پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۸
۴۸

پشت‌پرده بورسیه‌ها و بازگشت اساتید اخراجی +2 نمونه عجیب

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۵
کد مطلب: 388626
چرا اول همه را متهم کردید و بعد به این عدد رسیدید (البته اگر درست باشد) این محاسبه‌ ساده را باید به سرپرست وزارت علوم گوشزد کرد که در مصاحبه توجیهی و اطلاعیه مذکور، گفته بود: «از چه کسی باید عذرخواهی کنیم»!؟ باید از هشتاد درصد بورسیه‌ها و نخبگانی که یکسال توسط شما و بوق‌های تبلیغاتی شما مورد هجمه و حمله قرار گرفتند عذرخواهی کنید و فرصت را به روز واپسین نگذارید که پاسخگویی سخت‌تر می‌شود.
پشت‌پرده بورسیه‌ها و بازگشت اساتید اخراجی +2 نمونه عجیب
به گزارش جهان، کیهان نوشت: اطلاعیه وزارت علوم درباره پرونده پر سر و صدا و جنجالی بورسیه‌ها، بسیاری از گمانه‌زنی‌ها و هشدارهای دلسوزان در این ماجرا را عینیت بخشید و ثابت کرد که ماجرا، نه یک دغدغه علمی و آکادمیک، که یک بازی سیاسی و هیاهوی رسانه‌ای برای دور کردن توجهات از اصلی‌ترین مسائل است. اینکه مسئله اصلی چیست که اینقدر تلاش می‌شود کسی به آن توجه نکند و اینکه اطلاعیه وزارت علوم چگونه این امر را اثبات می‌کند، چیزی است که در این یادداشت به آن خواهیم پرداخت.

۱- از ماه‌های نخستین شروع بکار دولت یازدهم، بحث و جنجال درباره بورسیه‌های غیرقانونی بالا گرفت و بارها و بارها اعلام شد و در رسانه‌های حامی دولت نوشته شد که ۳۷۷۲ بورسیه غیرقانونی در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیلند. طبیعتاً این انتظار منطقی در جامعه پدید آمد که مرجعی قانونی و بی‌طرف به موضوع رسیدگی کرده و صحت این تهمت سنگین و ادعای بزرگ را ارزیابی کند. اما وزارت علوم پس از یکسال ادعا و شکایت، ناگهان لباس قاضی پوشید و حکم صادر کرد! امر بی‌سابقه‌ای که تعجب همگان را برانگیخت و این پرسش را در ذهن تداعی کرد که براساس کدام منطق و متن قانونی، یک دستگاه هم مدعی باشد، هم سناریوساز، هم شاکی و بالاخره هم قاضی!؟ اما به هرحال چنین شد و اعلام شد که از جمع ۳۷۷۲ نفر، ۳۶ نفر مستحق ادامه تحصیل در مقطع دکترا نیستند! یعنی حدود ۹ دهم درصد! طبیعتاً اعلام چنین رقمی پس از آن همه جنجال، یک رسوایی بزرگ برای دروغگویان و یک فضاحت تاریخی بود. پس باید بازی با اعداد آغاز می‌شد. پس براساس چند عملیات ریاضی، اعلام شد که ۸۴۰ نفر دیگر مستحق ادامه تحصیل هستند اما هزینه تحصیل آنها از محل بورس پرداخت نمی‌شود بلکه شخصاً باید این هزینه را تأمین کنند!

مسئولان راستگویی که این اطلاعیه را تنظیم کرده بودند و همه را جز خودشان به دروغگویی و تخلف متهم می‌کردند، فراموش کردند که ممکن است در مقابل پرسشی اساسی قرار بگیرند و جوابی برای آن نداشته باشند. آن پرسش این است که براساس ادعای شما، کل این افراد در فرآیندی غیرقانونی (یعنی بدون آزمون) بورس شده‌اند، پس چگونه و براساس چه قانونی اجازه ادامه تحصیل آنها را می‌دهید؟! اگر اصلاً استحقاقی ندارند، چه کسی و کدام قانون به شما چنین اجازه‌ای را داده که شخص غیرمستحق را بر صندلی تحصیلی دکترا بنشانید و اگر دارند- که اسناد محکم از این گزاره حکایت دارد- چرا به دروغ آنها را متهم کردید؟!

۲- حتی اگر درباره این گروه هیچ حرف و بحثی نداشته باشیم، این عدد نسبت به کل، حدود ۲۰درصد را دربر می‌گیرد و باید پرسید جبران آبروی رفته ۸۰درصد باقی مانده را چه کسی می‌کند؟ و چرا اول همه را متهم کردید و بعد به این عدد رسیدید (البته اگر درست باشد) این محاسبه‌ ساده را باید به سرپرست وزارت علوم گوشزد کرد که در مصاحبه توجیهی و اطلاعیه مذکور، گفته بود: «از چه کسی باید عذرخواهی کنیم»!؟ باید از هشتاد درصد بورسیه‌ها و نخبگانی که یکسال توسط شما و بوق‌های تبلیغاتی شما مورد هجمه و حمله قرار گرفتند عذرخواهی کنید و فرصت را به روز واپسین نگذارید که پاسخگویی سخت‌تر می‌شود.

۳- درحالی که دانشگاه‌های کشور همه ساله در اردیبهشت ماه فراخوان جذب می‌دهند، به عده کثیری که بورس آنها مشکل نداشته اعلام شده تا بهمن فرصت دارید از یکی از دانشگاه‌های کشور، اعلام جذب اخذ کنید! یعنی عملاً و محترمانه به آنها گفته می‌شود: «پرونده شما را زیر و رو کردیم، هیچ مشکلی نداشتید که بتوانیم شما را به خاطر آن از تحصیل محروم کنیم، پس ناچاراً به تحصیل ادامه بدهید، اما کاری می‌کنیم که نتوانید در هیچ دانشگاهی جذب شوید و پس از چند سال تحصیل، با یک مدرک دکترا مرخص شوید! شما نباید استاد هیچ دانشگاهی بشوید!» آیا این جملات ترجمان محتوم و حقیقی اتفاقی که هم‌اکنون بر سر فرزندان نخبه کشور آورده می‌شود، نیست؟

۴- اما چرا اینها، که نسل جوان، پر انرژی و مؤمن و وطن‌دوست هستند نباید در دانشگاه جایی داشته باشند و به کرسی استادی تکیه بزنند؟ مگر قرار است دانشگاه جای چه کسانی باشد؟ و اینها قرار است جای چه کسی را تنگ کنند؟ این، همان بزنگاهی است که ثابت می‌کند، ماجرای بورسیه‌ها، جنجالی بیش نبود. سال‌ها قبل حمیدرضا جلایی‌پور نوشته بود: «بدنه اصلی جریان اصلاح‌طلب همان ۲۵۰۰ نفری بودند که در دوره سازندگی برای ادامه تحصیل با بورس وزارت علوم به کانادا، انگلیس و استرالیا اعزام شدند» طبیعی است که در بین آنها هم افراد وطن‌دوست و انقلابی کم نیستند، اما همه چیز حکایت از آن دارد که سران آن جریان برای بقاء و تأثیرگذاری سیاسی در دانشگاه‌های کشور دست به هر کاری می‌زند حتی اگر به قیمت نابودی و ناامیدی هزاران نخبه جوان تمام شود. و بعد برای پنهان ماندن اصل ماجرا، شیپور دروغین بورسیه‌ها را در دست می‌گیرد و آنقدر در آن می‌دمد که کسی متوجه بازگشت بی‌سر و صدای خائنین به ناموس و میهن این مردم و دانشجویان آنها نشود! به این دو نمونه تلخ توجه کنید:

الف: نیمه سال ۸۷، خودرویی با سرعت غیرمجاز در حال عبور از بزرگراه‌ قزوین-زنجان است، راننده به اخطار ایست پلیس برای توقف توجهی نمی‌کند، پس از اندکی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و به پاسگاه پلیس راه هدایت می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که راننده، استاد یکی از دانشگاه‌های مهم کشور است و سرنشین دیگر، خانم جوانی است که دانشجوی وی است. در جریان تحقیق برای تصدیق هویت راننده، چندین شکایت توسط دانشجویان و برخی کارمندان دیگر کشف می‌شود و لاجرم آنها به مرجع قضایی معرفی می‌شوند. پس از بررسی‌های فراوان و تشکیل پرونده‌ای مفصل و صرف زمان بسیار و تحقیقات طولانی و کشف حقایقی تکان‌دهنده (که جزئیات آن نزد کیهان محفوظ است و شرح آن جز تلخی و تکدر حاصل دیگری ندارد) دادگاه کیفری با صدور دادنامه‌ای مفصل، استاد خاطی و خائن را به اتهام رابطه نامشروع و... به مجازات‌‌هایی از قبیل شلاق، تبعید و... محکوم می‌کند. همزمان هیئت رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز آن استاد را که آبروی اساتید متعهد و مومن را برده بود، از دانشگاه اخراج می‌کند. او به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کند و دیوان حکم دانشگاه مبنی بر اخراج را تائید می‌کند. احکام قضایی اجرا می‌شود و آن مرد سال‌های تبعید را هم سپری می‌کند اما ناگهان و در آغازین ماه‌های شروع بکار دولت یازدهم همان مرد - که البته رئیس شاخه استانی یکی از احزاب منحله هم بوده- به تکاپوی بازگشت به دانشگاه می‌افتد! با مسئولان مختلف دیدار می‌کند، وعده‌هایی می‌گیرد و نامه‌های حمایتی صادر می‌شود و با ادعای کشف اسناد و ادله جدید دوباره در دیوان عدالت اداری طرح دعوی می‌کند‍! یکی دو نامه حمایتی هم برای او صادر می‌شود. حتی یک کارمند وزارت علوم، خارج از صلاحیت اداری و شغلی‌اش برای آنکه کار را یکسره کند، طی نامه‌ای، هویت و صلاحیت صادرکنندگان حکم اخراج آن استاد‌نما به جرم دست‌درازی به دختران بی‌پناه مردم را زیر سؤال می‌برد و جالب آنکه این نامه (که یک مکاتبه داخلی بود) در جهت حمایت از استاد خاطی، از پرونده قضایی وی سردرمی‌آورد و... ظاهرا باید به زودی شاهد بازگشت پیروزمندانه این استاد به دانشگاه باشیم. هرچند هم‌اکنون نیز او به صورت غیر رسمی حضورش را آغاز کرده است!

ب: در کوران فتنه سال ۸۸ بسیاری تحت تاثیر القائات مسموم، سخنانی گفتند و حرکاتی کردند که با فروافتادن پرده‌ها، به باطل بودن ادعاها پی بردند و به صف فشرده انبوه مردم بازگشتند. بسیاری از آنها را دوش به دوش خود در ۹ دی تاریخی انقلاب دیدیم. اما دکتر «ع.‌م» حساب شده و فعال از مدت‌ها قبل از فتنه در جلسات براندازی شرکت کرد و برای لحظه لحظه حادثه برنامه ریخت. در کوران فتنه هم از هیچ تلاشی برای براندازی کوتاهی نکرد و نصیحت مشفقان در وی اثری نکرد. دادگاه انقلاب پرونده او را به اتهامات گوناگون مورد بررسی قرار داد و پس از چندین و چند جلسه و مطالعه همه اسناد و شواهد غیرقابل انکار، او را به پنج سال حبس و... محکوم کرد. وی نیز از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌ها، از دانشگاه اخراج شد. اما او هم با آغاز کار دولت یازدهم، سودای بازگشت ساز کرد و به طرح دعوی در دیوان عدالت اداری پرداخت. عوامل پرده‌نشینی که هزینه اعمال آنها را فرجی‌دانا داد، حمایت از او را آغاز کردند و در حالیکه طرف شکایت «ع.م» وزارت علوم بود، در اقدامی عجیب و بی‌سابقه، معاون حقوقی وزیر نامه محرمانه‌ای خطاب به قاضی پرونده و با محتوای حمایت از شاکی ارسال کرد! حتی رئیس دانشگاه هم نامه حمایت‌آمیز از وی تنظیم و ارسال کرد و باز هم همان مقام غیرمسئول و فاقد صلاحیت اداری، صلاحیت و شایستگی صادرکنندگان رأی اخراج را زیرسؤال برد تا همه چیز برای بازگشت این شخص خائن و وطن‌فروش و عنصر فعال در فتنه آماده شود...
این دو نمونه و ده‌ها نمونه مشابه دیگر که نزد کیهان محفوظ است و همچنین موارد تلخ انضباطی دانشجویی، جملگی حکایت از یک روند خطرناک دارد و به نظر می‌رسد با توضیح بسیار مختصر آن، تحلیل آغازین این نوشتار مبنی بر ساختگی‌بودن جنجال بورسیه‌ها برای رسیدن به هدفی مهم‌تر، بر همگان آشکار شده باشد.

از سوی دیگر آشکار است وقتی روش و منش مسئولان وزارت علوم و حلقه‌های پنهان چنبره‌زده در آن به گونه‌ای است که از مفسدین اخلاقی و متجاوزین تا مفسدین سیاسی و فتنه‌انگیز به سادگی به واسطه آنها به دانشگاه‌ها باز می‌گردند، سرنوشت علمی و پیشرفت کشور به چه سویی می‌رود. یقینا این امر نمی‌تواند مورد تائید و رضایت رئیس‌جمهور محترم باشد و ایشان هم از افت علمی و جولان مفسدان سیاسی و اخلاقی و سردمداری آنها استقبال نمی‌کند اما عده‌ای عامدانه گزارش‌های جهت‌دار و غلطی به رئیس‌جمهور می‌دهند تا ایشان را به موضع‌گیری‌های خاص و تند وادارند.

نکته مهمی که نباید فراموش کرد آن است که تخطی از قانون در هر دولتی با هر گرایشی مذموم و ناپسند است و چه خوب است مراجع رسمی و قانونی تخلفات احتمالی همه دولت‌های گذشته و کنونی را به دور از جنجال و هیاهو رسیدگی کنند و گزارش دقیق و قاطعی به مردم ارائه دهند تا همگان بپذیرند که قانون فصل‌الخطاب است و جنجال رسانه‌ای تاثیری ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من کاری ندارم هیاهو بوده یا نبوده.... فقط این محرز شده که در پاک ترین دولت تاریخ و مهرورز ترین دولت تاریخ حداقل 36 نفر (این حداقل است) با تخلف بورس شدن. خب بگید اشتباه کردید دیگه.... همش میخواید بگید شما خیلی خوبید
نمیخوایم بگیم دولت قبل خیلی خوب یا بد بود فقط میگیم تفاوت دولت احمدی نژاد با دولتهای هاشمی و خاتمی و روحانی زمین تا اسمان است
اگه تو دولت قبل 36 نفر خلاف بورس شدند تو دولت قبلش بعد میدونم از مجموع 7000 نفر کلا 100 نفر هم سالم بروس شده باشند
عمدتا از افراد ضد ارزشی و مخالف نظام بودند
Spain
چقدر شماها پررو هستید خداییش... زمین و زمان دارن از فسادهای رنگارنگ دولت مهرورز حرف میزنن چطوری روتون میشه با دولت خاتمی و هاشمی مقایسه اش کنید. گندشو بالا آوردید که
امیر
Romania
بزرگترین فساد تاریخ ایران شاید هم جهان غارت دانشگاه ازاد به ارزش سیصد هزار میلیارد تومان بود ...
مشکل درک شما این است که فعلا نمیتوانید نوع اختلاس و رانت و ویژه خواری حرفه ای بعضی از م... این د... را ببینید-...
همینه وقتی تو منطق کم میارین توهین تنها راه برای خنک کردن رادیات شما میشه. تو هم پر رویی هم بی ادب
محمد
چقدر شما پرت هستی که فکر می کنی دولت های خاتمی و رفسنجانی پاک و بی عیب هستند ... چند سالته؟!
روحانی لا مچکریم
صالح
همچیم میگه بگید اشتباه کردید که انگار این اولین باره تو مملکت از این تخلف ها صورت میگیره، اشتبه اصلی رو دولت اصلاحات انجام داد که آزمون بورسیه ها رو برداشت، باید عملکرد همه دولت ها رو با هم مقایسه کرد اونوقت دید که واقعاً کدوم پاکترینه
آشنا
3000 کجا 36 تاکجا !!!!!! بابا بی خیال در دولتهای گذشته هم بدتر از اینها بوده که چرا رونشده خداداند!!؟؟
اون 36 تا هم مشکل ندارن. چرا چون با برداشته شدن آزمون بورسیه ها در دولت اصلاحات انتخاب بورسیه ها حدودی سلیقه ای شده و بحث تقلب کلا مردوده.
دیدی که وزرات علوم بنفش هم طبق سلیقه خودش عمل کرده و به جز این 36 نفر به اون 3000 نفر مورد ادعاش اجازه تحصیل داده.
اگر گزارش وزارت علوم را درست بخوانید در خواهید یافت که 80 درصد بورسیه ها اشکال دارد نه 36 نفر!
...
احمدی نزاد چون از هاشمی و دایره قدرت نبود و به ریاست جمهوری رسید همین بود که برای یه عده انقدر زور داشت سال 84 هاشمی گفت تقلب شده سال 88 هم که با ادعای تقلب کشور رو به مرز جنگ داخلی کشوندن به همین خاطر هر اقدام اشتباه دولت بزرگنمایی میشد
من قبول دارم که یک مورد خلاف هم زشت است ولی آیا ما حق داریم به بهانه چندنفر(36نفر) ،آبروی هزاران نخبه را با،« وماادراک البورس ؟» ضایع کنیم وبعدمدعی شویم که حرمت مؤمن ازکعبه بالاتر است ؟
وحید
Iran, Islamic Republic of
چرا فقط بورسیه های دولت احمدی نژاد رو بررسی میکنند بورسیه های آقای هاشمی رفسنجانی وخاتمی روهم بررسی کنن نکنه دولت محترم سر سپرده آقایون گردن کلفتنند که زور هیچ مقام بلند مرتبه ای به این شاهان بی نام نمیرسه اینها با انقلاب مردم به پول پله رسیدن حالا که بیشتر ثروت کشور دستشونه هیچکسو بنده نیستند مثل داستان شیطون ملت ایران جنبش99%واین آقایون بهتر ازتمام ملت 1%
farhad
اگر بورسیه های دوران خاتمی و هاشمی مشکل داشت که شماها .....
طبق متن اعلامی وزارت علوم دولت راستگویان؛ این ۳۶ نفر)دارک تقلبی یا معدل جعلی داده ببودند. و این ربطی به دولت قبلی ندارد اخوی!! یعنی اگر مدارکشان درست بود ٬ بورس شدنشان مشکلی نداشت! افتاد!!!
دوست عزیز!

سلام
شما که اینقدر ریز بینی چرا 700 نفری که دوران اصلاحات به خارج از کشور برای تحصیل رفتن برنگشتن و برخی از اینها بوق چی bbc&voa شدند چرا کسی صداش در نمی آید که برای هرکدوم حدود یک میلیارد هزینه شده
پيروز
در پاك ترين دولت در اواخر سالهاي دولت بعد از بلبشوي فتنه دوستان شما وقتي همه جا درگير اين قضيه شدند يعني همه جا را غبار گرفت دزدان بيت المال هم دست به كار ميشوند يعني وقتي شهر شلوغ شد مشخص است چه ميشود افرادي كه درهمين دولت كه وزير هم شده اند خيلي به دولت قبل اتهام وارد كردند اما حالا دراين دولت پست سياسي مهم گرفته اند وموضوع جالب تر اين كه اين دولت هنوز عمري از او نگذشته خيلي تخلفات را انجام ميدهد مثل قضيه 650 ميليون يوروئي مدلل معروف را كه در دولت قبل بيخ گلويش را درصنعت طيور كشور گرفته بودند حالا بال وپر درآورده ودولت راستگويان يكي يكي داره پرونده هاي متوقف خلاف رو دستور ميده يا معدن معروف متعلق به خانم وزير و پرونده هاي خاص ديگر كه هنوز وقت فراوان است و جوجه ها را آخر پائيز ميشمارند در سال هفتادو شش يه موقعي آنقدر به دولت هاشمي فحش ميدادند و حتي از ورود به مجلس او را منصرف كردند يعني سردار سازندگي آن زمان به چهره اي منفور بدل شده بود ولي كم كم همان مرد منفور شد مرد معجزه گر در دولت فعلي
ببین اگه پرونده های دولت های اصلاحاتی خاتمی و هاشمی را بررسی کنن میفهمی که دولت احمدی نژاد در برابر اونا پاکترین بوده.
درضمن فرافکنی نکن بگو ببینیم چطور 3000 تا شد 36 تا؟
چون کلا یه چیزی بستن رفته
اگر وزارت علوم می تواند به تشخیص خود به افراد بورسیه اعطا کند، بلوای یک سال اخیر برای چه بود؟ و اگر نمی تواند، به چه حقی حکم به ادامه بورس کسانی داده است که طبق ادعای این وزاتخانه، فاقد شرایط هستند؟

دوستی که به هیاهو کار نداری شما اگه جواب این سوال را بدی جواب سوال خودت را هم دادی.
در انتخاب تشخیصی، تقلب معنا نداره.
عبدالله
Iran, Islamic Republic of
در اینکه 36 نفرخلاف استحقاق بورسیه شدند تخلف دولت احمدی نژاد است و جای دفاع و توجیه هم ندارد
اما مردانه بیایندامار بورسیه های 16 سال دولت اصلاحات و کارگزاران را هم در بیاورند اگر حداقل 10 برابر تخلف دولت احمدی نژاد نبود
amin
یه ضرب مثل مصطلح داریم که میگه بخش پر لیوان آب رو ببینید شما عینک آزمایشگاهی به چشم نداری که لیوان خالی شده یه قطره که امکان مصرف نداشته ته لیوان مونده همون قطره رو در چشم داری
راه اشتباه و بودن اعتدال دولت فعلی
راهی که با دروغ اعتدال شروع شد
بی نوا مردم که حیرانند
d
Iran, Islamic Republic of
چرا نمی گویی این حداکثر است چون اگر می توانستند به کس دیگری گیر بدهند که بدشان نمی آمده است. اینها کسانی هستند که توانسته اند بهانه ای بیاورند.
مثلا اینکه کسی در جایی مشغول به کار است و بورس می شود فاقد صلاحیت می شود.
که باید بررسی شود چه موقع از کار استعفا داده و چرا نداده و ...
اصلا مشابه همین دو شغله ها و چند شغله هاست که در کشور کم نداریم

بخصوص برخی که شاید وجود داشته باشند، از یک طرف سمت فرهنگی دارد از یک طرف سمت اقتصادی و از یک طرف سمت سیاسی! و واضح است از روی شایستگی نصب شده اند.
شما
چرا حداقل؟
بگو حداکثر، به بقیه نتوانستند بهانه بگیرند
United States
... حتی یک نفر حق ندارد جای کسی که از نظر علمی نمره بیشتری دارد را بگیرد ......د؟
Turkey
واقعا؟
به نظرت سران مشارکت و مجاهدین جای کی درس خوندن توی دانشگاه تربیت مدرس؟
تازه یادتون افتاده این کار غلطه و حتی یه نفرشم زیاده؟
سواد که به نمره نیست
باید سیستم انتخب استاد دانشگاه عوض شود
هیچ استادی نباید به طور دائم باقی بماند
باید هر سال ارزشیابی شود و اگر استادی فعالیت علمی داشت جای او را استاد قویتر بگیرد
همچنین استاد حقوق میگیرد تا کار علمی کند اگر استاد مشغول فعالیت سیاسی شد و در کلاس یا محیط دانشگاه فعالیت سیاسی انجام داد باید به شدت توبیخ شود
اینو به دولت بنفش بگو که به 3000 نفر متقلب مورد ادعاش حق داد جای دیگران را بگیرن! و فقط با 36 نفرشون به تفاهم نرسید
کو گوش شنوا !؟
یک دانشجو
با این وزرای پیشنهادی ،دروزارت علوم چه خبر است؟
آیا بایدمنتظر فتنه ای دیگر بود؟
Iran, Islamic Republic of
نمی توان بر اساس شنیده ها و مدارک کیهان که همیشه آنها را از سر مصلحت و برای حفظ آبروی افراد!! پنهان می کند قضاوت کرد
بهنام
سلام
من یکی از همان 80 درصدی هستم که آبروشون رفته
آقایون وزارت خونه به مسئولین تمامی دانشگاهها به صورت شفاهی و نه مکتوب گفتن که این دانشجوهای بورسیه رو جذب نکنید و هر جا که اقدام می کنم بدون انجام مصاحبه و ارزیابی شرایط من، درخواستم رو رد می کنن و اگر هم جلسه ی مصاحبه ای بذارن فقط فرمالیته است . حتی معاون آموزشی یکی از دانشگاه ها به صراحت به من گفت وزارت علوم از ما خواسته که شماها رو جذب نکنیم.
یعنی بورسیه ی 800 نفر رو که به دلیل شاغل بودن کنسل کردن و میگن بورس شدن در حین اشتغال غیر قانونیه!!.
درست میگن. غیر قانونیه. ولی اگر بخوان به این چنین قوانینی عمل کنن باید 70 درصد دانشجوهای دکتری که در ایران دارن درس میخونن رو اخراج کنن. چون که در حین تحصیل، شاغل هم هستن و این غیر قانونی هست. لذا نتیجه ای که من میگیرم لغو بورس اون 800 نفر رو هم فقط با یه بهانه دارن انجام میدن. در این میون فقط 36 نفر بودن که کارشون واقعا غیر قانونی بوده.

وزارت علوم قصد داره تا اونجایی که میتونه مانع جذب شدن این بورسیه ها بشه. یا لغو بورشون کرده یا مانع جذبشون در دانشگاه ها میشه( منظورم همون صحبت با مسئولین دانشگاه هاست). یا شرایط رو به گونه ای تنظیم میکنه که این دانشجوهای بورسیه نتونن در دانشگاه های تراز اول مملکت پذیرش بگیرن. دلیل حرفم هم اینه که اکثر دانشگاه های تراز اول درخواست جذب رو زمانی بررسی میکنن که متقاضی امتحان جامع دکتری رو گذرونده باشه و این یعنی ترم 4 تحصیل دانشجوی دکتری. حالا وزارت علوم از شروع تحصیل بنده فقط 1 سال به من وقت داده تا پذیرش بگیرم و این یعنی تا انتهای ترم دوم بنده به من وقت دادن. پس من مجبورم قبل از گذروندن امتحان جامع برای گرفتن پذیرش اقدام کنم.فلذا دانشگاه های مطرح کشور حتی مدارک من رو ممکنه بررسی نکنن.
اما کور خوندن به فضل خدا این مرحله رو با هدف خالی نموندن دانشگاه ها از اساتید با گرایشات مذهبی طی می کنیم و وارد زیر مجموعه ی وزارت علوم میشیم. و نمیذاریم فضای دانشگاه ها رو به سمت تک صدایی و اونهم صدای مخالف نظام اسلامی هل بدن
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان چرا اصل انصاف و امانتداری رو رعایت نمیکنید؟خبر رو کامل پخش کن لطفا
بین اساتید محترم دانشگاه یک نفر تخلف کرده است این گونه انرا پیراهن عثمان می کنید ولی از 3800 نفر 2000 نفر تخلف شده است این گونه برخورد میکنید 840 ن
عمو جان تو 2000 تا رو از کجا درآوردی؟!
...
نظر باید در قسمت نظرات بنویسید و نه در قسمت نام
saman
Iran, Islamic Republic of
دربیشتر دانشگاهها، اساتیدی که به هردلیل مثل عدم ارتقای علمی منع همکاری داشته اد نیز به کار دعوت شده اند چه رسد به سیاسیون فعال در فتنه 88.
استادی که دارای تخلفات مالی(گلدکوئست)، اخلاقی و دارای سبقه مخالفت وعناد با نظام و رهبری بوده وتابعیت کشور روباه پیر انگلیس را نیز دارد،با حفظ جایگاه و برقراری حقوق معوقع ی چهارساله، با تمجید دعوت به کار می شود وجالب است که این بازگشت به کارها، با رای دیوان محترم عدالت اداری صورت می پذیرد.
جذب اساتید جوان ومتعهد نیز به دلیل، تشکیل پرونده در دولت قبل بایکوت و پرونده اساتید ،مسله دار، به سرعت پیگیری می شود.
البته بیسوادها، بدون شناسنامه ها،عوام و... حق اظهار نظر ندارند. ولی باید معتدل بود وگرنه!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی تفاوت بورس و تحصیل در مقطع دکترا رو نمی دونید بیخود تحلیل نکنید لطفا. حداقل بورس 1000 نفر طبق همون دستورالعمل های غیر قانونی دولت قبل مشکل داشته.
دولت اصلاحات آزمون بورسیه ها را برداشته به عبارتی جذب بورسیه تا حدودی سلیقه ای شده و در اینجا اصلا تقلب معنا نمیده.
همانطور که دیدیدم دولت بنفش هم طبق گفته خودش سلیقه ای عمل کرده و اجازه داد متهمان مورد ادعای دیروزش به تحصیل ادامه بدن و فقط 36 نفر مورد پسند سلیقشون قرار نگرفت.
بنابراین در انتخاب سلیقه ای بحث تقلب کاملا مردوده
حالا بورسیه های سلیقه ای دولت دهم که موجب پیشرفت چشمگیر علمی ایران در جهان شدن بورسیه های سلیقه ای اصلاحات کجا هستن؟؟؟؟
به اضافه اینکه نگفتن دولت پاک گفتن پاکترین. پاکترین هم در مقایسه با سایر است که کاملا درست و بجاست.

حالا شما بگو ببینم چطور 3000 تا شد 36 تا؟
مینا
عجب اطلاعاتی دارد این کیهان . باید به مدیران ان احسنت گفت
چقدر تو مملکتمون...وجود دارد فرقشون...
فارض
...تكليف اونهمه افرادى كه چشم و گوش بسته ... اين شخص رو باور ميكنند چه؟ يا اينكه به استناد ...
فساد را ....بوجود اورد واز درو دیوار ...
پیراسته فر
Iran, Islamic Republic of
خدمت برادربزرگوارمان"آقای شریعتمداری عزیز"عرض کنم ،مانباید آن انتظاری که ازیک"همکارکیهانی ویااز بچه حزب اللهی بسیجی داریم،از اساتیددانشاه داشته باشیم،آنجامرکزتحقیق واجتهادعلمی است،...
صور اسرافیل
به داد ملت برسید غصه نان شب دارن...