جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۵

هاشمی 33 سال پیش در مورد وابستگان به بیگانه چه گفت؟!

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 398853
آیت الله هاشمی رفسنجانی 33 سال پیش رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز مجلس ضمن تبریک و تسلیت شهادت یکی از نمایندگان مجلس به دست منافقین گفت : هیچ راهی جز تصفیه وابستگان به اجانب نیست
هاشمی 33 سال پیش در مورد وابستگان به بیگانه چه گفت؟!
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز مجلس ضمن تبریک و تسلیت شهادت یکی از نمایندگان مجلس به دست منافقین گفت : هیچ راهی جز تصفیه وابستگان به اجانب نیست.

رخدادهای ۹ دی ۱۳۶۰

چکیده

سرپرست استانداری خوزستان و روسای دفاتر استانداری ، فرمانداران ، شورای فرماندهی سپاه و جهاد این استان دیشب با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند .

آیت الله خامنه ای : جای شگفتی نیست که اسرائیل از فرصت استفاده کند و دولت سوریه را که امروز دارد به تنهایی در خط مقدم با اسرائیل مبارزه می کند این چنین تهدید کند و بلندی های جولان را به خود ملحق کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت یکی از نمایندگان مجلس به دست منافقین گفت : هیچ راهی جز تصفیه خونین وابستگان به اجانب نیست.

گزارش های رسیده حاکیست علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه به زودی عازم سوریه خواهد شد.

در حالی که با اعلام الحاق بلندی های جولان به اسرائیل آمریکا این رژیم را تهدید به لغو توافق نامه امنیتی کرده بود آمریکا امروز اعلام کرد هرگونه قطعنامه ای علیه اسرائیل را وتو خواهد کرد.

شیخ عبدالعزیز بن باز رئیس کل ادارات پژوهش های علمی و ارشاد پادشاهی سعودی بانون این کشور را با صدور یک فتوا از رانندگی منع کرد .

موسوی: ما از آمدن حافظ اسد رهبر یک کشور دوست به ایران استقبال می کنیم و از این که مسئله جنگ تحمیلی ایران و عراق بتواند در این بحث ها مطرح شود ابایی نداریم .

وکیلان مدافع ۲۴ متهم به مشارکت در اعدام انقلابی انورسادات رئیس جمهور پیشین مصر اعلام داشتند که به عنوان اعتراض به رد تقاضاهایشان در دادگاه نظامی کناره گیری می کنند .

گزارش های رسیده از عراق حاکیست رژیم صدام کارگران مصری را که در عراق کار می کنند به زور به جبهه های جنگ روانه می کند!

آیت الله خامنه ای : هیچ آرمانی عزیز تر از شکست دادن اسرائیل نیست

محمد حسن تولایی سرپرست استانداری خوزستان و روسای دفاتر استانداری ، فرمانداران ، شورای فرماندهی سپاه و جهاد این استان دیشب با حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند . در این دیدار سرپرست استانداری خوزستان وضع این استان را به اطلاع رئیس جمهور رساند.

آنگاه آیت الله خامنه ای پیرامون مسئله جنگ بازسازی مناطق جنگی و اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی مطالب مهمی ایراد کردند.

آیت الله خامنه ای در بخشی از سخنان خود تاکید کردند : میان عرب ، فارس و ترک و لر و کرد و بلوچ و ترکمن و سایر گروه های زبانی و قومی و نژادی ایران هیچ گونه تفاوتی از نظر قانون اساسی ما ، رهبر بزرگوار ما ، مسئولان مملکت و اکثریت عظیم ملت ما و دین و آئین اسلام ما وجود ندارد و این از افتخارات ما است .

ایشان ضمن اشاره به ادعاهای پوچ رژیم بعث عراق در مورد متهم کردن جمهوری اسلامی بر فارس گرا بودن گفت : این حرف از شگفت آور ترین حرف ها و ادعاها است در حالی که ما در مرز های خود از فارس و عرب و ترک و لر و بقیه گروه های زبانی در ایران دوشادوش هم می جنگیم و در حالی که یک بار هم دستگاه های تبلیغاتی ما یا یکی از مردم و دولتمردان ما نامی از رجحان و برتری فارس بر سایر گروه های زبانی به میان نیاورده اند ما از طرف دشمن متجاوز متهم به یک دولت فارسی فارس گرا شدیم در حالی که همین دولت که بافت اجتماعی مردم کشور او هم از گروه های زبانی مختلف از قبیل کرد و ترک تشکیل می شود و در حالی که برخلاف شرف و اصول شرافت انگیز عربی و خصلت های غرور انگیز عربی عمل می کند مرتب از عربیت دم می زند ما که متهم به فارس گرایی شده ایم هرگز صحبت از آن نکرده ایم ولی آن ها که خود را از این مسائل قومی و فرقه ای مبرا می دانند مرتب از عربیت دم می زنند . آن هم عربیت صدامی ، عربیت ویژه رهبران فاسد عراق .

منظور رژیم بعث عراق از عربیت !

ایشان ادامه دادند : منظور از عربیتی که در زبان مسئولان رژیم عراق است جامعه بزرگ عرب زبان در سراسر منطقه نیست به دلیل این که بسیاری از دولت های عربی امروز حق را می شناسند و طرفدارش هستند همه دولت های مترقی و پیشرو منطقه حق را شناخته اند و از ما حمایت می کنند و مسئولان رژیم وابسته و مزدور عراق را طرد می کنند.

آیت الله خامنه ای همچنین اظهار داشتند : در پس عربیتی که کارگزاران رژیم بغداد از آن دم می زنند یک عربیت انحصاری و اختصاصی کارگزاران این رژیم قرار دارد و به همین دلیل است که اولین بمب ها و توپ های دشمن در منطقه خوزستان بر سر عرب ها ریخته شد و در حالی که هیچ آرمانی عزیزتر و ارجمند تر از شکست دادن تجاوز اسرائیل نیست می بینیم حکام متجاوز عراق به جای این که نیروهای خود را صرف مبارزه با اسرائیل کنند نیروهای عظیم جمهوری اسلامی را که عطش مبارزه با اسرائیل تا اعماق آن ها ریشه دارد مقابل خود معطل کردند و امروز این جریمه مضاعف بر روی دوش حکام وابسته بغداد است . این ها در حقیقت دو ارتش و دو نیروی عظیم را از مقابله با اسرائیل بازداشتند در این صورت چرا ما باید از این که اسرائیل بلندی های جولان را رسما متعلق به خود بداند تعجب کنیم؟

آیت الله خامنه ای ادامه دادند : وقتی که در کشورهای مدعی عربیت این چنین عناصر بی شعور و خود خواه و جاه طلبی پیدا می شوند که دو ارتش بزرگ و ارتش مجهز و نیرومند را در مقابل هم قرار می دهند و دو ملت را با این همه خسارت اسیر جنگ تحمیلی می کنند جای شگفتی نیست که اسرائیل هم از فرصت استفاده کند و دولت سوریه را که امروز دارد به تنهایی در خط مقدم با اسرائیل مبارزه می کند این چنین تهدید کند و بلندی های جولان را به خود ملحق کند.

ایشان افزودند : ما معتقدیم که همه نیروهای اسلامی و عربی و غیر عربی در عالم اسلام بایستی در مقابل اسرائیل غاصب مجهز بشوند و ما این را وظیفه نیروهای خودمان هم می دانیم. ولی وظیفه نخست آن ها اخراج متجاوزین از خاک خود است و پس از آن به مبارزه با اسرائیل که دشمن بزرگ و سرانگشت پلید استعمار و سلطه جهانی آمریکا در منطقه است بپردازند.(۱)

هاشمی : هیچ راهی جز تصفیه خونین وابستگان به بیگانه نیست

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه دیروز مجلس ضمن تبریک و تسلیت شهادت یکی از نمایندگان مجلس به دست منافقین گفت : هیچ راهی جز تصفیه وابستگان به اجانب نیست. وی اظهار داشت : امروز دیگ مردم و مستضعفان جهان با همه وجودشان احساس می کنند که ملت و انقلاب ایران هیچ راهی جز تصفیه شدید و خونین کسانی که چیز جز خدمت به اجانب و انتقام کور فکر نمی کنند ندارد . گفتنی است حجت الاسلام بشارت نماینده سمیرم دو روز پیش توسط منافقین ترور و به شهادت رسید.(۲)

وزیر امور خارجه به سوریه می رود

گزارش های رسیده حاکیست علی اکبر ولایتی وزیر امور خارجه به زودی عازم سوریه خواهد شد. تاریخ عزیمت وزیر خارجه به سوریه هنوز مشخص نیست ولی گفته می شود وی امروز یا فردا عازم دمشق خواهد شد .

گزارش دیگری نیز حاکیست موضوع سفر ولایتی به سوریه محرمانه بوده و هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نشده است. هفته گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که بر اساس آن حافظ اسد تصمیم دارد در سفر به کشورهای منطقه با رهبران انقلاب اسلامی برای خاتمه جنگ تماس بگیرد . (۳)

پایان یک جنگ زرگری ؛ سنای آمریکا : قطعنامه های علیه اسرائیل وتو می شود

در حالی که با اعلام الحاق بلندی های جولان به اسرائیل آمریکا این رژیم را تهدید به لغو توافق نامه امنیتی کرده بود و رسانه ها از تیره شدن روابط آمریکا با اسرائیل خبر می دادند آمریکا امروز اعلام کرد هرگونه قطعنامه ای علیه اسرائیل را وتو خواهد کرد .

رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که دو شهرک جدید در نزدیکی شهر رام الله ایجاد می کند ، در همین حال یونایتدپرس از بیت المقدس گزارش داده است که اعضای دولت ریگان با ادامه اشغال سرزمین های عربی توسط اسرائیل موافق هستند!

در حالی که چارلز پرسی رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا سرگرم دیدار از قدس اشغال شده است وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت : هیچ یک از اعضای دولت ریگان خروج اسرائیل از سرزمین های عربی را ضروری نمی دانند. بر پایه این گزارش نماینده دولت ریگان به وزیر خارجه اسرائیل گفته است اجرای قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت سازمان ملل به منزله خروج کامل نیروهای اسرائیل از مناطق اشغالی نخواهد بود.(۴)

در این حال چند کشور آفریقایی در اعتراض به الحاق بلندی های جولان به فلسطین اشغالی اعلام کرده اند در برنامه های خود برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تجدید نظر خواهند کرد . روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در شماره دیروز خود گزارش داد در پی انضمام بلندی های جولان به مناطق اشغالی آمریکا هر قطعنامه ای را که از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای اعمال مجازات بر ضد اسرائیل اتخاذ شود وتو خواهد کرد .

معاریو افزود : این اطمینان از طرف سناتور چارلز پرسی رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طی ملاقاتی با مقامات رژیم صهیونیستی به آن ها داده شده است . (۵)

رانندگی زنان در عربستان ممنوع شد

شیخ عبدالعزیز بن باز رئیس کل ادارات پژوهش های علمی و ارشاد پادشاهی سعودی بانون این کشور را با صدور یک فتوا از رانندگی منع کرد . بر اساس فتوای بن باز رانندگی به خاطر مفاسد عدیده برای زنان حرام است !(۶)

موسوی : از سفر حافظ اسد به ایران استقبال می کنیم

وزیر مشاور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای نیرو و کشاورزی به اتفاق کارشناسان و متخصصان وزارت خانه های مذکور بعد از ظهر دیروز پس از پایان سمینار دو روزه با میرحسین موسوی نخست وزیر دیدار و گفت و گو کردند.

در این ملاقات نخست وزیر گفت : فعالیت دولت در جهت حمایت همه جانبه از مستضعفین در جامعه اسلامی ایران خواهد بود . وی همچنین اظهار داشت : دولت با برخورداری از بینش اسلامی کوشش می کند در کوتاه مدت اقتصاد کشور را به سمت اقتصادی سالم پیش ببرد . موسوی همچنین گفت : دولت توانسته است کنترل کامل ارز را به دست خود بگیرد . (۷)

موسوی همچنین عصر دیروز در یک مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری جمهوری اسلامی پیرامون تماس حافظ اسد با رهبران انقلاب اسلامی برای پایان بخشیدن به جنگ تحمیلی گفت : ما از آمدن حافظ اسد رهبر یک کشور دوست به ایران استقبال می کنیم و از این که مسئله جنگ تحمیلی ایران و عراق بتواند در این بحث ها مطرح شود ابایی نداریم .

وی ادامه داد : برادر ما می تواند در این جا با واقعیت های جنگ روحیه انقلابی مردم از نزدیک آشنا شود تا ببیند که رژیم صدام آمریکایی چگونه مصیبت های فراوانی را نه تنها بر ملت ما بلکه بر ملت ستمدیده عراق وارد کرده است . (۸)

وکلای متهمان به ترور سادات دادگاه نظامی مصر را تحریم کردند

وکیلان مدافع ۲۴ متهم به مشارکت در اعدام انقلابی انورسادات رئیس جمهور پیشین مصر اعلام داشتند که به عنوان اعتراض به رد تقاضاهایشان در دادگاه نظامی کناره گیری می کنند . (۹)

کاریکاتور روز ! ؛ اعزام زوری کارگران مصری به جبهه های جنگ !

گزارش های رسیده از عراق حاکیست رژیم صدام کارگران مصری را که در عراق کار می کنند به زور به جبهه های جنگ روانه می کند!(۱۰)

پی نوشت:

اطلاعات ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۲
جمهوری اسلامی ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۱
اطلاعات ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۲
کیهان ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۶
اطلاعات ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۶
کیهان ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۶
اطلاعات ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۲
اطلاعات ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۲
اطلاعات ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۶
کیهان ، ۹ دی ۱۳۶۰ ، صفحه ۱۶

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


و پایان یک بازنشستگی
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
"هیچ راهی جز تصفیه وابستگان به اجانب نیست"
ما هم موافقیم
مجیداعتمادی
ازدیدگاه آقای هاشمی شاید وابسته به بیگانه هم به خوب و بد تقسیم شده اند
هاشمی اول حرف را ببپز بعد به بیرون منتقل کن
021
Iran, Islamic Republic of
یه سوال :
سیاسیون بازنشسته نمیشن ؟