يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱

اقدام جالب یک کلیسا در حمایت ازمسلمین

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب: 400285
مقام‌های کلیسای کلن آلمان چراغ‌های کلیسای جامع شهر را به نشانه اعتراض به هواداران پگیدا که آن‌ها را «هواداران افراط گرایی» می‌خوانند خاموش کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، در چند شهر آلمان مخالفان «پگیدا» (اروپایی‌های میهن‌پرست علیه اسلامی‌کردن مغرب‌ زمین) دست به تظاهرات زدند و بسیاری از ساختمان‌های شهر کلن برای نشان دادن مخالفت خود با اسلام‌ستیزی و خارجی‌ستیزی چراغ‌های خود را خاموش کردند.

غروب دوشنبه هزاران نفر در اعتراض به راهپیمایی اعلام شده توسط جنبش پگیدا در شهر کلن گرد آمدند. آن‌ها تلاش کردند مانع برگزاری تظاهرات طرفداران پگیدا شوند.

کلیسای جامع کلن نیز کاملا در خاموشی فرو رفت. مخالفان جنبش پگیدا پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن از جمله نوشته شده بود «همه با هم برای کلن روادار و رنگارنگ».


«نوربرت فلدهوف» مسئول کلیسای کلن اظهار کرد: ما با خاموش کردن چراغ‌های کلیسای کلن، قصد داریم شرکت کنندگان در این راهپیمایی را وادار به اندیشیدن کنیم. این یک چالش بدین مضمون است: توجه کنید که شما در کجا و در کنار چه مکانی مشغول راهپیمایی هستید.


کارخانه «فولکس واگن» نیز برای نشان دادن مخالفت خود با پگیدا چراغ‌های خود را خاموش کرد. این کنسرن خودروسازی اعلام کرد که «فولکس واگن طرفدار جامعه‌ای باز و دمکراتیک» است.


در هامبورگ نیز بیش از یک‌هزار نفر علیه «پگیدا» تظاهرات کردند. قرار است بزرگ‌ترین تظاهرات علیه پگیدا در برلین برگزار شود. جامعه ترک‌ها برای انجام این تظاهرات فراخوان داده و پلیس انتظار دارد که حدود ۱۰ هزار نفر در آن شرکت کنند.


«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در نطق سال نو به جنبش پگیدا حمله کرد و گفت که رهبران آن‌ها دچار «تعصب، سردی و حتی نفرت در قلب خود هستند.»

آلمان بیش از هر کشور دیگر اتحادیه اروپا پذیرای پناهندگان و پناهجویان است. در سال‌های اخیر بسیاری از این پناهندگان از سوریه آمده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *