کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام موضع تیم مذاکره‌کننده ایران درباره تمدید مذاکرات

28 آبان 1393 ساعت 15:17

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات وین، به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفت ایران به ‌دنبال تمدید مذاکرات نیست. همچنین روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، به نقل از منبعی که آن را منبع ایرانی کاملا مطلع نامید، اعلام کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای بدترین گزینه برای طرف ایرانی به شمار می‌رود.


به گزارش جهان به نقل از فارس، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایرانی در مذاکرات وین، به خبرگزاری ریانووستی روسیه گفته است که ایران به‌دنبال تمدید مذاکرات نیست.

وی تصریح کرده که ایران امیدوار است مذاکرات تا ۲۴ نوامبر به نتیجه رسیده و نمی‌خواهد پس از این تاریخ به مذاکره ادامه دهد.

الشرق‌الاوسط: تمدید مذاکرات هسته‌ای بدترین گزینه است

 
در همین حال، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، به نقل از منبعی که آن را منبع ایرانی کاملا مطلع نامید، اعلام کرد که تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به «1+5» بدترین گزینه برای طرف ایرانی به شمار می‌رود.

الشرق الاوسط به نقل از این منبع ایرانی که نامی از آن نبرد نوشت که دو طرف مذاکره به نوعی اجماع (و توافق) هر طور که می‌خواهد باشد، نیاز مبرم دارند؛ حال این توافق چه توافق کامل باشد، چه چارچوب توافق یا تمدید مذاکرات برای مدتی طولانی‌تر باشد.

این منبع افزود: تمدید مذاکره، بدترین سناریو به شمار می‌رود چرا که بیم واکنش‌های تندروها در تهران و واشنگتن و همچنین بیم تغییرات سیاسی در واشنگتن می‌رود.

الشرق الاوسط با بیان اینکه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران قبل از رسیدن به وین، درباره «بالا رفتن سقف خواسته‌های غربی‌» در مذاکرات هشدار داد، نوشت که احتمال می‌رود که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که روز گذشته مذاکراتی را با همتای انگلیسی خود در لندن برگزار کرد، به وین برود.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه موسوم به «۱+۵» که آخرین دور قبل از مهلت زمانی سوم آذر ماه است، از سه‌شنبه (دیروز ۲۷ آبان) آغاز شده و هم‌اکنون در جریان است.


کد مطلب: 392110

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/392110/اعلام-موضع-تیم-مذاکره-کننده-ایران-درباره-تمدید-مذاکرات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com