کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

6.5 میلیون زائر کربلا، داعش را به چالش کشیدند

14 آبان 1393 ساعت 10:45

پایگاه خبری عراقی ' المسله' در گزارشی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان درکربلا در شرایط کنونی عراق نوشت : امسال شش و نیم میلیون زائر بدون هیچگونه ترسی از تهدیدهای گروهک تروریستی تکفیری داعش ، در کربلا جمع شده و تفکر داعش را به چالش کشیدند .


به گزارش جهان،‌ المسله نوشت : مراسم تاسوعا و عاشورای امسال با وجود تهدیدهای گروه های تروریستی ، با سازماندهی دقیق و بسیار خوب کاروان ها و زوار و همچنین با تلاش نیروهای امنیتی بدون مشکلات قابل ذکر امنیتی به پایان رسید و جز چند حمله کوچک ، تروریست ها نتوانستند کاری انجام دهند و اینگونه شب گذشته صدها هزار زائر کربلا را ترک کردند .

المسله افزود : با اینکه هفت نفر از زائران حسینی که در حال بازگشت به خانه های خود از کربلا بودند ، در حملات جداگانه درکنار راه ها در شهرک ' اللطیفیه ' به شهادت رسیدند اما به طور کلی مسئولان نظامی و امنیتی عراق برنامه خوبی برای حفظ امنیت زائران داشتند و به همین دلیل ' حیدرالعبادی ' نخست وزیر عراق از همه دست اندرکاران برگزاری و حفظ امنیت این مراسم عظیم تشکر کرد .

از سوی دیگر شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی نیز از دست اندرکاران این مراسم تشکر کرده و آن ها را ' مردان عاشورا ' نامید .

بر اساس این گزارش ، دستگاه های امنیتی عراق طی این مدت موفق شدند مانع حملات بزرگ به زائران شوند و این باعث ناامیدی شدید آن ها شد .

برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در زمان حکومت صدام دیکتاتور سابق عراق ممنوع بود اما پس از سرنگونی وی در سال ۲۰۰۳ میلادی ، برگزاری این مراسم آزاد شد که هر سال پرشورتر از سال قبل از آن برگزار می شود .
منبع: ایرنا


کد مطلب: 389705

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/389705/6-5-میلیون-زائر-کربلا-داعش-چالش-کشیدند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com