرد و تنها جرم او در دست داشتن تصویری از شیخ علی سلمان بود اما سوال این است که چرا وی باید به این جرم کشته شود؟ چرا او که با دست خالی و بدون هیچ سلاحی در برابر خودروی زرهی ایستاده بود باید بطور وحشیانه کشته شود؟

این جوان حتی شعاری سر نداده بود و تنها تصویری از شیخ سلمان در دست داشت تا اقدام دستگاه حاکم به بازداشت وی را محکوم کند.

از سوی دیگر جنایتکاری که این جوان بحرینی بی‌دفاع را با شلیک گلوله هدف قرار داد در خودروی زرهی قرار داشت و هیچ خطری نیز وی را تهدید نمی‌کرد.


این نظامی تروریست حتی جرأت بیرون آمدن از خودرو را نداشت و از دریچه‌ای در خودرو این جوان را هدف قرار داد و از فاصله چند قدمی به طور مستقیم به چهره این شهروند بحرینی گلوله‌ای شلیک کرد. پس آیا تروریسم چیزی غیر از این است؟

این جوان پس از اصابت گلوله فورا به زمین افتاد اما تا آخرین لحظه جان دادن هیچ‌گاه عکس شیخ علی سلمان را‌‌ رها نکرد.

آری عکس شیخ علی سلمان با خون این جوان آغشته شد اما شیخ علی سلمان همچنان سربلند باقی خواهد ماند.

«نبیل رجب» فعال برجسته سیاسی بحرین رژیم آل خلیفه در نظام آپارتایدی که بوجود آورده، شیعیان و سنی‌ها را از هم جدا کرده است. حدود نیمی از شیعیان بحرین نمی‌توانند زندگی مناسب داشته باشند. حکومت بحرین همانند حکومت آپارتایدی در آفریقای جنوبی در دهه ۱۹۸۰ یا همانند اسرائیل، بین شیعه و سنی، دیوار نکشیده است اما عملا این کار را انجام داده است.


وی افزود: خواسته‌های ما احقاق حقوق مردم و خواسته‌های انقلابی آن‌ها است و مطالبات ما به مسائل مذهبی هیچ ارتباطی ندارد. اما رژیم تلاش می‌کند مسائل و خواسته‌های ما را به صورت مسئله شیعه و سنی جلوه بدهد.

رجب اظهار کرد: در حال حاضر نیز غربی‌ها شیعیان را تهدید می‌دانند زیرا ایران با دولت‌های غربی همسو نیست و حزب الله با اسرائیل مبارزه می‌کند و به همین علت، دولت‌های غربی تصور می‌کنند اگر به شیعیان فرصت بدهند در عرصه سیاسی، قدرت داشته باشند، حزب الله و ایران تقویت خواهند شد. این رویکرد غرب و این سیاست خارجی غرب، مزورانه است و مردم بحرین هزینه این سیاست‌ها را می‌پردازند. آن‌ها با رژیم بحرین رابطه دارند و این رابطه همانند لکه‌ای ننگ است زیرا خون فرزندان بحرین در این میان ریخته شده است.













نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *