سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

ناپدید شدن اسناد انفجار ریاض پس از 2 سال

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب: 389427
با وجود گذشت ۲ سال از انفجار مشکوک ریاض، مسؤولان عربستانی همچنان از اعلام نتایج تحقیقات و یا جبران خسارتهای وارد شده به شهروندان خودداری می کنند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، روزنامه اینترنتی "الوئام" عربستان نوشت: اول نوامبر ۲۰۱۲، دومین سالروز حادثه‌ای بزرگ در عربستان است؛ در آن حادثه برخورد یک کامیون سوخت با پل المعیزلیه در شرق ریاض ده‌ها کشته و بیش از صد مجروح برجای گذاشت.
انفجار کامیون حامل سوخت ۲۳ کشته و ۱۲۳ مجروح برجای گذاشت، و خساراتی به پل و تعداد زیادی خودروی شخصی ، مغازه و منازل مسکونی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون ریال (سعودی) به همراه داشت.
بر اساس این گزارش، با وجود آنکه دو سال از این حادثه دردناک گذشته است، نتایج کمیته ای که دولت برای تحقیق در این امر تشکیل داده است هنوز مشخص نیست؛ و خانواده‌های قربانیان همچنان برای احقاق حقوق خویشاوندان خود تلاش می کنند.
پدر "رامی خلف ابوعمه " یکی از قربانیان این حادثه در مصاحبه با الوئام گفت: دولت کمیته‌ای با مشارکت نمایندگان ۸ نهاد از جمله پلیس ، استانداری ریاض ، هلال احمر ، وزارت بهداشت و وزارت حمل و نقل برای تحقیق درباره اینح ادثه تشکیل داد و این کمیته ۳۰۰ هزار ریال (۸۰ هزار دلار) به عنوان دیه برای هر یک از قربانیان در نظر گرفت؛ خسارت به صاحبان خودروها و منازل آسیب دیده پرداخت شده است، ولی خانواده های قربانیان هیچ دیه‌ای دریافت نکرده اند.
پدر رامی می‌افزاید: به استانداری ریاض برای دریافت دیه مراجعه کردم و مسؤولان استانداری مرا به پلیس ارجاع دادند؛ آنها ادعا می کنند که اسناد مربوط به حادثه گم شده است و کاری نمی توانند انجام دهند !!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *