کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقال آب بهشت آباد به کرمان قطعی شد

3 آذر 1393 ساعت 11:03

استاندار کرمان از قطعی شدن انتقال حوزه به حوزه آب از بهشت آباد به کرمان طی سال آینده خبر داد.


به گزارش جهان؛ علیرضا رزم حسینی در گفتگو با مهر اظهارداشت: یکی از مشکلاتی که استان کرمان با آن مواجه است خشکسالی و کمبود شدید آب است که در این راستا جلسات متعددی با مسئولان در سطوح مختلف انجام شده است و تمام سعی ما حل این مشکل در آینده است.

وی افزود: طرحهای مانند انتقال آب از بهشت آباد و خلیج فارس به کرمان در دستور کار است که آب بهشت آباد بین استانهای اصفهان و یزد و کرمان تقسیم می شود که سهم استان کرمان از این مورد ۱۸۰ میلیون مترمکعب خواهد بود.

رزم حسینی ادامه داد: اجرای این طرح از سال آینده کلید می خورد و حتی شرکت پیمانکار نیز انتخاب شده و امیدواریم با انتقال این حجم از آب مشکل تامین آب در کرمان کاهش یابد از سوی دیگر بخش خصوصی نیز در زمینه انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان سرمایه گذاری کرده و انتظار می رسود این طرح طی سه تا چهار سال آینده به اتمام برسد که این بخش از آب صرف صنعت خواهد شد.

وی افزود: با وجود این تمهیدات اما صرفه جویی در مصرف آب از اهمیت بسیار بالایی در کرمان برخوردار است و از مردم انتظار داریم در این خصوص همکاری ویژه داشته باشند.

استاندار کرمان ادامه داد: از سوی دیگر ۱۷ مصوبه در خصوص مقابله با خشکسالی به تصویب نهایی رسیده که شامل تغییر الگوی کشت، مقابله با چاههای غیر مجاز، بهبوبد سیستم آبیاری، افزایش بهره وری از آبهای موجود و خاموشی چاههای کشاورزی است.


کد مطلب: 392862

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/392862/انتقال-آب-بهشت-آباد-کرمان-قطعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com