پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ناگفته هایی از حمله اسراییل به قنیطره

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 402920
درباره اهداف حمله رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و شهادت رزمندگان حزب‌الله تحلیل‌های مختلفی ارائه شده است،‌ اما آنچه تاکنون ناگفته مانده، عوامل موفقیت رژیم صهیونیستی در این عملیات است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، تجاوزی که رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه ۲۸ دی‌ماه، در منطقه «القنیطره» در جولان سوریه و در نزدیکی مرزهای سرزمین‌های اشغالی انجام داد، ‌بیانگر هدف واقعی این رژیم بود، بخصوص آنکه دشمن صهیونیستی در این عملیات از ابزار بالگرد و حملات مستقیم استفاده کرد، همانگونه که طی تجاوز سال ۲۰۱۲ میلادی علیه نوار غزه حاصل شد.

پایگاه خبری سوری «دام پرس» سوریه، در این ارتباط تاکید می‌کند که تجاوزهای رژیم صهیونیستی که با موفقیت تاکنون همراه بوده، بر چندین عامل متکی است که از جمله این عوامل باید به عملیات «رصد و تحقیق دقیق سایبری» و پس از آن «رصد میدانی» از طریق مزدوران و جاسوسانش در محل انجام عملیات اشاره کرد.

پس از آن باید از «هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین» رژیم صهیونیستی یاد کرد که به عنوان سومین عامل مورد استفاده در این عملیات‌های این رژیم یاد کرد تا با کمک آنها هدف و محل استقرار آن و ساختار جغرافیایی منطقه عملیاتی را شناسایی کند.

از سوی دیگر به نوشته دام پرس، صاحبنظران در بررسی قضیه تجاوز روز یک‌شنبه رژیم صهیونیستی به منطقه القنیطره بر این نکته تاکید می‌کنند که این تجاوز، با توجه به شمار شهدای آن و دقت عملیاتی، عملیاتی از پیش برنامه ریزی شده بود و نمی‌توان آن را عملیاتی تصادفی و اتفاقی شمرد و این نشان از این دارد که بر رصد و اطلاعاتی دقیق استوار بود که تحرکات رزمندگان و اهداف مورد نظر آنها را پیش از اجرای عملیات زیر نظر داشت.

همچنین استفاده از بالگرد در این عملیات نشان از این دارد که رژیم صهیونیستی از شمار شهدا و گستره عملیاتی اطلاع دقیق داشت، اما مهم‌تر از همه باید به نقش مزدوران و جاسوسان میدانی باید اشاره کرد که اطلاعات لازم و مورد نیاز رژیم صهیونیستی را در اختیار آن قرار دادند تا زمان و مکان مناسب برای اجرای عملیات خود را بیابد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی اذعان کرد که هدف این عملیات فردی به نام «ابو علی طباطبایی» است که وی را فرمانده جنگ علیه «الجلیل» (منطقه‌ای در شمال فلسطین اشغالی) توصیف کرده است، به اضافه شماری از نخبگان حزب الله که در این عملیات هدف گرفته شدند و به شهادت رسیدند.

از جهتی منطقه‌ای که تجاوز در آن رخ داد، منطقه‌ای به نام «مرزعه الامل» بود و به نظر می‌رسد، حمله به منزلی صورت گرفت که نشست شماری از فرماندهان میدانی منطقه در آن برگزار شده بود و با اینکه تمام فرماندهان حاضر در نشست به شهادت رسیدند، اما هنوز سرنوشت «ابو علی طباطبایی» مشخص نیست، اگرچه صهیونیست‌ها از هدف گیری وی سخن می‌گویند.

دام پرس در ادامه گزارش خود به نقش گروه‌های مسلح تروریستی به ویژه گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و گروه موسوم به «گردان آزادسازی یرموک» اشاره می‌کند. اما در این بین تاکیدی ویژه بر گروه تروریستی به نام «گردان حرمین شریفین» دارد که بر اساس اطلاعات بدست آمده، فرماندهی آن را فردی به نام «شریف صفوری»، افسر فراری ارتش سوریه برعهده دارد که وابستگی و مزدوریش برای رژیم صهیونیستی امری ثابت شده است و گروهی که آن را هدایت می‌کند، بیش از هر چیز شبیه گروه «آنتوان لحد» در لبنان است که طی جنگ داخلی لبنان به عنوان مزدور رژیم صهیونیستی اطلاعات میدانی لازم را در اختیار ارتش این رژیم قرار می‌داد.

از سوی دیگر نمی‌توان به نقش گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره اشاره نکرد که گروه تروریستی موسوم به «گردان یرموک» تحت لوای آن قرار دارد و بخش‌های گسترده‌ای از ریف قنیطره تحت سیطره آن قرار دارد و از حمایت‌های لجستیکی ارتش رژیم صهیونیستی بهره می‌برد، از جمله درمان مجروحانش در بیمارستان‌‌های این رژیم بهره می‌برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *