پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۱۳ سال زندان برای قتل ببر در چین

پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 399309
یک تاجر چینی به اتهام خریداری سه قلاده ببر و خوردن گوشت این جانور به ۱۳ سال حبس محکوم شده است.
به گزارش جهان، چین به کشور اعمال مجازات های قاطع و سخت مجرمان بویژه اقتصادی و اجتماعی در جهان شهرت دارد و یک اختلاس و حتی سوءاستفاده از مقام دولتی برای کسب منافع شخصی در این کشور می تواند به اعدام منجر شود و به تازگی هم یک مجازات سنگینی برای یک متخلف و با هدف هشدار بازدارنده در حمایت از حقوق حیوانات تعیین کرد.

خبرگزاری فرانسه از پکن، رسانه های چین امروز با درج این خبر نوشتند: ظاهرا کباب کردن و خوردن گوشت ببر در زمره تفریح و سرگرمی ویژه این چینی ثروتمند بوده که صاحب یک شرکت املاک است و تنها با نام کوچکش 'شو' شناساسی شده است.

براساس این گزارش، 'شو' سال گذشته میلادی با ترتیب دادن سه تور تفریحی ۱۵ نفره به منطقه 'لیژو' در استان جنوبی 'گوانگ دونگ' چین اقدام به خرید ببرها در ازای پرداخت پول هنگفتی کرده و پس از آن نیز ناظر کشتار و تکه تکه کردن گوشت بدن این جانوران بوده است.

پلیس چین که تصاویر فیلمبرداری شده کشتار ببرها توسط تلفن همراه یکی از اعضای این تور را دراختیار دارد، همچنین از پیدا شدن تکه های گوشت ببر و نیز ۱۶ مارمولک و یک مار کبرا در فریزر تاجر مذکور خبرداد.

وی علاوه بر محکومیت ۱۳ سال حبس، به پرداخت ۱.۵۵ میلیون یوان چین(معادل ۲۵ هزاردلار) جریمه محکوم شده و برای سایر اعضای این تور تفریحی نیز احکام حبس ۵ تا ۶سال و نیم و نیز پرداخت مبالغی به عنوان جریمه صادر شده است.

براساس این گزارش، در طب سنتی چین استخوان ها و برخی از اعضای بدن ببر برای افزایش توان جسمی انسان مفید تلقی شده و باوجود منسوخ شدن این عقاید هنوز هم شماری از چینی ها به این باور اعتقاد دارند.

این درحالی است که ببر ازجمله جانورانی است که اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست جهان نام آن را در فهرست قرمز جانوران درحال انقراض قرار داده است.

هم اکنون جمعیت جهانی ببرها در حیات وحش بین ۳۰۶۲ تا ۳۹۴۸ برآورد شده که ۱۰۰،۰۰۰ مورد کمتر از شمار آن ها در آغاز سدهٔ ۲۰ میلادی است و بیشتر این شمار باقی مانده هم جدا و بدون تماس با هم زندگی می کنند.

از دلایل اصلی کاهش جمعیت ببرها می توان به تخریب زیستگاه، شکار غیرقانونی و ناپیوستگی در زیستگاه آن ها اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *