جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ممانعت لبنان از پخش یک فیلم ضدایرانی

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب: 391719
در حالی که بحث‌ها درباره اکران و عدم اکران فیلم‌های فتنه در ایران بالا گرفته و فیلم «گلاب» درباره فتنه ۸۸ اکران جهانی خود را آغاز کرده است؛ لبنان از اکران یک فیلم مستند درباره فتنه ۸۸ در این کشور ممانعت کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی که مجلس شورای اسلامی و رسانه‌های انقلابی پس از هفته‌ها توانستند وزیر ارشاد را قانع کنند تا حداقل «فعلا» جلوی اکران یکی از دو فیلم سیاه‌نما درباره فتنه ۸۸ را بگیرد در لبنان اتفاق دیگری افتاده است.

قضیه از این قرار است که «امن عام»(امنیت عمومی) لبنان از اکران یک فیلم مستند ضد ایرانی درباره فتنه ۸۸ در این کشور و در قالب جشنواره «فرهنگ مقاومت می‌کند» ممانعت کرد.

«جاسلین صعب» مسئول برگزاری این جشنواره به فرانس‌۲۴ گفته است که این مرکز امنیتی ـ انتظامی لبنان اجازه اکران مستند «اکثریت خاموش سخن می‌گوید» را نداده است.

وی که مدعی است این فیلم با طرحی هنری از خشونت‌های دولتی در حوادث پس از انتخابات ۸۸ در ایران سخن می‌گوید، افزود: قرار بود این فیلم مستند دیروز (یکشنبه) اکران شود اما «هیئت نظارت» وابسته به «امن عام» لبنان که نظارت پیشینی بر فیلم‌های اکرانی در این کشور را دارد به این جشنواره ابلاغ کرده است که این مستند را پخش نکند چراکه «به یک دولت خارجی» صدمه می‌زند!

مسئول این جشنواره مدعی شده که قصد داشته از اکران این فیلم عبرتی از دیگر کشورها را پیش روی هم‌میهنان خود قرار دهد!

بنابر این گزارش این در حالی است که فیلم‌های سیاه‌نمایانه‌ای چون «عصبانی نیستم» و «قصه‌ها» که درباره فتنه ۸۸ ساخته شده در جشنواره‌ها و سالن‌های سینمای کشورهای مختلف در حال اکران است و این در حالی است که از هفته پیش فیلم سینمایی «گلاب» ساخته «جان استوارت» درباره حوادث فتنه ۸۸ در سینماهای آمریکا و کشورهای مختلف در حال اکران است.

در همین راستا اما در داخل کشور علیرغم اینکه فیلم «عصبانی نیستم» به گفته وزیر ارشاد «فعلا» از چرخه اکران خارج شده به گفته وی فیلم «قصه‌ها» از لحاظ اکران بلامانع است و این در حالی است که نگاهی به بازتاب خارجی این فیلم اوج سیاه‌نمایی این فیلم مشخص می‌شود چه اینکه روزنامه النهار لبنان درباره این فیلم نوشته بود: «قصه‌ها» برملاکننده زشتی‌های جامعه ایرانی است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *