چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۵۲
۴۰۱
بازخوانی سخنان تقی زاده از زبان ترکان:

ما بجز آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی برتری نداریم!

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب: 390486
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران با اعلام اینکه خودروسازان توان رقابت در بازار بدون تعرفه را ندارند، گفت: در صنعت خودرو زحمات توفیقات مناسبی را بدست آورده‌ایم به همین دلیل نباید با عصبانیت در مورد این صنعت صحبت کنیم.
ما بجز آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی برتری نداریم!
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، اکبر ترکان روز گذشته در نشست تخصصی صنعت خودرو با بیان این که اگر قرار باشد به دنبال بازار بدون تعرفه در صنعت خودرو باشیم باید امکان رقابت را با محصولات سایر کشورها داشته باشیم افزود: بدون تعارف بگویم آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم.
 
ترکان خطاب به حاضرین این نشست تخصصی با کنایه گفت: بگذارید با خود روراست باشیم ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.
 
وی اضافه کرد: باید صنعت خودرو را مورد حمایت قرار دهیم و اشتباهات گذشته را برطرف کنیم. به اعتقاد بنده بدون تعرفه امکان رقابت نخواهیم داشت پس نباید از روی عصبانیت اظهارنظرهایی برای این صنعت مطرح شود.

به گزارش جهان، سخنان مهندس ترکان یادآور جملات روشنفکران دوره طاغوت است از جمله حسن تقی زداه که گفته بود: "ما باید از فرق سر تا نوک انگشتان پا فرنگی شویم" یا رزم آرا (نخست وزیر وقت) که اظهار داشته بود: "ایرانی ها بدون کمک غرب یک لولهنگ (آفتابه) نمی توانند بسازند".
https://jahannews.com/vdch6vnx-23nwkd.tft2.html
jahannews.com/vdch6vnx-23nwkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینها علامت خودباختگی این قوم می باشد
جیم
مگه غیر اینه
طلبه حقیر
شما درست میگی . ما تو هیچ صنعتی (نه علمی) از دنیا برتر نیستیم ولی اولا باید یک مسئله را با تمام شرایط آن سنجید نمیشه رو دوش یکی ده کیلو بار باشه و یکی هزار کیلو بعد بهش بگی "در همه چیز عقب موندی" ثانیا حرف حق را میشه به چند صورت بیان کرد اصلاح گرایانه ،ایجاد انگیزه ، بیداری ،... و تحقیر گونه که آقای ترکان همیشه این سبک را انتخاب میکنند .اعتراض ما به نحوه دیدن مسایل هست نه اصل صحبتشان
سید
وَلَوْلَا أَن يَكُونَ النَّاسُ أُمَّةً وَاحِدَةً لَجَعَلْنَا لِمَن يَكْفُرُ بِالرَّحْمَنِ لِبُيُوتِهِمْ سُقُفًا مِّن فَضَّةٍ وَمَعَارِجَ عَلَيْهَا يَظْهَرُونَ
Iran, Islamic Republic of
برادر طلبه من!
وقتی یک شرکت بزرگ خودروساز در عرض 9 سال،هشت مدیرعامل عوض میکند و اکثر مدیران هم متخصص نیستند توقع پیشرفت داشتن بیجاست.
مهدی امیری
Iran, Islamic Republic of
ولی هرکی که عوض شد بهتر از این بود 8 سال بشینه ولی هیچکار نکنه
اقای طلبه حقیر شما تو صنعت هستی که میگی برتر نیستیم
امروز ایران در صنایع سد سازی ، سیمان و فولاد جزو برترینهای جهان است
در صنایع غذایی بسیاری از محصولات ایران از برترین برندهای خارجی هم باکیفیتتراست
در صنایع بهداشتی و شوینده ایران به تمامی کشورهای منظقه صادرات دارد
در صنعت نفت ایران قدرت نو ظهور است و توانایی انجام پروژههای نفتی عظیمی را دارد
پیمانکاران ایرانی در بسیاری از کشورها در صنعت مسکن وتولید صنعتی ان مشغول فعالیت هستند
صنایع مانند کاشی وسرامیک، سنگ ... در اختیار ایران است
فرش صنعتی ایران یکی از برندهای مطرح جهان است
اگه بخوام بگم تا شب میشه
طلبه حقیر
بنده طلبه حقیر دارای مدرک سطح 4 حوزه ، مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران ، پزشکی عمومی از دانشگاه تهران ، در حال نوشتن تز پی اچ دی فلسفه از دانشگاه تهران هستم 56 سال سن دارم و در پست های مختلف بازرسی من جمله بازرسی صنایع سنگین خدمت کردم / پس بی خبر نیستم / فرش و کاشی در زمره حرفه با پیشیه هنری هست و نمی شود نگاه صعنتی علمی به آن کرد در ضمن با ورود چین به این عرصه و اشتباهات عوامل داخلی داریم بازار اول را از دست میدیم/ بهداشتی و دارویی نیز نه تنها بهترین نیستیم بلکه بسیار با کشورهای صنعتی فاصله داریم البته علمشان هست ولی متاسفانه با کار شکنی صنعتی نشده است/ بحث سد سازی هم در ایران به صورت خصوصی هست و متاسفانه ربطی صنعتی شدن کشور ندارد /در بقیه موارد اکثرا صنعتشان وارداتی می باشد/خواهشمند به دو واژه " صنعت" نه علم و"بهترین " نه جزء بهترین ها ،دقت کنید/
سرور
جناب طلبه! از نحوه درس خواندن شما می شود حدس زد که همچنان با خبر هم نیستی.
به قول خودتان جناب ایشان می توانست مشکلات را درست بیان کند.سخن یک مشاور باید برای حل مشکل بایشد ونه عقده گشایی و مطرح کردن خود به هر قیمتی.
سید
Iran, Islamic Republic of
با شما کاملا موافقم.
من در خودروسازی هستم و میبینم که بواسطه نداشتن مدیریت و استراتژی بلندمدت،سالهاست عقب مانده ایم.واقعا با تیبا و سمند میتوان در عرصه جهانی رقابت کرد؟
ساسان درمنش
طلبه حقیر لطفا نگاه و دیدگاه رهبری را در مورد صنعت را مطالعه بفرمائید
Iran, Islamic Republic of
چند درصد سهمیه داشتی تو دانشگاه تهران؟
Iran, Islamic Republic of
.............
بنده مطلب شما را تایید میکنم اما چیزی که در اکثر ما ایرانیها وجود ندارد نگاه واقعی به موضوعات کردن است البته با رویکرد مثبت اندیشی. یعنی کمی خوش بین و خیالباف در بحث علمی و صنعتی هستیم
United States
ترکان عذرخواهی کند
Iran, Islamic Republic of
جالبه که همین جناب ترکان سالها وزیر دفاع، وزیر راه، رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی، معاون وزیر نفت، معاون وزیر صنعت و غیره بوده اند، واقعاً جنابشان چه گلی به صنعت زده اند که حالا حرف رزم آرای خائن را تکرار می کنند؟!
اگر غیر این نباشه جیم جان، فکر میکنید چه کسانی بعد از جنگ مملکت را مدیریت کردند و چه کساانی این بلاها را سر مملکت اوردند؟و زدند همه چیزو خراب کردند از اعتماد و صداقت تا شروع به آمار دروغ و باند بازی و اختلاس ؟ شما خبر ندارید این ناراحتی ها فقط بخاطر این هست که 8 سال دستشون از بیتالمال کوتاه بود و الان یکطرف سروصدا میکنند و در طرفای دیگر مشغول ... هستند.
Iran, Islamic Republic of
درسته حرفش.وقتی در خودروسازی که لوکوموتیو صنایع کشوره هنوز پراید و پژو جی ال ایکیس بیست سال قبل تولید میشه یعنی نه تنها توان رقابت نداریم بلکه عقب مانده هم هستیم.
اگه صنعت خودرو رو هم دست افرادی بدن که روحیه جهادی دارن اون وقت میبینیم که توصنعت خودرو مثل صنعت نظامی پیشرفت میکنیم
Iran, Islamic Republic of
مگه در دوره احمدی نژاد ندادن ؟
معلومه وقتی به جای بنزین تولید داخل به بهانه غیر استاندارد بودن، به جای اصلاح آن و تولید در داخل، از خارج وارد کتیم، عقب مانده هم می شویم.
Iran, Islamic Republic of
خب مگر امثال اين بابا و همفكرانشان نبودند كه از همان سالها تاكنون بر مسندها تكيه زده بودند و به گندزدن مشغول بودند ؟!
پس چرا اگر راست مي گويد كنار نمي رود تا فرد واردي بيايد و آن را اصلاح كند ؟!!!
مكر مي شود كه كسي به كاري گند بزند و آن وقت در نقش مصلح ظاهر شود ؟!!!

بنابر اين مجبوريم به او بگوئيم كه ........ خودتي !!!
ایرانی همچو ارش
90%مشکلاته ما اینه که مسئولینی همچون شما بر سره کار هستند،حداقل از اون کدخداتون یاد بگیرید و تلاش و کار زیاد بکنید،در ضمن حالا تو یه سری علوم که تخصص داریم و لازم نیست حتما اول باشیم و مسلما دشمنان همه جوره سنگ جلو پامون میندازن،در تولید داخلیه بنزین هم که واکنش حقوقدانان و راستگویان را دیدیم و همچنین در هسته ایی!!!!! شما کمتر صحبت و بیشتر عمل کنید.
م
United States
مهندس جان ! مسءله اینه که یکی از مسببان عقب ماندگی خود جناب ترکان میباشد که سالهاست مدیر مملکت میباشند
هانی
Iran, Islamic Republic of
درست گفتید احسنت
حالا این یا غیر اینه مهم اینکه اقای ترکان و نعمت زاده و دوستانش لطف کنن برن همون ابگوش بزپاشو قرمه سبزیشونو بپزن و صنعت و تکنولوژی بدن دست کاربلدش
راست میگی غیر از اینم نیست چون 30 سال ادمای عوضی وخود فروخته ای مثل این اقا پستهای مهم گرفته بجز خودشانم هیچکس قبول ندارن. برن کنار تا ببینن جوانها چکار میکنن. چشای کورشو باز کنه تا ببینه اول انقلاب وجنگ چی داشتیم الان چی داریم که کسی جرات نداره بهمون چپ نگاه کنه
اگر با این دید اختیار دفاع از کشور را به امثال تو می دادند چه می شد . خودباختگی تا کجا
مصطفی
اگر هم این حرف درست باشد که نیست عواقب مدیریت 30 ساله افرادی مانند آقای کردان و چند بره زدن آن ها بر صنعت کشور است که اینگونه شده است.
در این... قلیان و بزم و ولخرجی برای کاخ سازی اولویت است نه رسیدن به حق ..
Iran, Islamic Republic of
اگر امثال تهرانی مقدم ها هم همچنین طرز فکری داشتن الان امریکا و اسراییل ........
کدخدا باز هم ما رو تحریم بکن
Iran, Islamic Republic of
موشکی رو مقایسه نکن که تجزبه هشت سال جنگ پشت سرشه و لااقل در این بخش نیروهای متخصص و دلسوز مشغول کارند.
در خودرو،داروسازی،الکترونیک و واقعا عقب مانده ایم.
عقب ماندیم بخاطر اینکه پول مفت از جیب بیت المال و مردم میخورن اگه تعرفه واردات ازاد بشه اونوقت مجبورن از پولهای مفت دست بردارن فعالیت کنن
سرور
از واردات هم گیرشان می آید.
United States
معلومه شما از موشکی خبر نداری
مهدی
یحتمل ایشان رئیس مناطق آزاد بورکینا فاسو میباشد که این همه صنایع موشکی ، پهپاد ، نظامی ، پزشکی ، هسته ای ، نانو و ... نمی بیند اصلا چرا پیشرفتهای کشور باید چوب صنعت خودرو که فقط به فکر دوشیدن جیب مردم است و همت و غیرت پیشرفت ندارد و تنبل میباشد را بخورد مدیران خوردرو را بردارید و بجای آنها مدیرانی از جنس حسن تهرانی ، شهدای هسته ای و شهدای جهاد بگذارید آنوقت میبینید که صنعت خودرو هم پیشرفت میکند .
بحث صاحبان قطعه سازی هستند که همگی از یک باند مافیائی هستند و بصورت یک خانواده بزرگ مدیریت انحصاری دارند و کنترل کامل روی شرکتهای بزرگ دولتی
یعنی موشک ما از موشکهای اروپایی بهتره؟ خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
برای ترکان متاسفم
عباسی
Iran, Islamic Republic of
بی چاره ملتی که بیش از 16سال مدیر ارشدش این شخص وامثال او بودند.
بقول معروف :دولت باید مارادنا را ول کند غضنفر رابگیرد باوجودش هزارماشاءاله نیازبه دشمن نداریم.
...
متاسفانه ایشان برای خودشان متاسف نیستند . وگرنه نگاهی به دور و برشان میکردند و بعد این فیوضات را میفرمودند .
محسن
برای دولتی متاسف باشیم که ترکان ابولمشاغلش است!
جالبه! ایشان یک عمر مسئولیتهای کلان، متعدد، و تأثیرگذار در عرصه ارتقای مملکت داشته اند. و این مسئولیتها می توانست دست دیگران و توانمندان می بود تا پیشرفت را شاهد باشیم ولی ایشان در آخر پاییز می فرمایند ما عقب مانده ایم. خب اینهمه سال پست های کلیدی را به دیگران واگذار می کردی تا شاهد این اوضاع نباشی!!!!!!!!!!!!
یاسین
انشاالله سال 96 یه آبگوشتی بهشون بدیم که سه وجب روغن روش باشه!
کریم شیره ای
انشاالله شال 96 رئیش این دولت به تمام ملت وعده یک شکم شیر آبگوشت بژباش میده و اون ها هم به عشق بژباش میرن رای میدن به رای دهندگان خارج از کشور هم قورمه میده حالا چه قورمه ای ترکان نوعش را افشاء نکرده امیدوارم در نششت بعدی افشاء کنه
منتظرم یاسین -منی که بیش از 200 رای به این دولت دادم انشالا با 400 رای به طرف مقابلش این دولت را کنار میذاریم به امید خدا تا باند بازی و تبعیض کمتر بشود
United States
با همین نظرات احمدی 8 سال سرکار اومد خواهشا دوباره توهمون چاله نیفقیم
عمراً
و انفعال
ح ف
چقدر یاد حرف رزم آرا نخست وزیر شاه ملعون افتادم که تو مجلس گفت ما فقط بلدیم لوله هنگ بسازیم چه شباهت عجیبی است بین دار و دسته حاج آقا خاطره و اصلاح طلبان و دیگر وادادگان با عنصر زبون زمان پهلوی
فقط شناسنامه ایرانی دارند
دقیقا
سید
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یک کارمند بخش خودروسازی میگم لااقل در صنعت خودرو و قطعات و مواد آن،حرفش کاملا درست است و دلیلش هم حضور مدیران بی لیاقت و بدون تخصص در سالهای متمادی بر صنعت خودرو کشور است.
چنین شخصی سرپرست سازمان فضایی کشور است ؟! احمدی نژاد از صفر ماهواره فرستاد فضا حالااین میراث داره شده ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صادق
تابعیت آمریکایی و انگلیسی و اسر.......(خودم سانسور کردم ) هم دارند
واي برما با اين مسئوليني كه بر ما حكومت مي كنن .
در حديث معصوم آمده كه : از شر كسي كه خودش براي خودش ارزشي قائل نيست در امان مباش.
United Kingdom
البته اقای ترکان دلمه هفت رنگ را که فائزه هاشمی می پزد را از قلم انداختند
کامران
وقتی خودروسازان با وجود بازار انحصاری ایران هنوز هم از تکنولوژی های بیست سال قبل استفاده می کنند باید گفت صحبت حمایت از
آنها واقعا شرم آور است.
م- بارانپور
گاهی حقیقت با آبگوشت بزباش قاطی می شود واگر کسی ترشی برسفره گذاشت دلگیر نشوید برای هضم کردن بالاخره باید کاری کرد کمی بچشید بعد از ته دل مزه حقیقت را ابراز کنید یعنی به تلخی می زند؟ یا خود را به تلخی می زنید ؟
شروین
Iran, Islamic Republic of
این افریطه کیه که هی میاد ...میکنه...؟!
United States
توي اين دولت امثال مثل اينها زياده
عزيز
امین
Iran, Islamic Republic of
چرا پرت و پلا می گید. لطفاً بگویید در کدام تکنولوژی حرف اول جهان را می زنیم؟
سیدعلی ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولین تکنولوژی که دنیا، آسمون و زمین رو بهم میریزه تا ازش دست برداریم دانش هسته‌ایست.
دومین تکنولوژی توان موشکی و پرتاب ماهواره در فضاست که از قضا غربی‌ها روی اون هم دست گذاشتند.
سومین تکنولوژی، دانش نانو هستش که ما را جزو ده کشور برتر در دنیا قرار داده.
سوم دانشی داریم که تونستیم ارتش‌های تا بن دندان مسلح دنیا رو در فلسطین، جنوب لبنان، سوریه و عراق زمین‌گیر کرده و سرشونو به طاق بکوبیم که برآمده از مکتب سرخ عاشوراست.
و چهارم دانشی که در مواقع بروز بحران مثل فتنه 88 کشور را دو دستی تقدیم امپریالیسم جهانی نکنیم. آموزه‌ای که امام به ما تعلیم کرد: یعنی ولایت مطلقه فقیه.
روح الله
شیری که خوردی حلالت
اشتباه منفی دادم
در هیچ کدام ازینها که فرمودید نسبت به دنیا برتری نداریم! تولید می کنیم اما نه با بهترین کیفیت و قیمت! که اگر اینطور بود نیازی به واردات نداشتیم و چشممان به روسیه و چین و کره شملی و بازار سیاه نبود! در ضمن اولین هم نبودیم در تولید هیچکدامشان! برای مثال کشور اکوادور هم ماهواره به فضا پرتاب کرده!
حمید
نمیشه بگی چون اول نیستیم پس فایده نداره پله های علم یکی یکی باید برداشته بشه تا پشتوانه داشته باشه
سوفیا لوره
اگر هم حرفت درست باشه که نیست گناه آن به گردن آنهایی است که در نهایت بیسوادی شده اند همه کاره این مملکت کسی که اعتراف میکنه قادر به ساخت آبگوشت بز باش نیستیم چرا آورده اند سر کار ؟ در گدشته چه گلی به سر این مملکت زدی که حالا با اعتراف به بی عرضگی میخواهی بزنی در جوانی نتوانستی آبگوشت بز باش بسازی در پیری میخواهی بز باش درست کنی برای این مملکت ؟
ali
اين ها رو باباي پولدار يا كدخدا به ما نداد خودمون ساختيم اگر هم جايي ميلنگه از وجود افرادي مثل ايشون هست
خوب حرف درستی است چرا منفی می دید؟
Iran, Islamic Republic of
لحن ترکان شبیه به این است که من بعنوان مثال گفتم... ممکن است ما نقص داشته باشیم، اما این لحن تحقیرآمیز زننده و خجالت آور است...
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا داریم.. اگر خوب نگاه کنی میبینی وقتی با وجود اینهمه دشمنی از سوی غرب فقط خودمان توانسته‌ایم به آنها دست پیدا کنیم یعنی از دنیا سر هستیم
اگه اینطوریه، خب بنزین وارداتی وارد کن و پیشرفت هم کن!!!!!
Iran, Islamic Republic of
خدا شفا بدهد انشااله
United States
شعار دادن را یادت رفت بگی بزرگترین تکنولوژی که داریم همین شعار دادن
اصغر
اگر در صنایع هوا وفضا وهسته ای وبعضی صنایع دیگر چیزی غیر از شعار نداشتیم کشورهای بزرگ اینقدر مزاحم ما نمی شدند وتحریم نمی کردند حتما فرزندان این آب وخاک کاری غیر از شعار، کرده اند. که دشمنان وحتی دوست نما های ما این قدر به دست وپا افتاده اند که اکثر این پیسرفت ها در دوران ۸ساله قبل بوده چون قبلا این همه فشار نبوداین همه سیاه نمایی ظلم است به جوانان دانشمند کشور که با هیچ حمایتی در تلاش هستند
...
مواظب باش ترکان بعدی نباشی
استقلال : محقق شد، اگر چه در ژنوچای ضربه دید .
آزادی : محقق شد ، آن قدر که رسانه های زنجیره ای غرب پرست هر چرندی می گویند ، سران فتنه هنوز نفس می کشند و استوانه اش هم راست راست راه میرودو خاطره می گوید .
جمهوری اسلامی : محقق شد و با خون صدها هزار شهید آبیاری شد .
مرگ بر شوروی : 100 درصد محقق شد .
مرگ بر صدام :100 درصد محقق شد .
چشم دشمنان داخلی و خارجی
كامي
Iran, Islamic Republic of
اگر ما توانايي ساخت آفتابه رو هم داشتيم كه الان صفر تا صد بازارمون در اختيار كشور دوست و برادر چين نبود!!
واقعا؟!!
کامبیر
کامی جان نکنه توی یکی از روستاهای افغانسان زندگی میکنی چون در دور ترین روستاهای ایران دیگه کسی از آفتابه استفاده نمیکنه
Germany
صفر تا صد بازار در اختیار چین هست؟؟؟؟؟ این همه جنس ایرانی؟؟ یکم به خودتون تو خرید زحمت بدید. من علاوه بر مواد غذایی تقریبا تمامی پوشاک، کیف و کفش، لوازم بهداشتی، لوازم خواب و ظروف آشپزخانه و بسیاری از لوازم برقی ، اسباب بازی ، لوازم التحریر و خیلی چیزهای دیگر رو ایرانی میخرم. شما دقیقا کجا زندگی می کنید؟؟ کیش؟؟ یا آستارا؟؟
اصغر
توهم یکی از ما مثل چینی ها سخت گوش ومتعصب باش وبساز در دولتی که مسولش نق بزند معلوم است که وضع صنعت ما چه خواهد شد اگر من به جای رییس جمهور بودم حداقل به خاطر عرق ملی اورا بر کناروتوبیخ می کردم تا آیه یاس وناامیدی برای جوانان نخواند و عبرت سایر ین شود.
Iran, Islamic Republic of
البته تو در مورد لیاقت امثال خودت حرف میزنی
ترش نکنی عمو اگه اینقدر خوبیم پس چرا الان‌گشنه‌ایم!!!
آخش دلمون برای امریکا و اروپای غربی و اسراییل غاصب و شیمون پرز و نتانیاهو ی جنایتکار و همه مستکبران عالم کباب شد ُ یعنی این بدبخت های بیچاره اینقدر تشنه و گرسنه هستند که بخاطر آبگوشتمو ن و قرمه سبزی مون ۳۵ ساله دست از سرمون بر نمی دارن و علیه مون همه گونه توطءیه می کنن قطعنامه صادر می کنن و .... یعنی بیچاره ها روشون نمی شده به ایران بگن بما آب گوشت و قرمه سبزی بدین و الکی هی به انرژی هسته ای و موشک ها و پهپاد ها و ماهواره های فضایی ُ سلول های بنیادی ُ نانو و ..... گیر می دن . بابا چقدر ما هواسمون پرت بود و به این بیچاره های گرسنه توجهی نمی کردیم ُ البته از یک نظر هم خودشون مقصر هستند که با ما رک و روراست صحبت نکردن و نگفتن که گرسنه هستند ُ چرا که ما ایرانیان آدم های خیلی مهربانی هستیم و راضی نمی شدیم حتی دشمنمون از تشنه گی و گرسنه گی بمیره . به هر حال هروقت خودشون بما بگن که گرسنه هستند حتما بهشون آن چنان آبگوشت بزباشی و قرمه سبزی بهشنون می دادیم که حتی انگشتاشون هم بخورن . شاید دیگه دست از سر ما بردارن و علیه مون قطعنامه صادر نکنن .
علی
Iran, Islamic Republic of
اگه گشنه بودی الان تو اینترنت نبودی که پیام بدی!!!!
...
عزیز دلم در خانه اگر کس است یک حرف بس است . اما در مورد ایشان.....
مهدیار آستانی
این رو هم با خودت زمزمه کن موفقیت های علمی و نظامی کشورمون در نهایت خصومت و محدودیت ها به دست اومده
واقعا جدی میگی ؟
فارسی داره میگه نسبت به جهان. بعد میای میگی موفقیت فلان ؟
الان تو نظامی ما حرف اول رو می زنیم ؟!
Iran, Islamic Republic of
بله ... در شبیه سازی پیشرو هستیم.. هیچ کس در هیچ کجا نمی تونه ادعا کنه که در علمی اوله ... کشورهای دست اول وجود دارن.. که ایران در بسیاری از علوم رتبۀ بالائی داره.
در شبیه سازی و نانو اگر حرف اول رو نزنیم برابر با علم روز جهانیم
َشبیه سازی چی؟
به فرض که علمشو داشته باشیم
میوه و ثمره همه تلاش ما تو پیشرفت علم دنیا رو بقیه میبرن میچینند و استفاده می کنن و گرونتر به خودمون می فروشن
طرف منکر پیشرفت ما نشده
گفته قابل رقابت نیست


آیفون و سامسونگ رو با جی ال ایکس مقایسه کن

سمند و بنز و بی ام دابلیو



خبرو درست بخونیم ، لطفا
در فروش گاز به قیمت یک دهم با همت شما رتبه اول را داریم
عبدالله
دراین مورد حق داری چون وزیرنفتمون بیژن نامدار !!!! کرسنته !!
مهدی . ح
باید به همه اونایی که موافق حرف ایشان هستند بگویم : 1. ما 35 سال انقلاب کرید و تا سال 67 جنگ داشتیم از اون موقع به بعد که تقریبا 26 ساله میشه شروع به پیشرفت کردیم اونم با این همه تحریم همه جانبه ، توانستیم به علوم های مختلف دست پیدا کنیم که در علم های مهمی مثل نانو و شبیه سازی و در برخی صنایع دفاعی جزء اولین ها باشیم در حالی که کشور های غربی بیش از یک تا دو قرن بدون هیچ تحریمی و با تبادل آزاد اطلاعات بین خود و کشورهای دیگر ( و صد البته با غارت کشور های دیگر ) توانستند پیشرفت کنند . (فقط کافیه در زمینه های پیشرفتهای علمی ایران عزیزان یه تحقیقی بکنند تا ببینند در زمینه های مختلف که اسمش را هم نشنیدیم چه پیشرفتی کردیم)
محسن
اشتباهی مثبت زدم
محمد
این بابا همه چیز را با شکمش می سنجه
فلاح
افرین واقعا همینطور
شاید هم....
لران
Iran, Islamic Republic of
تکنولوژی برتر دست آمریکاست، پس اروپایی ها هم باید بیایند مثل این آقا حرف بزنند؟
سلیمانی
Germany
حرف ترکان مثل این است که بگیم یک بچه ۸ ماهه نمیتونه بدود پس عقب مانده است!!! ما تازه ۳۰ سال هست که به برکت وجود امام پا در راه پیشرفت اسلامی گذاشته ایم. نمیخواهیم به مدد غارت همسایگان و له کردن دیگران و زدوبند با قدرت ها بزرگ پیشرفت کنیم. ما پیشرفت اسلامی میخواهیم که خیلی کار سختی هست. البته با وجود مدیرانی مثل ترکان بسیار بسیار سخت تر هم خواهد شد. خدا کند مردم بیدار شوند و بفهمند اطرافیان حاج آقا هرچه در توان داشتند رو کردند و دیگر بیشتر از این ظرفیتی ندارند.
آقا امین باید به سرعت پیشرفت نگاه بکنی
ما توصنعت هسته ای یا نظامی سرعت رشدمون بیشتر هست تا اونا ملی مشکل اینجاس که اونا خیلی زودتر شروع کردن و ما خیلی دیر و این هم به خاطر باج دادن سلسله های پهلوی و قاجار هستشوال اگه الن آمریکا وایران رو بر فرض رو یه خط قرار بدیم ما جلوتر بودیم
پرت و پلا خودت می گی:
آخش دلمون برای امریکا و اروپای غربی و اسراییل غاصب و شیمون پرز و نتانیاهو ی جنایتکار و همه مستکبران عالم کباب شد ُ یعنی این بدبخت های بیچاره اینقدر تشنه و گرسنه هستند که بخاطر آبگوشتمو ن و قرمه سبزی مون ۳۵ ساله دست از سرمون بر نمی دارن و علیه مون همه گونه توطءیه می کنن قطعنامه صادر می کنن و .... یعنی بیچاره ها روشون نمی شده به ایران بگن بما آب گوشت و قرمه سبزی بدین و الکی هی به انرژی هسته ای و موشک ها و پهپاد ها و ماهواره های فضایی ُ سلول های بنیادی ُ نانو و ..... گیر می دن . بابا چقدر ما هواسمون پرت بود و به این بیچاره های گرسنه توجهی نمی کردیم ُ البته از یک نظر هم خودشون مقصر هستند که با ما رک و روراست صحبت نکردن و نگفتن که گرسنه هستند ُ چرا که ما ایرانیان آدم های خیلی مهربانی هستیم و راضی نمی شدیم حتی دشمنمون از تشنه گی و گرسنه گی بمیره . به هر حال هروقت خودشون بما بگن که گرسنه هستند حتما بهشون آن چنان آبگوشت بزباشی و قرمه سبزی بهشنون می دادیم که حتی انگشتاشون هم بخورن .
محمدعلی
با این فرمایش ترکان کاملاً موافقم چون سالهای سال ایشون و امثال ایشون بر مسند صنعت مملکت تکیه زدند و با همین افکار منور بود که می خواستند شرکت پتروپارس را توی انگلیس ثبت کنند که با روشنگری دلسوختگان ناچار شدند در ایران به ثبت برسونند.
خوب است آقای ترکان قدری در مورد عملکرد مشعشع خودشان در مناصب غیر قابل شمارشی که به دلیل دفع‌الرجال به ایشان رسیده بود روشنگری بفرمایند.
شاهد
دمت گرم. موافقم
شما چیکار کرده ای اقای ترکان تو این 35 سال؟
کریم شیره ای
فکر کنم توی این 35 شال داشته تمرین آشبژی بخشوش در ژمینه آبگوشت بژباش و قورمه میکرده ولی موفق نشده و اعتراف کرد که نمیتونم بشاژم به ایشون پیشنهاد میکنم از نمیرو شروع کنه یهو شرا رفتی شراغ بزباش
مهدی
Australia
سلام
روی قرمه سبزی وآبگوشت بزباش کارکرده
داوود
امثال ترکان و هزاران نفر بد تر از ترکان را پدر خوانده بر این مردم مظلوم مسلط کرد
شادی
محمد علی حرف درست است
59
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم که آقای ترکان این همه موفقیت در کشوررا نمی بینند
حال ادم از این همه خودباختگی و خودکم بینی به هم می خوره
حمید
ای گفتی
شادی
قصدشون از شوک خارج کردنه
Iran, Islamic Republic of
اقای ترکان 35 سال است که تو همهکاره ای .چرا امروز این حرف رامیزنی ؟ تو تاحالا چه کردی ؟ حالایادتت امده؟
Iran, Islamic Republic of
اخه خدایی مگه غیر از اینه
کاملا درست گفته

فقط یک تکنولوژی مثال بزنید که ما قابل رقابت باشیم... نداریم!
انرژی هسته ای و فضایی شدن که تنها در اختیار چند کشور جهان است.
Iran, Islamic Republic of
به نظرتون تو انرژی هسته ای و فضایی ما الان قادر به رقابت هستیم؟

شما می دونی ناسا الان داره چیکار میکنه و ما کجاییم؟ لطفا یکی را پیدا کن تو این زمینه متخصص باشه برات توضیح بده متوجه بشی چه خبره

یا تو انرژی هسته ای به نظرت الان ما داریم با کشورهای دیگه رقایت میکنیم؟ کشورهایی که بالای 80 درصد تولید برقشون از انرژی هسته ای است....

بیماری ما ایرانیها اینه که گاهی آنقدر دچار خود بزرگ بینی میشیم که عقب ماندگی هامون را یادمون میره....

من حرفم این نیست که تعطیل کنیم صنایع را! نه! حرف این است که به علل ضعف مدیران و بی کفایتی شان نمی تونیم رقابت کنیم با بقیه!
Iran, Islamic Republic of
اگه تسلیم کدخدا بشیم چی؟ اونوقت می تونیم رقابت کنیم؟ البته شاید بتونیم . اونهم در رقابت برای نوکری بیشتر. چرا این همه خود باختگی؟ وقتی دشمنان اعلام می کنند رشد علم در ایران ۱۳ برابر متوسط جهانی است ، نمیدانم چرا بعضی ها فقط خودباختگی خودشان را می بینند. اگر کد خدا و نوکرانش می گذاشتند و بگذارند ، ما در بسیاری از زمینه ها اول میشدیم و خواهیم شد. به شرط اینکه امثال آقای ترکان و نعمت زاده (که در ابتدای سال گفت من در اروپا با یک تکنولوژی عمل جراحی انجام دادم که ۸۰ سال دیگر هم به ایران نمی رسد) نخواهند ضعف و خودباختگی خود را به ملت تزریق کنند.
چراغعلی
خب پدر جان برای همین بود که شاه را بیرون کردیم و برای همین بود که جنگ و هزاران توطئه بر علیه این گشوردرست کردند و میکنند که پیشرفت نکینم
Germany
ما در زمینه درمان ناباروری دربین ۳ کشور اول دنیا هستیم. البته به نظر من مقایسه باید نسبی باشه. این که ما خودمون رو با کشورهایی مقایسه کنیم که سال ها کشورهای دیگر رو غارت کردند و با ایجاد اختلاف و جنگ های محلی بقیه کشورها رو عقب مانده نگه داشته اند و با غارت منابعشون با پول حرام پیشرفت کرده اند، کار بسیار اشتباه و دور از عقلی هست.
واقعا برای روحانی دلم میسوزه که دور وبریهاش به جای اینکه باری از روی دوشش بر دارند مرتبا با سخنان بیجا هزینه برایش میتراشند!
آخش دلمون برای امریکا و اروپای غربی و اسراییل غاصب و شیمون پرز و نتانیاهو ی جنایتکار و همه مستکبران عالم کباب شد ُ یعنی این بدبخت های بیچاره اینقدر تشنه و گرسنه هستند که بخاطر آبگوشتمو ن و قرمه سبزی مون ۳۵ ساله دست از سرمون بر نمی دارن و علیه مون همه گونه توطءیه می کنن قطعنامه صادر می کنن و .... یعنی بیچاره ها روشون نمی شده به ایران بگن بما آب گوشت و قرمه سبزی بدین و الکی هی به انرژی هسته ای و موشک ها و پهپاد ها و ماهواره های فضایی ُ سلول های بنیادی ُ نانو و ..... گیر می دن . بابا چقدر ما هواسمون پرت بود و به این بیچاره های گرسنه توجهی نمی کردیم ُ البته از یک نظر هم خودشون مقصر هستند که با ما رک و روراست صحبت نکردن و نگفتن که گرسنه هستند ُ چرا که ما ایرانیان آدم های خیلی مهربانی هستیم و راضی نمی شدیم حتی دشمنمون از تشنه گی و گرسنه گی بمیره . به هر حال هروقت خودشون بما بگن که گرسنه هستند حتما بهشون آن چنان آبگوشت بزباشی و قرمه سبزی بهشنون می دادیم که حتی انگشتاشون هم بخورن . شاید دیگه دست از سر ما بردارن و علیه مون قطعنامه صادر نکنن .
علی اصغر
هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که در صنعت هسته ای خود کفا باشد خود آمریکا برای بعضی ازتکنولژی هسته ای به عنوان مثال آب سبک به گشور دیگر ی نیاز دارد مطاله کنیدد رخواهید یافت همین گونه است ولی ایرانی با با تمام سنگ اندازی خارجی ها و خیانت نوکرانشان در داخل صددر صد این دانش را بومیه کرده است .
مسیح
این بابا و خیلی های دیگه با برنامه ریزی دقیق پدر خوانده همه کاره این مملکت شدند اگر مهره چینی پدر خوانده نیود حتی کسانی که به وزارت هم رسیدند قادر داشتنبه مدیریت یک مغازه کله پاچه ای نبودند
یک دانشجو
Iran, Islamic Republic of
افتخارملت به امثال چمران ها ،احمدی روشنها، شهریاری هاو تهرانی مقدم هاو...است ونه آدمهای بی مایه وخودباخته .
ناشناس
هرچی میکشیم از نفوذ برنامه ریزی شده پدر خوانده در قبل از انقلاب است
کجای حرف این بنده خدا همچین معنی داره اتفاقا از تعرفه حمایت کرده وگرنه باید می گفت تعرفه واردات رو بردارید تا ماشین کلا وارداتی باشه و صنعت خودرو داغون بشه دوم اینکه حرفش درسته ممکنه ما تو بضی صنایع جز برترینها باشیم اما در هیچ صنعتی پیشرو و یکه تاز میدان نیستیم جز همون صنایع بومی و دستی
این حرفش اصلا درست نیست که بگوید:"در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم. "
وقتی بی لیاقت ها مدیر می شوند، حرف ....هم می زنند.
حمید
باید از خانواده شهدا عذر خواهی کرد. بابت بی تدبیری و بی غیرتی بعضی ها . متاسفم که بعد از سی پنج سال زحمت و رشادت باید عوامل خود فروخته در این کشور مدیر شوند.
ناشناس
به صحبت های قبلی این بابا مرجعه کنید دقیق مثل شاگرد شوفر های زمان رضا خان حرف میزنه
حسین
Iran, Islamic Republic of
حرف حق تلخه
Turkey
جدا استاد؟
اون وقت تو ۳۰ سال گذشته مسئول ایجاد این حرف حق کی بوده؟ به جز همین آقایونی که ۳۰ سال همه مناصب حیاتی رو بین خودشون دست به دست کردن؟
وچشم و گوش جنابعالی بسته.....
شنگول
حرف حق تلخ نیست بلکه حق است ولی حرف ناحق تلخ و پوچ و بی ربط است
Iran, Islamic Republic of
این همون تدبیر و امیدی بود که روحانی میگفت؟!
داوود
کل دارو دسته و قبیله پدر خوانده هجوم آورده اند توی این دولت و همه چیر را قبضه کرده اند و متلک هم بار مردم و نظام میکنند
بله این دقیقا همون چیزی بود که روحانی از اول به دنبالش بود ، مدیر شدن افراد غرب زده
حسین
این اقایان به قد و قوراه خودشون و کارهایی که کردن نگاه می کنند و به این نتیجه می رسند .نه عزیز دلم هستن ایرانی هایی که در این کشور کارهای بزرگتر از قد و قواره شماها و دوستانتان انجام داده اند و شماها نمی توانید اونها را ببینید .
فقط مشکل اینجاست که توی این مملکت متاسفانه کارهای بزرگ به انسانهای کوچک واگذار میشود
چراغعلی
یک ماه قبل از پیروزی انقلاب به سفارش دولت وقت برای یکی از چهار راه های شلوغ تهران (اگر اشتباه نکنم پل گیشا ) قطعات پیش ساخته پل وارد شد باززکان به مهندسین آن کشور اجازه نصب آنرا نداد و گفت مهندسین خودمون این کار را میکنند ولی مهندیسین خودمون نتونستند و به ناچار از بلژیک آمدند و پل را نصب کردند . این آقای ترکان هنوز مغزش قبل از 57 است و متعلق به اون دوران است بیخودی و به ناحق در این مملکت 35 سال است که پست مدیریتی میگیره که حقش نیست
مجید
Iran, Islamic Republic of
جناب ترکان جنابعالی درزمان تصدی پست وزارت ... ومسئولیت های خطیری که داشته اید به این تجربه گرانقدررسیده اید لطفا" آشپزخانه ای که آموزش دیده اید راآدرسش رااعلام عمومی بفرمائید.
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
(مقام معظم رهبری)همه‌ی ابزارهای فرهنگی و تبلیغی در طول صد سال یا بیشتر به‌کار گرفته شد، تا این ملت را به خودشان بدبین کنند - یکی از شخصیت‌های سرشناس معروف می‌گفت: ایرانی، یک لولهنگ نمی‌تواند بسازد! - لولهنگ یعنی آفتابه گِلی؛ آن زمانها از گل، آفتابه درست می‌کردند. این‌جور این ملت را تحقیر می‌کردند. این ملت حالا در زمینه‌های زیستی، در زمینه‌ی فعالیت‌های گوناگون علمی، تحقیقی کارهایی می‌کند که خودش را جزو ده کشور اول جهان قرار می‌دهد؛ این، شوخی نیست. این مسأله به ملت ما، به شما جوان‌ها، در هرجا که هستید و در هر قسمتی که کار می‌کنید، هشدار می‌دهد که قدر خودتان را بدانید، حرکت کنید، ناامید نشوید؛ شماها می‌توانید. شما آن نسلی هستید که اگر خوب عمل کردید، آینده‌ی این کشور را - صد سال، دویست سال یا بیشتر - تضمین خواهید کرد.
احمد علی جهان بین
با سلام آقای ترکان چشمهایتان را خوب باز کنید و این همه پیشرفت در علوم توسط فرزندان ایران را ببینید و برای خارجیها این قدر خوش رقصی نکنید خجالت داره
ناشناس
کسی که بلد نیست آبگوشت بز باش درست کنه شک نکن که رقص هم بلد نیست چه برسه که خوش هم برقصه
بر همچین سیاستمداری باید گریست از دولتی که رییس ....فارغ التحصیل اروپاست و وزیر امور خارجه اش فارغ التحصیل آمریکا و برای غربیها درد دل میکنه که یاران حزبیش رای بیارن بیشتر از اینن توقع نیست ما در شبیه سازی و در نانو اگر برتر نباشیم با سایر کشورهای پیشرفته برابریم سایر موارد تولید داخلی رو هم باید تقویت کنیم البته با وجود این دولت همچین چیزی محال
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواب نداره
یحیی
Iran, Islamic Republic of
البته آلزایمر هم بدکوفتیه
بله!!!!!!
حران
Iran, Islamic Republic of
نا مطلع دیگه‌ای چند وقت پیش با اعتماد به نفس تو دانشگاه گفت:
"آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد"

بعد چند وقت گذشت و ایران با موشک‌های دست چندم خود (فجر5) بزگترین دوست آمریکا یعنی رژیم صهونیستی را به غلط کردن انداخت.
حالا این بنده خدا هم که جز قورمه و آبگوشت چیزی در زندگی ندیده و نمی‌شناسد بذارید چیزی بگه تا همه بفهمیم اینم هست!
آیا این چیزی بود که ما می خواستیم؟
Ireland
عزیز جان، تو که قلع و قمع کردی کامنت منو!
از 3 تا پاراگراف فقط جمله ی آخرش را منتشر کردی، خوب حداقل این را هم منتشر نمی کردی دیگه خوش انصاف!
این همه به جریان مخالف شما در کامنت ها توهین میشه و شما بدون کم و کاست منتشر می کنید، حداقل کامنت های بدون توهین مخالفنتان را هم منتشر کنید دوستان عدالت محور من!
خب بله آقای ابو المشاغل با وجود مدیرانی مثل شما نباید هم پیشرفت کنیم اما جهت اطلاع در ساخت بسیاری از تجهیزات جز کشورهای اول دنیا هستیم .ایران به مدیرانی و افرادی مثل شهید طهرانی مقدم نیاز داره تا به جایی که شایسته نام ایران اسلامیه برسیم
وای بر شماغرب زده های بی ...
Sina
Iran, Islamic Republic of
مملکت که 8+8+2... دست شما بوده و هست
آن 8 سال 84 تا 92 هم که فقط سنگ انداختید
ف.هـ هم در تجمع فتنه گران گفت از بالای مملکت تا پایین رو بابای من اورده رو کار، اصلاحات ادامه سازندگی هست و...
بی کی میگید اینارو!؟؟!!؟؟!؟!؟
VP
Iran, Islamic Republic of
بی هویت
همایون
United States
از ترکان بیش از این انتظار ی نیست
اكبر آقا بفرما
کاملاً صحیح است
Iran, Islamic Republic of
کجای حرف ترکان یادآور این جمله است؟
محسن 2
Iran, Islamic Republic of
اگر این آقای محترم به گفته خودش اعتقاد داشته باشد باید بپذیرد این آش را خود ایشان در دوران اقای هاشمی پخته ! پس ظهور دوباره خود را در صنعت زیر سئوال میبرد
عدالت
Iran, Islamic Republic of
واقعا چگونه شما به این تفسیر و مقایسه رسیده اید ا..علم سخنان ترکان درحمایت از صنایع و تولید ملی بود و با جملات آقایان نامبرده شده کلاملا متفاوت
آخه بی انصافی و تفسیر به رای تا کی
عبدالله
آقای عدالت ! یه دفعه دیگه افاضات آقای ابوالمشاغل رو بادقت بخون تا بهتر متوجه بشی !
عمار
Iran, Islamic Republic of
آقای ترکان از افاضات مرعوبانه شما متاسفیم! بله اگر مملکت را دست امثال شما نمی دادند ما امروز قله های تمدن را فتح میکردیم چه کنیم که گرفتار شماها مدیران خودباخته شده ایم
Iran, Islamic Republic of
ایشان نباید نادانی و ناتوانی خودش را به ملت ایران تعمیم دهد
علیرضا
United States
"صنعت خودرو زحمات توفیقات مناسبی را بدست آورده‌ایم به همین دلیل نباید با عصبانیت در مورد این صنعت صحبت کنیم."
نتیجه گیری شما با کدام منطق است ؟
ح ف
از این رو راستی و صداقت آقای ترکان تشکر میکنیم و عرض میکنیم حضرت آقا دوستان و همفکران و خود شما نزدیک به دو دهه مدیریت کلان مملکت را بر عهده داشتید و اگر کمبود و کاستی هست بیش تر از همه متوجه خود شماست
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
روشنفکران دوره طاغوت با به اصطلاح روشنفکران امروز مگه فرقی هم می کنن؟
ناشناس
8 سال زمین و زمان را بهم دوختند که این مملکت پیشرفت نکنه در حال حاضر وزیر اوت شده علوم اساس علم را در این مملکت بهم زد و هنوز بنا دارند کسی را وزیر کنندکه گند بزنه به علم و پیشرفت در این مملکت بعد خودشان هم مدعی میشوند و به دروغ میگن آبگوشت بز باش بلد نیستیم آیا میدانید چند صد میلیون خرج شد تا به دهان مردم کلمه بگم بگم و خس وخاشاک و هاله نور را حا بندازند که احمدی ضایع بشه باور نمیکنید ولی صد ها میلیون آقایون با کمک پدر خوانده خرج کرند تا تبلیغ کنند که در شمال شهر تهران در وسط زمستان گوچه فرنگی 1000 تومن گران شده اگر کسی بشینه بررسی کنه خواهد دید که چه جنایاتی کردندکه کسی که خارج از قبیله پدر خوانده آمده سرکار رسوای ازل و ابد بشه خیلی ها هم توی این مملکت شده بودن پیاده نظام مجانی برای اون بابا و در نهایت باز دارو دسته همین بابا آ مدند سرکار که اگر آزادش بزارند توی این 4 سال هستی این مردم را به باذ فنا خواهد داد
حرف درستى زده. واقعيت تلخه
ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته‌ایم به نقطه‌های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم؛ یک مثال آن، تولید علم است؛ یک مثال آن، صنعت و فناوری است؛ در اینها ما تحریم بودیم، الان هم تحریم هستیم. در مورد دانشهای پیشرفته و روز، الان هم درهای مراکز علمی مهم بِروز دنیا به روی دانشمند و دانشجوی ایرانی بسته است، امّا درعین‌حال، ما در نانو پیشرفت کردیم، در هسته‌ای پیشرفت کردیم، در سلّولهای بنیادی پیشرفت کردیم، در صنایع دفاعی پیشرفت کردیم، در صنایع پهپاد و موشک، به کوری چشم دشمن، پیشرفت کردیم؛ چرا در اقتصاد نتوانیم پیشرفت کنیم؟! ما که در این سر صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون این همه موّفقیّت به دست آوردیم، در اقتصاد هم اگر عزممان را جزم کنیم و دست به دست هم بدهیم، میتوانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کِی این تحریم را برمیدارد، کِی فلان نقطه را موافقت میکند؛ به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه‌کار میتوانیم بکنیم.
بیانات رهبری در حرم مطهر رضوی
علي
هرچند كه اين سخن بوي خود باختگي ميدهد و شايد بر اساس همين تفكر به توليد بنزين با كيفيت داخل به بهانه سرطان زا بودن و به خاطر منافع بعضي از نور چشمي هايشان در واردات بنزين ضربه زدند اما بنظر ميرسد بحث ايشان بيشتر براي حمايت از صنعت خودرو است
چرا حرف ....میگی و خبر رو تحریف میکنید.
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
حرص وطمع بعضی ها اجازه بدهد جوانان غیور این مملکت بهترین ها را خواهند ساخت
احمدی
واقعیت گفته
کریم شیره ای
احشنت به احمدی
مجتبی
اول : ما پیشرفتهای خوبی داشته ایم و در خیلی از صنایع حرف برای گفتن داریم
دوم : اگر هم در جایی نمونه خارجی کیفیت بهتری دارد ، نمونه ایرانی با قیمت خیلی مناسبتر عرضه میشود (مثلا یخچال ایرانی خیلی ارزانتر از نمونه خارجی است ) ، اما در مورد خودرو شما میخواهید بدون رقابت و با همان کیفیت ، خودروی ایرانی را به بالاترین قیمت ممکن به مردم بفروشید
Iran, Islamic Republic of
30 سال پیش صنعت خودرو سازی کشور ما و کشور کره جنوبی در یک سطح بود. آنها حالا کجایند و ما کحائیم. پراید را از آنها گرفتیم ولی نتوانستیم کیفیت آنرا در همان سطحی که به ما دادند حفظ کنیم. تا زمانی که صنعت خودرو سازی دولتی باشد و مدیران دولتی آن به فکر بهبود واقعی کیفیت نباشند وضع بهتر نمی شود.
یونس
وادادگی که شاخ و دم نداره .یه نگاهی به روسای مناطق آزاد و سوابق آنها و همچنین میزان حقوق و ثروتشان بیندازید متوجه میشوید که حضرات دغدغه ای جز ....ندارند .
منظورش این بوده که ما نمی توانیم از جهت قیمت تمام شده و کیفیت با آنها رقابت کنیم
Iran, Islamic Republic of
معنای سخن اقای ترکان این است در دولت قبل ایران از نظر مردم تعطیل بوده است اما از نظر صدا و سیما ما قدرت اول جهان بودیم
Turkey
دولت قبل استاد؟
قبل از دولت قبل ما سرور جهان بودیم؟
ترکان و امثال ترکان ۳۰ سال تو این ملکت مناصب اجرایی رو دست به دست کردن و ما امروز اینجا ایستادیم.
حتی توی ۴ سال اول دولت قبل هم ایشون مسئولیت کلیدی داشته. پس به نظرت مسئول این وضعیت کشور کیه؟ جز شما و روساتون که به اسم مردم حرف میزنین؟
اینم بگو ترکان و امثال ترکان 30 سال در این کشور سمت داشتن ولی مثل نوبخت از همون سال 84 دلشون با رییس جمهور سال 84 صاف نشد اثرات همون دل ناصاف و ....ای بازیهاشونم بود که اونهمه مشکل از 88 به بعد برای کشور پیش آمد همونایی که یه زمان از تحریم کشور بخاطر ضربه خوردن دولت قبل خوشحال بودن حالا از تحریمها ناراحتن
زیاد هم حرف بیربطی نزده که بخواد به قبای عده ای متوهم بر بخوره .
Turkey
اگه حرفش درست باشه مسئولش دقیقا خودش و هم پالکی هاش هستن که همواره و تو هر دولتی مملکت دستشون بوده
سامان
مهندس ترکان خدوم رو با چه افرادی مقایسه کردی؟ ایشون نظرش اینه که باید پیشرفت کنیم ولی طاغوتیانی که گفتی نظرشون این بود که نمی توانیم پیشرفت کنیم.
بنّا
Iran, Islamic Republic of
ماله کشی هم حدوحدود دارد.
عباسی
Iran, Islamic Republic of
واقعا به دولت امید ،امیدوار شدم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
حقوق و پاداشهای آنچنانی و خدوم؟؟؟؟؟؟!!!
Finland
این بنده خدا از تخصص خودش و همفکرانش حرف زده
حسن
خوش بحال شما که از اول انقلاب تا بحال برای این مملکت تصمیم گیرنده بوده اید
ایرونی
سخنانی گهر بار!!! از یک ژنرال معتدل!!
ایرانی
لیاقت این ترکان همان آبگوشت بز باش است...
مودی
Iran, Islamic Republic of
اصل موضوع حمایت از صنایع داخلی بخصوص صنعت خودروسازی موضوع درستی است البته باید توجه داشت که نوع حمایت فعلی از این صنعت بسیار اشتباه است و باید تغییر کند .... اما واقعا جای تاسف است که یک مسئولی که علاوه بر مسئولیت کنونی زمانی در این کشور وزیر دفاع و وزیر صنعت هم بوده است اینگونه تحقیر آمیز و بدون داشتن اعتماد به نفس به صنعت و توان داخلی ایران بنگرد . بر زبان جاری کند.....
و صد البته باید هم در چنین فضایی بشدت نگران پیگیری اقتصاد مقاومتی بود و همچنین بشدت نگران دیپلماسی کشور که تمام هم و غم خود را بر بستن با کدخدا برای برون رفت از مشکلات اقدصادی کشور گذاشته است !!!! سال گذشته بود که جناب رییس دستگاه دیپلماسی خارجی نطق فرموده بودند که کدخدا میتواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی و نظامی ما را ازکار بیندازد...!!!!
علی
Norway
ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته‌ایم به نقطه‌های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم؛ یک مثال آن، تولید علم است؛ یک مثال آن، صنعت و فناوری است؛ در اینها ما تحریم بودیم، الان هم تحریم هستیم. در مورد دانشهای پیشرفته و روز، الان هم درهای مراکز علمی مهم بِروز دنیا به روی دانشمند و دانشجوی ایرانی بسته است، امّا درعین‌حال، ما در نانو پیشرفت کردیم، در هسته‌ای پیشرفت کردیم، در سلّولهای بنیادی پیشرفت کردیم، در صنایع دفاعی پیشرفت کردیم، در صنایع پهپاد و موشک، به کوری چشم دشمن، پیشرفت کردیم؛ چرا در اقتصاد نتوانیم پیشرفت کنیم؟! ما که در این سر صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون این همه موّفقیّت به دست آوردیم، در اقتصاد هم اگر عزممان را جزم کنیم و دست به دست هم بدهیم، میتوانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کِی این تحریم را برمیدارد، کِی فلان نقطه را موافقت میکند؛ به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه‌کار میتوانیم بکنیم.
بیانات رهبری در حرم مطهر رضوی
01/01/1393
Iran, Islamic Republic of
ما در تولید علم هیچ پیشرفتی نداشتیم بلکه در دزدیدن مقالات توفیق زیادی داشته ایم
اقبال
Iran, Islamic Republic of
آقاي تركان بفرمائيد در زمان وزارتين دفاع و راه وسالهاي پارس جنوبي دستاوردهايشان چه بوده ؟ شايد دوران آقايان استثناست !!!!
Iran, Islamic Republic of
به خاطر بي ...امثال تو
خواهشا مغلته نکنید.این بدبخت گفته تکنولوژی صنعتی.نگفته فناوری آزمایشگاهی.
واقعا غیر از فن آوری هسته ای در حد پایپینگ (که اونو هم آقایان از بین بردند و صنعت موشکی (که بحث اون هم اصلا از مناسبات صنعتی جداست ) توی تولید چه چیزی در صنعتی حرفی برای گفتن داریم
ناشناس
گویا آقای ترکان نیاز به عینک دارد که پیشرفتهای کشورش را ببیند . ثانیا" گوش شنوا می خواهد که از دشمن هم تعریف و تمجید ایران را بشنود ثالثا" که همه فکر و ذکر ایشان گویا خورد و خوراک بوده . واقعا " برای مردم عزیزیمان و خودم متاسفم که آدمهای.... بی احساس همچون .....جزء مسئولین این کشور شده اند
Iran, Islamic Republic of
منظور شما از پیشرفت حتما تورم 45درصد و رشد منف 6.9 درصد می باشد
سیدعلی(گمنام)
Iran, Islamic Republic of
سلام
اولین تکنولوژی که دنیا، آسمون و زمین رو بهم میریزه تا ازش دست برداریم دانش هسته‌ایست.
دومین تکنولوژی توان موشکی و پرتاب ماهواره در فضاست که از قضا غربی‌ها روی اون هم دست گذاشتند.
سومین تکنولوژی، دانش نانو هستش که ما را جزو ده کشور برتر در دنیا قرار داده.
سوم دانشی داریم که تونستیم ارتش‌های تا بن دندان مسلح دنیا رو در فلسطین، جنوب لبنان، سوریه و عراق زمین‌گیر کرده و سرشونو به طاق بکوبیم که برآمده از مکتب سرخ عاشوراست.
و چهارم دانشی که در مواقع بروز بحران مثل فتنه 88 کشور را دو دستی تقدیم امپریالیسم جهانی نکنیم. آموزه‌ای که امام به ما تعلیم کرد: یعنی ولایت مطلقه فقیه.
Iran, Islamic Republic of
انشاالله سال 96 سال بازنشستگی ژنرالهای خودباخته خواهد بود
ان شاالله
رضا
ایشان با توجه به ترکیب پیر پاتلل دولت آقای روحانی دارن اظهار نظر میکنن با این دیدگاه ایشون که خودشون قرنهاست وزیر و مسئول بودن حق دارن
شیراز-حسین
خورشت قیمه ،سبزی کتلت ،اش رشته ،آش سبزی ،حلیم بادمجون ، حلیم گندم و. .. اضافه کن جناب آقای ترکان
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا افق دید ایشون از سفره ی منزل فراتر نمیره!
بابازاده
ما با قانون جدید که اخذ زیر میزی(باج گیری)توسط اطبا(تحصیلکرده وباسوادترین قشر)ممنوع شده
وبدینترتیب واعلان عمومی که سایر باج گیریها وتخلفات وقانون شکنیها همچنان مجاز وبلامانع میباشد
این مطلب راهرکی ودرهرمقطع زمانی گفته باشد زیاد بی ربط نگفته
آقای اصولگرای ما به بهانه افشای نام لیست افراد رانت خوروغارت گربیت المال 8سال هرچی خودسری داشت انجام دادوآخرسرهم این لیست ازجیبشان ببرون نیامد
صادقي
اقاي بابا زاده اقاي احمدي نژاد ليست را از جيب در نياورده اورا سردمدار جريان انحرافي معرفي كردند و بر او تاختند واي به ان روز كه ليست را از جيب در مياورد .
مهدیار آستانی
جناب نعمت زاده هم فرموده بودند رفتم آلمان گوشم رو با یک تکنولوژی عمل کردم که تا پنجاه سال دیگه وارد ایران نخواهد شد. وزارت نفت هم که آزمایشات ساده ای که به راحتی در داخل انجام میشود را قبول ندارند و برای مستند کردن ادعاهای آلودگی بنزین به آزمایشگاه های اروپا متوسل میشود. محمود سریع‌القلم هم فرموده بود باید رسم الخط لاتین جایگزین رسم الخط فعلی شود این هم از جناب ایشان که نمونه های معاصری از میرزاملکم هستند. وقتی مسوولان ما اینطور باشن باید بر وضعیت کشور گریست چرا که بدخواه بیگانه هم این چنین داشته های یک کشور را تخریب نمیکند که اینان اینچنین میکنند
Iran, Islamic Republic of
انشاالله سال 96 یه آبگوشتی بهشون بدیم که سه وجب روغن روش باشه!
96 منتظریم اکبرجان
البته در مورد مسائل صنعتی یه ذره درست میگن اما در جلو رسانه و عموم نباید بگه .
اگه راست میگخ بره از پژوهش و ... حمایت کنه
حسین
رزم آرا هم مشابه این حرف را زد. چنان بلایی سرش آمد که نگو. البته آقای ترکان قابل مقایسه نیست ولی حرفشان شباهت زیادی با هم دارد
Iran, Islamic Republic of
کاملا درست گفته. البته ایشان صنعت آفتابه سازی را هم باید نام می برد.
مجتبی
استاد یک چیز رو فراموش کردند
علاوه بر ابگوشت ما در استفاده کردن از مدیران فرسوده در دنیا بی نظیریم
متاسفم اقای ترکان
Iran, Islamic Republic of
بخاطر اینکه افرادی مثل تو مسولند ناامید و ...
سعید
ناهار آبگوشت داشتن ولی بزباش نبوده گاو باش بوده
توهین به زحمت کشان جامعه رو به هیچ وجه تحمل نمی کنیم مواظب حرفاتون باشید
Iran, Islamic Republic of
درباره ترکان جور دیگری فکر میکردم
فک میکردم چیزی بارشه
از این دولت بیشتر از این انتظار نداشته باشید
برتری نداریم خودکفا که می توانیم باشیم . شما برای این ایحرف را می زنی که وابستگی در خرید ها را توجیه کنی
دروغ هم نگفته اند. کمی واقع بین باشید. وقتی خود را بیش از حد بزرگ جلوه دهی و فکر کنی در اوج هوش و نبوغ و خلاقیت و تکنولوژی صنعتی هستیم دیگر تلاش را هم به کنار می گذاریم. همین طور که سالها ایرانیان را با این دروغ که با هوش ترین مردم دنیا هستند عقب نگه داشته اند و مانع تلاش آنها شده اند. سوال من این است که چرا برخی کشورها که از نظر این آقایان دارای مردمی با متوسط هوش پایین تر از ایرانی ها هستند ایقدر پیشرفت کرده اند. دلیل این امر چیست؟ مشکل کجاست؟ اینکه هی بگوییم ما باهوشیم ما باهوش ترین آدم ها هستیم به چه درد می خورد؟ انسان های باهوش از موقعیت های زمانی و مکانی به نفع خود و مملکت شان استفاده می کنند. مثل ژاپنی ها که با وجودی که آمریکایی ها در جنگ جهانی دوم دو تا از شهرهای اون ها رو بمبارون اتمی می کنه ولی بعد از همین آمریکا برای ساخت کشورشون استفاده می کنند. تا جایی که الان کمتر خانه ای در آمریکا وجود داره که محصولات ژاپنی استفاده نکنه. اما آیا ما که ادعای باهوش ترین مردم جهان را داریم توانسته ایم به جز زعفران و پسته و فرش و نفت به این کشورهای پیشرفته چیزی صادر کنیم.
خوبه كه شما 25 سال جز مسئولين هستي و عملكرد خود را زير سوال مي بري پس ....مي كني كنار نمي روي .
نقی
آقای ترکان اینقدر آب تو آسیاب دشمن نریزید یه نگاه از اول انقلاب تا حالا بیاندازید می فهمید که کشور ما با توجه به داشتن دوران پرتلاطم الحمدالله پیشرفت های اساسی در تولید علوم مختلف داشته
Iran, Islamic Republic of
امثال اينها که حداقل چند سالي مملکت از .....در امان بودند به لطف عده اي دوباره لب به .... خود باز کردند .
Iran, Islamic Republic of
از قيافه ...بي خبر او مي توان به درون او پي برد
مگه قیافش چه جوریه؟
علی
این اقا یادش رفته که خودش مدیر عامل سازمان گسترش ومتولی همین صنعت بوده
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به جمله تقی زاده داشت: "ا باید از فرق سر تا نوک انگشتان پا فرنگی شویم"

این بنده خدا که همچین حرف نزده
سارینا
Iran, Islamic Republic of
وزیر چندین ساله مارا ببین؟؟!! پس در این چند سال مسئولیت چه کردی!!!!وقتی کشورجهان سوی باقی ماندیم به علت چنین مسئولانیست است که خودشان وهمفکرهایشان تفکر جهان سومی دارند
ادم یاده کارتون گالیور میافته که میگفت من میدونم که نمیشه
محمود
چرا عصباني ميشيد،ايشون مخواد بگه پرايد جگوار نيست، يا سمند بنتلي نيست،،وانت پيكان تويوتا هايلوكس نيست،،،خوب منطقي نيست بگذاريم شرايط و ميدان براي رقابت بنز و پرايد برقرار بشه،، پرايد جون مارو مثله ميكنند
عارف
خود باختگی .و .... در این دولت بی داد می کند
ایرانی زاده
یه پیرمرد پرادعا که دهها مسئولیت داره وجز .... کاری ازش برنمیاد تو همه دولتها بوده ودوقورت ونیمش باقیه .بابا امثال تو مملکت رو ول کنن همه چیز درست میشه.
Iran, Islamic Republic of
اگر شما نبودید عالی جناب آبگوشت بزباش و قرمه سبزی را نیز نداشتیم!
Iran, Islamic Republic of
مشکل ایشان این است که نمی داند تکنولوژی چیست اول باید فرق آبگوشت بزباش و قورمه را با تکنولوژی بداند بعد حرف بزند
دیدید بجه ها گاهی حرف های بی ... می زنند ایشان را همان طور در نظر بگیرید
والا کور هم که باشد نمی تواند پرتاب ماهواره و شکار RQ 170 و .... را انکار کنند
hasan
خوب بود آقاي تركان اون موقع كه وزير بودن يه فكري ميكردن و برنامه ريزي ميكردن تا حداقل الان توي چند تا صنعت توي دنيا برتر باشيم
بهتره اين اقا بره آبگوشت درست كنه بفروشه.
بايد به حال دولتي گريست كه مشاوران ارشدش چنين افرادي هستند
Iran, Islamic Republic of
در شهر اگر کس است یک حرف بس است:
مدل ایرانی پهپاد آرکیو 170 به پرواز درآمد .
برو فکری به حال چشم و ... خود کن
ناشناس
چرا شما کار گزارانی ها دست از این ملت بر نمیدارید ؟
ترکان الحق که لایق دولت روحانیه
صحبتهای ایشان را با امام خمینی وامام خامنه ای مقایسه کنید می فهمید غرب زدگی وخود باختگی این فرد چقدر زیاد است برای خودم متاسفم که ایشان مشاور است
تازه این عنصر مطلوب دولته وای به حال بقیه شون
Iran, Islamic Republic of
برای خودم متاسفم که این از مدیران وطنم است
جواد
از اول انقلاب تا الان اين اقا در مناسب مهم دولتي بوده الان هم دوجين سمت داره (چند شغله) حالا سوال اينجاست كه خودت تو اين مملكت چه کردی كه حالا دست آورد هاي صنعتي رو به قرمه و آبگوشت حواله ميدي.
اگه يكم فقط يكم تقوي داشته باشي جا رو واسه يه عده نيروي تازه نفس باز مي كني نه اينكه اخر عمري دو دستي چمبره بزني بر مناصب مهم دولتي
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی احسنت!
Iran, Islamic Republic of
برغم اینکه ما می پذیریم که در تمامی تکنولوژی های برتر اولین نیستیم اما اینگونه سخن گفتن چند ایراد دارد:
1. در نانو، هسته ای، سلولهای بنیادین، تخصصهای نظامی، موشکی، پزشکی و ... جزء برترین های هستیم.
2. اینگونه سخن راندن بیش از آنکه کمکی به پیشرفت ما کند بیشتر تحقیر خود و خودی را تزریق می کند. متاسفانه دولتمردان باید بدانند در دولت ا مید به سر می برند لذا القاء ناامیدی برخلاف مصالح دولت و ملت است.
مسئولان باید نگاهشان به داخل باشد که متاسفانه با اینگونه سخنها و عملکردها عکس آن مشاهده می شود. چندی پیش یکی از وزا برای عمل جراجی چشم به فرنگ رفت و در سخنانی ا ینگونه افاضه کرده که آنها دستگاههایی دارند که ما تا 150 سال دیگر هم به آنها نمی رسیم آیا اینها به حق شایسته نظام اسلام می توانند باشند؟
3. همین نگاهها است که سبب شده است امروز بیش از 200 آقازاده تنها در لندن تحصیل کنند.
2. فراموش نکنیم که همین مسولین بوده اند که سالهای سال از ابتدای انقلاب با فراز و نشیبهایی در پستهای بالای مدیریتی بوده اند لذا نباید نظام را متهم کنند.
آدمي كه سرش را زير برف كنيد از دنيا بي خبراست و هميشه واقعيت تلخ است!
سلام ،
خواهش می کنم یکی دست این بنده خدا رو بگیره ببره صنایع مختلف رو نشونش بده ،شاید بنده خدا مشکلی در بینایی داره که نمی تونه این همه پیشرفت رو ببینه ،یا شایدم دوست داره مردم رو کمی با این طنزهای هر چند وقت یک بار بخندونه !
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
آقای ترکان یا خواب است یا خودش را به خواب می زنه
واقعا متاسفم شدم که اینگونه حرف زده
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
در همان صنايع دفاعي كه تركان نيز در گذشته نه چندان دور مسؤليت بزرگي داشت، بعدها آمدند بزرگاني همچون طهراني مقدم كه به تکالیف خود از سوی ولایت فقیه جانانه عمل کردند. به دنبال اقتدار کشور بوند و اگر زحمات آنها نبود اكنون شاهد اقتدار و امنیت نظام نبودیم.
اين شهدا با ايثار و از خود گذشتگي، تكنولوژي هايي را بدون ذره اي كمك از سوي دشمن، دشمني كه تركان و امثال تركان فقط او را فرضي تصور مي كنند، بدست آوردند، بومي كردند و به بسياري از صنايع آنرا تعميم دادند.
بزرگترين مشكل صنعت ما وجود افرادي همچون تركان است كه اساسا به اين شيوه پيشرفت و بدست آوردن اقتدار تكنولوژيكي ايمان ندارند.
پيش نويس برنامه ششم را ملاحظه بفرماييد. تنها چيزي كه در ان نيست (برنامه) پيشرفت مبتني بر تمدن اسلامي است.
يادم هست يكي از مديران ارشد كه تكنولوژي دست سومي را خريده بود و از او سوال شد كه چرا در حالي كه اين يا آن تكنولوژي هم بود، تو اين تكنولوژي را كه از همه بدتر و درد سر ساز تر است خرديدي؟ آن هم با اين قيمت بالا؟! جواب مي داد نه بهتر از اين را به ما نمي دادند و بيشتر از اين امكان نداشت!
والله كه با چنين مديراني و چنين نگرش هايي پيشرفت نخواهيم كرد.
یاسین
Netherlands
انشاالله سال 96 یه آبگوشتی بهشون بدیم که سه وجب روغن روش باشه!
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این یارو بگه که اگه فرضا ما تو هیچ تکنولوژی ای برتر نیستیم به خاطر افراد بی لیاقتی همچون شماست که بر مسند قدرت هستید و به هیچ وجه هم رها نمیکنید مگر در هنگام ملاقات حضرت عزرائیل...
عبدالله
ان شاالله !!!!
شمسايي
يك با ر با دقت بخوانيد اين بنده خدا از صنعت خودرو حمايت كرده
سوال را دقت كنيد
در كدام بخش خودرو از دنيا برتريم ؟؟؟؟
علي
اقاي شمسايي بنظر شما اين حمايت است يا تحقير . بوي گند خود باختگي كاملا از بيانات او به مشام ميرسد
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب زده
ابراهیم
به نام خدا
ظاهرا این آقا به مغزش فشار اومده.
البته منو یاد اون جمله گوهربار انداخت که میگفت آمریکا میتونه با یه بمبش تمام توان دفاعی ما رو نابودکنه!!!
از کوزه همان تراود که در اوست
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه از جمله جناب آقای اکبر ترکان .
جناب آقای ترکان ، اگر به زعم شما ایران دارای قدرت تکنولوژی نیست ، این بدلیل عملکرد گذشته افرادی از جمله شماست که در رأس پست مهمی چون وزارت صنعت بوده اید . اگر به زعم شما الان در تکنولوژی حرفی برای گفتن نداریم - که البته داریم مانند تکنولوژی نانو ، فضا ، هسته ای و غیره - برمی گردد به خوش فکری های شما در سال های گذشته که وزیر صنعت بوده اید و تنها به فکر ازبین بردن نام شرکتی بودید که از دوران امریکایی ها باقی مانده بود و نتیجه عملکرد شما به حاشیه رفتن شرکتی بود که در صنعت خودرو سری از سرها جدا داشت . بازهم بگم یا همین یک مورد کفایت می کند . راست گفته اند که : اگر باران به کوهستان نبارد به سالی دجله گردد خشک رودی
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست بگه تو که تو این مملکت همه کاره بوده ای و الان هم داری سلطنت میکنی، چرا این حرفها رو میزنی؟!
shahram
جناب آقای ترکان بی انصافی نفرمایید. مگر شما خودتات چندین سال مسئولیت نداشته اید. چرا آنزمان این حرفها را نمی زنید. درخیلی از بخش پیشرفت داشته ایم. جوانان ایران با تحریم و ...به اینجا رسیده اند. پیشنهادی دارم بهتر است امثال شما که 34 سال در پست های مدیریتی کشور خیمه زده اید بازنشستگی خود را اعلام کنید. ببنید جوانان متعهد کشور چه کار خواهند کرد.
حرف حق زده میدونم تلخه ولی تحمل بایدش
محمدی
Iran, Islamic Republic of
یکی به شما توهین کنه! و ناراحت بشی یعنی حرف حق زده ناراحت شدی؟
مجید مجد
United States
جناب اقای ترکان که عادت کرده اند هراز چند گاهی یا نمایندگان ملت و یا خود ملت را در زیر ضربات کلمات و جملات فارسی مورد نوازش قرار دهند این دفعه ظاهرا با مطالعه تاریخ سیاستمداران سلف خود این کلمات را بکار برده اند :
اولا : همین دو نوع غذا خود نوعی هنر ی است که فقط بدست هنر مند کدبانوی ایرانی در سر سفره ما ایرانی ها به هنرنمایی ودلربایی از شکم ایرانیان و حتی برخی از خارجی ها و حتی فرنگ رفته ها می پردازد پس از تحقیر ان زیاد بر خود نبالید .
ثانیا : صنعتی شدن هنر و فنی است که از برکت وجود برنامه ریزان و فن سالاران متعهد و سیاسیون ارزش گرایی است که با بستر سازی های مناسب خود زمینه های رشد یک کشور مانند کشورهای غربی را فراهم می اورند و اگر امروز ما در این شرایط هستیم و انان در ان شرایط به دلیل این دست که ما تا قبل از انقلاب اسلامی و برخی از دوران های بعد از انقلاب به مردان تمدن ساز خود پشت کردیم و انان را که سرمایه این مرز و بوم بودند را رها کردیم و شدیم این که امثال اقای ترکان بر ملت مظلوم و قهرمان ایران بخندندو غربی ها با فقر عالمان علمی دست بدامان مردان تمدن اسلامی و شرقی شدند و انی شدند که امروز هستند پس جناب ترکان بر ملت خرده نگیرید که سیاستمدارانی مانند شما راه و رسم رشد و یا عقب ماندگی را هموار و یا منحرف می سازند وملتها را به انی می رسانند که هستند و یا می شوند
United Kingdom
اول توي آيينه قيافه ات را ببين بعدبيا و....
علی
آیا ندید در سی و پنج سالی که با غرب و عناصر خودباخته داخلی آنها جنگیدیم اینهمه در صنایع موشکی، کشتی رانی و.... پیشرفت داشتیم؟
با نیروی انسانی مستعد و قویی که ما داریم می توانیم بالاترین باشیم در دنیا
عبدالله
اگه آقایان ترکان و ظریف بذارن !!!!!!
بنده خدا
آقایی که متن خبر رو تایپ کردی ..........
دوست عزیز ..... برادر من .... چرا تا یک نفر میاد حقیقت رو بیان می کنه بهش انگ طاقوت و ... می زنین ..... ینی شیعه خونه ی امام زمان (عج) ..... نباید تو صنایع پیشرفت داشته باشه؟!
قضاوت با شما ...
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
افرین به این همه اعتماد به نفس.!!!
بدبخت ملتی که مسئول و پیش قراولش شما و امثال شما باشند.
این اقا وقتی جوان بود مواضع بهتری داشت پیری در بعضی ها باعث محافظه کاری و هزار درد بی درمان دیگر است.
حسن درباغی
الزایمری های سیاسی...
France
درود بر حضرت آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی و سرباز فدارکار و ارزشمند و بابصیرت و مخلص ایشان دکتر اکبر ترکان. شما متملقان حکومت هم بروید به جهنم.
تملق گویی که از خودت داره می باره.
عبدالله
حالا این القاب و عناوینی که به این دوتا عنصر ..... دادی تملق نیست ؟؟؟؟!!!!!!! پس بشتاب که مالک حهنم بی صبرانه منتظرته !!!!
علي
عجب سوتي ول دادي اين دو نفر كه اسم بردي از اركان حكومت هستند .ايا انهايي كه مخالفت ميكنند متملق حكومت هستند يا شما كه با اين القاب انها را توصيف ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
اونوقت حرف تو تملق نیس؟!!
اقای ترکان جمهوری اسلامی ایران را با منزل خودش اشتباه گرفته است
ابگوشت بزباش
Iran, Islamic Republic of
سالها دل طلب جام جم از ما می کرد/انچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد.مدیرانی که با بی کفایتهایشان طلبکار هم هستند.شما که مدیر ی بیش از ربع قرن بودی بیلان کار وخروجی ات چی بوده و چیست ؟برای این صنعت چه کرده ای که حالا انرامحکومم می کنی.واقعا بی انصافی تاچه حد.
Iran, Islamic Republic of
از یک مسئول نظام که خودش قبلاً نیز در این حوزه و حوزه های مربوطه مسئولیت داشته این گونه سخن گفتن و مقایسه کردن درست نبوده و زیر سوال بردن تمام ایران و ایرانی است آبا ما در دانش سدسازی، سلولهای بنیادی، فناوری انرژی هسته ای، توان موشکی و نظامی و .... طبق گفته همین مسئولان توانایی و دانش نداریم. شایسته است برای درست کردن یک چیز دیگر داشته ها را تخریب نکنیم چرا که خراب کردن راحت اما ساختن است که دشوار است.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک آذری از ترکان خواهش میکنم فامیلش را عوض کند
خجالت میکشم
اصغر
آفرین ترکها با غیرت ومتعصب هستند وافتخاراتی زیادی برای انقلاب واسلام ومملکت کسب کرده اند حیف است کسی که خودش مسول رده بالا باشد واین همه رشادتها وافتخارات را نبیند وآمریکایی که از ما حساب می برد را با حرفهای چرند وپرندما را نا امید ودشمنان را خوشحال کند حیف شهرتش
Iran, Islamic Republic of
شهدا شرمنده ایم
از صنعتی که سال ها آقای ترکان و امثال ایشان مدیران ارشدش باشند بیش از این توقعی نیست. ولی ایشان اشتباه می کند متخصصین و صنعتگران کشور آن قدر توان دارند و تجربه اندوخته اند که در صورتی که رانت ها و باندبازی ها برچیده شود در کوتاه ترین زمان فاصله تکنولوژی با جهان را طی خواهیم کرد.
گفتهایکه باید بیشتر رسیدگی شود
گول زدن ممنوع
حمید
اکر بعدازسی وسه سال از گذشت انقلاب هنو ز نمی توانیم ابگوشت بزباش درست کنیم از بی کفایتی مدیرانی چون شماست که دغدغه چلوکباب خودرا داشتند نه بز باش مردم را والا این هم مانند ان درست می شد . جانم فدای رهبر .
اضغر
الزایمر خودت که سالها در دولت های قبلی سازندگی و اصلاحات وزریر ومسول بودی حداقل کاری می کردی که به آنها افتخار کنی شاید هر جا رد پای امثال شماها باشد
Iran, Islamic Republic of
آقاي تركان اين آبگوشت وقورمه سبزي كه آز آن ياد مي كنيد دست پخت امثال شماست. گاهي شما و گاهي رقيبتان بر مسند بوده ايدپاسخ دهيد چرا مملكت را به اين روز انداخته ايد؟ البته خدا را شكر مي كنيم كه در اشتباه محض هستيد.
بهادر
محاله مهندس ترکان دروغ بگویند. با توجه به مسئولیتهای مختلف و سنگین ایشان، احتما اطلاع دارند که اینچنین میفرمایند بنابراین منتقدان کاملا اشتباه میکنند
Iran, Islamic Republic of
برو قرصات رو بخور
Iran, Islamic Republic of
خوب دبگه برای همین هم بهت میگن بهادر
دوست عزيز ما مي تواند با همين ادبيات در ميزگردهاي .... در صداي آمريكا حاضرشود
اسفندیار
آقای ترکان به لطف کسی که خودش را کدخدای ایران می پندارد در این 35 سال نه تنها رشدی نداشته بلکه برگشت کرده به سال 1329 که رزم آرا در مقابل مصدق و ملی کرد ن صنعت نفت ایستاد و گفت ما فقط در صنعت لولهنگ سازی از دیگرا ن بهتریم. چون با خودرو ی بی کیفت و گران میشود هم از تعرفه دولت خورد و هم از جیب ملت . ولی صنعت مترو و قطار چون مشکل گشای کشور است و خیلی نمیشود از آن لفت ولیس کرد و شاید بازار خود رو را کساد کند باید یله و رها شده بماند و مردم در دود و ترافیک جانشانشان به لب برسد.
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق
وقتی از دوره دقیانوس و با تفکرات کذایی را مسئول می کنیم همین جملات رو هم باید بشنویم
یه مشت مدعی که همه رو بی سواد میدونن در بعضی مناسب مسئولیت دارند که مایه تاسفه
نمونش همین
میثم رازی
خیلی برای خودمون متاسفم که چنین کسانی مسند نشین مملکت شدن
علی
حرف ایشان استثناء در این مورد کاملا درست است.
Iran, Islamic Republic of
خب دیگر فرق است بین دولت اصولگرایان با دولت اصلاح طلبان
دولت قبلی شعار میداد ما میتوانیم
دولت فعلی میگوید که زرشک!!!!
دولت قبلی هزاران پروژه و طرح را کلید زد و افتتاح کرد و چندین هزار تای دیگرش هم منتظر افتتاح است و دولت جدید به همراه دولت مردان خود ....اش فقط به فکر نا امید کردن مردم است
اقای ترکان خسته نشدی با این همه فکری که بکار بردی بابا تو دیگه کی هستی پس این افتخارات نیروهای مخالص انقلاب همش کشکه
16 سال مملكت و صنعتش دست شما و دوستان بوده كه زيرسازي كرديد،و الان شده اين!!!!
Latvia
ببخشید من یه پیشنهاد داشتم میخواستم اگه ممکنه اینجا بگم، طبق گفته رهبری که فرمودند سرعت پیشرفت ایران به هیچوجه نباید کند شود، از سایت جهان نیوز میخوام که یک بخش علمی هم به تیتر خبرهاتون اضافه کنید و همچنین صدا وسیما هم بخش خبری علمی را چه در اخبارساعتهای پر بیننده و هم بطور کلی بین برنامه ها افزایش دهد. خبر و خبرنگار علمی پژوهشی در خبرگذاریها بیشتر شود.چه خبر داخلی و چه خارجی.البته خبر پیشرفتهای داخلی بیشتر باشد.
United States
متهم ردیف اول مشکلات امثال ترکان است
Iran, Islamic Republic of
در این سی و پنج سال فقط چهار سال رییس نبودی در این مدت تو و باندت چه....؟؟؟
ناصر
ابو المشاغل جون! جهت تنویر فکر آن وجود ذو وجود باید که بگویم :آری! به درستی به خویشتن شناسی قابل ستایشی رسیده اید.شما همان ابگوشت را نیز بتوانید بپزید البته با آب و گوشت ایرانی نه فرنگی،برای برخورداری از چندین شغل تو را کفایت می کند در تدبیر و اعتدال اما... اما ما با شکم گرسنه و لب تشنه امریکا را زیر پا می گذاریم.
Iran, Islamic Republic of
یه تور علمی براش بذارند
...
سن و سابقه سخنرانی های ایشان را که ببینید از این فیوضات تعجب نمیکنید . اینها را بگذارید بحساب کهولت سن ایشان.
United States
تو مدیران پیرپاتال خودباخته هم تکنولوژی برتر رو داریم
Iran, Islamic Republic of
ما در صنعت دفاعی و نیز پزشکی سرامد بسیاری از همقطاران خود هستیم. خیلی ها برای درمان به ایران میان. موشکهای ما لرزه بر اندام ابرقدرتها می اندازد. برای این اقا متاسفم
Iran, Islamic Republic of
ترکان اگر شجاع است عذرخواهی کند
Iran, Islamic Republic of
حرف ترکان کاملا درسته
Iran, Islamic Republic of
برای موافقان حرف ترکان متاسفم
Iran, Islamic Republic of
متاسفم براش
احمدي
با مدیریت مادام العمر امثال ایشون هست که ما هیچ مزیتی در هیچ صنعتی نتونستیم پیدا کنیم.
Iran, Islamic Republic of
حیف که ما باید اینها را تحمل کنیم
Iran, Islamic Republic of
خوب شما که به یاد جمله تقی زاده مییوفتی بیا به سوال ترکان یه جاب بده عزیز جان
" آیا در فناوری الکترونیک و یا برق و یا صنایع دیگر امکان رقابت را با محصولات کشورهای دیگر داریم؟"
علوی
درود بر هاشمی بزرگ و ترکان کبیر
منظورت بزباشه
ایرانی خودباور
از تیتر کاملا اهانت به ایرانی می باره چه برسه تا برسی عمق مطلب....
حالا خوبه این بابا تو دو تا وزارتخونه وزیر بوده
از عرضه ی مسئولینی چون ترکان هستش که ما جهانی نیستیم...یک مشت...
امان از طاغوت
United Kingdom
اولین قدم برای حل مشکل واقع بینی و قبول وجود مشکله. درود بر ترکان.
اولین قدم برای حل مشکل وجود اراده و خودباوری در کنار خداباوری است.
Iran, Islamic Republic of
نتیجه هشت سال دولت احمدی نژاد
مهدی آقائی
Australia
سلام
اشتباهی رای مثبت دادم به نتیجه هشت سال دولت
احمدی نژاد منفی میدهم.
علي
يكي بود كي مي گفت شما كه عرضه لول هنگ ساز ي نداريد مي خواهيد نفت رو ملي كنيد اون اقا روحش شاد كه فرزند خلفش اينجاست درضمن با اين كاري كه دردولت راستگويان ميشود بايد عكس ابگوشت رو در موزه ها ديد الان ابگوشت غذاي امير كويته جناب n شغله
از فرزند هاشمی بیش از این انتظاری نیست
به درک که ندارند!!! جان مردم مگر بازیچه شماست؟؟؟؟؟ یک سری خودرو اشغال دارید چندین برابر با منت می فروشید به مردم!
بابا اين بنده خدا قياس به نفس كرده درباره توان خودش نظر داده!
محسن
واقعا متاسفیم برای آقای ترکان که خودش یکی از مسئولین این مملکت بوده است وهست راستی خودت تا الان چکار کردی غیر از اینکه یک ملت انقلابی رابه مسخره گرفتی ایران بااقتدار حرف اول وآخر خاورمیانه رامیزند ودنیا روی ایران حساب میکنند واز نظر علمی وفناوری دراین 35سال پیشرفتهای زیادی داشته یک کم چشمهایت را باز کن
رشتی
یکی از دلایل رقابت نکردن با غربیها استفاده از مسئولان پیر و از کار افتاده مثل اقای ترکان است به جوانان میدان دهید تا ببینید میتوان رقابت کرد یا نه نمونه اش سرعت پیشرفت در دانش هسته ای و دانش نظامی است
مسعود از رشت
بنده خدا راست میگه دیگه حتما خودش و ....به جز آبگوشت و قورمه در هیچ زمینه ای پیشرفت نکردند
ما اگر تکنولوژی خودمان ایجاد کردیم آنوقت برتریم نه الان که تقلیدی است که البته عیب هم نیست خیلی هم خوب است ولی دارای تکنولوژی برتر نیستیم چرا به شما بر می خورد حرف درستی است قورمه سبزی مال ماست
احسان
United States
نداریم دیگه آقا؛ چرا بهتون بر میخوره؛ تکنولوژی صد سال قبل شوروی رو خدا تومن بخری که نشد پیشرفت. همه مهندسا میدونن تکنولوژی نداریم
قابل توجه آقای ترکان
ایالات متحده آمریکا که در صدر تولید علم جهان قرار داره از سه سال پیش یعنی از سال 2011 هیچ فضانوردی رو با فضا پیمای خودش به فضا نفرستاده و از فضاپیماهای روسی استفاده کرده.
اگه واسه شما باشه آقای ترکان حتما تو آمریکا اگه میتونستی حرف بزنی میرفتی میگفتی ما {آمریکایی ها}فقط بلدیم .... تولید کنیم.
غلامحس
ایکاش نیم نگاهی به دانش هسته ای مان ، نظامی مان ، پزشکی، علمی مان و ... میکردید و بعد 36 سال عزت کشورمان ، قیاس به نفس نمی کردید . به جای چنین اظهار نظری لاقل راه کار پیشنهاد می کردید . درسته در صنعت خودرو مجبور به تحمل پرایدها وپژو ها هستم ولی در عوض در خیلی زمینه های پیشرفت جهانی داشته ایم
ایکاش، ایکاش طهرانی مقدم ها زنده بوند
از اينكه به توليد كنندگان داخل اعتماد به نفس و عزت داديد ممنونم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علي
كيا مشاور و معاون شدن در دولت تدبير و اميد.!!!!!!!!!!!!!
بي احترامي به صنعت كشور تا چه حد. برات متأسفيم!!!!!!!!
شركت بازرگاني
من مدير عامل يك شركت بازرگاني هستم . امادگي خودم را براي صادرات ابگوشت بزباش و قرمه سبزي اعلام ميدارم به شرط انكه اشپز اقاي تركان باشد
هاشمی و روحانی هم این حرفها رو قبول دارند؟
احمدی
United States
مملکت ما تا شما وباند .... رو داره احتیاج به هیچی نداره .نه تکلونوزی نه دشمن و....
یکی اینو از برق بکشه
محمد حسین
تا چون شما مدیر و مسئول هستید این مملکت همین است و بس
.... نا امیدی رو تزریق میکنه
Poland
اگر امثال تو در این مملکت مسؤل نبودند قطعا الان برتری داشتیم.
بخش مهمی از مشکلات کشور ما بعد از انقلاب این بوده که مدیران میانی بعضا و گاهی عمدتا فرسنگ ها از امام - آقا و مردم در نگرش و تفکر عقب بوده اند.
بدبختی به همین جا ختم نمیشه. مشکل بزرگتر اینه که این تیپ آدما هر نوع انسان توانا تر از خود را به راحتی از سیستم حذف و "بله قربان گویان" بی لیاقت را تثبیت می کنند.
محمد
نقشش را خوب بازی می کند بجای بحث هسته ای بحث ماشینی کنید
ن-ح
وای به حال مملکتی با این فبیل مدیرانش
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر اظهارات ایشان درست باشد بهترین دلیل بر بی کفایتی خود ایشان و همفکرانش است زیرا سالها در مناصب ارشد بوده اند و نتوانسته اند پیشرفتی برای کشور ایجاد کنند و باید از هر مسئلیتی کنار بروند و اجازه دهند افراد با کفایت کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهند و اگر صحیح نباشد که اینگونه به نظر می رسد و دلیل آن دسترسی به فناوری هسته ای و بی نیازی در بسیاری از زمینه های صنعتی پیشرفتهای درمانی و پزشکی و ساخت موشکهای فوق پیشرفته ، پهبادهای بدون سرنشین احداث تونلها و پلهایی مثل صدر و نیایش بهترین دلیل بر پیشرفت ما می باشد باید دستگاه قضایی به اتهام تشویش اذهان عمومی و اظهارات کذب با نامبرده برخورد قاطع کند اگر با نعمت زاده که گفته بود من با تکنولوژی که گوشم را در المان عمل کردم هشتاد سال دیگر به ایران نمی رسد برخورد شده بود ایشان جرات نمی کرد اینگونه همه زحمات و دستاوردها و پیشرفتهای علمی و صنعتی و تکنولوژی را نادیدیه بگیرد و اگر با ایشان نیز برخورد نشود در آینده ممکن است بسیاری از اصول مسلم و مبانی ما نادیده انگاشته شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
صنعت فقط انتونف 140 با موتور پراید از کشور ونزوئلا همراه با کشتی بابک زنجانی و ........
کمی آشنا
دلیل آن هم این است که سالها امثال تو بر این کشور وزارت کرده اید
سید
Iran, Islamic Republic of
واقعا برا این بی انصافی اش و نا امید کردن مردم یک روز باید جواب بده؛و اما شما که کامنت میگذاری ،کمی غیرت و انصاف به خرج بده و خدا را در نظر بگیرید
امیر
وقتی سالها مدیران این کشور امثال همین آقای ترکان باشند باید هم هنرمون بشه قرمه سبزی...
احمد
سخنان این آقا مرا یاد نخست وزیر شاه در دوران ملی شدن صنعت نفت انداخت که گفته بود ما یک لوله هنگ ( آفتابه ) هم نمی توانیم بسازیم چطور می خواهیم صنعت نفت را ملی کنیم؟! و این نشان می دهد که آدمهای این چنین نا امید و باذهنی نا بارور و ناباور در هر زمانی امکان باز تولید ! دارند .
مهندس
ایشون ورم نموده است و فکر می کند چاق است.
یکی نیس بهش بگه آخه.... تو که توی همه دولت ها ....بودی چرا این حرفو میزنی.
امثال تو و ژنرال زنگنه باشن ما نیازی به دشمن ندایم!
Iran, Islamic Republic of
حالا يكي حرف راست زده تو چرا اخر مقاله ...میگي
Iran, Islamic Republic of
قربون دهن ادم چیز فهم همین شما ها بودید که ما را به اینجا رسوندید 30 سال پیش این حرف رو نمی زدی حالا هم دست بردار نیستین پس کی نوبت نسل جوان خواهد رسید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این پست ها تا کی باید در ید قدرت ادم های بی تخصص باشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مگر غیر از اینه
طلبه اصولی
سلام به دوستان. لطفا متعصبانه قضاوت نکنید و تقوای الهی را هم در نظر بگیرید. اگر دقت فرمایید ایشان قید برتری آورده اند و پیشرفت های مملکتمون رو کلا نفی نکرده اند پس به این راحتی به کسی تهمت نزنید.
طلبه فروعي
جناب اقاب طلبه اصولي اين جا جاي منبر و موعظه نيست . اينجا جاي گوش دادن به نظرات است . البته كه همه بايد تقوي داشته باشيم اما اين تقوي براي مسئوليني چون تركان واجب تر است . اگر بيشتر دقت كنيد بوي خود باختگي و وادادگي را ميتوانيد از سخنان او استشمام كنيد . خود باختگي براي يك مسئول نظام جمهوري اسلامي يعني نهايت بي تقوايي
برای خودم واین مملکت متاسفم که چنین افراد بی ....در راس کار قرار گرفته اند اینها روح امام را غمگین میکنند
کاملا درسته حرفش
خوب جناب جهان شما بفرمایید در چه زمینه ای پیشتاز هستیم?
چرا شلوغش می کنید اگر واقعا در زمینه ای پیشتاز هستیم بفرمایید.
علي
مردم پاسخ شما را داده اند . لطفا نظرات انان را بخوانيد
امير
United States
اينها نتيجه مديريت قوي افرادي مثل آقاي تركان ميباشد.كه سي و چند سال بر اكثر پست هاي مديريتي مهم كشور چنبره زده اند .احتمالا بعد از چهار سال يا خداي ناكرده هشت سال ديگر با مديريت ايشان در پخت آبگوشت و قرمه سبزي هم عقب خواهيم افتاد.
يوسف
اين آقا ايران را مثل خانه خود فرض كرده
يونس
حالا معلوم ميشود كه اين آقا لياقت وزيري را ندارد چون خود اقرار ميكند كه در طول سالها وزارت در وزارتخانه هاي مختلف كاري صورت نداده وفقط يك مترسك بوده.بدبخت اين ملت بااين وزراء چه سرنوشتي كشور پيدا خواهد كرد
واقعیت تلخ است
حامد
Iran, Islamic Republic of
بنده هم بی تعارف بگویم اگر در هیچ صنعتی بزعم آقای ترکان برتری نداریم،این سوال را باید از ایشان و امثال او پرسید که پس در این چند سالی که سکاندار کشتی صنعت بوده اید چه میکردید؟آیا بی لیاقتی و بی عرضگی کسانی که سالها در صنایع ،مسئولیت داشته و ادعاهای آنان از قبیل آقای ترکان گوش فلک را کر کرده بود با همین گفته ایشان اثبات نمیشود؟
شاید ایشان عملکرد ضعیف خود در وزارت دفاع را فراموش کرده اندکه امروز مدعی هم شده اند؟آن زمان که در بازدید از یکی از صنایع مهم دفاعی و از یکی از ارزنده ترین طرحها ،بجای تقدیر از دست اندرکاران ومحققان جوان و گمنام صنایع دفاعی این مرز و بوم ، وپس از مشاهده دستاوردهای غرور آفرین این عزیزان (طراحی و ساخت نوعی کامپیوتر پرواز موشک)گفتند این رادیو ترانزیستوری به چه دردی میخورد!!!
البته در دولت یازدهم ،موسوم به تدبیر و امید،این اولین بار نیست که دولتمردان آن به سندروم خود حقیر بینی گرفتار شده اند،در گذشته هم وزیر فخیمه امور خارجه دولت یازدهم ،مدعی اعتدال،گفته بود:آمریکا با فشردن یک دگمه میتواند مارا کامل پودر کند!!!
امروز باتلاش همین جوانهای عاشق و متعهد توانسته ایم با اتکال بخدای تواناو در فضای مساعد جمهوری اسلامی به برتری هایی دست یابیم که با بهره مندی از آنها پوزه دشمنان انقلاب اسلامی بخاک مالیده شده و یارای مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند.آیا این دست برتر نیست؟؟
البته در برداشتی خوشبینانه هم میتوان گفت که ایشان شاید مفهوم برتری را نمیدانند؟!؟....شاید!
مسعود
Iran, Islamic Republic of
راست میگه خب.
اصلا هم قابل مقایسه با تقی زاده نیست
تو صنعت خودرو اصلا وضع خوبی نداریم. جنس ماشین های ایرانی با توجه به قیمتش افتضاحه...
چرا الکی جو می دین.؟!!؟
وقتی بعد سی سال یه پیرمرد رو دوباره میذارن سرکار نباید هم در هیچ چیزی پیشرفت کرده باشیم
مهدی
Iran, Islamic Republic of
چرا بیخودی جبهه میگیرین . مگه غیر اینه . یه نگاه به خودرو سازی ایران بکنید و با نمیگم اروپا و امریکا بلکه با کره مقایسه کنید ببینید حداقل 100 عقبیم . دلیلش مدیران نالایقه
وقتی تو و امثال تو دانشگاه ها رو به جای پیشرفت علمی به سیاست بازی و هوچی گری تشویق می کنند انتظار دیگری هم نمی توان داشت اما به فضل خدا هستند جوونهای عاقل و با ایمان و باهوش و با همتی مثل احمدی روشن ها که به نیروی خودشون اتکا داشته باشند و دنباله رو امثال تو خود فروخته غرب زده و خود باخته پست و حقیر نروند . مرگ بر سیاستمدار بی حال و بی جرأت و ذلیل
این بابا دوقلوی نعمت زاده است جدی نگیریدش
این بابا زیاد تقصیر نداره بخاطر اینکه ُ ۸ سال در دوران اصلاح طلبان دیکتاتور یعنی دوره ریاست جمهوری خاتمی ُ دولتشان فقط و فقط برای مردم آبگوشت بزباش و قرمه سبزی بار گذاشت و هیچ اثری از طرح ها وبرنامه ها ی کاربردی و راه گشا برای مردم ُ مردم هم به یاد نمی آورند . و چون ذایقه اصلاح طلبان دیکتاتور به طعم آب گوشت و .... عادت کرده بود ُ طعم ۸ سال طرح وبرنامه های عالی و بدیع احمدی نژاد را هم برایشان طعم آب گوشت داشت .
آخش دلمون برای امریکا و اروپای غربی و اسراییل غاصب و شیمون پرز و نتانیاهو ی جنایتکار و همه مستکبران عالم کباب شد ُ یعنی این بدبخت های بیچاره اینقدر تشنه و گرسنه هستند که بخاطر آبگوشتمو ن و قرمه سبزی مون ۳۵ ساله دست از سرمون بر نمی دارن و علیه مون همه گونه توطءیه می کنن قطعنامه صادر می کنن و .... یعنی بیچاره ها روشون نمی شده به ایران بگن بما آب گوشت و قرمه سبزی بدین و الکی هی به انرژی هسته ای و موشک ها و پهپاد ها و ماهواره های فضایی ُ سلول های بنیادی ُ نانو و ..... گیر می دن . بابا چقدر ما هواسمون پرت بود و به این بیچاره های گرسنه توجهی نمی کردیم ُ البته از یک نظر هم خودشون مقصر هستند که با ما رک و روراست صحبت نکردن و نگفتن که گرسنه هستند ُ چرا که ما ایرانیان آدم های خیلی مهربانی هستیم و راضی نمی شدیم حتی دشمنمون از تشنه گی و گرسنه گی بمیره . به هر حال هروقت خودشون بما بگن که گرسنه هستند حتما بهشون آن چنان آبگوشت بزباشی و قرمه سبزی بهشنون می دادیم که حتی انگشتاشون هم بخورن .
كمال
حدود ٢٣ سال پيش يك نامه اي رو داشتم مي خوندم كه در اون از عملكرد تركان از خريد چهل فروند هواپيماي پيتالوس از يك كشور اروپايي كه حتي يك بار هم نتونستند پرواز كنند گله كرده بود، به هر حال كسي كه اصلا خودباوري نداره خريدش هم مي تونه اينجوري باشه، خلاصه اين كه ادمهاي افراط و تفريطي ،،،،،
يك شعري بود كه مي گفت
اسرار جهان را نه تو داني و نه من. ار پرده فرو افتد نه تو ماني و نه من
خلاصه كاشكي اعلام مي كردند يك هفته هر كي هر چي مي دونه بگه كاريش نداريم
قاسم مختاری
دقیقا حرف آقای ترکان درست است. زمان احمدی نژاد یادتان هست که ادعا میکرد یک نفر از ؟ انرژی هسته ای تولیدکرده؟ آخه بابا عقل هم چیز خوبیه . شما برید بازار ببینم کدومتون دلتون می آد جنس بنجل ایرانی بخرید؟ خوب درست گفته دیگه. چرا بیخودی بحث می کنید؟
محمد
سلام :
خالا خوبه که در هر دوره ،همه کاره پشت پرده و روی سن ایشان و هم فکراش بودند و از توانمندای های بر آمده از مسئولیت های خودشان دارند میگویند.
اگر قدرت در دست دیگران بود چه میگفتند؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
لطفا یکی تکنولوژیهای صنعتی که نسبت به جهان برتری داریم رو لیست کنه؟ تاکید روی تکنولوژی صنعتی برتر است نه چیز دیگه مثلا فرش یا ...
جواد
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری میرسد چشممان روشن آقای ترکان شما از دماغت جلوتر رت هم می بینی ؟ پس این جنگ چند ساله انرژی هسته ای این همه مذاکره ونانو صنعت فضایی چی
گنجی پور
از اقای ترکان باتجربه بعید بود نواقص صنعت کشور را اینگونه بزرگنمایی کند و حس خودباوری ایرانیان را تضعیف کند .
قاق
بالاخره یکی پیدا شد بعد از 35 سال واقعیت رو گفت
مهدی اسدی
سلام : وقتی آقای روحانی چنین مشاوران دلسوز و متفکر و بصیری دارد !!!، باید موضوع مذاکره با کدخدای دنیا هم از زبان ایشان صادر شود . خدا وند متعال حضرت آقا امام خامنه ای را برای بقای این انقلاب حفظ و روز به روز بر عزت و سرافرازی "معظم له" بیافزاید . _ انشاء الله
داداش
اگه همت داشتن همین ابگوشت بزباش و قورمه سبزی رو میشد تبدیل به یک برند جهانی کرد.مثل پیتزا و مک دونالد.اما کو فکر و اراده اقتصادی؟فعلا باید بشینیم سماق بمکیم تا کی تحریم ها ایا لغو بشه یا نشه.
Iran, Islamic Republic of
آقای ترکان حدود سی و چند ساله که مملکت دست شما وامسال شماست . پس میشه بفرمایید طی این همه سال شما چه کار می کردید . ؟
هانی
Iran, Islamic Republic of
اگر خودرو سازها حریص نباشند و سودهای کلان نخواهند با سود کمتر و زحمت بیشتر می شود خودرویی با کیفیت عالی ساخت اما حیف که کارخانه دار ما فکر می کند چون پول دارد این پول باید در هر ثانیه و دقیقه چندین برابر سود بدهد و سود این پولها ها از جان و مال مردم فقیر و زحمتکش است...
محمد
این مرد در زمان احمدی نژاد هم از این حرفا هم میزد مثلا میگفت فلانی دروغ میگه تورم اینه تورم باید ماهانه باشه ولی این آقا (احمدی نزاد)سالانه میگه این در حالی است که همین دولت که حامی ان هم هست سالانه تورم را میگوید

راستگوی دیروز دروغ گوی امروز واقعا تاسف میخورم یه همچین شخصیتی دارای رتبه حکومتی است...
این مرد هیچگونه ثبات گفتاری ندارد
علی
Iran, Islamic Republic of
خدایش راست گفته صنعت خودرو ما حتی نمی تونه یه دسته متور یا واشر سرلیندر تولید کنه.
بهتر واقع بین باشیم با شعار چیزی حل نمیشیه.
و
Iran, Islamic Republic of
حقيقت تلخه عزيزم نميتوني هضمش كني.راست گفته مگه دروغه.
يوسف
Iran, Islamic Republic of
اين آقاي مشاور منظورش ازما به احتمال زياد خودش وخانوادش بودن منظورش ملت بزرگ ايران نبوده .آبگوشت بزباش وقرمه سبزي رو خوب بلده .فقط ايشون به جاي اينكه سرآشپز بشن بااشتباه مسؤلين 30 ساله تواين مملكت پست دارند.متءسفانه خيلي هاتواين مملكت پست ومقامي كه لياقتشون نيست رودارند واصرار هم دارند كع همه چيز فهمند.يكي به اين آقاي مشاور شهيد بزرگوار حاج حسن طهراني مقدم روبشناسونه.
داودی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه آدم های بی عرضه و ترسو هستند که همیشه آیه یاس می خوانند و مطامع فعلی خود را به آینده روشن مملکت ترجیح می دهند.
ارادتمند
اتفاقاً به سمع آقای ترکان برسانید ایران تکنولوژی ساخت افرادی چون وی را که میلیاردها تومان پول بیت المال مسلمین را می خورند و به مسلمین اهانت کرده و اینگونه خودباخته هستند و هیچ اقدامی و کاری که به نفع این ملت مظلوم باشد انجام نمی دهند را دارد و خواهد داشت.
پس راحت باش که اینجا ایران است...
ابوالفضل حبیبی
Iran, Islamic Republic of
يقيناً بخاطرتان هست ، هفته ى گذشته جناب تركان ، دبير شوراى مناطق آزاد در نطقى اظهار داشتند :" بگذاريد با خود روراست باشيم ، ما به جز پخت آبگوشت و قورمه سبزى در هيچ صنعتى نسبت به جهان برترى نداريم " ؛ ليك بر خود واجب دانستم تا پاسخ اين اظهار نظر را در قالب شعرى بيان كنم كه اميدوارم مقبول واقع شود
اين شنيدم دبيرِ شوراىِ
ناهماهنگِ عرصه ىِ آزاد

باد در قبقبش فكنده وُ گفت
با صدايى به رنگ استبداد:

كه " بجز آبْگوشتُ قورمه ى سبز
ما نداريم صنعت آباد"!!!

ليك بر خود وظيفه دانستم
تا به ايشان بگويم اى قناد

مشكلِ ما زِ كارُ صنعت نيست !
مشكلِ ما نبوده مادرزاد!

نقص از سبوىِ مردانى است
كه خداىْ را برده اند از ياد

مى شود آنكه بى سواد تر است
گهْ وزيرُ گهى دِگر استاد

هيچ دارى بخاطرت آيا ؟!
كه بيابانَكى ندا را داد ؟! :

" شكرِ ايزد فن آورى داريم
صنعتِ ذره پرورى داريم "؟!

كم تمسخر كنيد مردم را
اين جماعت نمى برند از ياد

رأسِ سبزى است تحفه ىِ درويش
با زبانی سرخ می دهم بر باد

گر زدستت رسید کاری کن
ما كه گفتيم !! هر چه بادا باد
ا.حبيبى
هرکسی از ظن خود شد یار من

ایشان خودشان هیچ مزیتی ندارند اینگنه بیان میکنند
سینا
United States
درود بر جناب اقای ترکان که حرف راست گفت
ایران در شرایط تحریم پیشرفت پزشکی هسته ای نظامی و غیره داشته است..آقای ترکان هم بهتره یاد بگیرن که به رسانه ها سکه ندهند..این سکه ها رو بهتر بود بده به فقرا
شرلوک
Iran, Islamic Republic of
لابد مادر آقای ترکان آشپز خوبی بودن...
خوبه آبگوشت و قورمه سبزی خوب یادش مونده..
وای به حال مملکتی که مدیران ارشدش دم از ناتوانی بزنند...
بابک
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا. نمی دانم این آقا چگونه در جمهوری اسلامی با اینهمه ادعا اینهمه سمت داشته اند ....!!!!!!
مجید
Iran, Islamic Republic of
....
محمدمهدی
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تو.که دستت از دنیا کوتاهه،ولی ای کاش جونی داشتی و.گوشی داشتی و.چشمی بود و میدیدی ماهواره میفرستیم هوا