سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۱

مونتاژپنجره‌های‌ضریح‌قمربنی‌هاشم+عکس

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 398917
ضریح جدید حرم مطهر حضرت عباس(ع) در کارگاه ضریح سازی حرم مطهر با دقت بالا و با مقاومت بیشتر نسبت به ضریح فعلی در دست ساخت است.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، در ادامه پروژه ساخت ضریح جدید حرم مطهر حضرت عباس(ع)، مونتاژ پنجره‌های فلزی این ضریح بر روی سازه فلزی در جریان است.

این پنجره‌ها از ترکیب نقره با عیار ۹۹۹ با ۲ درصد طلای ۲۴ عیار ساخته شده‌اند. تعداد این پنجره‌ها ۱۴ عدد می‌باشند.

هر پنجره در ضریح جدید از ۲۳۸ کره و ۳۶ نیم کره ساخته شده که با واسطه‌های فلزی به یکدیگر متصل شده‌اند. در ارتفاع هر پنجره ۲۳ ردیف و در عرض آن ردیف ۱۲ از این کره‌ها کار شده است.

ضخامت هر کره در این ضریح ۳ میلی‌متر در نظر گرفته شده که نسبت به ضریح فعلی ۲ میلی‌متر افزایش داشته است. ضخامت واسطه‌های فلزی نیز که ۶۵۰۰ عدد می‌باشند، ۶ میلی‌متر در نظر گرفته شده است. این ضخامت در ضریح قبلی ۱ میلی‌متر بوده که با توجه به افزایش وزن اجزاء ضریح جدید، ۶ میلی‌متر در نظر گرفته شده است.

طرح ضریح جدید همانند طرح ضریح فعلی حرم مطهر با اندکی اضافات و اصلاحات می‌باشد. ضریح فعلی با بودجه مرجع وقت جهان تشیع مرحوم آیت الله العظمی سید محسن حکیم (قدس سره) در شهر اصفهان ساخته شد و در آذرماه سال ۱۳۴۲ هجری شمسی به عراق جهت نصب منتقل گردید.

ضریح جدید حرم مطهر حضرت قمر بنی هاشم(ع) در کارگاه ضریح سازی حرم مطهر با دقت بالا و با مقاومت بیشتر نسبت به ضریح فعلی در دست ساخت بوده و ضمن حفظ ویژگی منحصر بفرد ضریح قدیم در بین ضریح‌های موجود در تمامی عتبات مقدسه، از حیث طرح و نقوش، به زیبائی طرح و نقش‌های آن اضافه شده است.
















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خسرو
السلام علیک یا قمر بنی هاشم