پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ظریف تاوان کم‌آوردن روزنامه زنجیره‌ای را داد!

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 401471
یک روزنامه زنجیره‌ای تازه‌تاسیس در دومین هفته راه‌اندازی خود با کمبود سوژه و محتوا مواجه شده است.
به گزارش جهان؛ کیهان نوشت: روزنامه «مردم امروز» که توسط تیمی مرکب از گردانندگان برخی نشریات زنجیره‌ای اداره می‌شود، روز یکشنبه برای چندمین بار طرحی از چهره جان‌کری را به جای عکس اصلی بر صفحه اول خود نشاند که در حال دست دادن با شاه عمان است. این روزنامه به جای سایه سلطان قابوس، سایه محمدجواد ظریف را کشیده و تیتر زده است؛ «سایه سلطان بر مذاکرات»! «مردم امروز» در همان صفحه می‌نویسد جان‌کری پیش از مذاکره با ظریف به ملاقات سلطان قابوس رفت رئیس دولتی که میانجی سنتی ایران و آمریکاست.

پررنگ کردن نقش میانجی در حالی است که نقش دولت عمان در زمان فقدان مذاکره میان طرفین پررنگ بود و اکنون که وزیران خارجه دو طرف بارها - حتی بدون حضور نمادین کاترین اشتون - ساعت‌ها با هم مذاکره کرده‌اند، امری مضحک به نظر می‌رسد. سلطان‌ قابوس مدت‌هاست در مونیخ بستری است.

آبان ماه سال گذشته نیز نشریات زنجیره‌ای با ذوق‌زدگی تیترهای غیرواقعی به مذاکرات مسقط (پایتخت عمان) اختصاص دادند، تیترهایی نظیر «جهش بزرگ در مذاکرات» «ورود میانجی؛ نسیم توافق وزیدن گرفت» و... اما دکتر عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه یک ماه بعد در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد «مذاکرات مسقط خیلی بد بود و طبیعی بود که ما در چنین شرایطی به خاتمه مذاکره فکر می‌کردیم.»

مردم امروز پیش از این هم با وجود تکذیب سخنگوی وزارت خارجه، دروغ آسوشیتدپرس را ترجیح داده و مدعی شده بود برای خروج ذخایر اورانیوم غنی شده از کشور توافق شده است! این در حالی است که اساسا در همان خبر دروغ، تکلیف لغو تحریم‌ها طبق معمول مسکوت گذاشته شده بود.

این روزنامه دیروز با انتشار خبر راهپیمایی در فرانسه برای محکومیت ترور آن را انقلاب دوم توصیف و در عین حال عکس نتانیاهوی خون‌آشام را به شکل کاملا حرفه‌ای از عکس خود حذف کرد!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *