دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱

آمادگی تعزیرات برای نظارت بر کیفیت نان

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 394489
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان‌ تهران از اعلام آمادگی برای همکاری با دستگاه‌های مسئول در خصوص نظارت بیشتر بر کیفیت نان‌ تولیدی پس از اصلاح قیمت‌ها خبر داد.
به گزارش جهان، محمد محمدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اقدامات این مجموعه برای کنترل و نظارت بر وضعیت کیفی نان‌های تولیدی پس از اصلاح قیمت‌ها اظهار داشت: تعزیرات حکومتی نهاد رسیدگی کننده به تخلفات است اما آمادگی لازم را دارد تا با انجام گشت‌های مشترک با دستگاه‌های مسئول مانند سازمان صنعت، معدن و تجارت، به کنترل وضعیت کیفیت نان بپردازد.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت شکایات از کیفیت نامناسب نان به چه شکلی است گفت: شکایت از وضعیت کیفیت نان، جزو پرونده‌های همیشگی تعزیرات بوده است و مربوط به این دولت و دولت قبل یا اصلاح اخیر قیمت‌ها نیست اما مردم این توقع را دارند که حداقل اگر قیمت نان افزایش می‌‌یابد، دیگر از حجم و کیفیت آن کاسته نشود. مسئولان مربوطه باید مکانیزم و روش‌های لازم را برای مطمئن کردن مردم درباره ارتقای کیفیت نان در نظر بگیرند.

به گزارش تسنیم، اصلاح قیمت‌های نان، در حالی در روزهای گذشته با مجوز دولتی اجرایی شد که مانند دوره قبلی افزایش قیمت نان، هم مسئولان و هم مردم انتظار خود را ارتقای کیفیت نان می‌دانند؛ انتظاری که حداقل در دوره قبل عملی نشد و همچنان بخش عمده‌ای نان مصرفی مردم دور ریخته می‌شود. در حالی که مسئولان دولتی یکی از اهداف اصلاح قیمت نان را ارتقای کیفیت عنوان کرده‌اند، یکی از سایت‌‌های خبری مطرح در روزهای گذشته با انجام یک نظرسنجی در سطح فضای مجازی، از مردم سوال کرده است اکنون که دولت، قیمت نان را با هدف بهبود کیفیت آن افزایش داده است، به نظر شما، ملاک تعیین قیمت نان چه باید باشد؟

۱_ قیمت بر اساس هر قرص نان باشد.

۲_ قیمت بر اساس وزن نان پخته شده باشد.

۳_ قیمت بر اساس وزن چانه خمیر باشد.

تا ساعاتی پیش، گزینه دوم که در سال‌های دور نیز در کشور ما، سیستم اصلی عرضه نان بود، با اختلافی فاحش و ۶۱ درصد، در رتبه اول قرار دارد؛ پس از آن ۲۵ درصد مخاطبان به تعیین قیمت براساس وزن چانه خمیر رأی داده‌اند و تنها ۱۳ درصد به تعیین نرخ نان براساس هر قرص نان رأی داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *