دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱

جزئیات ساخت ۱۰۹ سد جدید در کشور

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 395980
وزیر نیرو با اعلام افزایش ۴۰ درصدی بودجه این وزارتخانه در لایحه بودجه سال ۹۴ گفت: ۱۰۹ سد جدید در حال ساخت داریم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید چیت چیان از افزایش حدود ۴۰ درصدی اعتبار وزارت‌ نیرو در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۴ خبر داد و گفت: وزارت نیرو طرح‌ های گسترده‌ای در بخش آب در دست اجرا دارد.

وزیر نیرو اظهارداشت: هم‌ اکنون ۱۰۹ سد در حال ساخت به همراه میزان قابل‌ توجهی طرح‌ های شبکه آبیاری و زهکشی و همچنین شبکه‌ های متعدد آبرسانی در حال ساخت در نقاط مختلف کشور است. همچنین بیش از ۶۰۰ سد در کشور داریم که از آنها بهره برداری می شود.

چیت چیان در جریان بازدید از سد نرماب گلستان گفت: استان گلستان از نظر زمین‌ های حاصلخیز و منابع آبی دارای ظرفیت‌های خوبی است. وی افزود: یکی از اقدام‌های بسیار خوبی که در این استان صورت گرفته احداث سد نرماب است که بیش از ۱۹۰ میلیون مترمکعب آب را برای مصارف مختلف تنظیم می‌کند.

وزیر نیرو ادامه داد: آب ۳ رودخانه در این سد جمع می‌شود و ۵ شهر و ۳۰۰ روستا از نعمت این سد برخوردار خواهند شد که جمعیتی افزون‌ بر ۵۵۰ هزار نفر را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، ۱۸ هزار هکتار از زمین‌ های دیم در منطقه وجود دارد که با بهره‌ برداری از این سد به کشت آبی تبدیل می‌شوند.

چیت چیان تاکید کرد: تبدیل کشت دیم این منطقه به کشت آبی موجب ۲.۵ برابر شدن تولید محصول می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *