شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲۱
۵۹
هدایت نشریات موهن و تروریست‌ها از یک مرکز؛

انتشار کاریکاتور جدید در 'شارلی ابدو'/ تکمیل کار داعش

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 401709
یک هفته بعد از حمله تروریستی گروه داعش به هفته نامه شارلی ابدو، شماره جدید این هفته نامه با کاریکاتور موهنی از پیامبر اسلام منتشر شد، این اقدام شارلی ابدو، تکمیل کننده اقدام داعش در توهین و تخریب اسلام است.
انتشار کاریکاتور جدید در
گروه بین الملل جهان نيوز: آنچنان که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، این شماره در سه میلیون نسخه منتشر و به زبان های انگلیسی، ترکی و عربی ترجمه شده است.

حمایت آمریکا و انگلیس از توهین شارلی ابدو به پیامبر اسلام


همزمان با اقدام موهن شارلی ابدو ، آمریکا توهین به پیامبر اسلام را ، آزادی بیان خواند و اعلام کرد، هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو حق دارد در کشوری که به آزادی بیان ! متعهد است ، از پیامبر اسلام کاریکاتور منتشر کند.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از حق شارلی ابدو برای انتشار چنین چیزهایی به طور کامل حمایت می کنیم.

نخست وزیر انگلیس هم با اعلام حمایت از اقدام موهن شارلی ابدو ، این اقدام را روح آزادی مطبوعات خواند اما اذعان کرد، انتشار این کاریکاتور ممکن است توهین هم باشد.

سخنگوی نخست وزیری انگلیس گفت: هدف کامرون حمایت کامل از حق سردبیران در زمینه تصمیم گیری است که روح آزادی مطبوعات و آزادی بیان به شمار می رود .

هشدار الازهر مصر


دانشگاه الازهر مصر با هشدار به شارلی ابدو اعلام کرد انتشار این کاریکاتور به تشدید تنفر منجر خواهد شد.

الازهر نهاد اصلی سنی ها در بیانیه ای اعلام کرد انتشار این کاریکاتور موهن ، به تشدید تنفر منجر خواهد شد و مانعی بر سر راه ادغام مسلمانان در جوامع اروپایی و غربی خواهد بود .»

شارلی ابدو در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۱۱ هم به پیامبر مکرم اسلام توهین کرده بود .

آزادی بیان درباره هر چیزی ، به استثنای یهودیان


اقدام موهن شارلی ابدو که با حمایت جدی آمریکا ، انگلیس و فرانسه همراه است در حالی آزادی اندیشه خوانده می شود ، که روزنامه تلگراف انگلیس در ۲۷ ژانویه ۲۰۰۹ گزارش داده بود موریس سینت، کاریکاتوریست شارلی ابدو، به جرم انتشار مطلبی درباره پسر نیکولا سارکوزی ، نخست وزیر وقت فرانسه ، که از نظر مجله ، یهودی ستیزانه بوده اخراج میشود . این نویسنده پس از آن ، به جرم برانگیختن نفرت علیه یهودی ها نیز محاکمه می شود.

روزنامه تلگراف انگلیس می نویسد فکر می کنید توهین این کاریکاتوریست به پسر سارکوزی چه بوده است ؟ " بعد از ازدواج پسر سارکوزی با دختری از یهودیان ثروتمند فرانسوی این کاریکاتوریست می نویسد: «این پسر به زودی مدارج ترقی را طی خواهد کرد». این جمله ، موجی از اعتراض سیاستمداران فرانسوی را برمی انگیزد . سردبیر مجله هوادار آزادی بیان ! شارلی ابدو از او می خواهد عذرخواهی کند. او نمی پذیرد و اخراج می شود .

شارلی ابدو، توهین داعش را تکمیل کرد


این اقدام شارلی ابدو ، در حقیقت روی دیگر سکه ای است که داعش بازی می کند و آن ، تخریب چهره رحمانی اسلام است . افراطی گری ، ویژگی بارز اقدام داعش و شارلی ابدو است .

هفته گذشته دو مرد مسلح به دفتر نشریه شارلی ابدو حمله کردند و ۱۲ نفر از جمله بعضی کاریکاتوریست ها و اعضای هیات تحریریه آن را به قتل رساندند.

اقدام تروریست های وابسته به داعش یا القاعده یمن ، واکنش به چاپ کاریکاتوری از ابوبکر بغدادی سرکرده داعش بود. اما اقدام جدید شارلی ابدو و حمایت دولتمردان غربی ، تقویت چرخه خشونت و اسلام هراسی است.

جریانی که از یک سو کاریکاتورهای توهین آمیز منتشر می کند و از سویی دیگر از تروریست ها در خاورمیانه حمایت می کند.

بنیاد پژوهشهای اسلامی اقدام مجدد نشریه فرانسوی شارلی ابدو را به انتشار تعدادی از کاریکاتورهای موهن به ساحت حضرت محمد(ص) محکوم کرد.

به گزارش جهان، آنچه در این میان تعجب ناظران سیاسی را دو چندان کرده است، همراهی و همدردی برخی روزنامه های داخلی با نشریه موهن به پیامبر اسلام است. این حرکت با توجه به عزم همه علما و بزرگان شیعه و سنی برای تحکیم و ایجاد وحدت و روسایی تکفیریها، کاملا مشکوک به نظر می رسد و نیازمند بررسی دقیق از سوی نهادهای امنیتی و فرهنگی است.
منبع: واحد مرکزی خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مانی مانوی
...واکنش مقتضی را با این مردهتاک و نامرد در لباس دوست رادرقبال او اتخاذکنم ..
محمدرضا كاشاني
در واكنش به اقدام موهن مجله شارلي ابدو و نيز محكوميت داعش يكبار هم كه شده روزنامه ها و خبرگزاريهاي كشور هماهنگ كنند روز شنبه آينده با كاريكاتور مشترك صهيونيستها و داعش و شارلي ابدو را بر روي صفحه نخست خود قرار دهند.
ایرانی همچو ارش
Iran, Islamic Republic of
خیلی پیشنهاد عالی ایی دادی،دمت گرم،فقط یه چیزو نگفتی اونم هولوکاسته،که خدا کنه چندتا روزنامه درست حسابی پیدا بشن و این کاریکاتورو چاپ کنن،در ضمن متدینین این شعارو همه جا بنویسید "من از شارلی متنفر هستم". جهان جان تورو خدا چاپش کن بدون نقطه چین وکم و کاست.
آن مرد مبارز و ضد هولوكاست رفت....
همه ما مبارز و ضد هولوکاست هستیم
تا نام امام حسین هست مبارزه هم هست
سوزاندن خلبان اردنی
رضا
ما نباید مثل اونا رفتار کنیم.وگر ن چ فرقی بین ما با اونا هست.ما باید مثل همیشه با اجازه از مسعولین کشوری در خیابان ها تجمع کنیم
رضاسعی کن تا آخرعمرت روزه سکوت بگیری اینجوری مسخرت نمیکنند
محسن
Iran, Islamic Republic of
آیا دولت و مذاکره کنندگان واکنش نشان خواهند داد؟
این توهینکنندگام خونشان مباح است و زنشان برآنها حرام
متین
عمرا" ، !!! . محال است لبخندزدن را فراموش کنند . !! ممکن است به روح توافقنامه لطمه وارد شود !!!! در حال حاضر هیچ چیز ، هیچ چیز .. مهمتر است از رسیدن به یک توافق نیست !!!!! پس بی خیال بقیه قضایای منطقه .....!!!!!!!!
هردم از این باغ بری می رسد
تو دولت... فقط خبر مرگ شاه عربستان جرمه ،
...
امان از طاغوت
United Kingdom
اگر این خبر رو بدون توهین منتشر می کرد جرم نبود. مثل دیگر رسانه ها که این کار رو کردند و تذکری هم نگرفتند. بنابر این کسی که با اطلاع از این موضوع بر فریب مردم پافشاری می کنه و مدام میگه علت تذکر انتشار خبر بوده از تقوا دوره.
saeid
دست داعش، شارلی، انگلیس امریکا و اسراییل تو یه کاسه هست و هدف فقطو فقط ایجاد اختلاف می باشد
مدرسه ایدک!!!!!!!!!!!!
الگو برداری تو عرصه فرهنگ و هنر از فرانسه ای آقای حجت الله ایوبی می گفتند همینه دیگه!!!
هر گسی با آل الله در بیوفتد خوار می شود! اگرچه ابر قدرت روی زمین باشد اما الله اکبر است!
امیدوارم کاری شایسته برای نشان دادن چهر واقعی اسلام انجام بگیره.اینکه روزنامه های ماهم کارکاتور داعش یا هر گروه یا مجله دیگه ای رو به تصویر بکشند فکر نکنم موضوعی را حل کنه.
به نظر من باید فتوایی مانند فتوای امام خمینی در مورد سلمان رشدی در مورد همچین افرادی داده شود.
بهمن
همفکران دولت خبر مرگ شاه عربستان رو توهین و تهدید امنیت ملی محسوب میکنن ولی توهین مکرر به پیامبر اسلام از نظرشون آزادی بیانه و ازش حمایت میکنن
خودباختگی هم حدی داره دیگه
اایرانی باافتخارمسلمان سران غرب بجای حل مشکلات مملکتشان مردم خودشان رابازی میدن
براساس روايات متعددي كه از ناحيه معصومين(ع) وارد شده است و مورد توافق تمامي علماي اسلامي، اعم از شيعه و سني مي‏باشد؛ شخصي كه به خداوند متعال، يا رسول اكرم(ص) يا ائمه معصومين(ع) توهين و هتاكي كند، كافر و مرتد گرديده و كشتن گوينده ناسزا واجب است
امام خمینی:به اطلاع مسلمانان غيور سراسر جهان مي‏رسانم، مؤلف كتاب آيات شيطاني كه عليه اسلام و پيامبر و قرآن، تنظيم و چاپ و منتشر شده است، هم‏چنين ناشرين مطلع از محتواي آن، محكوم به اعدام مي‏باشند. از مسلمانان غيور مي‏خواهم تا در هر نقطه كه آنان را يافتند سريعا آنان را اعدام نمايند تا ديگر كسي جرأت نكند به مقدسات مسلمين توهين نمايد و هر كس در اين راه كشته شود شهيد است «ان‏شاءالله».آیا حالا هم نباید همچین حکمی در مورد این هتاکان داده شود؟؟؟
ف.ا..لاری
بهنظرمن صهیونیستها اول کاریکاتوریستهای انتخابیشان راکشتند بوسیله داعش،بعد
ظاهرسازی کردندکه تقصیر مسلمانهاست.زمینه سازی برای ایجاد یک کاریکاتور سخیف وموهن
محمدی
ای پیامبر رحمت تو خود می بینی که دوباره جاهلان چگونه ان همه رنجهایی را که برای انسان شدنشان بر خود نهادی را با جاهلیت خود از بین می برند ،نفرین خدا بر ایشان تا قیامت!
بیزار از اهانت کنندگان به پیامبر عزیزم
خداوندا
ما را بخاطر مشتی ابله و جوگیر داخلی که ندانسته با توهین کنندگان به پیامبر اکرم صل الله علیه و اله ، همراه شدند عذاب نفرما....آمین

السلام علــــــــــــــــــــــــــــیک یا رسول الله
ویا رحمة للعالمین
السلام علــــــــــــــــــــــــــــیک یا رسول الله
ویا رحمة للعالمین
السلام علــــــــــــــــــــــــــــیک یا رسول الله
ویا رحمة للعالمین
حمید
لعنت خدا بر شارلی هربو و تایید کنندگانش
غیاثی
این نشان دهنده عمق نفرتشان از اسلام و پیامبر اعظم می باشد که الحمد ا...نقشه هاشان نقش بر آب میشود و تیر شان به سنگ می خورد و جوانان بیشتری را به سوی اسلام در اروپا به سمت اسلام جذب میشوند.
رضا
سلام.اگه ما هم بخاهیم مثل این بی فرهنگ ها باشیم و ب فهاشی وبه توهین بپردازیم که فرقی با اونا نداربم.ما باید برای حمایت از دینمون با اجازه دولت یک راهپیمای گسترده ای رو در سراسر ایران برگزار کنیم تا بفهمن که ایرانی جماعت حرفشون یکیه.یا علی
نام
Iran, Islamic Republic of
همینی که داعشی هایی که خودشون پرورش دادن ، دارن به کشورهای اروپایی برمیگردن و قتل عامشون میکنن کافیه .
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر آن قلم که حرمتت دريد
نفرين بر آنکه چنين نقشه اي کشيد
خون جگر شد امتت يا حضرت رسول
لعنت بر آن قلوب تيره و آن دشمن پليد
فاطمه
درود بر پیامبر اعظم .مرگ بر اسرائیل و امریکا .
محمد
United Kingdom
مرگ بر یهودی.مرگ بر جهل.خدایا مارا ببخش که کمکاری ما انها را اقای قلدر جهان کرده است
علی
ای یزدان پاک ظهورش را برسان ودل ناشاد مارا شاد گردان جهت ظهور مولا صلوات
امید
آخه بدبختا حرف از احترم به عقاید همه میزنند و اینجوری خودشونا خراب میکنند.
پیامبر گرامی ما اونقدر بزرگ هست که اینا کوچیک تر از این حرفان که بخوان شخصیت مبارکشا زیر سوال ببرن.در ضمن یادمون نره زمان پیامبر (ص) خیلیا به ایشون توهین میکردن ولی با مهربونی های خودشون اونا را خوار و شرمنده کردن.
خدا لعنتشون کنه
باقر احمدی خشکرودی
اونا دم از فرهنگ میزنن ولی هنوز بیاد ندارن که بعد از چندین سال هنوز از طرف مسلمانان اهانتی به پیامبران انها نشده لذا باتمام قدرت از طرف خودم این حرکت زشت رامحکوم کرده وبه همان پیغمبر واگذارشان میکنم.
سعید
آقا باقر به قرآن حرفت خیلی قشنگه و حرف دل خیلی هاست. اصلاً هیش کی حق نداره به خدا و دین خدا توهین کنه. حالا چه مسیحی باشه و... .اینا هم به اسم آزادی بیان هر غلطی میکنن. خدا ایشالا اگه نادونن داناشون کنه (که البته غلط کردن دین خدا چیز الکی نیست باید گم شن تحقیق کنن ببینن اسلام چیه)، اما اگه از دانایی این کارا رو میکنن خدا لعنتشون کنه.
سعید
راستی تو جهان این همه آدم بی گناه کشته می شن چرا هیش کی هیچ چی نمیگه. حالا چن تا آدم اروپایی مردن همه ریختن بیرون.
Iran, Islamic Republic of
شاید اینکه اونا مردن دروغ باشه یا کاره خودشون باشه ....اینا که هر چی بگی ازشون بر می یاد
رضا
مرگ بر ال سعود. مرگ بر اسراییل
عباس
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بروهابیت وشارلی بدکار
عباس
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا ورسول خدا بر فرقه وهابیت که الان حامی تمام ظلمان بدین خدا هستند
ابان مسیحا
Romania
سلام بر پیامبر رحمت وخاندانش.مرگ بر صهیونیزم ستمگر وخودخواه جهانی.ازادگان عالم اسلام دین ازادگان است وپیامبرش پرچمدار ازادی خدایی بشر در سراسر عالم.از رحمت دور است کسی که به او اینچنین بی رحمانه برای خوشایند رژیم غاصب صهیونیستی حمله ور شود.ازادگان عالم به پا خیرید که خداوند با ازادگان است.
فرهاد
خطاب به تمامی مغرب زمین و تمامی کسانیکه با اسلام در افتاده اند..
باور کنید ما مسلمانها بهتر از شما برای توهین واردیم.کاریکاتورهای بسیار زیباتری برای توهین در اندیشه و فکر خود داریم.
اما اما دین مبین اسلام این دین جهانی و کاملترین دین دنیا چنین اجازه ایی به ما نداده است.
از این موقعیت شما سوء استفاده نکنید مجبور بشویم فیها خالدون شما را با کاریکاتور نقاشی میکنیم..حواستون را جمع کنید.
بدون نام
خدا ازشون نگذره ان شاالله
رضا
مرگ بر فتنه و فتنه گران.خداوندا شکرت ک فرزند وحشی غرب را ب جان خودش انداختی.یا علی
فرزاد بخت
کی گفته اروپا مدرنیسته؟اینها سفل اسافلین اند!
أَنّٰى لَهُمُ اَلذِّكْرىٰ وَ قَدْ جٰاءَهُمْ رَسُولٌ مُبِينٌ ﴿۱۳﴾
آنان را کجا[جاى ] پند[گرفتن ] باشد، و حال آنکه به یقین براى آنان پیامبرى روشنگر آمده است.(13دخان)- ثُمَّ تَوَلَّوْا عَنْهُ وَ قٰالُوا مُعَلَّمٌ مَجْنُونٌ ﴿۱۴﴾
پس، از او روى برتافتند و گفتند: «تعلیم یافته دیوانه است.» (۱۴)
خدا خودش اینو میدونست که این آیه هارو اورده
کیان
ای کاش یه ذره به خودمون بیایم و بفهمیم که باید آماده یه حرکت عظیم علیه استکبار جهانی شد.
باید آماده شد
باید آماده شد
باید آماده شد
لبیک یا رسول الله
United States
شارلی ابدو لعنت به تو
الهام
دیدی چه دقیق نقشه کشیدند! چندتا داعشی(که خودشان در پیدا و پنهان آنرا بزرگ کردند و تغذیه می دهند) را فرستادن تا آنهایی که سر راهشان بودند و به دست آموزشان-سرکرده داعش- اشاره کرده بودن را بکشند بعد با چهره حق جانبانه و مظلومانه_رئیس جمهور فرانسه و بقیه هم پیمانان جنایتکارش-خانواده های داغدیده ترور شدگان ،مردم فرانسه و دنیا را فریب دادند و از طریق تحریک احساسات آنها مجوز لازم را برای توهین به رسول مهربانی ها و اسلام اصیل و ناب محمدی را بدست آوردند و برای تحت فشار گذاشتن بیشتر ایران و کشورهای اسلامی منطقه در شرایطی که عربستان در شرف اختلافات داخلی است مجوز لازم را برای ارسال ناوهای جنگی خود را به دریای عمان ایجاد کردند!! و خدا هست... و مکروا و مکرالله و الله خیرالماکرین
یکی
خدا خودش از اسلام محافظت میکنه
شکری
پیامبر اسلام پیامبررحمت برای تمام جهانیان است با فوت شما خاموش نمی شود
ای مگس عرصه سی مرغ نه جولانگه توست ارز خود می بر و زحمت ما می داری
امید
Germany
ببخشید ولی فکر میکنم دوستانی که اینجا کامنت گذوشتن کاریکاتور جدیدو ندیدن. این کاریکاتور تصویر پیامبرو نشون میده که نارحت میباشد و جمله من شارلی هستم رو به نشانه همدردی نشان میدهد. این کاریکاتور به نظر من نه تنها توهین امیز نیست که خیلی هم محترمانه هست . اگه دوستان فکر میکنند که همین که عکس پیامبر اسلام کشیده بشه توهینه که بحث فرق میکنه ولی من چنین عقیده ای ندارم . اگه در دین اسلام کشیدن چهره پیامبر درست نیست این حکم برای مسلمانهاست و یک امر درون دینی است و نمیتوات اقراد خارج از دین را به رعایت یک حکم درون دینی مجبور کرد. البته توهین نمیشود کرد که در این کاریکاتور توهینی نشده است.
سارا
باید همون برخوردی بشه که اگه حضرت محمد بود میکرد. در جوابش باید افکار حضرت محمد رو پخش کرد.
سماته
براي انسان نماهاي بي شرم متاسفم اميدوارم يه حق محمد و آل محمد خدا هدايتشون کنه
محمد صدیق
این نشاندهنده دشمنی بین اسلام وکفر است و واضع است که هیچ وقت هیچ مسلمانی با هیچ کافری دوست شده نمتواند و این را کشور های امریکا و انگلستان با همایت شان از این مجله کثیف واضع ساختند
Sweden
قبلا اگر توهین میشد با میدان داری جبهه مقاومت اسلامی به رهبری و تاثیرگذاری ایران اسلامی تظاهرات جهانی صلح جویانه مثبت و بسیار تاثیر گذار یر افکار عمومی غرب و شرق برپا میشد و دقیقا غرب از این بازوی مردمی جبهه مقومت و انقلاب جهانی اسلامی ترس و واهمه داشت.این اهانت ها به اسلام کاملا تاثیر معکوس برای اهداف پلید غرب داشت و برای همین انها برنامه داشتند و مترصد این بودند که افکار عمومی جهانیان را از اسلام رو به گسترش روزافزون منحرف کنند. این کار هم کاملا با برنامه ریزی خود انها بوده هر چند تو مسلمان نمای منحرف را درگیر این ماجرای کثیف کرده باشند. راهکار همان راهکار انقلاب اسلامی باید باشد. در مقابل اهانت های غرب به ساحت دین و پیامبر گرامی اسلام نه باید بی تفاوت بود و نه اعمال تروریستی را تایید کرد. راهکار انقلاب اسلامی بسیج توده های مردم بوده و انشالله تعالی خواهد بود. فکر نمیکنم غرب از این ترفند راه به جایی ببرد و از ان تنگنا و تناقض تاریخی خود رهایی پیدا کند وقتی ابرهای تیره اسمان ننگین سیاست ماکیاولی غربی کنار بروند و خورشید پرشکوه و پرفروغ اسلام ناب محمدی(ص )نمایان شود.
مجید
اینا رو ولشون کنید بد بختا فقط می خوان جاشون تو جهنم محکم بشه که یه وخت تو جهنم کس جاشون رو نگیره