دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱

آمریکا:جنگده اردنی توسط داعش زده نشده

پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 398024
فرماندهی مرکزی آمریکا، عصر چهارشنبه ادعای گروه تروریستی داعش مبنی بر سرنگون کردن یک جنگنده F۱۶ اردن در شرق سوریه را رد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «اسکای نیوز» خبر داد: فرماندهی مرکزی آمریکا که حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در عراق و سوریه را تحت نظر داد، اعلام کرد «شواهد» به وضوح نشان می‌دهد که داعش یک فروند جنگنده F۱۶ اردن را که در هملیات نیروهای ائتلاف در شرق سوریه مشارکت داشت، سرنگون نکرده است.

هر چند فرماندهی مرکزی آمریکا ادعاهای داعش در سرنگون کردن جنگنده مذکور را رد کرد، ولی در بیانیه خود به دلیل «منهدم شدن» هواپیما در «الرقه» اشاره‌ای نکرده و تنها به محکوم کردن «اقدام داعش در به اسارت گرفتن خلبان این هواپیما» بسنده کرده است.

گفتنی است ارتش اردن، پیشتر در بیانیه‌ای سقوط این جنگنده را بدون اشاره به دلیل منهدم شدن آن تأیید و اعلام کرد این هواپیما زمانی که سقوط کرد، در ماموریت نظامی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه بود.

اردن برای تعامل با این حادثه یک شبکه بحران تاسیس کرد. همزمان سحنگوی «بان کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد از گروه تروریستی داعش درخواست کرد با خلبان به اسارت گرفته شده «مطابق با قوانین بین‌المللی حقوق بشر» رفتار کنند.

براساس این گزارش، از زمان آغاز ماموریت ائتلاف جهانی به سرکردگی آمریکا با ماموریت ادعایی جنگ با تروریسم در عراق و سوریه،این نخستین بار است که جنگنده نیروهای ائتلاف سقوط می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *