جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۹
۴۴
روایت روزنامه الاخبار لبنان از سردار سلیمانی و سپاه قدس؛

روزنامه‌نگار صهیونیست: او در ایران یک «قهرمان» است/ پیام حاج قاسم به افسر غربی در دوران بوش

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 394538
کوهین می نویسد: «سلیمانی در کف میدان، نبرد برای مقابله با گسترش داعش را فرماندهی می کند. و به رغم روابط بد سلیمانی و غرب، غرب خوب می داند که هیچ کس در عراق به اندازه ی سلیمانی بر اوضاع تسلط ندارد.» او سپس ادامه می دهد: «شاید آمریکایی ها چاره ای نداشته باشند جز آنکه سراغ ایران بروند و از آنان درخواست کمک کنند.»
روزنامه‌نگار صهیونیست: او در ایران یک «قهرمان» است/ پیام حاج قاسم به افسر غربی در دوران بوش
گروه بین الملل جهان نيوز ـ روزنامه مطرح الاخبار لبنان، امروز پرونده ویژه ای درباره سردار قاسم سلیمانی منتشر کرده و طی مقالاتی، به بررسی ابعاد مختلف عملکرد این سردار بزرگ پرداخته است.

در یکی از مقالات این پرونده به نوع نگاه به سردار قاسم سلیمانی در رسانه های رژیم صهیونیستی پرداخته شده است.

آنچه البته پیش از هر چیز باید به آن اشاره کرد، تلاش صهیونیست ها برای القای دوگانگی میان مسؤولان جمهوری اسلامی است. بی تردید اگر اولین تصویر از تابلوی جبهه مقاومت متعلق به سردار سلیمانی است، این موضوع مرهون تلاش، حمایت و وحدت همه مقامات بلندپایه کشور در جهت افزایش قدرت این جبهه و جمهوری اسلامی به نفع مظلومان منطقه است.

آنچه می خوانید ترجمه کامل مقاله چاپ شده در روزنامه «الاخبار» است:


***

«نفر اول ایران سلیمانی است، اما رئیس جمهور روحانی، چیزی نیست جز "صورت" ایران در برابر غرب.» شاید بتوان این جمله کوتاه (که در مقاله یونتان توسیه کوهین در سایت اسرائیلی «المصدر» منتشر شده) را خلاصه نگاه اسرائیل به فرمانده سپاه قدس، سردار قاسم سلیمانی دانست.

با هجوم داعش به مناطق شمالی عراق در ژوئن گذشته، رسانه های اسرائیلی «زنگ خطر» را درباره  احتمال همکاری بین واشنگتن و تهران در مقابله با این سازمان تندرو به صدا در آوردند. گزارشی که جمله ای از آن را خواندیم، در همان زمان تلاش کرده بود تا خوانندگان خود را با سردار سلیمانی [که به تعبیر او] «توانسته یک امپراتوری جهانی تروریستی بنا کند» آشنا کند؛ آن هم از طریق روایتِ بخشی از زندگی نامه وی، به موازات توضیح مأموریت های «سپاه قدس» که «مسئولیت عملیات ضد دشمنان، از جمله اسرائیل» را بر عهده دارد. این گزارش که پیش از تشکیل «ائتلاف بین المللی ضد داعش» نوشته شده، آورده است که هر گونه همکاری احتمالی بین تهران و واشنگتن در این موضوع فقط از طریق «پیچیده ترین و تأثیرگذارترین مرد خاورمیانه، قاسم سلیمانی» ممکن خواهد بود.

نویسنده اسرائیلی در مقاله اش به جایگاه سردار سلیمانی نزد ملت ایران هم پرداخته و نوشته است: «او، در ایران یک قهرمان تلقی می شود، کسی که در دهه هشتاد میلادی در مقابل هجوم عراق ایستاد، در دهه نود میلادی با قاچاقچیان مواد مخدر جنگید و الان هم کسی است که از ایران در مقابل داعش محافظت می کند.»

این گزارش می افزاید که این فرمانده ایرانی «تعداد زیادی از شیعیان یمن و لبنان و عراق و افغانستان را جمع کرده و پس از آموزش دادن به آنها و آماده کردنشان، آنان را به همراه برخی نیروهای ویژه سپاه پاسداران به سوریه فرستاد تا در کنار حزب الله و نیروهای اسد، به عنوان بخشی از ائتلافی که سلیمانی در سوریه ضد انقلابیون [تروریست های تکفیری] به وجود آورده بود بجنگند.» کما اینکه نویسنده، پیروزی های اخیر در سوریه را هم مرهون سردار سلیمانی می شمرد.

به نوشته کوهین، سردار سلیمانی همان تأثیری که در سوریه دارد را در غزه هم داراست. در آنجا، سردار سلیمانی در «عملیات های مسلحانه» نقش ایفا می کند، «خصوصا بعد از کودتای حماس در سال ۲۰۰۷ و سیطره بر غزه» [اشاره به پیروزی صد در صد دموکراتیک حماس در انتخابات سال ۲۰۰۷ مقابل چشم ناظران بین المللی.] به گفته نویسنده این مقاله، سپاه قدس «تعداد زیادی از فعالان را در غزه آموزش می دهد که البته همه شان هم عضو حماس نیستند.»

این گزارش به ارتباط آمریکایی ها با سلیمانی هم پرداخته است. کوهین می نویسد که دستگاه های اطلاعاتی غربی و در رأسشان سیا، از سال ها پیش سلیمانی را زیر نظر دارند، «اما ارتباطشان با این شخص پر اهمیت، در طول چند سال، متغیر بوده است.»

این گزارش، از قول «برخی منابع در سطح بالای حکومتی آمریکا» مدعی است «سلیمانی چندین بار در "تیررس" نیروهای آمریکایی قرار داشته و آنها قادر بودند که او را سر به نیست کنند، ولی پس از جمع بندی، ترجیح دادند چنین کاری نکنند.»

کوهین می افزاید که سلیمانی، در رأس فهرست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا [در چارچوب تحریم ایران] قرار دارد. اسم او وقتی در این فهرست قرار گرفت که رئیس جمهور سابق آمریکا، جورج بوش، ایران را جزو «محور شرارت» خواند. از آن زمان غربی ها سلیمانی را به عنوان دشمن خود در نظر گرفتند. کوهین مثالی هم برای این تغییر ذکر می کند؛ پیامی که سردار سلیمانی برای یکی از افسران «ائتلاف بین المللی [برای سرنگونی صدام]» در عراق فرستاده و در آن گفته بود: «باید خوب متوجه باشی که من، قاسم سلیمانی، مسئول سیاست ایران در عراق، لبنان، غزه و افغانستان هستم.»

این گزارش می افزاید که به اعتقاد آمریکا و اسرائیل، سپاه قدس مسئول عملیات های ضد غربی از جمله عملیات دهلی و انفجارهای بانکوک و تفلیس و انفجارهای کنیا و نیجریه و آذربایجان و همچنین طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا است.

کوهین می نویسد: «سلیمانی در کف میدان، نبرد برای مقابله با گسترش داعش را فرماندهی می کند و به رغم روابط بد سلیمانی و غرب، غرب خوب می داند که هیچ کس در عراق به اندازه سلیمانی بر اوضاع تسلط ندارد.» او سپس ادامه می دهد: «شاید آمریکایی ها چاره ای نداشته باشند جز آنکه سراغ ایران بروند و از آنان درخواست کمک کنند.» [چیزی که چندی پیش جامه ی عمل پوشید و اوباما با نوشتن نامه، از ایران درخواست کمک کرد.]

البته کوهین می نویسد که اسرائیل نسبت به موفقیت آمیز بودن سیاست آمریکا در عراق تردید دارد، و می افزاید: «اسرائیلی ها می دانند که ایران می خواهد عراق و سوریه را به مناطقی کاملا تحت نفوذ و سیطره خود در آورد... و سلیمانی همان کسی است که این کار را با موفقیت انجام خواهد داد.»

*مطالب و عبارات ذکر شده در این ترجمه لزوما بیانگر دیدگاه جهان نيوز نیست و تنها به جهت حفظ امانت و همچنین، آشنایی بی واسطه با نوع نگاه و تفکر دشمن به صورت کامل ذکر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سردار خدا حفظت کنه
محمد حسینی
سردار عاشقتم فداييتم تا آخرش باهاتيم
Lebanon
باسلام واحترام

دشمن سالیان سال است مترصد فرصتی است تا سردار قهرمان مارا شکارکند
به نظرم با افزایش فعالیت این عزیز ، دشمن با رسانه ایی نمودن او و نشر اخبار کذب و یا صحیح ، هدف خطرناکی را دنبال میکند .
ایشان سالیان سال بود که بدون هیچ گونه خبری به فعالیت خود می پرداخت وبه نظرم شما رسانه های داخلی باید هم چنان او را در پشت پرده نگهدارید تا جان این عزیز گرانمایه به خطر نیافتاده و موجب سردرگی دشمن شویم.
برای او کلیپ سینه زنی ساختند و... باید برای حفظ جان او دعا کرد
... سردار چندبار در تیررس آمریکاییها بوده، که دروغه و سعی دارن خودشون رو بزرگ جلوه بدن
دوست عزیز این خود سردار سلیمانی بود که در انظار ظاهر شد و اجازه داد ازش عکس و فیلم بگیرند .وگرنه خبرنگار که که کارش مشخصه
حاج قاسم ییدونه ای دوست داریم
امیر
ایشان از افتخارات ملت و بدون ادعاست. البته اگر دولتی ها دستاوردهای سردار را به نام خود مصادره نکنند. همچنان که یکی از مشاوران افراطی رییس جمهور در شهریور 92 ( تنه 1 ماه بعد از شروع به کار د.ولت ) عنوان کرد که یکی از دستاورد های دولت " جلوگیری از حمله امریکا به سوریه بود ! در حالی که همه میدانند امریکا زمانی از حمله به سوریه منصرف شد که مقام معظم رهبری این حمله را جرقه در بشکه باروت عنوان کرد که عواقب خطرناکی خواهد داشت . سردار نیز در بیامی به امریکا هشدار داد که تابوت سربازان خود را نیز به سوریه بیاورد.
فرزاد
خداوند متعال این سردار بزرگ راهمواره موفق وپیروز گرداند سردار قاسمی امید رهبر و ملت ایران و خار چشم دشمنان اهل بیت دروود و سلام خدا برشما در پناه حضرت حق سلامت باشی و برقرار
جنوبهشری
Iran, Islamic Republic of
وقتی که جان کری از وزیر امور خارجه درخواست ملاقات با حاج قاسم را مطرح می کند یعنی اینکه او نه تنها در ایران بلکه در عرصه جهانی یک قهرمان است.
بله یک قهرمان واقعی نه از آن قهرمانان ساختگی و تخیلی فیلمهای هالیوودی!
درود بر سردار زیبایی ها
Romania
درود بر شما با این تعبیر فوق العاده که حق مطلب را در مورد سردار عشق ادا می کند !
فداییان اسلام
Iran, Islamic Republic of
سردار سلیمانی "به عنوان الگوی سیاست خارجی ایرانی" کسی است که الان از سوریه، عراق ، لبنان و کشور عزیز فلسطین و تمام مظلومان جهان در برابر داعش و اربابانشان دفاع می کند.
سپیده
سلام خدا برحاج قاسم سلیمانی که به تمام مسلمانان آبرو وعزت داده برعکس عده ای که با مجیزگویی اوبامای مودب وباهوش آبروی ایران ومسلمانان را بردند
اراکی
به نظر میرسد رسانه های غربی هدفمند در جهت معرفی سردار سلیمانی و باصطلاح ناجی وسوپر من نشان دادن ایشان فعالیت میکنند...
United States
عزیز من یه کمی فکر کن قبل از ربط دادن مسائل........
شتباه مثبت دادم
علی
برای سلامتی حاج قاسم عزیز که در حقیقت عزیز همه ایرانی ها و آزادی خواهان جهان می باشد به نیت پنج تن آل عبا پنج صلوات محمدی
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک عدوهم
سلیمانی جانمان فدای تو
تویی که ما را در آرامش و آسایش نگه میداری
تویی که همه ایرانی ها مدیون تو هستیم
تویی که باعث افتخار مایی
تویی که لرزه به تن بدخواهان این مرز و بوم نشاندی
تویی که یک ایرانی هستی نژادی از آریا و پاکی و زلالی که از حضرات معصومین و از آنها الگو پذیرفتی
علی
سلام
بنده شخصا نگرانم، غرب به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست موج رسانه ای که به تازگی در رسانه های غربی دنبال می‌شود چه معنایی دارد در ذهن رسانه های غربی چه می‌گذرد،

گمان کنید تعریف از سردار سلیمانی، سبب شود این شخصیت مخلص در ذهن مردم به عنوان تنها راه حل پایان دادن به غائله های منطقه شکل بگیرد.

در این صورت غرب می‌تواند با ترور این شخصیت مردم ایران و جهان را از جمهوری اسلامی ناامید کند.


فراموش نکنیم قدرت جمهوری اسلامی در منطقه به یک نفر محدود نمی‌شود.

والسلام./
Romania
ما هم به یک نفر نمی بالیم بلکه به تفکر و اعتقاد راسخ و خلوص نیت و خودباوری ایشان افتخار می کنیم که در ذات هر شیعه ی مومنی وجود دارد. بزرگداشت ایشان بزرگداشت یک تفکر است نه یک شخص که ایشان خود را نیز سرباز کوچک اسلام می داند.
العبد
با سلام
من با فرمایشات دوستمون کاملا هم عقیده هستم ما مثل قاسم سلیمانی کم نداریم خداروشکر
امثال قاسم سلیمانی ها در سپاه قدس و ارتش و ...کم نداریم در ا ین شک نکنید
از خدا می خوام پشتیبانشون باشه
یا علی
سردار مچکریم
سعید
United States
درود خدا ، ملائک و مردم بر تمام مجاهدان راستین اسلام به ویژه سردار سلیمانی عزیز:
حاضرم در رکابت با خوارج (داعش) بجنگم ...
سلیمانی قهرمان سپاه اسلام علیه جهل
سلیمانی قهرمان سپاه اسلام علیه جهل
سلیمانی قهرمان سپاه اسلام علیه جهل
سلیمانی قهرمان سپاه اسلام علیه جهل
سلیمانی قهرمان سپاه اسلام علیه جهل
اصلاح طلب پشیمان
Iran, Islamic Republic of
سردار محترم سلیمانی
در دو بلایت بخورد تو سر خاتمی و دارو دسته اش
که گروه داعش را از شهروندان و مخالف دولت سوریه می داند. ایشکاش خاتمی هم قدری غیرت می داشت و به جای ضرر به نظام و ولایت
به دشمنان ایران ( عربستان . امریکا و انگلیس)
ضرر می زد
Iran, Islamic Republic of
خدایا از عمر من بکاه و بر عمر این سرباز جبهه حق و ولایت بیفزا
علي
دورد بر مالك اشتر امام خامنه اي و براي سلامتي امام زمان و نائبش و مالكش صلوات
رضا
Iran, Islamic Republic of
صهیونیستها از کسی تعریف می کنند باید با جان و دل قبول کرد.
Iran, Islamic Republic of
سردا خدا پشت و پناهت
مجید اعتمادی
سردار سلیمانی شخصی است که هزاران شهید وملت سلحشور به دعاگویی وی مشغولند بسیاری از شهدا در لحظات شهادت و عبور از دنیای خاکی و ورود به ملکوت اعلی وصیت خود را به ایشان کرده اند
معلم بسیجی
خدا حفظش کنه . چه عشقی داره جنگیدن در رکاب این سردار . البته دشمنان هم بدانند : ایران پر از سلیمانی ها و شهریاری ها و تهرانی مقدم هاست
درود بر مرد مبارز در برابر آمریکا و اسرائیل...
مرگ بر اسرائیل
حبیب
Germany
من عاشق مبارزه با رژیم صهیونیستی ام چون هدفم نابودی این رژیم حرامزاده است.
امضا: حبیب،یک شهروند انقلابی
Iran, Islamic Republic of
به تو افتخار میکنیم. ایکاش سیاستمداران ما هم مانند تو بودند
با عرض سلام.
ملت شجاع ایران باید مواظب این تعریفها از طرف دشمنان اسلام باشند که حتماً و بدون شک فتنه دیگری در راه است که اینگونه تعریفها برای افراد سست ایمان که در ایران تقریباً با نفوذهم هستند هدفی و برای افراد با ایمان هچون چنیین سردارانی که در ایران کم نیستند که این سردار عزیز آقای حاج قاسم سلیمانی نمونه ای از آنها است هدفی دیگری را دنبال می کنند.
امین
Iran, Islamic Republic of
سلام

جهت سلامتی امام زمان وتمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص رهبر عظیم الشان امام خامنه ای و سربازان جان بر کف سپاه سرافراز و ارتش مقتدر بخصوص سپاه معظم قدس و سردار خوبی ها و خار چشم دشمنان ایران و اسلام سردار عشق حاج قاسم سلیمانی سه صلوات
نجفی
سردارقاسم سلیمانی عمارامام زمان خدا پشت پناهت.
علی.
United States
ما نیز از سردار کمتر نیستم. ما نسل بعد از سردار هستیم. با هوش تر زرنگ تر. قوی تر.
دندونات رومسواک زدی
حتما همینطوراست!امااگرمن بودن رافراموش نکنید،هرگزمانخواهیدشد!!عزت وذلت هردودست خداست واگرتسلیم محض دستوررات خداباشید،قطعا موردعنایت خداوندقرارخواهیدگرفت!!
سردار سلیمانی درود بر تو
Iran, Islamic Republic of
ایران از این قهرمانان زیاد دارد . بخاطر حجب و حیا و افتادگی که دارند علنی نمی شوند
مهدی
سردار سلیمانی کسی است که این جرعت را به ما میدهد که به راهتی می گوییم

ما یه مشت سربازیم جون به کف
همه پرچما بالاست
اکیر
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم عاشقتم " مرد "
ادریس
ما تو ایران تا دلت بخواد حاج قاسم داریم . آقایون داداشا خاورمیانه واس ماس یعنی کلش واس ماس ......