کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار قالیباف از کارتن‌خواب‌های تهران

12 آذر 1393 ساعت 16:19

شهردار تهران به پدیده کارتن‌خواب‌ها در پایتخت اشاره کرد و گفت: در شهر تهران هر شب ۱۵ هزار کارتن‌خواب داریم.


به گزارش جهان به نقل از فارس، شهردارتهران از حل مشکل عبور اتوبان شهید شوشتری از اراضی شرقی پایتخت درهفته جاری خبر دادوگفت:هنگامی که خدمت مقام معظم رهبری گزارش دادم که مردم در شرق تهران، مخصوصا در اتوبان افسریه، منطقه ۱۴، میدان بسیج و ... تا چه میزان با مشکلات آلودگی هوا، ترافیک، عبور کامیون، رفت و آمد خودرو و... روبرو هستند، ایشان به سرعت این تصمیم را گرفتند و به برکت شخص مقام معظم رهبری و عنایت ایشان بود که این مشکل برای شرق تهران حل شد.

محمد باقر قالیباف، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه ۱۱۴ پروژه شهرداری منطقه ۱۴ که در محل سالن ورزشی شهید نواب صفوی برگزار شد، با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام شده در این منطقه، ابراز داشت: مشکل بافت فرسوده به قوت خودش باقی است که برای حل این موضوع هم باید چاره اندیشی می کنیم؛ چراکه شورای اسلامی شهر تهران در چهار،پنج سال قبل مصوبات خوبی را برای این موضوع تصویب کرد اما باید چاره اندیشی جدیدی هم برای حل موضوع بافت فرسوده در منطقه ۱۴ صورت گیرد.

وی به زیرساخت های ایجاد شده در حوزه حمل و نقل عمومی منطقه ۱۴ اشاره کرد و گفت: امروز منطقه ۱۴ در مسیرهای شمالی-جنوبی و شرقی–غربی خطوط اتوبوس های تندرو دسترسی های خوبی دارد. همچنین بزرگراه امام علی(ع) نیز از این منطقه عبور می کند و دسترسی خوبی را برای مردم ایجاد کرده است.

قالیباف تاکید کرد: احداث بزرگراه امام علی (ع) کاری نبود که بگوییم تنها با مدیریت شهری و تلاش مهندسان صورت گرفت بلکه این پروژه با همراهی و دعای خیر مردم به سرانجام رسید. زمانی که کار در اتوبان امام علی (ع) با مشکلی روبرو می شد، برای ما روشن بود که شاید در جایی، حقی از مستضعفی جا به جا شده است. بنابر این به دوستان می گفتم که به پرونده های قبل برگردید تا مشخص شود آیا حقی ضایع شده است؟ برای ما یقین بود که اگر ظلمی اتفاق نیفتد، این مسیر با سرعت پیش می رود و همین گونه شد.

وی ادامه داد: در جریان احداث اتوبان امام علی (ع) همه سعی ما این بود که تردد مردم را در شرق و غرب با خودرو و یا به صورت پیاده قطع نکنیم و اتوبان را در طبقه منفی یک بسازیم. در همان زمان تاکید داشتیم که نمی شود خودروها از اتوبان عبور کنند و اهالی محله تنها دود اتوبان را بخورند. بنابر این مسیرهای دسترسی برای اهالی محل ساخته شده تا بتوانند از آن استفاده کنند.

شهردار تهران با اشاره با فراهم شدن دسترسی مترو برای اهالی منطقه ۱۴ ادامه داد: خط چهار مترو تهران از خیابان پیروزی و مرز مناطق ۱۳ و ۱۴ عبور می کند. علاوه بر این به شما اطمینان می دهم که منطقه ۱۴ از دو خط مترو دیگر نیز بهره مند می شود. به نحوی که خط هفت مترو از وسط منطقه ۱۴ و از اتوبان شهید محلاتی عبور می کند که کار آن به سرعت در حال انجام است و امیدواریم در آینده نه چندان دور از آن بهره برداری شود. همچنین خط ۶ مترو از جنوب منطقه ۱۵ عبور و از خیابان ۱۷ شهریور که در حد فاصل منطقه ۱۴ قرار دارد، می گذرد.

شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: گاهی برخی افراد، بعضی حرف هایی بیان می کنند که کارهای عمرانی با کندی پیش می رود و یا تعطیل شده است. این در حالی است که مهم ترین بحث ما در کارهای عمرانی اتمام مترو است و در سه سال باقی مانده از این دوره مدیریتی نیز خطوط مترو را به طور کامل در تهران به پایان رسانده و خط سه، شش و هفت را به طور کامل تمام می کنیم.

وی افزود: با دعای خیر شما هرچقدر که از ابتدا تاکنون خطوط مترو ساخته شده است، در سه سال پیش رو نیز به همین میزان مترو در شهر ساخته خواهد شد.همچنان که شبانه روز در بیش از ۵۰۰ جبهه کاری در حوزه مترو تلاش کرده و در بعضی مسیرها در هفته ۴۶۰متر حفاری و ریل گذاری می کنیم. البته به دلیل اینکه این اقدامات در زیر زمین است، به چشم نمی آید اما بدانید خدمتگزاران شما در مجموعه شهرداری با همه مشکلات اقتصادی، درآمدی، مالی و... در حال تلاش هستند.

شهردار تهران در ادامه از حل مشکل عبور اتوبان شهید شوشتری از اراضی شرقی پایتخت در هفته جاری خبر داد و گفت: هنگامی که خدمت مقام معظم رهبری گزارش دادم که مردم در شرق تهران، مخصوصا در اتوبان افسریه، منطقه ۱۴، میدان بسیج و ... تا چه میزان با مشکلات آلودگی هوا، ترافیک، عبور کامیون، رفت و آمد خودرو و... روبرو هستند، ایشان به سرعت این تصمیم را گرفتند و به برکت شخص مقام معظم رهبری و عنایت ایشان بود که این مشکل برای شرق تهران حل شد.

وی ادامه داد: هم اکنون عملیات اجرایی اتوبان شهید شوشتری به طول ۱۵ کیلومتر از خروجی بزرگراه امام رضا (ع) به سه راه تیرانداز و جنگل های لویزان در حاشیه شرق تهران در حال انجام است و بخش قابل توجهی از این اتوبان باید از مسیر محیط زیست و پادگان های نیروهای مسلح عبور می کرد، اما این اتوبان را به گونه ای طراحی کرده ایم که بخش قابل توجهی از آن با تونل اجرا شود تا محیط زیست و مسایل ایمنی نیز حفظ شود. به این ترتیب می توانیم بار سنگین کامیون ها را از این مجموعه برداریم و حتی ورودی آزادگان به میدان بسیج را هم منتقل کنیم تا از دولت آباد به جاده امام رضا (ع) و منطقه شرق تهران انتقال پیدا کند.

شهردار تهران افزود: هم اکنون بخش کوچکی از اتوبان شهید شوشتری در منطقه ۱۵ را اجرا کردیم و همکاران من در حال تلاش هستند تا کارهای عمرانی بقیه این مسیر را با سرعت انجام می دهیم. همچنین زمان بندی ساخت اتوبان شهید شوشتری ظرف یک ماه آینده به اطلاع مردم خواهد رسید تا با احداث اتوبان های امام علی(ع) و شهید شوشتری رونق جدی و آسایش و آرامش در شرق تهران اتفاق بیفتد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: مهم ترین کار ما در سه سال پیش رو آن است که بتوانیم در سبک زندگی و رفتار مردم تغییر ایجاد کنیم تا هر کس وارد تهران می شود، احساس کند مردم ما مهربان تر شده اند، آرامش بیشتری دارند، کمتر عصبانی می شوند و سر چهارراه ها با یکدیگر جدل نمی کنند.

وی افزود: امیدواریم وقتی میهمانان خارجی وارد کشور می شوند، وضع فرهنگ ترافیک ما را متحول شده ببیند چرا که امروز زیرساخت های ما به حدی است که به اندازه کشورهای پیشرفته دنیا ظرفیت داریم و حتی به اندازه آن ها خودرو هم نداریم، اما به دلیل فرهنگ ترافیکی اشتباه، نمی توانیم به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم.

شهردار تهران افزود: هم اکنون مردم در بخش هایی از شهر مثل تونل نیایش و پل صدر فرهنگ ترافیکی را رعایت می کنند و حتی اگر در ترافیک ایستاده اند، آرامش دارند چرا که مطمئن هستند راه پیش روی آن ها قفل نیست. بنابراین ما حتما می توانیم این فرهنگ را در شهرمان پیاده سازی کنیم تا به صورت متوسط روزی سه الی چهار کشته نداشته باشیم و با این همه خسارت مالی روبرو نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در یک شهر اسلامی بر مهربانی، آرامش، صبر، حلم، نظافت، انضباط و رزق حلال تاکید داریم، عنوان داشت: در شهر تهران هر شب ۱۵ هزار کارتن خواب داریم اما آیا در این شهر که هشت الی ۱۰ میلیون نفر مردم دلسوز دارد، نمی توانیم این تعداد کارتن خواب را سامان دهیم؟ در فرصت هایی که نیمه های شب و در بیابان ها، کوره پزخانه ها و کنار اتوبان ها با کارتن خواب ها صحبت کرده ام، به جرات دریافته ام که آن ها انسان های صدوق و فهیمی هستند و با کوچک ترین کمک ما می توانند به زندگی خود برگردند. بخشی از این نارسایی ها مربوط به ضعف مدیریت ما بوده است و تنها خود آن ها مقصر نیستند، بلکه جامعه و مدیران جامعه هم مقصر هستند.

قالیباف خاطرنشان ساخت: در این شهر می توانیم دست به دست هم دهیم و برای همیشه به برطرف شدن بحث اعتیاد کمک کنیم؛ البته که موضوع اعتیاد به خانواده ها، جوانان و بخشی از آن به بحث های ریشه ای همچون اشتغال و ... ارتباط دارد اما بخش قابل توجهی از این معضل به کمک ما مربوط می شود. البته ممکن است این موضوع وظیفه قانونی ما نباشد اما وظیفه اسلامی، انسانی، رزمندگی، امر به معروف و نهی از منکر ما حکم می کند که این کار را انجام دهیم.

شهردار تهران با تاکید بر تمرکز خود بر موضوع ساماندهی منطقه ۱۲، تاکید کرد: منطقه ۱۲ مرکز شهر تهران و مرکز تاریخی و هویتی ما است.همچنان که بازار، حوزه های علمیه، شخصیت های بزرگ و تاریخ ما در این منطقه قرار دارد اما بعضی محلات منطقه ۱۲ دیگر جای زندگی نیست. این در حالی است که همه باید برگردیم و در این منطقه زندگی کنیم. چرا ما مسئولان نباید در دروازه غار و عودلاجان زندگی کنیم؟

وی در پایان عنوان داشت: گاهی برخی افراد می گویند که همه جوامع شهری این مشکلات را دارند اما در پاسخ تاکید می کنم که از آن طرف غیرت مردم، قدرت یک جامعه دینی، سنت های دینی و عنایت خدا را هم دیده ام، از این رو هیچ وقت تهران را با شهری همچون پاریس مقایسه نمی کنم. ما می توانیم خیلی بهتر از این باشیم چرا که این در فرهنگ ما و در خون مردمی که در سایه اسلام، اهل بیت (ع) و فرهنگ قرآنی تربیت شده اند، است.


کد مطلب: 394591

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/394591/آمار-قالیباف-کارتن-خواب-های-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com