شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

معرفی نامزداحتمالی‌سفارت‌ایران درنیویورک

يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 391496
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از احتمال معرفی "غلامحسین دهقانی" به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل خبر داد و گفت: عقب نشینی در مقابل آمریکا ضعف است و ما باید بر حقوق خود پافشاری کنیم.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ وی با اشاره به اینکه در تارنمای نمایندگی ایران در سازمان ملل نوشته شده است؛ «غلامحسین دهقان سفیر و سرپرست موقت هیئت ایرانی در سازمان ملل» افزود: احتمال دارد آقای دهقان به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در این سازمان معرفی شود ولی این روش خوبی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ایران باید برحقوق خود پافشاری کند و در مقابل آمریکا ضعف نشان ندهد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که پرونده معرفی نماینده ایران در سازمان ملل از طریق مجامع بین المللی پیگیری می‌شود و اینکه مجمع عمومی ارتباطی با آمریکا ندارد، لذا باید بر حقوق خود پافشاری کنیم.

جوکار خاطرنشان کرد: معرفی آقای دهقان به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل از لحاظ دیپلماتیک و عرف سیاسی عقب نشینی در مقابل آمریکا بوده و این موضوع برای ما ضعف است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما موضوع را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهیم کرد.

موضوع از آنجایی قابل تامل است که ۹ ماه پیش پس از پایان ماموریت محمد خزاعی به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، دولت یازدهم حمید ابوطالبی را به عنوان سفیر و نماینده جدید ایران در سازمان ملل معرفی کردند، اما آمریکا با کارشکنی و بهانه‌های واهی مانع از صدور ویزا به ابوطالبی شد.

پس از این ماجرا بود که دولت، مجلس و نمایندگان به پافشاری به حقوق خود اصرار و دولت را از عقب نشینی نهی کردند.

اخیرا در تارنمای نمایندگی ایران در سازمان ملل از غلامحسین دهقان به عنوان سفیر و سرپرست موقت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل نام برده شده است و این احتمال وجود دارد که وی در فضای خاموش به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل معرفی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما هر چه خواندیم نوشته بود سفیر ایران در سازمان ملل و خبری از سفیر ایران در امریکا به طور رسمی نبود