سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

خیانت به بیماران قلبی در بازه گرانی دارو

يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 393860
رئیس انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران با افشای واردات داروهای قلبی و عروقی از نوع تقلبی و چینی؛ از ساخت داروی قلابی «پلاویکس» در دوران گرانی‌ بازار دارویی کشور پرده برداشت.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بررسی‌ها نشان می‌دهد مبتلایان به فشار و چربی خون بالا، مرض قند، سیگاری‌ها و افراد کم تحرک زودتر از دیگران در معرض ابتلا به سکته‌های مغزی وقلبی قرار دارند.

محمود هاشمیان در آستانه برگزاری همایش روزملی آترو اسکلروز اظهار داشت: آتروترومبوزیس (اسکلروزیس) به نوعی بیماری گفته می‌شود که عروق و رگ‌های بدن فرد بر اثر عوامل خطر فوق دچار تصلب شرائین می‌شود که منجر به لخته شدن خون و سکته مغزی یا قلبی می‌شود.

وی محور اصلی این همایش که با حضور ده‌ها نفر از متخصصان قلب و عروق و مغز و اعصاب برگزار می‌شود را بحث در مورد داروهای ضد انعقادی مورد استفاده برای بیماران سکته مغزی و قلبی دانست و عنوان کرد: در خصوص آخرین اطلاعات روز؛ مدت زمان مناسب مصرف این نوع داروها؛ بهترین زمان و میزان تجویز نیز بحث خواهد شد.

متخصص بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: همچنین در این همایش به بررسی وضعیت داروهای ضد دیابت، ضد چربی، ضد فشار خون و داروهای مربوط به ترک سیگار و... نیز پرداخته می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با یادآوری مشکلات مربوط به عوارض ورود داروهای تقلبی و بی‌کیفیت قلبی و عروقی در چند سال گذشته افزود: یکی از مشکلات جدی کشور در سالهای نه چندان دور مربوط به ورود داروهای قلبی و عروقی تقلبی و چینی بود که خوشبختانه همزمان با روی کارآمدن دولت جدید این معضل تا حد زیادی برطرف شد و امیدواریم این روند پایدار باشد.

وی گفت: زمانی که برخی از داروها گران شد عده ای سوداگر و بی‌وجدان به تولید داروی قلابی پلاویکس (داروی ضد پلاکتی که خطر بروز سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می‌دهد) که از نشاسته تهیه شده بود پرداختند که با جان مردم بازی کردند.

هاشمیان تصریح کرد: مردم برای اطلاع ازخرید داروی اصل می‌بایست به داروخانه‌های معتبر و شناخته شده مراجعه کنند و به هیچ عنوان این داروی حیاتی را از دستفروش‌ها و دلال‌ها و...خریداری نکنند. (بر روی جعبه داروهای اصلی کدی به نام کد اصالت دارو و شماره تلفنی موجود است که با فرستادن کد به صورت پیامک یا پیام صوتی به شماره مندرج بیماران می‌توانند از اصل بودن دارو مطمئن شوند)

به گزارش تسنیم، همایش روز ملی آترواسکلروزهمایش «آترواسکلروز» صبح روز جمعه ۱۴ آذر با مشارکت بخش قلبی، عروقی شرکت سانوفی در هتل (پارسیان آزادی تهران و با حضور روسای انجمن‌های آترواسکلروز؛ سکته‌های مغزی و قلب ایران و ده‌ها نفر از متخصصان مربوطه از سراسر ایران برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *