سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۴۱

هاشمی: اسرائیل پناهگاه‌هایش را آماده کند

چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب: 403158
رئیس مجمع تشخیص مصلحت، با تاکید براینکه«هزیمت تاریخی اسرائیل شروع شده»گفت: هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست.
هاشمی: اسرائیل پناهگاه‌هایش را آماده کند
به گزارش جهان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار احمد جبرئیل، دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین و هیأت همراه که از فرماندهان مبارزه در طول سال‌های متمادی بودند، ماجرای فلسطین را یک قضیه ویژه برای جهان، به ویژه مسلمانان دانست و گفت: غرب و شرق آن روزگار با همه اختلافاتی که داشتند، در نقشه‌ای مشترک، پایگاه چند منظوره استعمار را در قلب خاورمیانه ساختند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات آوارگی مردم فلسطین در بیش از ۶۰ سال، گفت: مردم و پیشتازان مبارزه و جهادگران فلسطینی، احترام زیادی در دل مردم دنیا دارند، هر چند که پرده‌های سیاسی جلوی بروز آن را می‌گیرد.

هاشمی رفسنجانی، مردم فلسطین را قهرمانان تاریخ نامید و با اشاره به خاطره‌ای از حضور سران کشورها برای اجلاس عدم تعهد در مسجد جامع اندونزی و اشتیاق مردم برای احترام به مسؤولان فلسطین، گفت: رنج و مصیبت چنان جایگاهی برای مردم فلسطین در دل مردم آزادی‌خواه جهان ایجاد کرده که مردم و مبارزان انقلابی در همه جهان از تاریخ مبارزه فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها درس می‌گیرند.

هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر این نکته که «هزیمت تاریخی اسرائیل شروع شده»، به تشریح سه جنگ سال‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی پرداخت و گفت: یکبار، مجاهدان حزب‌الله در لبنان و سپس دو بار مبارزان در غزه، نشانه‌های شکست ارتش صهیونیست‌ها را همگانی کردند و مقاومت مردم فلسطین و ترس مردم اسرائیل، به سیر قهقهرایی صهیونیست‌ها شدت و سرعت می دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عذاب وجدان و نا امنی را بلای جان مردم اسرائیل دانست و گفت: هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی برای صهیونیست‌ها امن نیست.

وی «انّما الحیاه، عقیده و جهاد» روایت منسوب به امام حسین(ع) را ترسیم کننده راه مبارزان و مردم فلسطین خواند و گفت: مجاهدانی که براساس عقیده و برای زندگی مردم، جهاد می‌کنند، در تاریخ فلسطین جاودانند.

هاشمی رفسنجانی با ابراز امیدواری از پیروزی نهایی مردم فلسطین، گفت: تمام آنچه را که قدرت‌های زورگو و صهیونیست‌های جهان در سرزمین فلسطین می‌سازند، در نهایت سرمایه فلسطینی‌ها برای نسل‌های آینده است، چون اسرائیل یک شی خارجی در پیکره منطقه است و بالاخره روزی خارج می‌شود و از بین می‌رود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مظلومیت و مبارزه را دو سرمایه مردم فلسطین در قلوب مردم کشورهای مختلف جهان دانست و گفت: سقوط استبدادها و کم شدن ظلم‌های استعماری، بر قدرت مردم فلسطین می‌افزاید، چون دل‌های مردم کشورها، بر خلاف سیاست‌های حاکمان، با مردم مظلوم و مبارز سرزمین‌های اشغالی است.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از شهادت چند تن از فرماندهان حزب‌الله لبنان و سردار محمدعلی الله‌دادی در قنیطره، این اقدام را تازه‌ترین جنایت اسرائیل خواند و گفت: به قول دبیر کل حزب‌الله لبنان، صهیونیست‌‌ها بروند پناهگاه‌های خود را آماده کنند، چون خشم اسلامی دامن آنها را می‌گیرد.

احمد جبرئیل هم در این دیدار با یادآوری اولین خاطرات دیدارشان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ۳۰ سال پیش گفت: مردم و مبارزین فلسطین فراموش نمی‌کنند که شما به خاطر ترجمه کتابی از جنایات اسرائیل و حامیانش (القضیه الفلسطینیه)، زندانی و شکنجه شده‌اید.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین با اشاره به تحلیل‌های نادرست غربی‌ها از انقلاب اسلامی و تداوم آن در سال‌های پس از ارتحال امام خمینی(ره)، گفت: شما و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان دو شاگرد و امین امام و محبوب مردم، انقلاب را از گردنه‌های سخت عبور دادید.

وی افزود: اسرائیل در سایه حمایت قدرت‌های غربی و سکوت مسلمانان و حاکمان برخی کشورهای عربی، روز به روز مردم فلسطین را آواره تر کرده که امروز به ۶ میلیون رسیده است. وی تأکید کرد: بیش از ۶۰ سال است که قطعنامه‌های بین‌المللی در حمایت از مردم فلسطین اجرا نمی‌شود و آنچه در نهایت می‌تواند مردم آواره ما را نجات دهد، مبارزه است.

دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین، با ابراز امیدواری برای پیروزی نهایی مردم فلسطین، گفت: مطمئناً نسلی از جوانان فلسطین پیروزی نهایی را جشن می‌گیرند.

وی با ارائه تحلیلی از چگونگی جنگ‌های صلیبی و چرایی تداوم آن و دروغ پردازی‌های غربی‌ها درباره اهداف آن، شرایط خاورمیانه و اهداف حامیان امروز صهیونیست‌ها را با هم مرتبط دانست و گفت: متأسفانه مسلمانان و بعضی از فلسطینی‌ها در مقاطع حساس راه را گم کرده‌اند و باعث تقویت اسرائیل غاصب و ارتش جنایتکارش شده‌اند.

طلال ناجی، یکی از مبارزان فلسطینی نیز در سخنانی، با تشکر از سیاست‌های‌ جمهوری اسلامی و حمایت‌های تاریخی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: مسلمانان تحلیل‌های امیدوار کننده شما را در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس فراموش نمی‌کنند.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آری نابودی اسرایل شروع شده...
کانون بشری
Iran, Islamic Republic of
چه عجب حاج آقا علیه اسرائیل حرفی زد . . . شاید ملک عبدالله عزیز خوابیده بوده و تونسته این حرف ها رو بزنه...ان شاءالله که دارم اشتباه فکر میکنم
اونموقعه که حاج برای فلسطین مبارزه میکرد به احتمال زیاد شما تشریف نداشتید.
Iran, Islamic Republic of
حیف آقای هاشمی میتونست بهترین هنرپیشه سینمابشه با این همه استعداد و خلاقیت
عابد اسماعيل زاده
با لاخره حاج آقا واكنش داد. ببخشيد واكنش نشون داد.....
هاشمی عزیزامام همیشه برضداسراییل حرف زده
Germany
اگر شما...
آفتاب از كجا در آمده، شما گزارش مثبت از هاشمي نوشتيد.
باورم نمي شه. ترك عادت موجب ضرر است. يك دفعه ضرراتون اونقدر نشه زنداني بشيد
United Kingdom
بعد مدتها حاج آقا یه حرف درست و حسابی زده ...
منطغد
حاج آقا چه عجب انقلابی شده.بعضی از دوستان واعضا خانواده نزدیکش نبودن حتما
United States
مسلمانان تحلیل‌های امیدوار کننده شما را در خطبه‌های نماز جمعه روز قدس فراموش نمی‌کنند.

حالا ما اینجا یه عده تندرو داریم ، نمی ذارن هاشمی نمازجمعه بخونه ، ادعای حمایت از فلسطین هم دارن.
شروین
راست میگی
یادم رفته بود شماها سال 88 چقدر با ملایمت و با قانون و اعتدال دنبال منافعتون بودید....
بیشین سر جات و انقلت نیا...
لازم هم نکرده جنابعالی غصه ما رو بخوری و نگران نماز جمعه ی ما باشی....
Iran, Islamic Republic of
خودتو به خواب زدی خیره ایشاا...
Romania
اقای کندرو شما که شعار نه غزه نه لبنان می دادید در نمازجمعه همین حاج اقا، مردم الزایمر ندارنا....
این مصاحبه مرا یاد هاشمی دهه 60 و دهه 70 انداخت بدون مصلحت اندیشی های دیپلماتیک و آرمانگرایانه!
انصاف نیست اقدامات متواضعانه هاشمی در پیش و پس از انقلاب را نادیده بگیریم!
خدا عاقب همه را بخیر کند
احسنت
نابودی اسرائیل از سال ها پیش شروع شده
دیده بان
خلاصه ۴کلام حرف حساب شنیدیم از این حجت الاسلام
آخه جوجه فکلی تو کی هستی که در مورد این بزرگ مرد نظر می دی ؟؟!!خدمات ایشون به انقلاب بی نظیره امثال شمای دهن بین میان اینطور اظهار نظر می کنن وگرنه ایشون همون قابل اعتماد اما هستن
پدر خوانده دولت
قسم حضرت عباس را باور كنيم يا اقدامات شماها و شعارهاي حاميانتان در فتنه 88 ؟! واقعا"كه !؟
مرگ بر اسرائیلی که از فتنه و فتنه گران سال 88 حمایت می کرد
همچنین آمریکا
نمردیم و یه موضع دیدیم
Iran, Islamic Republic of
موزه دیدیم نه اونی که گفتی ... خخخخخخخخخخخخخ
امیر عباس
United States
باید به اقای هاشمی احسن گفت این هاشمی بوی هاشمی دهه شصت را می دهد امیدوارم این روند استمرار پیدا کند البته غیر از اقای هاشمی خیلی های دیگر به نتیجه رسیده اند که وعده خداونده متعال تحقق خواهد یافت و درود بر فرزند خلف امام . مقام معظم رهبری که هرانچه را که مطرح کردند همان شد حقا رهبری جامعه اسلامی زیبنده ایشان است
به به، چه عجب!!!
سعید
اگر دو دستگی و انشقاق در صدر کشوری رخ ندهد بسیار کم اتفاق می افتد ملت و کشوری متفرق و چند دسته شوند . امیدوارم مسئولین کشورم همواره بر حق وفاق داشته باشند و هیچگاه دشمنان ایران و اسلام از اختلاف آنها نتوانند بهره برداری و سوء استفاده کنند .
هموطن
United States
خدایا همه ما را به راه راست هدایت فرما....
اییشان حجت الاسلام است نه آیت الله لابد چیزهایی می دانیم که می گوییم
Iran, Islamic Republic of
آقاي هاشمي اگر آن موقع كه يك عده از خدا بي خبر شعار نه غزه نه لبنان سر دادند موضع شفاف مي گرفتي الان اسرائيل كودك كش جرئت چنين غلطي را نداشت.نوش دارو بعداز مرگ سهراب؟!!!!!!
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی حواسشان باشه که برخلاف خیلی از حرکاتشون این حرفشون باعث خوشحالیه اسراییل نمیشه ها . یهو از این موضع پشیمون نشن بعدا
Iran, Islamic Republic of
باریک الله اکبر آقا
Iran, Islamic Republic of
حاجی جون چه عجب... من الان دارم شاخ در میارم... یعنی ممکنه هاشمی بازم بشه همون هاشمی سالهای اوایل انقلاب
عباس
France
أَشِحَّةً عَلَيْكُمْ فَإِذَا جَاءَ الْخَوْفُ رَأَيْتَهُمْ يَنظُرُونَ إِلَيْكَ تَدُورُ أَعْيُنُهُمْ كَالَّذِي يُغْشَىٰ عَلَيْهِ مِنَ الْمَوْتِ فَإِذَا ذَهَبَ الْخَوْفُ سَلَقُوكُم بِأَلْسِنَةٍ حِدَادٍ أَشِحَّةً عَلَى الْخَيْرِ أُولَٰئِكَ لَمْ يُؤْمِنُوا فَأَحْبَطَ اللَّهُ أَعْمَالَهُمْ وَكَانَ ذَٰلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيرًا
ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﺨﻴﻠﻨﺪ، ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻟﺤﻈﺎﺕ ﺗﺮﺱ ﻭ ﺑﺤﺮﺍﻧﻰ ﭘﻴﺶ ﺁﻳﺪ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻰ ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺑﻪ ﺗﻮ ﻧﮕﺎﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﭼﺸﻤﻬﺎﻳﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﺪﻗﻪ ﻣﻰ ﭼﺮﺧﺪ ﻛﻪ ﮔﻮﺋﻰ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻗﺎﻟﺐ ﺗﻬﻰ ﻛﻨﻨﺪ! ﺍﻣﺎ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺣﺎﻟﺖ ﺧﻮﻑ ﻭ ﺗﺮﺱ ﻓﺮﻭ ﻧﺸﺴﺖ ﺯﺑﺎﻧﻬﺎﻯ ﺗﻨﺪ ﻭ ﺧﺸﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻧﺒﻮﻫﻰ ﺍﺯ ﺧﺸﻢ ﻭ ﻋﺼﺒﺎﻧﻴﺖ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﮔﺸﺎﻳﻨﺪ (ﻭ ﺳﻬﻢ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻏﻨﺎﺋﻢ ﻣﻄﺎﻟﺒﻪ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ!) ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺣﺮﻳﺺ ﻭ ﺑﺨﻴﻠﻨﺪ، ﺁﻧﻬﺎ ﻫﺮﮔﺰ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻧﻴﺎﻭﺭﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻟﺬﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﻋﻤﺎﻟﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺣﺒﻂ ﻭ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ.(19)
نقاد
United States
عجیب است برای من:
چه اصراری دارید حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی را به نماز جمعه برگردانید؟
.
آقای هاشمی...
به مواضع ضد استکباری و ولایت مدارانه خود ادامه دهید تا...
عاقبت بخیر شوید.
سیستانی
اقای هاشمی بابیان مواضع ضدصهیونیستی،زیباتربه نظرمی ایند!مااین هاشمی رادوست داریم!!
بالاخره جهان جان موضع ات را آشکار کن ایشان آیت الله هستند یا نه
آقای هاشمی اینو خوب آمدی. تشکر
Iran, Islamic Republic of
واییییییییییییی خدای من
چی شده که هاشمی داره انقلابی حرف میزنه
...