سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲

تمجید آمریکایی از رسانه‌اصلاح‌طلب+عکس

يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 401102
نشنال اینترست از یک روزنامه اصلاح‌طلب ایرانی به‌ خاطر بازنشر یک کاریکاتور موهن نشریه شارلی ابدو در فضای مجازی و در شرایطی که رسانه‌های آمریکایی از بازنشر این کاریکاتورها ابا دارند، تلویحا تمجید کرد.
تمجید آمریکایی از رسانه‌اصلاح‌طلب+عکس
به گزارش جهان، نشنال اینترست، از وبگاه‌های تحلیلی فعال در ایالات متحده، ضمن انتقاد از نشریاتی که در آمریکا با وجود آنچه آزادی بیان و حمایت دولت از روزنامه‌نگاران خوانده می‌شود، دست به بازنشر کاریکاتورهای شارلی ابدو نمی‌زنند، از یک نشریه اصلاح‌طلب ایرانی نام برده که در ایران اقدام به بازنشر یکی از کاریکاتورهای شارلی ابدو کرده است.

بنابراین گزارش، «در همین حال، در تهران، روزنامه ... تصویر سردبیر مقتول شارلی ابدو، استفن کاربونیه را منتشر کرد که یکی از کاریکاتورهای شارلی ابدو را در دست دارد.»

تصویر منتشر شده توسط اکانت توئیتر روزنامه ایرانی
(نام روزنامه و کاریکاتور توسط فارس محو شده‌اند)

این انتشار در شبکه اجتماعی توئیتر و توسط اکانت رسمی روزنامه مزبور صورت گرفته است.

اکانت‌های مورد تائید در توئیتر با تیک آبی مشخص می‌شوند. به باور نشنال اینترست، جسارتی که این روزنامه ایرانی به خرج داده را این روزها رسانه‌های آمریکایی هم به خرج نمی‌دهند!

تصویر سانسور شده کاریکاتورها در سایت یک روزنامه آمریکایی

به نوشته نشنال اینترست، توئیتر در ایران فیلتر شده و بنابراین مخاطبان زیادی در ایران نتوانسته‌اند این توئیت را ببینند اما به هر حال کاری که روزنامه اصلاح‌طلب فوق‌الذکر انجام داده، خطرناک بوده است.

این روزنامه پیش از این نیز به‌‌اتهام انتشار یک کاریکاتور موهن که نسبت به رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی موهن تلقی شد، مدتی توقیف شده بود.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *