سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱۴
۱

روایت العبادی از کمک نظامی ايران

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 403494
نخست وزیر عراق در نشست داووس، نقش ایران در مبارزه با داعش در کشورش را بسیار مثبت توصیف کرد.
روایت العبادی از کمک نظامی ايران
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، حیدرالعبادی گفت: ایرانی ها در مراحل نخستین که داعش نیروهایش را به عراق گسیل داده بود، به ما کمک کردند. آنان هم به بغداد و هم به نیروهای کرد کمک کردند. آنان در ارسال سلاح و مهمات بسیار سریع عمل کردند.

وی افزود نمی توانم انکار کنم که آنان بسیار مفید بودند؛ آنها هم اکنون نیز به ما کمک می کنند ولی باید روی این مساله تاکید کنم که حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک ایران حضور ندارد و حتی یک سرباز ایرانی نیز در خاک ما نمی جنگد. پیشتر نیز حضور نداشتند.

وی درباره حضور سردار سلیمانی گفت وی یک مقام نظامی ایرانی است و من تعامل با وی را انکار نمی کنم. ما با این مرد در تعامل بودیم و بسیار برای وی و تشکیلات ایران احترام قائلیم.

کسانی که جنگ سوریه را آغاز کردند، از اتمام آن ناتوانند


العبادی درباره اوضاع سوریه گفت با توجه به اوضاع جاری، من بدبین هستم زیرا نمی توانم طرحی را برای نجات مردم غیر نظامی ببینم. اگر این جنگ در سوریه ادامه یابد، هر کاری که بشود آسیب زدن به سوریه، آوارگی بیشتر و کشتار بیشتر غیر نظامیان است که باید متوقف شود.

برای من جای شگفتی است که کسانی در منطقه که این جنگ را شروع کردند، دیگر قادر به متوقف کردنش نیستند.

باید این درگیری ها متوقف شود تا بعد از آن گفتگو را شروع کنیم. ادامه این جنگ به معنی ادامه قربانی کردن مردم سوریه است.

وی تاکید کرد ما به صورتی بسیار جدی در تلاش برای یافتن راه حلی سیاسی برای سوریه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
آقایان مسئول در عراق باید بدانند که امریکا دوست مناسبی نیست اونها بدون اینکه مخفی کنند می گویند حضورشان در هر نقطه دنیا برای حفظ منافعشان است ولی ایران ثابت کرده که خیرخواه ملت عراق وخواستارامنیت برادران وخواهران مسلمان خویش است ومنفعت او با متحدان منفعت مشترک نه منفعت یک طرفه