يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 Jun 2024
 
۱۱
۴

کمک مجدد سپاه به تیم مذاکره/ تلاش آمریکا برای انهدام RQ۱۷۰

جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب: 391128
یک رسانه روسی طی تحلیلی در زمینه ساخت پهپاد رادار گریز از سوی ایران نوشت: در هنگامه گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و آمریکا این مسئله پیروزی مهم و موثری برای این کشور است.
کمک مجدد سپاه به تیم مذاکره/ تلاش آمریکا برای انهدام RQ۱۷۰
به گزارش جهان، شبکه خبری «‌راشاتودی» روز گذشته (پنجشنبه) طی تحلیلی در زمینه ساخت پهپاد رادار گریز از سوی ایران نوشت: «آمریکا مجبور خواهد بود حقیقت اجتناب ناپذیر و دردناک ساخت پهپاد رادار گریز را از سوی ایران را پذیرا باشد.»

بر اساس این گزارش، یک تحلیلگر امور منطقه‌ای در گفت‌گو با این شبکه خبری گفت: «ابتدا باید بگویم که ایران حق داشت تا پهپاد آر کیو ۱۷۰ را که در عمق ۱۴۰ مایلی این کشور وارد شده بود ، فرو نشاند و سپس با استخراج اطلاعات داخل آن به ساخت نمونه مشابه اقدام نماید که ما هم اکنون شاهد آن در نمایش فیلم ویدیویی هستیم. ایران دارای قابلیت خوبی در زمینه ساخت پهپاد می‌باشد و اخیرا پهپادهای با فن‌آوری بالا با مقاصد چند منظوره رزمی و تجسسی را تولید می‌کند.»

این کارشناس در ادامه گفت: «‌در هنگامه گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و آمریکا این مسئله پیروزی مهم و موثری برای این کشور است که باعث می‌شود قابلیت تحرکات نظامی و جابجایی موشک‌های نظامی در سطح منطقه به ویژه خلیج فارس را رصد کند. این نوع پهپاد رادار گریز است و قادر است به عمق دفاع هوایی رخنه کند. توانایی ایران در بکار گیری فن آوری رادار گریز در پهپاد پیروزی بزرگی در سطح منطقه و در مقابل آمریکا می‌باشد.»

وی در زمینه واکنش آمریکا نیز گفت: «آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند تا این پهپاد را برگردانند و اخبار تایید نشده حکایت از قصد آمریکا در نابودی این پهپاد داشت اما موفق به انجام این کار نشدند و این البته بخاطر آمادگی ایران برای مواجهه با این مسئله بود. بنابر این فکر می‌کنم آمریکا باید متوجه این حقیقت تلخ اجتناب ناپذیر باشد و درک کند که هم اکنون ایران یک قدرت در ساخت پهپاد است و نمی‌تواند آن را نادیده انگارد.»
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی آقائی
Australia
سلام
لطفاًاین خبررا ایمیل کنید برای آقای اکبر ترکان وآقای ظریف
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اونها هم چشمشون كوره و هم گوششون كر فقط زبانشان درازه . اصلا"‌ اخبار ايران را دنبال نمي كنند اگر خبري دارند از طريق رسانه هاي بيگانه و ماهواره ها و شبكه هاي ضد انقلابي براي روحاني متاسفم با اين مديران برجسته و انقلابي !!!‌بيخود نيست 1+5 اينقدر گستاخي مي كنه گويا دلش به اين افراد در دستگاه اجرايي محكمه !!؟
البته اگر دولت محترم قدرش را بدانند
به آقای ترکان بگویید چون همیشه فکرت پیش شکمت است به جز آبگوشت و قورمه سبزی نمیتوانی چیزی ببینی ولی امیدوارم این یکی را دیده باشی