جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۵

نظر مهرعلیزاده درباره انرژی هسته‌ای

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۸
کد مطلب: 397335
معاون رئیس دولت اصلاحات در گفتگو با «نسیم» با انتقاد از مواضع مطرح‌شده در نشست هسته‌ای دانشگاه تهران گفت: باید برای رسیدن به حق هزینه داد
به گزارش جهان، محسن مهرعلیزاده فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو نسیم در خصوص برگزاری نشستی در دانشگاه تهران مبنی بر زیر سوال بردن دستاورد هسته ای اظهار داشت: اینکه ایران به انرژی هسته‌ای نیاز ندارد، حرف خیلی اشتباهی است، قطعاً وقتی که یک مشکلی از طرف بین المللی و یا پرونده‌ای درست شده راهش این است که از موضوع عزت، اقتدار ، استقلال ، بی نیازی و با تکیه بر مواضع بشینند و مذاکره انجام بدهند و حق قانونی کشور را بطلبند.

وی افزود: محروم کردن ایران از حق دسترسی به دانش هسته‌ای تصمیم بسیار نابه جایی در سطح بین المللی بود و اصولاً هیچ احدی در دنیا (چه حکومت باشد و چه فرد) حق ندارد که کشور یا جمعی را از توسعه علم و دانش به هر بهانه و دلیلی محروم کند و به همین دلیل ایران هم روی حق قانونی خود یعنی استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای ایستادگی کرد و گفت که باید حق توسعه دانش هسته‌ای را داشته و هیچ بهانه‌ای و هیچ اتهامی در این قضیه نمی‌تواند ما را از راه خودمنصرف کند.

معاون رئیس دولت اصلاحات تصریح کرد: بدیهی است که هر محرومیتی و هر محدودیتی که در هر کشوری ایجاد می‌شود یک لطماتی در ابعاد مختلف به آن کشور وارد می‌کند ولی آدم باید برای رسیدن به حقش هزینه بپردازد.

وی در خصوص اینکه برخی ها در این همایش عنوان کردند که ایران به انرژی هسته ای نیاز ندارد و ضرر انرژی هسته ای از جنگ هم بیشتر بوده،‌تاکید کرد: این دیدگاه ها اصلا دیدگاه درستی نیست بالاخره داشتن دانش و توانایی فنی در زمینه‌های مختلف اصولاً قدرت می‌آورد اصولاً دانش منجر می‌شود به قدرت، توانایی، قدرت چانه‌زنی و حضور در دنیا و دفاع از حق.

مهرعلیزاده با بیان اینکه بحث انرژی هسته از زمان هاشمی آغاز و در دوران اصلاحات پیگیری شد،‌ ادامه داد: فعالیت های هسته ای ایران از دولت آقای خاتمی بود و حتی این مطالعات به خیلی قبل تر یعنی زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بر می‌گردد، در آن زمان بنده به عنوان معاون نیروگاه‌های سازمان انرژی اتمی مطالعات و قرار دادهایی را در خصوص نیروگاه اتمی بوشهر و شناسایی معادن اورانیوم و آغاز غنی‌سازی را شروعکردیم که این نشان دهنده آن است که اصلاح طلبان از حامیان دستاوردها و بحث هسته ای است.

وی با بیان اینکه دشمنان کشور بر سر مسئله هسته‌ای با ما دشمنی ندارند بلکه با اصل نظام کار دارند، افزود: مردم با انقلاب اسلامی رژیم شاه که دست نشانده آمریکایی ها بود را سرنگون کردند و آمریکایی ها از همان ابتدا با توطئه‌های مختلف در مقاطع گوناگون از جمله تحمیل جنگ، تحریک اقوام، تحریک مذاهب و هزاران هزار کار، بالاخره دشمنی‌شان را ثابت کردند و اینکه برخی فکر کنند که چون ما این کار (دستیابی به دانش هسته ای) را کردیم آنها دشمنی کردند اشتباه است.

مهرعلیزاده در پایان خاطرنشان کرد: در یک چنین شرایطی که ما در دوران نهایی مذاکرات هستیم و نظر کلی نظام در این است که با حفظ اقتدار و عزت کشورمان دستاوردهایمان را حفظ کنیم و با این دستاوردها آن چیزهایی که به نفع ملت ایران هست آنها را پایدار کنیم و از دستاوردهایمان عبور نکنیم، چنین حرف‌هایی زده شود به نظر من درست نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدمت آقای مهرعلیزاده سلام عرض میکنم به نظر من و تقریبا تمام دوستان واقوام من این درست نیست که برای هسته ای شدن هزینه اش را مردم با تحریم و نابودی اقتصاد مردم بدست آورده شود این که شما میفرمائید هزینه دارد خوب مردم تا حدی توان تحمل دارند ...
نظر مهرعلیزاده از روی شکم سیری و بی نیازی خود وهفت نسل بعد خود است
من از اظهار نظر شما خجالت میکشم
حرفای شما آدم رو یاد رجال دوران قاجار میندازه.که حاضرید برای شکم حتی خودتونم بفروشید . هیهات من ذله
روح الله جعفرنیا
با سلام خدمت جناب آقای مهندس مهرعلیزاده
از اینکه این مسایل رو به خوبی تبیین کردین از شما سپاسگذارم . خوبه که بعضی از این آقایون به اصطلاح " اصلاح طلب " از ایشون یاد بگیرن.