کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شاه‌مراکش‌به‌تشییع‌جنازه‌ملک‌عبدالله‌نمی‌رود

3 بهمن 1393 ساعت 12:20

پادشاه مراکش در مراسم تشییع جنازه «عبدالله بن عبدالعزیز» که عصر امروز جمعه برگزار می‌شود شرکت نمی‌کند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد ششم» پادشاه مراکش تا کنون در مراسم تشییع پیکر هیچ یک از مقامات سیاسی در خارج شرکت کرده است و چنین امری همواره سوالاتی درباره چرایی عدم مشارکت وی ایجاد کرده است.

وبگاه خبری «بوابه القاهره» در خبری با اعلام این مطلب، تاکید کرد که عدم مشارکت پادشاه مراکش در مراسم ختم رؤسا و رهبران کشورهای دوست، تا کنون بحران‌هایی در روابط کشورش با آن کشورهای ایجاد کرده است که از آن جمله می‌توان به تیرگی روابط بین رباط و ابوظبی پس از درگذشت شیخ «زاید بن سلطان» حاکم امارات در سال ۲۰۰۴ اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، علت عدم مشارکت محمد ششم به آداب و سنت‌های آن کشور بر می‌‌گردد که اجازه حضور پادشاه در مراسم غم و شادی را نمی‌دهد.

پادشاه مراکش در سال ۲۰۰۵ اندکی پس از درگذشت «ملک فهد» پادشاه اسبق عربستان، در گفت‌وگویی با روزنامه «بایس» اسپانیا گفته بود: آداب و سنت‌های ما به پادشاه اجازه حضور در مراسم عروسی و تشییع پیکرها در خارج کشور را نمی‌دهد.

این گزارش حاکی است که محمد ششم تا کنون تنها در مراسم تشییع جنازه عمه خود در سال ۲۰۱۲ مشاهده شده است که نشان می‌دهد از دور نظاره‌گر مراسم تشییع بود.

ملک عبدالله پادشاه عربستان بامداد روز جمعه ۳ بهمن پس از سالها بیماری و پس از ۲۴ روز بستری شدن در بیمارستان به دلیل مشکلات تنفسی درگذشت.


کد مطلب: 403396

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/403396/شاه-مراکش-به-تشییع-جنازه-ملک-عبدالله-نمی-رود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com